Pusern3 Skrevet 3. mai 2022 #61061 Del Skrevet 3. mai 2022 123Frustrert skrev (På 3.5.2022 den 8.32): Har de sagt det? Tviler stekt på at de har forsøkt alle yoga artene som finnes. og hva er fullverdig trening? Manisk løping på mølle? For å brenne kalorier? Det er vel godt dokumentert at yoga er kjempe fin treningsform for belastningslidelser, for styrke trening balanse og koordinasjon, og ikke minst for det mentale. For meg er det fullverdig trening, men så er ikke jeg så opptatt av kalorier eller å vise magen min da. Jeg har en smule mer fokus på sunn og frisk kropp og sinn. Ekspander å si at yoga ikke er trening er helt fjernt. Særlig med tanke på hva de selv sier er fullverdig trening (= manisk ensidig løping og dårlig utført styrke trening). 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 3. mai 2022 #61062 Del Skrevet 3. mai 2022 Her er det de har sagt ordrett. Dette tolker jeg at de mener man ikke får opp pulsen, ergo dette er ikke god nok trening i seg selv for optimal helse. Da tenker jeg at de aldri har deltatt i en yogatime, for jeg blir ganske andpusten, og jeg kan i perioder også løpe, ergo jeg er ikke i kjempe dårlig form. Kilde Instagram Netfit 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 3. mai 2022 #61063 Del Skrevet 3. mai 2022 Liver skrev (På 3.5.2022 den 10.06): Her er det de har sagt ordrett. Dette tolker jeg at de mener man ikke får opp pulsen, ergo dette er ikke god nok trening i seg selv for optimal helse. Da tenker jeg at de aldri har deltatt i en yogatime, for jeg blir ganske andpusten, og jeg kan i perioder også løpe, ergo jeg er ikke i kjempe dårlig form. Kilde Instagram Netfit Ekspander Ingen effekt på hjertet?? Hæ? Skjelettet er jeg enig i. Men det understreker poenget mitt; de har ikke forsøkt yoga. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 3. mai 2022 #61064 Del Skrevet 3. mai 2022 (endret) Nå er kanskje ikke klikk.no den beste kildebruken, men når deres eksperter brukt i denne artikkelen har tre års studier i yoga, og er personlig trener med 16 års erfaring så velger jeg å stole litt på hva dem sier. Etter sitat under, så finner jeg det merkelig at Netfit kan påstå så hardnakka at det har ingen effekt på hjerte og kar systemet. "Langsom pust påvirker det autonome nervesystemet slik at hjerterytmen og blodtrykket vårt reduseres. " Hva skjer i kroppen når man gjør yoga? - Helse (klikk.no) Yoga er bra for hjertet (forskning.no) vel og merke fra 2015 samt denne fra 2021 Feasibility, Acceptability, and Outcomes of a Yoga-Based Meditation Intervention for Hospice Professionals to Combat Burnout - PMC (nih.gov) Endret 3. mai 2022 av MacBeth legger også ved en link fra forskning.no / nih 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. mai 2022 #61065 Del Skrevet 3. mai 2022 Finnes vel cardio yoga? Jeg har ikke peil på det, men har jo venner som driver mye med det (veldig kjedelig samtaleemne, forøvrig, om sånne yogahelger.😴) 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Marshmallow** Skrevet 3. mai 2022 #61066 Del Skrevet 3. mai 2022 Liver skrev (På 3.5.2022 den 10.06): Her er det de har sagt ordrett. Dette tolker jeg at de mener man ikke får opp pulsen, ergo dette er ikke god nok trening i seg selv for optimal helse. Da tenker jeg at de aldri har deltatt i en yogatime, for jeg blir ganske andpusten, og jeg kan i perioder også løpe, ergo jeg er ikke i kjempe dårlig form. Kilde Instagram Netfit Ekspander Hæ? Nå ble jeg faktisk provosert her! Det er jo akkurat det yoga er godt for, hjerte og skjelett. En blir/er sterk av yoga og trenger utholdenhet for å klare en time. hva baserer de denne informasjon på? Når et enkelt Google søk forsking på det motsatte. eller tror eieren bak «netfit» at det er kun en yogaform, som går under kategorien roligyoga (som igjen er bra for hjertet, selv om det er rolig 😊) 34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 3. mai 2022 #61067 Del Skrevet 3. mai 2022 Liver skrev (På 3.5.2022 den 10.06): Her er det de har sagt ordrett. Dette tolker jeg at de mener man ikke får opp pulsen, ergo dette er ikke god nok trening i seg selv for optimal helse. Da tenker jeg at de aldri har deltatt i en yogatime, for jeg blir ganske andpusten, og jeg kan i perioder også løpe, ergo jeg er ikke i kjempe dårlig form. Kilde Instagram Netfit Ekspander Dette skjønner til og med jeg er feil. Selvfølgelig har det effekt på skjelettet dersom du beveger deg. Å kategorisk avvise det som «ingen» effekt er jo veldig snålt. Forøvrig er vel det springende punktet hva som ligger i «optimal helse» for frontfiguren i Netfit (hvis det er hun som svarer). Jeg oppfatter ikke at det CBE viser frem i sine kanaler pr nå viser det jeg mener er optimal helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LullaSkrulla Skrevet 3. mai 2022 #61068 Del Skrevet 3. mai 2022 Kollontaj skrev (På 3.5.2022 den 10.31): Finnes vel cardio yoga? Jeg har ikke peil på det, men har jo venner som driver mye med det (veldig kjedelig samtaleemne, forøvrig, om sånne yogahelger.😴) Ekspander Yoga flow het den varianten mitt yogasenter tilbydde og der gikk det unna! Man gjør de ulike posisjonene ganske raskt etter hverandre, dvs at man ikke holdt en posisjon i flere pust. Ble varm og god da, ja! Instruktøren sa at det var som å jogge. Angående det at det ikke påvirker skjelettet, gjør det ikke det ved statisk styrketrening med egen kropp? Tenker på i yoga hvor man holder en posisjon i flere pust. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 3. mai 2022 #61069 Del Skrevet 3. mai 2022 Yoga mot beinskjørhet: Yoga mot beinskjørhet – ja takk - Helsemagasinet vitenskap og fornuft (vof.no) Yoga og beinhelse - NHI.no Yoga for hjertet: Yoga er bra for hjertet (forskning.no) Kanskje cbe/netfit blander mindfulness og yoga? Nå kan jo forsåvidt mindfulness være bra for hjertet også da. Synes lke og cbe skulle prøvd seg på en uke eller to med "yoga with adrienne" (youtube og gratis!) 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 3. mai 2022 #61070 Del Skrevet 3. mai 2022 MacBeth skrev (På 3.5.2022 den 10.16): Nå er kanskje ikke klikk.no den beste kildebruken, men når deres eksperter brukt i denne artikkelen har tre års studier i yoga, og er personlig trener med 16 års erfaring så velger jeg å stole litt på hva dem sier. Etter sitat under, så finner jeg det merkelig at Netfit kan påstå så hardnakka at det har ingen effekt på hjerte og kar systemet. "Langsom pust påvirker det autonome nervesystemet slik at hjerterytmen og blodtrykket vårt reduseres. " Hva skjer i kroppen når man gjør yoga? - Helse (klikk.no) Yoga er bra for hjertet (forskning.no) vel og merke fra 2015 samt denne fra 2021 Feasibility, Acceptability, and Outcomes of a Yoga-Based Meditation Intervention for Hospice Professionals to Combat Burnout - PMC (nih.gov) Ekspander vinterskog skrev (På 3.5.2022 den 11.23): Yoga mot beinskjørhet: Yoga mot beinskjørhet – ja takk - Helsemagasinet vitenskap og fornuft (vof.no) Yoga og beinhelse - NHI.no Yoga for hjertet: Yoga er bra for hjertet (forskning.no) Kanskje cbe/netfit blander mindfulness og yoga? Nå kan jo forsåvidt mindfulness være bra for hjertet også da. Synes lke og cbe skulle prøvd seg på en uke eller to med "yoga with adrienne" (youtube og gratis!) Ekspander Denne kunnskapen som dere lenker til er bare et tastetrykk unna. Internett er fint slik. Desto viktigere at de som bedriver kunnskapsformidling har faktisk og oppdatert kunnskap. Det blir jo veldig tynt og unyansert å svare på spørsmål via story, der du ikke har mange tegnene til rådighet. Vet ikke hva som er verst; dette eller LKE sine utledninger der du må ha master i latin for å forstå hva han snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. mai 2022 #61071 Del Skrevet 3. mai 2022 LullaSkrulla skrev (På 3.5.2022 den 11.14): Yoga flow het den varianten mitt yogasenter tilbydde og der gikk det unna! Man gjør de ulike posisjonene ganske raskt etter hverandre, dvs at man ikke holdt en posisjon i flere pust. Ble varm og god da, ja! Instruktøren sa at det var som å jogge. Angående det at det ikke påvirker skjelettet, gjør det ikke det ved statisk styrketrening med egen kropp? Tenker på i yoga hvor man holder en posisjon i flere pust. Ekspander Ah, takk. Må i innrømme at det går litt inn og ut samme øre når noen forteller om ulike yogaformer. 😬 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 3. mai 2022 #61072 Del Skrevet 3. mai 2022 CecilieX skrev (På 3.5.2022 den 11.35): Denne kunnskapen som dere lenker til er bare et tastetrykk unna. Internett er fint slik. Desto viktigere at de som bedriver kunnskapsformidling har faktisk og oppdatert kunnskap. Det blir jo veldig tynt og unyansert å svare på spørsmål via story, der du ikke har mange tegnene til rådighet. Vet ikke hva som er verst; dette eller LKE sine utledninger der du må ha master i latin for å forstå hva han snakker om. Ekspander Å formidle kunnskap gjennom IG på story er en kunst, nettopp fordi man har så få tegn til rådighet, dette er en kunst hverken Netfit (hvem nå enn det er som svarer der) eller CBE selv ikke klarer. Om man legger litt mer arbeid i slike spørsmålsrunder, kan man svare raskt, og ha et innlegg dagen etter, hvor man har gått dypere. Ettersom de brenner for helse og trening.. selv om denne brannen virker mer som små glør etter rester av et lite grillpølse bål. Syns forøvrig CBE sliter med å formidle gjennom videoer og capture/bilde, så hva kan man forvente... 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 3. mai 2022 #61073 Del Skrevet 3. mai 2022 Syns dette svaret ang yoga bevitner deres manglende kunnskap om treningsformer som ikke omhandler deres egne interesser. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 3. mai 2022 #61074 Del Skrevet 3. mai 2022 Liver skrev (På 3.5.2022 den 10.06): Her er det de har sagt ordrett. Dette tolker jeg at de mener man ikke får opp pulsen, ergo dette er ikke god nok trening i seg selv for optimal helse. Da tenker jeg at de aldri har deltatt i en yogatime, for jeg blir ganske andpusten, og jeg kan i perioder også løpe, ergo jeg er ikke i kjempe dårlig form. Kilde Instagram Netfit Ekspander For en idiotisk kommentar. Yoga er gull for å stresse ned og få balanse i kroppen, og man kan trenge forskjellige typer alt eller behov. Sikkert ikke noe for en som vil brenne mest mulig kalorier og se tynn ut,men som en «treningsprofil» bør man ikke komme med slike uttalelser! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 3. mai 2022 #61075 Del Skrevet 3. mai 2022 Her er det nok mest fordommene til CBE og LKE som snakker og ikke fakta. Det fins mange typer yoga med forskjellig fokus. Jeg er ingen stor yoga-ist men har da fått med meg noe og blitt både svett og skikkelig støl etter en økt. Men når det eneste som teller i livet er antall steg før kl 12 så er yoga selvfølgelig ikke mest optimal. Er det noe jeg ofte tenker CBE ville hatt glede av så er det yoga. Koordinasjon, holdning, pust og å finne disse fullstendig bortgjemte musklene rundt skulderbladene tror jeg hadde gitt henne mye mer enn hun kan forestille seg. Igjen driter Netfit seg ut. Det er pinlige greier. 35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. mai 2022 #61076 Del Skrevet 3. mai 2022 Liver skrev (På 3.5.2022 den 10.06): Her er det de har sagt ordrett. Dette tolker jeg at de mener man ikke får opp pulsen, ergo dette er ikke god nok trening i seg selv for optimal helse. Da tenker jeg at de aldri har deltatt i en yogatime, for jeg blir ganske andpusten, og jeg kan i perioder også løpe, ergo jeg er ikke i kjempe dårlig form. Kilde Instagram Netfit Ekspander Utrolig kunnskapsløst og uprofesjonelt av virksomheten. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 3. mai 2022 #61077 Del Skrevet 3. mai 2022 123Frustrert skrev (På 3.5.2022 den 8.32): Har de sagt det? Tviler stekt på at de har forsøkt alle yoga artene som finnes. og hva er fullverdig trening? Manisk løping på mølle? For å brenne kalorier? Det er vel godt dokumentert at yoga er kjempe fin treningsform for belastningslidelser, for styrke trening balanse og koordinasjon, og ikke minst for det mentale. For meg er det fullverdig trening, men så er ikke jeg så opptatt av kalorier eller å vise magen min da. Jeg har en smule mer fokus på sunn og frisk kropp og sinn. Ekspander Caroline Berg Eriksen kunne trengt litt yoga for å ikke se så stiv ut. 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. mai 2022 #61078 Del Skrevet 3. mai 2022 Mm hvordan kan man tolke innlegg så forskjellig. Jeg mener, jeg leser : yoga ALENE og om man ønsker OPTIMALT utbytte. Det er jo sant. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 3. mai 2022 #61079 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg har fått anbefalt yoga for skjelettet av min kiropraktor. Har også fått yoga-øvelser med blokk til å gjøre hjemme. Jeg strever med skjelett og rygg og begynner å miste smidighet. Da er yoga topp. Jeg vil tro man kan komme i topp form utelukkende med yoga siden det finnes så uendelig mange typer. Cardo yoga, styrke yoga osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 3. mai 2022 #61080 Del Skrevet 3. mai 2022 vinterskog skrev (På 3.5.2022 den 11.23): Yoga mot beinskjørhet: Yoga mot beinskjørhet – ja takk - Helsemagasinet vitenskap og fornuft (vof.no) Yoga og beinhelse - NHI.no Yoga for hjertet: Yoga er bra for hjertet (forskning.no) Kanskje cbe/netfit blander mindfulness og yoga? Nå kan jo forsåvidt mindfulness være bra for hjertet også da. Synes lke og cbe skulle prøvd seg på en uke eller to med "yoga with adrienne" (youtube og gratis!) Ekspander Om så skulle være, viser det jo tydelig at de ikke setter seg skikkelig inn i saker og ting før de gir «faglige» råd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå