Klink Skrevet 13. juni 2022 #63481 Del Skrevet 13. juni 2022 Lill skrev (4 minutter siden): Klart du ikke er vinner av prisen som årets forelder, når man selger barnas liv for cash. Sålangt er det ingen som har klaget og da er det ingen barn som har det forferdelig heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 13. juni 2022 #63482 Del Skrevet 13. juni 2022 Klink skrev (10 minutter siden): Samme som at man ikke kan si at de er dårlige foreldre basert på some-aktiviteten deres. Foresatte som selger barndommen til sine barn på bedriftskontoen sin bør få veiledning og opplæring i hvordan sosiale medier fungerer. Virksomheten skal liksom være tungvektere innen denne bransjen. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 13. juni 2022 #63483 Del Skrevet 13. juni 2022 Felis skrev (38 minutter siden): Hvem bestemmer om bildene er delikate? Det har jeg alltid lurt på. Er det greit at jeg poster bilder av en kollega/venninne/nabo, hvis JEG synes de er delikate? Eller bør jeg likevel få et samtykke fra vedkomne, før jeg publiserer? Det er ingen garanti for at de liker bildene mamma har publisert når de blir gamle nok til å forstå. Men da er det for sent, bildene er delt, skaden er skjedd. Jeg husker selv hvor pinlig jeg syntes barnebilder av meg selv var, da jeg ble tenåring. Jeg var kalvbeint, hadde altfor store tenner og håret mitt var et kapittel for seg selv. Mamma syntes selvfølgelig jeg var søt, men for meg hadde det vært traumatisk at slikt lå ute for alle å se. En annen ting er at det ikke kun er bilder det er snakk om her. Vi har drøssevis med informasjon om disse barna. Som jeg skrev tidligere, hvis man har nok informasjon til å danne seg et bilde av hvem de er som personer, så har man delt for mye. Det er uten betydning om inntrykket stemmer eller ei, for det er ungene som skal leve opp til, eller avkrefte, den versjonen mamma og pappa har skapt på nett. Derfor har barn en lovfestet rett til privatliv, slik at de kan skape sin egen digitale identitet. Og dette burde de gjøre fortrinnsvis uten økonomiske bindinger. I kommentarfeltet til Beckmann, og nå i Carolines eget kommentarfelt, er det flere mennesker som synes Caroline er en fantastisk mamma. Det er et klassisk eksempel på at delingen har gått for langt. Det er urovekkende at fremmede folk føler at de har sett nok samhandling mellom en mor og et barn de ikke kjenner, til å avgjøre at relasjonen er misunnelsesverdig. https://www.instagram.com/reel/Cel7nKKDOBq/ Det sier også mye om hvem som kommenterer slikt. Vet ikke om det var @pøbelsarasom skrev det en gang om en type forskning (siden jeg vet du er veldig opptatt av barn og skjerming), at folk med høy utdannelse skjermer barna sine i større grad i sosiale medier. Jeg tenker at like barn leker best og dermed at mange følgere av CBE ikke er de høyt utdannede kvinnene hun skryter av å ha som lesere. Dette bildet inkludert. Å føle seg som venninne av en influenser er vel litt passé i 2022. 43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 13. juni 2022 #63484 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Klink skrev (35 minutter siden): Sålangt er det ingen som har klaget og da er det ingen barn som har det forferdelig heller. Hvordan vet du at ingen har klaget? Dette blir jo bare spekulasjon. Det vi vet er at gode foreldre setter barnas behov/beste foran egne. Endret 13. juni 2022 av Jobbermedbarn 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 13. juni 2022 #63485 Del Skrevet 13. juni 2022 Klink skrev (8 minutter siden): Sålangt er det ingen som har klaget og da er det ingen barn som har det forferdelig heller. Hva snakker du egentlig om?? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elleven Skrevet 13. juni 2022 #63486 Del Skrevet 13. juni 2022 Katten89 skrev (1 time siden): Dem tisser jo i egen matskål! De er selv skyld i å fucke opp samarbeidene sine. Klage på servering på sponset opphold, drepe hest med campingvogn de reklamerer for, klage over gnagsår fra treningstøy de skal fronte, liksom-plukke søppel de selv har tatt med ut, late som de selv har designet polyesterræl fra kina osv osv. Eksemplene er mange. De gjør seg selv så lite troverdig på andre fronter at det ikke er noe troverdighet igjen til produktene de fronter! Drept hest med campingvogn?? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 13. juni 2022 #63487 Del Skrevet 13. juni 2022 3 minutter siden, Aricia said: Hva snakker du egentlig om?? Hva denne brukeren snakker om, tror jeg ikke han/hun vet helt selv. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. juni 2022 #63488 Del Skrevet 13. juni 2022 Klink skrev (23 minutter siden): Samme som at man ikke kan si at de er dårlige foreldre basert på some-aktiviteten deres. Klink skrev (11 minutter siden): Sålangt er det ingen som har klaget og da er det ingen barn som har det forferdelig heller. HÆ? (for å være litt presis). 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kepaløk Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63489 Del Skrevet 13. juni 2022 Blir matt av dobbeltmoralen til enkelte influensere. Vil ha sympati fordi man får motbør og berettiget kritikk. Jeg er bare et menneske med følelser osv. Altså - jeg forstår kjempegodt at det ikke er stas å få så mye kritikk. Særlig ikke for sharenting, som det faktisk ikke finnes ett eneste godt argument for å bedrive. MEN, influensere er bedrifter. Firmaer. Ofte aksjeselskap. Hvis man ikke tåler å drive en bedrift som selger eget (konstruerte) privatliv, så har jeg et tips. Slutt å selge privatliv. I det minste slutt med å selge barns privatliv! 52 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 13. juni 2022 #63490 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Snurrepurre skrev (19 minutter siden): Ikke så mange som hun «burde» ifølge hvor grusomt dette er. Er faktisk relativt få mtp at dette liksom skal være en «stygg mobbesak» 😅. Tenker på Herr Eriksen og hans herjing i kommentarfelt rundt omkring. Det ufine aggressive språket hans og den nedlatende ordlyden. Stygge kallenavn ovenfor motdebattanter forekommer også. Synes denne offerrollen Berg Eriksen har plassert seg i er patetisk. Mannen hennes som er ansatt i bedriften er en mobber. For noen forbilder.. 😵💫 Endret 13. juni 2022 av AnnePåLande 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 13. juni 2022 #63491 Del Skrevet 13. juni 2022 56 minutter siden, Lill said: Neste innlegg/story blir nok; Så mange har spurt meg hvor denne (fyll inn det som passer) kommer fra. Her er link vakre søte dere ❤️. Nesten sånn at man skulle trodd det har skjedd noe helt forferdelig, at noen i nærmeste familie har dødd eller noe, sånn som hun fremstiller det. Flere i kommentarfeltet som skriver de ikke har fått med seg hva som har skjedd og sender hjerter og medlidenhet til frua. Snakk om å sanke etter empati. 34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. juni 2022 #63492 Del Skrevet 13. juni 2022 Imblar skrev (På 22.8.2021 den 17.25): WTF. Her 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. juni 2022 #63493 Del Skrevet 13. juni 2022 AnnePåLande skrev (1 minutt siden): Tenker på Herr Eriksen og hans herjing i kommentarfelt rundt omkring. Det ufine aggressive språket hans og den nedlatende ordlyden. Stygge kallenavn ovenfor motdebattanter forekommer også. Synes denne offerrollen Berg Eriksen har plassert seg i er patetisk. Mannen hennes som er ansatt i bedriften er en mobber. For noen forbilder.. 😵💫 Ironien er at Caroline er gift med et nettroll, som åpenbart ikke ser sin egen rolle i denne «mobbingen». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 13. juni 2022 #63494 Del Skrevet 13. juni 2022 Lill skrev (1 minutt siden): Ironien er at Caroline er gift med et nettroll, som åpenbart ikke ser sin egen rolle i denne «mobbingen». Ja, han ble jo tatt på fersken og fikk bla rådet for legeetikk på nakken. Eriksen ga seg ut for å være lege på fruens blogg ved flere anledninger. https://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400 32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. juni 2022 #63495 Del Skrevet 13. juni 2022 Lill skrev (4 minutter siden): Ironien er at Caroline er gift med et nettroll, som åpenbart ikke ser sin egen rolle i denne «mobbingen». Men på plussIden; sjelden de får så mange likes på et innlegg! 😆 De får ta en «Monica Nyhus» litt oftere, får opp engasjementet, iallfall. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lafamiglia Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63496 Del Skrevet 13. juni 2022 Når skal denne problematikken med sammenblanding av privatperson og forretningsvirksomhet begynne å synke inn i offentligheten som noe som er fullstendig uetisk og uakseptabelt? Såvidt jeg kan erindre, har det vært en problematikk som har vært diskutert helt siden blogging kom på banen for ørten år siden. Sophie Elise har - som også andre har nevnt her i tråden - vært blant de mange som har benyttet offerkortet og "stakkars mæ" når forretningsvirksomheten har blitt kritisert. Det går bare ikke an! "Influenser"-bedrifter skal da selvfølgelig behandles på linje med andre reklamebedrifter. Hvorfor i all verden er det ikke større bevissthet rundt dette sånn generelt sett? Når en av landets mest erfarne SoMe-personer ikke har dette klart for seg, og spiller på følelser for å fiske etter sympati, er dette så uprofesjonelt at jeg bare ikke kan tro mine egne øyne. Jeg jobber selv innenfor markedsføring, og det kunne ikke falle oss inn å bli "såret" eller framstå som ofre hvis vi blir utsatt for kritikk. For enten er kritikken rettmessig og fortjent, og da forholder vi selvfølgelig oss til det og endrer praksis. Eller så mener vi at den er urimelig, og da argumenterer vi og forklarer hvorfor vi mener at kritikerne tar feil. Men kanskje vi skal lære av Berg Eriksens og andre, og i stedet legge ut bilder av daglig leder som ligger på gulvet og gråter fordi han er så lei seg og vonbroten fordi firmaet har fått kritikk, for så å håpe på at folk slutter å forholde seg til kritikken fordi de blir overstrømmet av en trang til å legge ut hjerter og komme med sympatierklæringer. (Ironi.) 67 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lafamiglia Skrevet 13. juni 2022 Populært innlegg #63497 Del Skrevet 13. juni 2022 Det ser ut til at cbe.no prøver å appellere til det aller dummeste og mest ureflekterte segmentet av befolkningen slik de holder på. 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 13. juni 2022 #63498 Del Skrevet 13. juni 2022 SOME verden er heldigvis ikke statisk, og er i konstant utvikling, både positivt og negativt. For å få en endring må man stille reflektere og kritiske spørsmål rundt det som deles, iallefall når eksperter kommer ut med anbefalinger. Mange som heier på CBE sier ofte, er det egentlig så farlig? Foreldrene vet jo best, og tar alltid de rette og beste valgene for barna sine.....eller, gjør man det? Jeg driter meg ut hver dag, anerkjenner dette, ber om unnskyldning, for å så prøve på ny dagen etterpå. Men, jeg deler ingen ting på nett. Det er flere som jeg har på vennelisten som ikke vet hva barna mine heter, hvor gamle de er, eller egentlig hvor mange jeg har. Grunnen er at dette har andre erfart tidligere, eksperter har vurdert det, og gitt en anbefaling. På dette området vil jeg ikke drite meg ut, for barnet sin skyld. For eksempel, har en influencer jeg liker godt, lagt ut noe jeg ikke syns er særlig heldig. Ammebilde av barnet sitt, der barnet er lett gjenkjennelig, og at budskapet er at amming er bra, eller noe i den duren. Det er flott at hun tar den kampen om å bli hørt, men det er ikke en kamp barnet har valgt. Når barnet blir tenåringen kan dette bli svært sårt om det kommer opp og fram i lyset blant jevnaldrende. Trenger ikke å bli det, men hvorfor ta sjansen? Det samme med barn av infuensere som kjører på med bruk og kast mentaliteten, og reklamere for mest mulig lite bærekraftig klær. Det kan være disse barna ønsker å stå jordkloden og en ny framtid, men er for alltid assosiert med et firma som pusher overflod. Det kan være dette og går godt, men igjen, hvorfor ta sjansen? 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 13. juni 2022 #63499 Del Skrevet 13. juni 2022 Scutum skrev (13 timer siden): Jeg blir stum… Dette er en bedrift. At ikke disse store influenserene har PR folk som hjelper de å håndtere dette er for meg er mysterie. Hvorfor skriver hun dette når hun har blokkert alle som "hater"? De får jo ikke lest det... 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 13. juni 2022 #63500 Del Skrevet 13. juni 2022 MacBeth skrev (6 minutter siden): Hvorfor skriver hun dette når hun har blokkert alle som "hater"? De får jo ikke lest det... Jeg er, snodig nok, fortsatt ikke blokket. 🤷🏼♀️ til tross for mange kommentarer og likes på Beckmann sitt innlegg i går. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå