Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Eldste barnet lærer vel om bildedeling på skolen snart? Mitt barn som går i 4 klasse har lært det, og er veldig klar og tydelig på om jeg får dele bilder av henne eller ikke

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (42 minutter siden):

Ble feil ingen av barna som har klaget 

Tror du virkelig at en 5-åring og en 8-åring er gamle nok til å melde inn foreldrene sine for brudd på sine rettigheter??

Og siden de to små ikke har gjort det så kan foreldrene bare fortsette å kjøre på med å bryte barnekonvensjonen?

Er det mulig…

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig at en 5-åring og en 8-åring er gamle nok til å melde inn foreldrene sine for brudd på sine rettigheter??

Og siden de to små ikke har gjort det så kan foreldrene bare fortsette å kjøre på med å bryte barnekonvensjonen?

Er det mulig…

Nei, men det går bra enda, de to vet nok ikke så mye og har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Nei, men det går bra enda, de to vet nok ikke så mye og har det fint.

Er du sann? Er det mulig? Jeg skjønner virkelig ikke hva du gjør her inne, og det du sier henger ikke på greip. Gå inn på CBE sitt kommentarfelt og skriv hvor fin og god en mamma hun er. Eller vent, det har du sikkert allerede gjort. 

• Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snødronninga said:

Er du sann? Er det mulig? Jeg skjønner virkelig ikke hva du gjør her inne, og det du sier henger ikke på greip. Gå inn på CBE sitt kommentarfelt og skriv hvor fin og god en mamma hun er. Eller vent, det har du sikkert allerede gjort. 

Tror denne Klink er her inne bare for å provosere, så det beste er å ikke gi vedkommende noe oppmerksomhet men bare overse de kommentarene og la være å svare på dem.

• Liker 31
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanedis

I dag har Caroline Berg Eriksen lagt ut om nettroll og mobbere m.m. som forklaring på blokkering den siste tiden. Jeg leste alle kommentarer inne på Beckmann,  og jeg skjønner ikke at de som er kritisk til hennes bedrift automatisk er nettroll eller mobbere?

I kveld har hun godkjent en kommentar som gir helt feil fremstilling av det som skjedde i kommentarfelt hos Beckmann.  Fra https://www.instagram.com/p/CewREo-jFeQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

20220613_231933.thumb.jpg.f14361069507237c214f01082dd46a39.jpg

Altså:

- "Mye grusomt oppgulp "? 

- Sjalusi?

- Frekkhet og kvalme?

- Rakke ned på?

- Mobbing?

- De som deltok er dårlig forbilde for egne barn...

Kommentarfeltet hos Beckmann var saklig med unntak av en person som skrev noe om anoreksi (etter å ha besøkt instagramprofilen til CBE).  De mest usaklige kommentarene kom fra CBE sine forsvarere, eksempelvis https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=30013038 . 

Det er derfor skuffende å se hvordan Caroline Berg Eriksen nå omskriver sannheten, og gjør seg selv til offer, når tilbakemeldingene hos Beckmann gikk på det kritikkverdige ved bedriften hennes. 

Det Caroline Berg Eriksen driver med nå er uredelig. Jeg forstår ikke at folk tar hennes ord på noe som helst etter de ble tatt i å lyge i årevis til leserne sine, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/

Endret av Vanedis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (Akkurat nå):

Jeg er frustrert over hvordan denne Beckmannsaken har utartet seg. Når CBE skriver på story at hun mottar hatkommentarer og blir mobbet, så tror nok mange blindt på dette. Uten å ha sett verken kommentarene under innlegget det gjelder, eller å ha satt seg inn i saken i det hele tatt. De ser en kvinne som skriker ut om mobbing, og hun blir tydeligvis trodd. Dette pga et par ufine kommentarer. Resten som var saklige, ser ut til å bli oversett. Akkurat nå er hun som kommer best ut av denne hendelsen. 

Synes det er en gjenganger hos pådrivere. Har sett akkurat det samme hos Sophie Elise, Isabell Raad og Belinda Jakobsen blant annet. De drar «hetse og mobbekortet» med en gang, og følgerene løper til for å støtte, uten å lese seg opp på saken eller se på de velformulerte argumentene/kritikken mot pådriveren. 
Det gjentar seg gang på gang, fordi disse pådriverene har gjort en strålende jobb med å viske ut grensen mellom privatperson og bedrift noe helt ekstremt.

De kan være dårlige på mye - men akkurat det å manipulere følgerene sine, det er de gode på.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (1 minutt siden):

Jeg har kjedelige kanaler med lukkede profiler og noen hundre følgere på sosiale medier. Både jeg og min partner tok en beslutning i at vi ikke skulle dele noe som helst av barna. Den gang da ble standpunktet mest tatt pga jobbene våre (vi jobber med "farlige" mennesker), men vi har i etterkant reflektert over de fleste grunner for å ikke dele og lever godt med det. Og Takk og lov for det, for plutselig ble en på vennelisten min tatt i darkroom saken. Jeg orker ikke tenke på engang hvordan jeg hadde følt det om jeg visste han hadde sett bilder av barna mine og deres liv. At vi som den vanlige mannen i gata klarer å ta slike beslutninger, mens disse influencerne ikke engang evner å reflektere litt over temaet engang er skikkelig, skikkelig skremmende og fortjener all kritikk de kan få. 

Jeg kan skrive under på denne. En av mine bekjente, som jeg en gang i tiden var på et babyforum med, ble også tatt i denne DarkRoom saken. 
At dette mennesket en gang var på min venneliste på Facebook og så bilder av min datter som barn er helt forferdelig å tenke på.

Tenk da hvor mange som kan misbruke disse bildene av influenserbarna, som spres for alle vinder.

• Liker 39
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i støttekommentarene på Instagram at følgere omtaler CBE som hjertegod, omsorgsfull, varm, reflektert og verdens beste mor ( sikkert noen adjektiv jeg har hoppet over). 
Det går også igjen at alke som har kritisert er små mennesker som har det vondt med seg selv og de er misunnelige. mulig det er smålig å påpeke at det er foruroligende mange skrivefeil i mange kommentarer..

Disse følgerne må jo lese innleggene til CBE helt annerledes enn det jeg gjør.

Det at venninnene til CBE sier sånt er nå en ting, men det er merkelig at alle som kun kjenner henne gjennom sosiale medier «vet» hvordan hun er. Samtidig så er det påfallende at alle som får et godt inntrykk av personer gjennom sosiale profiler, de har helt rett oppfatning, mens de kritiske er misunnelige, dårlige mennesker.

influensere er nødt til å lære seg å ta imot kritikk, sånn som alle andre arbeidstakere også må gjøre.

Kan noen fortelle meg hva som ble sagt om CBE som mor kommentaren under Beckmann-innlegget? Det har jeg visst ikke fått med meg.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanedis skrev (26 minutter siden):

I dag har Caroline Berg Eriksen lagt ut om nettroll m.m. som forklaring på blokkering den siste tiden. Jeg leste alle kommentarer inne på Beckmann,  og jeg skjønner ikke at de som er kritisk til hennes bedrift automatisk er nettroll?

I kveld har hun godkjent en kommentar som gir helt feil fremstilling av det som skjedde i kommentarfelt hos Beckmann.  Fra https://www.instagram.com/p/CewREo-jFeQ/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

20220613_231933.thumb.jpg.f14361069507237c214f01082dd46a39.jpg

Altså:

- "Mye grusomt oppgulp "? 

- Sjalusi?

- Frekkhet og kvalme?

- Rakke ned på?

- Mobbing?

- De som deltok er dårlig forbilde for egne barn...

Kommentarfeltet hos Beckmann var saklig med unntak av en person som skrev noe om anoreksi (etter å ha besøkt instagramprofilen til CBE).  De mest usaklige kommentarene kom fra CBE sine forsvarere, eksempelvis https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=30013038 . 

Det er derfor skuffende å se hvordan Caroline Berg Eriksen nå omskriver sannheten, og gjør seg selv til offer, når tilbakemeldingene hos Beckmann gikk på det kritikkverdige ved bedriften hennes. 

Det Caroline Berg Eriksen driver med nå er uredelig. Jeg forstår ikke at folk tar hennes ord på noe som helst etter de ble tatt i å lyge i årevis til leserne sine, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/

Det «fan»-innlegget var jo et typisk eksempel på de høyt utdannede karrierekvinnene som CBE.no påroper seg å ha som følgere. Virkelig. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
allie skrev (1 time siden):

...

Kan noen fortelle meg hva som ble sagt om CBE som mor kommentaren under Beckmann-innlegget? Det har jeg visst ikke fått med meg.

Jeg fikk heller ikke med meg noe som gikk direkte på henne som mor, bortsett fra en venninne som skrøt av henne. 

Det kan være at Caroline Berg Eriksen ikke likte tilbakemeldinger som handlet om bedriftens bruk av barn kommersielt. I tilfelle, ble det vel ikke delt annet enn fakta rundt barns rettigheter etter Barnekonvensjonen o.l., Det kan også være at de ikke likte at Beckmann fikk spørsmål vedrørende hvordan de kunne velge å samarbeide med en influencerbedrift som har utlevert privatlivet til barn i årevis. Alt var såvidt jeg kunne se helt rettmessig spørsmål. Noe bedrifter bør tåle blir stillt, når de velger å drive kritikkverdig.

Hvis Caroline Berg Eriksen opplever at dette ble for nært og vanskelig å takle, bør hun og LKE som eiere reflektere over hva bedriften bør gjøre annerledes, for kritikken vil ikke forsvinne, selv om de prøver å tåkelegge ved å innta offerrollen, og kalle kritikerne for mobbere.

Endret av Vanedis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (19 minutter siden):

Jeg er frustrert over hvordan denne Beckmannsaken har utartet seg. Når CBE skriver på story at hun mottar hatkommentarer og blir mobbet, så tror nok mange blindt på dette. Uten å ha sett verken kommentarene under innlegget det gjelder, eller å ha satt seg inn i saken i det hele tatt. De ser en kvinne som skriker ut om mobbing, og hun blir tydeligvis trodd. Dette pga et par ufine kommentarer. Resten som var saklige, ser ut til å bli oversett. Akkurat nå er hun som kommer best ut av denne hendelsen. 

Synes du det? Det er ikke mobbing at folk reagerer på bruk av barn i reklame og et kvinnefientlig kroppshysteri. Dette er jobben hennes. Av og til lønner det seg å omstille seg og tenke nytt når noe failer. Alle bedrifter må det, hele tiden. Bortsett fra Caroline Berg Eriksen, da. Da er det bare mobbing og alle andres feil. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Surikatt skrev (5 minutter siden):

Synes du det? Det er ikke mobbing at folk reagerer på bruk av barn i reklame og et kvinnefientlig kroppshysteri. Dette er jobben hennes. Av og til lønner det seg å omstille seg og tenke nytt når noe failer. Alle bedrifter må det, hele tiden. Bortsett fra Caroline Berg Eriksen, da. Da er det bare mobbing og alle andres feil. 

Leste du i det hele tatt innlegget du siterte?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (13 minutter siden):

Ser i støttekommentarene på Instagram at følgere omtaler CBE som hjertegod, omsorgsfull, varm, reflektert og verdens beste mor ( sikkert noen adjektiv jeg har hoppet over). 
Det går også igjen at alke som har kritisert er små mennesker som har det vondt med seg selv og de er misunnelige. mulig det er smålig å påpeke at det er foruroligende mange skrivefeil i mange kommentarer..

Disse følgerne må jo lese innleggene til CBE helt annerledes enn det jeg gjør.

Det at venninnene til CBE sier sånt er nå en ting, men det er merkelig at alle som kun kjenner henne gjennom sosiale medier «vet» hvordan hun er. Samtidig så er det påfallende at alle som får et godt inntrykk av personer gjennom sosiale profiler, de har helt rett oppfatning, mens de kritiske er misunnelige, dårlige mennesker.

influensere er nødt til å lære seg å ta imot kritikk, sånn som alle andre arbeidstakere også må gjøre.

Lats Kristian Eriksen jobber nok 24/7 nå. Er det omsorgsfullt å snikfilme barn og spre det på Internett? Nei, det er et brudd på barns rettigheter. Tror det er noe av kritikken av henne som mor går på. Som mor skal du respektere dine barns rett til privatliv. Det er sikkert sårt å høre for verdens beste mor. 

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (3 minutter siden):

Leste du i det hele tatt innlegget du siterte?

Selvfølgelig. Hva slags spørsmål er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...