Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Aquarius04 skrev (55 minutter siden):

Ja, det hovne og snerrete uttrykket er i alle fall på plass. Synes ikke hun ser ut som på Instagram. Hun ser ikke uthulet ut med enorme lepper slik filteret på Instagram gir henne. Det er ikke  milevis fra Insta, men samme er det absolutt ikke. 

Hun hadde klart tjent på et mer imøtekommende smil eller uttrykk. 

Bare å sammenlikne uttrykk og utstråling med de aller fleste av de andre kjendisene det ble lagt ut bilder av. Caroline virker både fjern og overlegen. Når man stiller opp på slike bilder bør man by på seg selv på en hyggelig og sjarmerende måte. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aquarius04 skrev (1 time siden):

Ja, det hovne og snerrete uttrykket er i alle fall på plass. Synes ikke hun ser ut som på Instagram. Hun ser ikke uthulet ut med enorme lepper slik filteret på Instagram gir henne. Det er ikke  milevis fra Insta, men samme er det absolutt ikke. 

Hun hadde klart tjent på et mer imøtekommende smil eller uttrykk. 

Hvorfor skriver du sånn om andre mennesker? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, elskersommer said:

Hvorfor skriver du sånn om andre mennesker? 

Jeg er helt enig. Jeg hørte om denne tråden i en annen forbindelse og at det skulle være  saklig kritikk av henne her. Gikk inn og leste i går kveld, og ble helt sjokkert over hva enkelte kan skrive om et annet menneske. Det er ikke saklig eller greit å kritisere noens utseende, smil, hvor gamle de eventuelt ser ut på bilder osv. Jeg kan ikke si annet enn at de som kalte dette en  mobbetråd der jeg var, hadde helt rett. 

Jeg synes også det virker temmelig stalkeraktig å hente frem en uskyldig kommentar fra under en avisartikkel og lage en diskusjon rundt det. Jeg begriper ikke at man tror at det er grei atferd. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (11 minutter siden):

Jeg er helt enig. Jeg hørte om denne tråden i en annen forbindelse og at det skulle være  saklig kritikk av henne her. Gikk inn og leste i går kveld, og ble helt sjokkert over hva enkelte kan skrive om et annet menneske. Det er ikke saklig eller greit å kritisere noens utseende, smil, hvor gamle de eventuelt ser ut på bilder osv. Jeg kan ikke si annet enn at de som kalte dette en  mobbetråd der jeg var, hadde helt rett. 

Jeg synes også det virker temmelig stalkeraktig å hente frem en uskyldig kommentar fra under en avisartikkel og lage en diskusjon rundt det. Jeg begriper ikke at man tror at det er grei atferd. 

Til det siste: lite interessant kommentar som ble vist, men ellers vet du kanskje at alt du legger ut offentlig er nettopp offentlig? Legger du det ut og bruker samme navn som det du av og til mener er bedriftsansatt  og av og til privatperson, er det kanskje ikke så rart at folk tar det som en del av narrativet ditt? 
Jeg synes forøvrig kommentaren hans var helt ok. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj said:

Til det siste: lite interessant kommentar som ble vist, men ellers vet du kanskje at alt du legger ut offentlig er nettopp offentlig? Legger du det ut og bruker samme navn som det du av og til mener er bedriftsansatt  og av og til privatperson, er det kanskje ikke så rart at folk tar det som en del av narrativet ditt? 
Jeg synes forøvrig kommentaren hans var helt ok. 

Å sitte og finlese hvor og hva bloggere kommenterer på andres profiler i sosiale medier vil jeg karakterisere som stalking. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun så helt nydelig ut på Elle-bildet. Personlig ville jeg ikke valgt ut de bildene hun selv velger ut, hvor poseringene er veldig anstrengt og utstuderte, og fillers er ikke min greie. Men hvorfor skal folk kritisere utseendet hennes? At hun ikke ser bra ut? Er det DET som er problemet? Hun kan vel se ut som hun vil. Problemet er utleveringen av barna, og at hun promoterer et usunt forhold til mat og kropp. Noen av poseringene går over i thinspo, og det er en krevende balansegang å kritisere det uten å kritisere utseendet, men man er nødt til å prøve å klare den balansen. Mannen hennes får, med rette, masse kritikk i denne tråden for å slenge dritt om kvinners utseende. Men dere gjør det jo selv?

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 minutt siden):

Synes hun så helt nydelig ut på Elle-bildet. Personlig ville jeg ikke valgt ut de bildene hun selv velger ut, hvor poseringene er veldig anstrengt og utstuderte, og fillers er ikke min greie. Men hvorfor skal folk kritisere utseendet hennes? At hun ikke ser bra ut? Er det DET som er problemet? Hun kan vel se ut som hun vil. Problemet er utleveringen av barna, og at hun promoterer et usunt forhold til mat og kropp. Noen av poseringene går over i thinspo, og det er en krevende balansegang å kritisere det uten å kritisere utseendet, men man er nødt til å prøve å klare den balansen. Mannen hennes får, med rette, masse kritikk i denne tråden for å slenge dritt om kvinners utseende. Men dere gjør det jo selv?

Ingenting galt med utseende, men fremstillingen av seg selv er riv ruskende galt. Hun bruker tonnevis med sminke, fillers, botox, silikon, negler, vipper og bryn. Hun vrir seg selv i syke kroppsstillinger for å se mest mulig tynn ut. Damen ser ikke bra ut med all falskhet og løgn. Hun er gjennomskuet for flere år siden, men likevel kjører de på. Det er som et togkræsj.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (2 minutter siden):

Helt enig med deg at man skal være veldig bevisst når man diskuterer posering og usunt forhold til mat og kropp, redigering kontra virkelighet.  Samtidig kjenner jeg at det jeg oppfatter som thinspo er utrolig viktig å problematisere/sette fokus på. Men man må trå varsomt. 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis

Sarah Sørheim sier i Aftenpodden bl.a at hun fulgte med på kommentarfeltet til Beckmann minutt for minutt. Hun oppfattet kritikken som berettiget, og at det var en god diskusjon om et tema som bør løftes frem i mye større grad i offentligheten. 

Hun opplever det som negativt at Caroline Berg Eriksen snur denne viktige debatten til å handle om netthets og mobbing. Sørheim sier at det går ikke an å trekke det kortet, når man selv har valgt å selge hele livet på internett. Da må man faktisk tåle at det blir utsatt for kritikk. Sørheim avsluttet med at det er legitimt å kritisere noen for å være en dårlig mor, hvis man bruker barna sine i reklame. 

Endret av Vanedis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanedis skrev (9 minutter siden):

Sørheim sier i Aftenpodden at hun fulgte med på kommentarfeltet til Beckmann minutt for minutt. Hun oppfattet kritikken som berettiget, og at det var en god diskusjon om et tema som bør i løftes frem i mye større grad i offentligheten. 

Hun gir uttrykk for at det oppleves negativt at Caroline Berg Eriksen snur denne viktige debatten til å handle om netthets og mobbing. Sørheim sier at det går ikke an å trekke det kortet, når man selv har valgt å selge hele livet på internett, da må man faktisk tåle at det blir utsatt for kritikk. Sørheim avsluttet med at det er legitimt å kritisere noen for å være en dårlig mor, hvis man bruker barna sine i reklame. 

Tusen takk Sørheim :blomst:

• Liker 40
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Har hun noen gang lagt ut et innlegg av enten seg selv, hus eller barn som ikke er perfekt? Av barna som ikke har gredd håret, av seg selv uten sminke, av vaskerommet fult av klær etc? Hadde likt og sett hva hun svarte på spørsmålet om hvorfor ikke🤔

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
Vanedis skrev (På 13.6.2022 den 15.47):

Kanskje media burde kontakte Beckmann, og høre om de kan stille til debatt vedrørende "influencere og bruk av barn i SoMe", siden de tilsynelatende forsvarer dette?

Jeg tenker det kan være viktig å få annonsører som benytter seg av slike influencere som CBE på banen. 

Så bra at Dagbladet kontaktet annonsøren - https://www.dagbladet.no/kjendis/skolesekk-brak-skummelt/76347256

"Beckmann har ikke ønsket å besvare Dagbladets spørsmål, men henviste oss videre til Instagram, der de har publisert et nytt innlegg hvor de takker for konstruktive tilbakemeldinger og at de skal ta dem med videre i arbeidet med influensere."

Forhåpentligvis kan slike medieoppslag føre til at flere annonsører tenker grundig gjennom om de ønsker å "skitne til merkevaren sin" ved å samarbeide med influencere som bruker barna sine kommersielt. 

Endret av Vanedis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...