Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 hours ago, Aricia said:

Hvorfor kan ikke Caroline Berg Eriksen (hun selv ja, ikke styreleder) møte feks @FruJohansen til debatt, feks i Dagsnytt18 eller Debatten? Så kan begge rolig og saklig legge fram sine syn på saken, under ledelse av en erfaren og uhildet debattleder. Hvis hun har en god sak burde det være en smal sak, og noe hun brant etter å få gjøre etter å ha vært så frustrert i mange år.

Hun er (var i hvert fall) en stor medieaktør i Norge, hun er voksen og ikke redd for å si fra iflg henne selv, hun har åpenbart synspunkter på dette, og mener at valgene hennes som influencer, feks mht bruk av barn i reklame, er helt uproblematiske. Så hvorfor i alle dager ikke begrunne og forsvare valgene offentlig?? Når folk tar til kommentarfeltene både i hennes egne og i annonsørenes kanaler er det jo blant annet fordi hun aldri selv tar debatten offentlig. Å mene seg mobbet, og si at man gråter og er lei seg, det er ikke å ta debatten. Og merk: Det er ikke noe hun har begynt med først etter lang tid fordi hun "er så lei" - hun har kjørt denne strategien helt fra starten, også lenge før barna var med i bildet, jf https://www.aftenbladet.no/meninger/i/qVbkE/naar-jeg-hoerer-ordet-blogg

Hva har skjedd med å argumentere for synspunktene sine, i stedet for å mene seg hetset, mobbet og krenket, og kreve all debatt stanset? Ta DEBATTEN, Berg Eriksen - jeg er sikker på at du kan argumentere for deg.

For da blir frujohansen mer popular enn henne. Tipper fler vil følge henne etter det

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (6 minutter siden):

Jeg utfordrer deg til å finne et enkelt innlegg forfattet av meg i den nåværende diskusjonen hvor jeg mobber CBE. Og så utfordrer jeg deg til å vise til hvilken paragraf du mener jeg forbryter meg mot. Og til slutt så utfordrer jeg deg til å ta den påfølgende diskursen med meg hvorvidt det faktisk er mobbing eller ei. 

Kommer tilbake til deg. Har et liv utenom KG😁

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily91 skrev (26 minutter siden):

😟😟feil

Endret av elskersommer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis

Barneombud Inga Bejer Engh tar opp i et debattinnlegg hvorfor barns privatliv er viktig - https://www.dagsavisen.no/debatt/2019/05/07/privatliv-og-likes/ :

".. Det er viktig fordi det handler om retten til selv å bestemme hva andre skal vite om deg. Det handler om at det er barnet selv som skal sette grensene for hvem det vil være i det offentlige rom. Det kan få umiddelbare konsekvenser, som at det ligger informasjon på nett som barnet ikke vil ha der nå. Det kan også få konsekvenser på sikt ved at informasjonen blir liggende der til evig tid og er med på å definere hvordan den enkelte fremstilles videre i livet...."

Hun viser også til at foreldre ikke har ubegrenset adgang til å publisere bilder og annen informasjon om sine barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Hunter7 said:

Av de personene som deltar i ordkiven på Bechmanns Instagram-konto, så er det vel bare to personer som faktisk har blitt tatt i å operere under ymse falske navn - nærmere sagt Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen. 

18 hours ago, Hunter7 said:

https://www.instagram.com/p/CelCZaPB9xS/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D

Her er lenken til innlegget fra Bechmanns IG-konto

8 hours ago, Hunter7 said:

Jeg er på ingen måte overrasket over CBEs "motmæle". Det samme, gamle lirekasse-tralten om "alle andre er så slemme, oh buuhuu og stakkars meg" dras nok en gang. Det er alltid de andre som er skyld. Det er alltid de andre som ikke vet, som ikke forstår, som ikke skjønner. Det er alltid de andre som er dumme og psychobitcher - eller det andre som er dustete (ref. lov om bruk av alkohol i markedsføring, lov om merking av reklame, etc.) 

Å blokkere meningsmotstandere over en særdeles lav sko er faktisk ikke voksent, ei heller komme med sutrete innlegg når man blir stilt til veggs for egne gjerninger. Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen - altså Treasures AS' eiere og ledere - kan gjerne påberope seg å være voksne og ansvarsbevisste. Men all historie til dette firmaet viser klart og tydelig at begge ikke er i nærheten av den modenheten og refleksjonsevnen man forventer av folk i midten av 30-årene, og enda mindre tatt i betraktning at det er snakk om påvirkere. Caroline Berg Eriksen er seg overhodet ikke sitt ansvar i det henseendet bevisst. 

@Lily91 Siden du angivelig har et liv utenom KG, så gjør jeg det enkelt for deg. Her er de tre (!) innleggene jeg har skrevet som angår nåværende kasus :) 

Lykke til med utfordringene! 

• Liker 37
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (40 minutter siden):

@Lily91 Siden du angivelig har et liv utenom KG, så gjør jeg det enkelt for deg. Her er de tre (!) innleggene jeg har skrevet som angår nåværende kasus :) 

Lykke til med utfordringene! 

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, hva med disse tre i innleggene er mobbing? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Jeg skriver to høflige setninger. Om du er redd for avsporing blir det jo idiotisk å legge opp til videre diskusjon. 

Jeg er ikke redd for det, det var det du som var.

-

Ellers håper jeg Beckmann tar til seg at dette kanskje ikke gikk som planlagt. Men hvordan klarer CBE å skaffe seg disse avtalene til å begynne med? Hun og mannen må være ekstremt flinke til å snakke for seg? Med så få likes og kommentarer så kan jeg ikke fatte at selskaper fortsatt bruker dem til å vise frem produktene sine?

Endret av Blåttvann
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily91 skrev (1 time siden):

Kommer tilbake til deg. Har et liv utenom KG😁

Gleder meg.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 minutt siden):

Noen som har tilgang og kan sjekke hvordan dette har påvirket følgertallene hennes?

A7AC6A1F-423F-4EF5-8425-C8450D6AF992.png

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
29 minutter siden, 123Frustrert said:

Nå skjønner jeg ikke hva du mener, hva med disse tre i innleggene er mobbing? 

Det er det jeg også stiller meg sterkt undrende til. Så av den grunn ga jeg vedkommende bruker følgende utfordringer etter at hun hadde titulert meg som en mobber som bør anmeldes:

1) Hva i disse tre innleggene er mobbing?

2) Hvilken paragraf i lovverket er det jeg forbryter meg mot?

3) At brukeren tar en diskusjon om hvorvidt de førte argumentene fra første punkt faktisk utgjør mobbing. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (4 minutter siden):

A7AC6A1F-423F-4EF5-8425-C8450D6AF992.png

For Beckmann har dog følgertallet gått opp siden CBE’s reklamepost - så for de er det vel vinn uansett. 🤷🏼‍♀️

E2B34450-64BB-438E-A10A-B4D5954A823B.png

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (1 minutt siden):

Da var hun klar for å vise seg fram igjen etter noen tøffe timer. Stakkars……….

Skjønner godt hvor frustrasjonen kommer fra - men samtidig føler jeg poster som disse ikke er så konstruktive i formen, og gjerne kan bidra inn i bensinen de som støtter CBE bruker mot denne tråden. 🤷🏼‍♀️

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...