FruRosa Skrevet 9. mai 2022 #61321 Del Skrevet 9. mai 2022 snute skrev (1 time siden): Jeg har ikke greie på hunder, men er det vanlig og greit at de er så mye ute å løper som denne hunden er…? I går var han først ute med C 20 km og så på tur med L 20 km på kvelden. Blir maraton til sammen det… Og nå er han søren meg ute og løper igjen… Ikke greit! Han er bare 16 måneder! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. mai 2022 #61322 Del Skrevet 9. mai 2022 snute skrev (1 time siden): Jeg har ikke greie på hunder, men er det vanlig og greit at de er så mye ute å løper som denne hunden er…? I går var han først ute med C 20 km og så på tur med L 20 km på kvelden. Blir maraton til sammen det… Og nå er han søren meg ute og løper igjen… De driver ikke bra hundehold. Ja, den får kos, mat og omsorg, men de driver rovdrift på hunden fysisk. Jo større raser, jo mere forsiktig skal man være ift alder og fysisk belastning. Hunden deres er ikke HD-røntgen sjekket enda, den er 1 1/2 år ca og den løper altfor lange turer daglig, i tillegg på asfalt. Og det har den gjort lenge. De begynte allerede påsken i fjor da den var bare noen måneder gammel. Hunden løp sånn at den kollapset og steinsov når de tok en rast i bakken. Fikk vondt i hele meg da CBE la ut bilde av den sovende valpen i snøen og skrev «se så søøøøt», når valpen i realiteten var utslitt! Så unge hunder skal også ha hvile mellom langturer, noe denne hunden ikke får. Det er er daglige løpeturer i sele. Ja, alle hunder skal få på tur hver dag, men de har også behov for å gå på tur i bånd, ikke bare løpe i trekksele. Det at hunden er ivrig og vil løpe hver dag er ikke en indikasjon på at det er greit og bra, hunden vet ikke sitt eget beste, instinktet tar over. Det er eierene som bør, og skal, begrense ut i fra alder. (feks så har vi en jakthund nå, og her i høst så fikk hun skade i en fot. Hun løp som en rakett i terrenget samtidig som hun hylte av smerte da vi ropte henne inn. Jaktinstinkt trumfet smertene i foten. Og det var utrolig frustrerende for henne de ukene hun bare fikk gå tusleturer i nærområdet til skaden var blitt bra. Hadde det vært opp til henne så hadde hun fortsatt løpt rundt mens hun hylte av smerter) Vi har hatt hund av stor rase selv, og akkurat det med å ikke belaste for mye for tidlig var vi veldig nøye med. Vi ønsket ikke at hunden vår skulle få problemer og et liv med smerter i hofter og bekken. De viser så utrolig lite respekt for hunden! Trekker på ski fra den er noen måneder gammel, bruker ski med stålkanter to vintrer på rad selv om de er opplyst om farligheten ved både stålkanter og trening/løping. Hadde jeg vært oppdretter så hadde jeg ALDRI solgt hund til dette ekteparet 41 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 9. mai 2022 #61323 Del Skrevet 9. mai 2022 SnowBells skrev (15 timer siden): Hva skal man ellers kalle det? (De har forresten selv klippet vekk hodet hennes) https://www.instagram.com/p/CCvL6EOAV5L/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Bare jeg som fikk kritikk fordi min mann hadde nevnt det samme da ett bilde plutselig dukket opp på instagram.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 9. mai 2022 #61324 Del Skrevet 9. mai 2022 Klink skrev (14 timer siden): Vet ikke helt om jeg forsto det riktig, men man kan fint være feminist, kle av seg og være sexy helt samtidig. Det var den hvite pilen da. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 9. mai 2022 #61325 Del Skrevet 9. mai 2022 Aidensfield skrev (1 time siden): Bare jeg som fikk kritikk fordi min mann hadde nevnt det samme da ett bilde plutselig dukket opp på instagram.. Er ikke bare mannen din som reagerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9. mai 2022 #61326 Del Skrevet 9. mai 2022 Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Det var den hvite pilen da. Forstår ingenting jeg , beklager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 9. mai 2022 #61327 Del Skrevet 9. mai 2022 50 minutter siden, Klink said: Forstår ingenting jeg , beklager. Det forklarer mye. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 9. mai 2022 #61328 Del Skrevet 9. mai 2022 Klink skrev (På 3.5.2022 den 7.31): Mm hvordan kan man tolke innlegg så forskjellig. Jeg mener, jeg leser : yoga ALENE og om man ønsker OPTIMALT utbytte. Det er jo sant. De feilinformerer jo grovt. Har en venninne som driver aktivt med yoga og KUN det. Hun er knallsterk og er bedre trent enn CBE for å si det slik. Det er mange forskjellige typer yoga og enkelte av de er veldig effektive ifh styrke. 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 9. mai 2022 #61329 Del Skrevet 9. mai 2022 (endret) miss spjåk skrev (1 time siden): De feilinformerer jo grovt. Har en venninne som driver aktivt med yoga og KUN det. Hun er knallsterk og er bedre trent enn CBE for å si det slik. Det er mange forskjellige typer yoga og enkelte av de er veldig effektive ifh styrke. Ikke for å kverulere nå, at venninna di er knallsterk er nok sant, at hun er bedre trent enn CBE kan diskuteres. Med mindre du har sett blant annet oksygenopptaket til dem begge og dermed sammenliknet, er dette kun falsk påstand, men jeg er poenget ditt. Igjen er diskusjonen nettopp dette med "optimalt". Opprinnelig spørsmål var "er yoga bra trening", følgt av et svar med at det avhenger hva man ønsker å oppnå, for å derretter komme med tullete utsagn som optimal helse/trening. Jeg tror vi alle kan være enige om at yoga ikke utelukkende er nok for å oppnå optimal helse, (da man bør ha et bra kosthold itillegg), og igjen hva som er "optimal" trening, defineres av den enkelte... Endret 9. mai 2022 av MacBeth 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 9. mai 2022 #61330 Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg vil tro det er en trenings/helse tråd hvor denne diskusjonen hører hjemme. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 9. mai 2022 #61331 Del Skrevet 9. mai 2022 MacBeth skrev (1 time siden): Ikke for å kverulere nå, at venninna di er knallsterk er nok sant, at hun er bedre trent enn CBE kan diskuteres. Med mindre du har sett blant annet oksygenopptaket til dem begge og dermed sammenliknet, er dette kun falsk påstand, men jeg er poenget ditt. Igjen er diskusjonen nettopp dette med "optimalt". Opprinnelig spørsmål var "er yoga bra trening", følgt av et svar med at det avhenger hva man ønsker å oppnå, for å derretter komme med tullete utsagn som optimal helse/trening. Jeg tror vi alle kan være enige om at yoga ikke utelukkende er nok for å oppnå optimal helse, (da man bør ha et bra kosthold itillegg), og igjen hva som er "optimal" trening, defineres av den enkelte... Jeg burde spesifisert at jeg snakket om styrke og ikke kondisjon. Yogatyper som asthangayoga er suverene. Du får muskler i områder av kroppen du ikke ante du hadde muskler.. Mye av det er ren akrobatikk, som krever både god utholdenhet og corestabilitet. Langt fra den meditative langsomme yogaen mange ser for seg. Uansett er svarene fra Netfit utrolig lite kunnskapsbaserte og merkelige. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9. mai 2022 #61332 Del Skrevet 9. mai 2022 Minnie Mus skrev (4 timer siden): Det forklarer mye. Hvit pil? Er det skyte en hvit pinn (pil) som menes ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 9. mai 2022 #61333 Del Skrevet 9. mai 2022 Hunter7 skrev (På 5.5.2022 den 21.30): Jeg er redd poenget har gått deg fullstendig over hodet. At CBE tidvis ifører seg tøy og fremviser sin persona som noe som kan minne om mer om hva man finner i mer erotiske kataloger, er ikke hva som reageres på. Det mange derimot har et problem med, er at midt i blant disse småerotiske og utfordrende bildene finner man også bilder av mindreårige. Det er altså en fullstendig kollisjon og har absolutt ingenting med Taliban å gjøre, ei heller intens bedehus-tankemåte. Hadde CBE kun postet bilder av seg og sin kropp med tilhørende "come hither"-blikk, så ville det ikke ha vært noe problem. Men det er altså ikke hva som skjer. For å sette det på spissen: Hadde Ringo og Lekekassen også solgt vibratorer, stram-ons, og buttplugs side om side med Lego, Playmobil, og Barbie så hadde det blitt et helsikkes spetakkel. Men det er ikke tilfelle her. Hadde det vært kritikk om at sex og barnebarnebilder ikke burde blandes så hadde det vært en reell kritikk, men kommentaren som brukeren legger frem viser til at mannen ene og alene reagerer på dama, og hvordan dama ter seg på kamera. Barn er ikke nevnt. Det er det noen av oss reagerer på, for her har vi enda en mann som på død og liv må kommentere hvordan damer skal kle seg og snakker nedlatende om hvordan de ter seg på SoMe, uten at dama på bildet har spurt. Jada, hun gjør det på en offentlig konto, og det er ikke alle som kommer til å like det hun legger ut, men man kan spare seg slike slutshaming-kommentarer som det der. Helt ærlig, hva er forskjellen på en slik kommentar og de kommentarene LK lirer ut av seg når han snakker om damer han ikke liker? 14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 9. mai 2022 #61334 Del Skrevet 9. mai 2022 Sursøtsaus skrev (9 minutter siden): Men det er ikke tilfelle her. Hadde det vært kritikk om at sex og barnebarnebilder ikke burde blandes så hadde det vært en reell kritikk, men kommentaren som brukeren legger frem viser til at mannen ene og alene reagerer på dama, og hvordan dama ter seg på kamera. Barn er ikke nevnt. Det er det noen av oss reagerer på, for her har vi enda en mann som på død og liv må kommentere hvordan damer skal kle seg og snakker nedlatende om hvordan de ter seg på SoMe, uten at dama på bildet har spurt. Jada, hun gjør det på en offentlig konto, og det er ikke alle som kommer til å like det hun legger ut, men man kan spare seg slike slutshaming-kommentarer som det der. Helt ærlig, hva er forskjellen på en slik kommentar og de kommentarene LK lirer ut av seg når han snakker om damer han ikke liker? Enig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 9. mai 2022 #61335 Del Skrevet 9. mai 2022 2 minutter siden, Sursøtsaus said: Men det er ikke tilfelle her. Hadde det vært kritikk om at sex og barnebarnebilder ikke burde blandes så hadde det vært en reell kritikk, men kommentaren som brukeren legger frem viser til at mannen ene og alene reagerer på dama, og hvordan dama ter seg på kamera. Barn er ikke nevnt. Det er det noen av oss reagerer på, for her har vi enda en mann som på død og liv må kommentere hvordan damer skal kle seg og snakker nedlatende om hvordan de ter seg på SoMe, uten at dama på bildet har spurt. Jada, hun gjør det på en offentlig konto, og det er ikke alle som kommer til å like det hun legger ut, men man kan spare seg slike slutshaming-kommentarer som det der. Helt ærlig, hva er forskjellen på en slik kommentar og de kommentarene LK lirer ut av seg når han snakker om damer han ikke liker? Hvem er det egentlig du sikter til her? For den overordnede problemstillingen er blandingen av bilder med seksuelle undertoner og bilder av mindreårige. Og at denne sammensausingen påpekes er ikke slutshaming. Hvis CBE ynder å sprelle splitternaken rundt på sin IG-konto og kjøre på med erotiske bilder á la f.eks. Melina Johnsen, så skal hun selvsagt få gjøre det. Men når bilder med sterke erotiske undertoner postes (tilnærmet) side om side med bilder av to små barn så skal, bør, og må det reageres. 34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 9. mai 2022 #61336 Del Skrevet 9. mai 2022 Hunter7 skrev (3 minutter siden): Hvem er det egentlig du sikter til her? For den overordnede problemstillingen er blandingen av bilder med seksuelle undertoner og bilder av mindreårige. Og at denne sammensausingen påpekes er ikke slutshaming. Hvis CBE ynder å sprelle splitternaken rundt på sin IG-konto og kjøre på med erotiske bilder á la f.eks. Melina Johnsen, så skal hun selvsagt få gjøre det. Men når bilder med sterke erotiske undertoner postes (tilnærmet) side om side med bilder av to små barn så skal, bør, og må det reageres. Jeg referer til denne kommentaren skrevet av @Aidensfield "Måtte le litt av min kjære mann i dag. Han kom over noe av dette som CBE hadde lagt ut på instagram i dag og utbryter "du unnskyld meg altså.. Men det lyser jo kom og *P~L meg av hele dama😂😂 det må da gå an og kle seg litt ok?? Han pleier aldri og kommentere andre folk men dette synes han var ille.." Her handler det ikke om seksuelle bilder sidestilt med barnebilder, men om det isolerte bildet av en lettkledd CBE. Det å nedlatende snakke om at CBE inviterer publikum til sex i bildet, antyde at det er dårlig oppførsel og be henne kle på seg er et kroneksempel på slutshaming, og har ingenting med hvordan slikt innhold kombinert med barnebilder er problematisk. Jeg synes også at kanaler som viser sensualitet ikke burde blandes med bilder av barn, men det er ikke tilfelle i denne kommentaren. Det er ene og alene å snakke nedsettende om en dame sfordi hun velger å vise seg lettkledd på instagram og det synes jeg er lavmål. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma Marie Skrevet 9. mai 2022 #61337 Del Skrevet 9. mai 2022 Kutta seg i lillefingeren eller?😂 Zoomer inn på de nyeste bildene på insta. My dårlig redigering ute og går. kilde: https://www.instagram.com/p/CdVVa5sqMzL/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 9. mai 2022 #61338 Del Skrevet 9. mai 2022 Emma Marie skrev (8 minutter siden): Kutta seg i lillefingeren eller?😂 Zoomer inn på de nyeste bildene på insta. My dårlig redigering ute og går. kilde: https://www.instagram.com/p/CdVVa5sqMzL/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Ny kjole igjen ser jeg. Og nye cowboyboots. Den dama der shopper mer på en uke enn andre gjør på et helt år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 9. mai 2022 #61339 Del Skrevet 9. mai 2022 13 minutter siden, Sursøtsaus said: Jeg referer til denne kommentaren skrevet av @Aidensfield "Måtte le litt av min kjære mann i dag. Han kom over noe av dette som CBE hadde lagt ut på instagram i dag og utbryter "du unnskyld meg altså.. Men det lyser jo kom og *P~L meg av hele dama😂😂 det må da gå an og kle seg litt ok?? Han pleier aldri og kommentere andre folk men dette synes han var ille.." Her handler det ikke om seksuelle bilder sidestilt med barnebilder, men om det isolerte bildet av en lettkledd CBE. Det å nedlatende snakke om at CBE inviterer publikum til sex i bildet, antyde at det er dårlig oppførsel og be henne kle på seg er et kroneksempel på slutshaming, og har ingenting med hvordan slikt innhold kombinert med barnebilder er problematisk. Jeg synes også at kanaler som viser sensualitet ikke burde blandes med bilder av barn, men det er ikke tilfelle i denne kommentaren. Det er ene og alene å snakke nedsettende om en dame sfordi hun velger å vise seg lettkledd på instagram og det synes jeg er lavmål. 1) Da skjønner jeg ikke hvorfor du singlet ut min kommentar. Hvilke ord en annen brukers livsledsager angivelig skal ha brukt for å beskrive CBEs billedlige formidling er strengt tatt saken uvedkommende, og heller et anliggende som burde vært tatt opp med gjeldende bruker. 2) Man kan ikke bedrive cherry-picking av bildene CBE publiserer på sin IG-konto, og kun konsentrere seg om et isolert tilfelle, da bildene av såvel en avkledd CBE er å finne på selvsamme konto som bilder av mindreårige. Det er dét som er det graverende i denne saken. Utlevering av mindreårige i form av bilder, stories, reels, og tekst har fint lite å gjøre i en påvirker-bedrifts sosiale medier. Og det er et argument som bl.a. Datatilsynet, Kripos, og barnepsykologer/-psykiatere, samt tunge internasjonale institusjoner som EU og FN stiller seg bak. Jeg er ganske sikker på at vi er enige i selve sakens kjerne, men har en ulik tilnærming. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. mai 2022 #61340 Del Skrevet 9. mai 2022 Emma Marie skrev (20 minutter siden): Kutta seg i lillefingeren eller?😂 Zoomer inn på de nyeste bildene på insta. My dårlig redigering ute og går. kilde: https://www.instagram.com/p/CdVVa5sqMzL/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Jeg tror det er gifteringen man ser som stikker opp mot lillefingeren, ikke redigert. Hun har jo en stor diamant omkranset av mindre diamanter, og den igjen sitter i ei klo som står ut fra fingeren. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå