Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

MonsteraBlomst skrev (2 minutter siden):

Sånn som hun har stæsjet opp bunaden med «feil »skjorte, tørkle i halsen og en annen type tørkle på håret så  kunne hun like  gjerne ha hatt en festdraktfra Cubus eller noe. 

Ja, tenk om hun hadde valgt en festdrakt dra Cubus! Fysj og fy! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (1 time siden):

Når mye av det er jobb, for å reklamere i sosiale media så kan det ikke avlyses. 

Hæ?   Jeg strever så voldsomt med denne "jobb"-logikken.  Hvis CBE tørker seg i ræva og poster et bilde av det er det jo pr definisjon "jobb" slik som enkelte tenker her inne.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honningmor skrev (20 minutter siden):

Hæ?   Jeg strever så voldsomt med denne "jobb"-logikken.  Hvis CBE tørker seg i ræva og poster et bilde av det er det jo pr definisjon "jobb" slik som enkelte tenker her inne.

Hvis cbe har fotografert seg selv  og lagt det ut på Instagram mens hun tørker seg i ræva , så ja da er det jobben hennes. (med et fantastisk mykt dopapir som hun kan anbefale til alle med sensitiv hud i rumpa, selvfølgelig.) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (6 timer siden):

Nei, det er ikke travelt. Det funker fint å gjøre mens ungene dine er på skolen. At det er hyggelige ting, som du kaller det, er underforstått. Greia (som du tydeligvis ikke forstår eller hopper galant over) er at disse tingene gjør vanlige folk I TILLEGG til jobb fra 8-16! CBE har ikke en vanlig jobb fra 8-16 der hun må forholde seg til deadliner, andre mennesker etc., i tillegg til å hente i barnehage/skole, gjøre husarbeid, gå til frisøren, trene, etc. 

Eksempel: Jeg har en jobb der jeg har reisevei på ca. 30 min. Før dette skal jeg rekke å smøre frokost til barn, levere i barnehage og fikse lunsj til meg selv. Deretter skal jeg være på nevnte jobb fram til ca. kl. 16. Så skal jeg kjøre hjem i en halvtime, hente barn, handle middag, lage middag. Dersom jeg vil trene må jeg gjøre det etter barn er lagt, og skal jeg til frisør eller lignende, må dette skje helst i helger eller ferier. DET er en vanlig dag for de aller fleste. Det du beskriver over er en behagelig dag der ting går i roligere tempo, ikke en travel arbeidsdag.

Travel dag er da ikke et uttrykk som kun brukes om jobb, negative kjipe aktiviteter eller ting man ikke kan velge bort. Hvis jeg står opp, sender ungen på skole, sykler en tur med hunden, drar og handler, stikker og trener 1,5 time, drar rett til frisør (utopisk, kaster ikke vekk penger på sånt), hjem og fikse lunch til en venninne kommer på besøk for å skravle, så en halvtime meditasjon før ungen kommer hjem fra skolen, så er da det er travel dag selv om alt er selvvalgt og hyggelig. Og å være på jobb disse 8 timene i stedet for ville mest sannsynlig være mindre travelt fordi da hadde jeg ikke fartet rundt hele dagen og sjekket klokken hele tiden for å rekke de forskjellige avtalene.

Klink skrev (5 timer siden):

Jeg mener at om dagen er fylt opp og man må løpe fra det e e til det andre så er det en travel dag. Og hvis hver dag er slik så er det travelt. Det spiller ingen rolle hva dagene fylles med og at man gjør slikt i tillegg til jobb. Jobben til cbe er jo de tingene og hun gjør mer av det enn meg i alle fall nettopp fordi hun har det som jobb. 

Enig.

Stargaze skrev (2 timer siden):

Gå til frisør, stelle negler, møte venninner..alt kan avlyses og i hvert fall ikke nødvendig å gjøre det på samme dag om «livet» blir for travelt.

Pendle til og fra jobb og jobb i seg selv kan ikke avlyses.

Stor forskjell på frivillig valgt «travelhet» kontra forpliktelser til en arbeidsgiver.

Ja, helt klart, men det betyr ikke at det ikke er travelt. Jeg orket f.eks. ikke å bli sminket eller få fikset negler før bryllupet mitt fordi jeg ikke orket å ha det stressende  og travelt på morgenen før et bryllup. Jeg kunne valgt å gjøre det, og da hadde det vært enne da mer travel dag enn en bryllupsdag ellers er - enda bryllup er både valgfritt og selvvalgt og hyggelig.

Anonym90059005 skrev (1 time siden):

At hun og mann er ute og jogger sammen tilnærmet hver formiddag er faktisk ikke jobb all den tid det ikke reklameres for noe. Det er fritid/dødtid. Og da blir bruken av ordet "travel" helt malplassert, nettopp fordi alle andre i samfunnet har en helt annen oppfatning av ordet travel. Dersom jeg levde av å formidle og kommunisere med følgere, så hadde jeg aldri valgt å distansere meg 100% fra følgerne ved å referer til noe ingen kan forholde seg til. 

Det er jo ingen andre som hadde sagt "i dag er det en travel dag, 17 mai i morgen, så i dag skal jeg jogge en tur, handle litt, se en fotballkamp og leke i hagen med barna". Dette er ikke en travel dag, enkelt og greit. Og om man kaller det en travel dag, så sier det litt om hvor bedagelig og fjernt fra virkeligheten man faktisk lever.

Men «alle andre i samfunnet» er faktisk ikke enige i din definisjon av ordet travelt. 

Jeg synes også det er teit å klage over at man har det travelt når grunnen til at man har det travelt er teite unødvendige  behandlinger for å (i egne øyne) forbedre sitt eget utseende, men det ER jo travelt når man velger å prioritere å gjøre alle disse tingene.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (28 minutter siden):

Travel dag er da ikke et uttrykk som kun brukes om jobb, negative kjipe aktiviteter eller ting man ikke kan velge bort. Hvis jeg står opp, sender ungen på skole, sykler en tur med hunden, drar og handler, stikker og trener 1,5 time, drar rett til frisør (utopisk, kaster ikke vekk penger på sånt), hjem og fikse lunch til en venninne kommer på besøk for å skravle, så en halvtime meditasjon før ungen kommer hjem fra skolen, så er da det er travel dag selv om alt er selvvalgt og hyggelig. Og å være på jobb disse 8 timene i stedet for ville mest sannsynlig være mindre travelt fordi da hadde jeg ikke fartet rundt hele dagen og sjekket klokken hele tiden for å rekke de forskjellige avtalene.

Jeg synes også det er teit å klage over at man har det travelt når grunnen til at man har det travelt er teite unødvendige  behandlinger for å (i egne øyne) forbedre sitt eget utseende, men det ER jo travelt når man velger å prioritere å gjøre alle disse tingene.

Jeg tror at de fleste som har en normal jobb som ikke går ut på å forherlige seg selv og egen fortreffelighet vil være enige i at Caroline Berg Eriksen og gemal ikke har en særlig travel hverdag. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MonsteraBlomst
Klink skrev (1 time siden):

Før du overreagerer, hvor leste du at det var feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MonsteraBlomst skrev (2 minutter siden):

Før du overreagerer, hvor leste du at det var feil. 

Ingen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Når mye av det er jobb, for å reklamere i sosiale media så kan det ikke avlyses. 

Og du vet det er jobb? 
Trenger ikke avlyses. Men de er «bedriftseiere» og kan styre dagen selv. Ergo planlegge bedre. Trenger ikke løpe hver dag i timesvis heller. 
og…
Kutte litt på retusjeringen - vips mye tid spart

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Slutt med kveruleringa.
En festdrakt kan man gjøre hva man vil med, mens for en bunad så er det «skikk og bruk».

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE har vel tidligere skrevet at frisør og annen pleie ikke inngår i hennes jobb-dag. 

1. Frisør, negler og egenpleie har jeg aldri ansett som jobb.
2. Dette er ting jeg gjør hver fjerde til åttende uke, så mye tid tar det ikke.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/

Om man velger hudpleie få dager før 17. mai og 18.mai, kan det være pga reklame-oppdrag, men mye kan vel tyde på at CBE ønsker hudpleie, ikke at hun tar det for å få betalt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondinbolla skrev (11 minutter siden):

Disse formuleringene fra tanten til LKE under bunadbildet gjør meg trist på vegne av språket vårt😐 (og minner meg ufrivillig på den heldige kaffekoppen i fanget på den halvnakne nevøen) 😩

Beklager avsporing.

D9671CEF-021E-4DA7-907A-235F0F3FDB4E.jpeg

Er dette en ekte kommentar?! 

Har ennå ikke kommet over heldige kaffekoppen. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nå så. 

Syns også det er synd det skal kritiseres bunadsvalg og tilbehør. 

Det er en annen diskusjon og nevnes ikke her i mitt innlegg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (17 minutter siden):

CBE har vel tidligere skrevet at frisør og annen pleie ikke inngår i hennes jobb-dag. 

1. Frisør, negler og egenpleie har jeg aldri ansett som jobb.
2. Dette er ting jeg gjør hver fjerde til åttende uke, så mye tid tar det ikke.

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/

Om man velger hudpleie få dager før 17. mai og 18.mai, kan det være pga reklame-oppdrag, men mye kan vel tyde på at CBE ønsker hudpleie, ikke at hun tar det for å få betalt. 

Ok 😊 Man vet jo aldri helt hva som er reklame og ikke, men hun har merket noen oppdrag med reklame i det siste da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Lopploella said:

Hjelpes, er denne tanta for real? Hadde blitt så flau var jeg CBE! Men hun synes nok sikkert bare 17. mai var veldig heldig som fikk henne med på feiringa, ja...

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (Akkurat nå):

Det er en annen diskusjon og nevnes ikke her i mitt innlegg. 

Nei, det påsto jeg ikke heller. Skal skrive  flere innlegg heretter så det ikke misforstås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (9 minutter siden):

Tipper det er sarkastisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (9 minutter siden):

100% ekte 😔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...