Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

AntiBullshit skrev (11 timer siden):

Altså hva er det hun holder på med? Det ser jo helt tåpelig ut å stå sånn med en hund på den størrelsen. Har hun glemt at samojed ikke er en veskehund, hvorfor tenker hun at noen er interessert i å se på dette?

167ADFC8-96C6-433A-9E43-74B275B94CEA.png

ingen respekt for hunden :( han blir brukt i et tåpelig «spill» på sosiale medier.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden får nok aktivitet og stimuli  ser det ut til, det er bra. Ser stor ut å holde, men er det skadelig? Tenker om hun faller eller noe slikt , men bortsett fra det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (2 minutter siden):

ingen respekt for hunden :( han blir brukt i et tåpelig «spill» på sosiale medier.

På hvilken måte viser hun ingen respekt for hunden egentlig? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (22 minutter siden):

Hun var ikke på Gullruten? Megahit var jo nominert. Det programmet kan umulig ha vært en god opplevelse for henne, jeg har sjelden sett en såkalt kjendis som er så ukomfortabel med å være i fokus. Jeg fikk (bare) nesten vondt av henne. 

Hun var veldig lik slik hun var på skal vi danse? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

På hvilken måte viser hun ingen respekt for hunden egentlig? 

ved å bære på en så diger hund. Svært unaturlig og jeg vil tro også ubehagelig for stakkars hunden 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (58 minutter siden):

ved å bære på en så diger hund. Svært unaturlig og jeg vil tro også ubehagelig for stakkars hunden 

Skjønner.
 Syns ikke det ser ut som at hunden er stakkars og at cbe jevnt over har et bra nok hundehold😊

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SnowBells

CBE stavrer rundt på brygga mens hun bærer på trekkhunden og viser bloggerfot, mens Funkygine bruker sine trekkhunder til sledetur selv som høygravid. Jeg vet hvor jeg helst ville ha vært hund men for all del, her lider nok ingen.

Og CBE og LKE har tydeligvis gjemt unna penger nok til å nyte pensjonisttilværelsen med hobbies resten av livet. Netfit er død, bloggen er død, instagrambildene får 1000 likes i snitt og arbeidstiden brukes på manikyr, trim og selfies. Livet er tydeligvis godt for paret uansett, som gang på gang velger å la sjansene gå fra seg. 

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (16 timer siden):

Men pluss i boka for å klare å få til knekken i knærne og «bloggerfoten» på plass selv når man løfter en hund. 

😐

Tenkte jeg også på. På filme ser du tydelig at rumpen presset bakover også her. Så ganske komisk ut, men alt for å få en smal midje så klart.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (7 timer siden):

Hunden får nok aktivitet og stimuli  ser det ut til, det er bra. Ser stor ut å holde, men er det skadelig? Tenker om hun faller eller noe slikt , men bortsett fra det? 

Dette er ikke et løft og over på minutter, det ligger nok mer tid bak et sånt bilde, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor man skal løfte en så stor hund på måfå. Svært mange hunder, særlig store syns det er ukomfortabelt med løft da de sjeldent føler seg trygge.

Så nei, det er nok ikke skadelig, antar hun løfter korrekt og at hunden i og for seg er trygg, tror poenget her er at det ikke noe behov for å løfte hunden, med capture "hvor stor er ikke han" som er ukorrekt norsk i tillegg til en fjasete ting å si, blir det hele bare teit🤷‍♀️

Endret av MacBeth
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (11 timer siden):

Jeg har aldri fulgt henne, skjønner ikke vitsen (så sant man ikke er fan) når vedkommende har åpen profil. 

Spør generelt nå ikke bare Snødronninga som jeg siterer.

Hva er forskjellen på at en som er registrert følger ser et innlegg kontra en som ikke følger ser det samme på en åpen profil ut mot annonsører ?  Blir ikke begge deler registrert som et besøk på en side og dermed generer inntekt for vedkommende som har lagt ut bildet ? 

Jeg ser vel den at man også kan reklamere med hvor mange følgere man har - her telles jo ikke "random lesere" med.

Mange her som skriver de ikke følger cbe men mange av disse igjen er jo ganske faste lesere .......... jeg ser ikke helt forskjellen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (27 minutter siden):

Hva er forskjellen på at en som er registrert følger ser et innlegg kontra en som ikke følger ser det samme på en åpen profil ut mot annonsører ?  Blir ikke begge deler registrert som et besøk på en side og dermed generer inntekt for vedkommende som har lagt ut bildet ? 

Jeg ser vel den at man også kan reklamere med hvor mange følgere man har - her telles jo ikke "random lesere" med.

Mange her som skriver de ikke følger cbe men mange av disse igjen er jo ganske faste lesere .......... jeg ser ikke helt forskjellen .

CBE feks kan kun se statistikk baser på de som følger henne, liker bilder eller kommenterer, det er altså ikke mulig for henne å se hvem som bare har sett på profilen hennes, med mindre dem har lagt igjen en like eller kommentar, uavhengig om man følger eller ei. 

Instagram genererer ikke inntekt per "klikk" slik bloggen tidligere gjorde. Litt usikker på om det fremdeles er operativt, men svært få bloggere tjener nå pengene sine på "klikk" slik det var i Mammantilmichelle aka Anna Rasmussen sine glansdager. Bloggere og andre influencere tjener derfor kun penger via annonsører og oppdrag fra disse, ikke gjennom instagram direkte. 

Cookies blir registrert uansett, men det er da ikke synlig for profileier. Dersom man går via hennes profil og inn på en annonsørside, vil dette kunne spores av annonsøren uavhengig om man er følger eller ei. Da vil annonsøren se at CBE skaper x % av treff på deres hjemmeside. 

Jo mer treff man genererer og jo flere følgere man har, jo mer populær blir man hos annonsørene enkelt forklart. 

CBE kan heller ikke se hvor mange ganger en enkelt person har sett en story, det blir kun registrert antall "views" generelt og hvem som har sett den. Det jeg derimot ikke finner ut av er om det er synlig at den som har sett story, er følger eller ei... 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke greie på hunder, men er det vanlig og greit at de er så mye ute å løper som denne hunden er…? I går var han først ute med C 20 km og så på tur med L 20 km på kvelden. Blir maraton til sammen det… Og nå er han søren meg ute og løper igjen… 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Dette er ikke et løft og over på minutter, det ligger nok mer tid bak et sånt bilde, og jeg kan ikke helt forstå hvorfor man skal løfte en så stor hund på måfå. Svært mange hunder, særlig store syns det er ukomfortabelt med løft da de sjeldent føler seg trygge.

Så nei, det er nok ikke skadelig, antar hun løfter korrekt og at hunden i og for seg er trygg, tror poenget her er at det ikke noe behov for å løfte hunden, med capture "hvor stor er ikke han" som er ukorrekt norsk i tillegg til en fjasete ting å si, blir det hele bare teit🤷‍♀️

yes akkurat dette jeg også tenkte. For meg blir det lite respekt for hunden og hva den trives med og komfortabel med. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snute skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke greie på hunder, men er det vanlig og greit at de er så mye ute å løper som denne hunden er…? I går var han først ute med C 20 km og så på tur med L 20 km på kvelden. Blir maraton til sammen det… Og nå er han søren meg ute og løper igjen… 

godt poengtert - han tåler kanskje såpass mye i blant men hos dem blir det vel mer regelen enn unntaket med slike hyppige og langvarige turer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (19 minutter siden):

godt poengtert - han tåler kanskje såpass mye i blant men hos dem blir det vel mer regelen enn unntaket med slike hyppige og langvarige turer. 

Hunden er i tillegg meget ung! Han er under 1,5 år og heller ikke røntget for HD og AD som må gjøres på større raser før man starter skikkelig belastning. Hunden løper også veldig mye på asfalt noe som ikke er anbefalt i det hele tatt pga slitasje. Jeg er veldig spent på hva de gjør utover sommeren og hvordan hunden takler dette. De har en polarhund som tåler varme svært dårlig. Tar de ikke hensyn kan hunden få heteslag! Selv om hunden vil løpe betyr ikke det at den bør løpe. Når man har en hund som elsker aktivitet er det viktig å begrense den og ta hensyn før den stuper...  

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (36 minutter siden):

En samojed er en flott rase for friluftsinteresserte, den kan brukes til trekk og bære kløv. På hundeskalaen trenger de mye fysisk og psykisk aktivisering, men jo mer man gir den, jo mer krever den. Legger man lista høyt tidlig, krever den desto mer etterhvert som den vokser opp. En fullvoksen, trent samojed tåler fint fire mil på en dag, men likt som med mennesker må også disse ha "hviledager" som består av lavere aktivitet, som søk i hagen, eller en "snuse"tur som jeg kaller det, og sist men ikke minst, den fysiske aktiviteten må være varierende. Man bør veksle på underlag, det kan være vannaktivitet, turer i skog og mark, bytur (som er mest psykisk trening), løpeturer eller trekkturer,  

Problemet her er at de startet etter min mening, altfor tidlig med hard aktivitet og det anbefales av flere vetrinærer å ikke starte med løpetur før hunden er fullvoksen, i dette tilfelle 18 mnd. ( Å løpe med hunden | AniCura Norge ) Deres hund er født januar 2021, og etter min hoderegning er hunden i dag 16 mnd. 

Når det er sagt, man må ikke forveksle en hunds løping i hagen/friområde med en løpetur. En hund som løper på et stort område løper ofte uten mål og mening, og både stanser og vender når den vil, utelukkende styrt av hunden selv. En løpetur er kontrollert av menneske som løper ved siden av/foran/bak, med eller uten bånd, så å si at "vi lar han styre det selv" er i og for seg feil, da hunden som regel alltid vil følge sin eier, og tempo. 

Endret av MacBeth
  • Liker 31
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heartland skrev (14 timer siden):

I dag ble det min tur til å klikke unfollow på Instagram. Har ikke gjort det før, men nå orker jeg ikke mer. Jeg er så dritt lei det idiotiske innholdet hennes! 

Dritt lei av den maniske trangen hun har til å vise magen sin hele forbanna tiden! 

Dritt lei av at hun ikke kan ta bilde av en skitt uten å lure inn tight gap!

Dritt lei av å se henne myse drømmende ut i luften! Det ser SÅ DUMT UT! 

Dritt lei av den idylliske musikken hun legger på filmene sine for å gjøre absolutt alt delikat.

Dritt lei av å se henne BEUNDRE seg selv i mobilen! 

Dritt lei alt!

Altså, den parodien som ble gjort på husfilmen deres fra Siljan er så sinnsykt tatt på kornet! Den husfilmen er så latterlig at jeg har ikke ord. Hun har stengt kommentarfeltet på den, og det er det nok en grunn til. Husfilm og parodifilm under. Noen postet den for noen uker siden, men den er virkelig verdt et gjensyn. 

De filmene er episke! 
Ganske morsomt hvordan de ler i publikum i parodifilmen og faktisk lurer på om dette er ekte. Det sier ganske mye. 😂

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

punkyB skrev (2 timer siden):

Vet ikke om cbe selv drar nytte av folk som leser instaen hennes uavhengig av om man følger eller ikke? Før snakket man om klikk , det gjelder jo ikke lenger? Hvor mamge følgere en har sier jo noe om hvor populær man er, men vet ikke om det spores hvor mange lesere en faktisk har eller hvor mange som er innom og kikker på postene som blir lagt ut på en åpen profil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om cbe selv drar nytte av folk som leser instaen hennes uavhengig av om man følger eller ikke? Før snakket man om klikk , det gjelder jo ikke lenger? Hvor mamge følgere en har sier jo noe om hvor populær man er, men vet ikke om det spores hvor mange lesere en faktisk har eller hvor mange som er innom og kikker på postene som blir lagt ut på en åpen profil. 

Takk for nyttig tilleggsinformasjon!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...