Kollontaj Skrevet 29. april 2022 #60961 Del Skrevet 29. april 2022 Klink skrev (3 minutter siden): Hun er jo egentlig en flott dame. Ingen tvil, men personaen CBE.no er ganske så ulik. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. april 2022 #60962 Del Skrevet 29. april 2022 Ellers er det kanskje mer interessant at det i følge socialblade er over 400 kommentarer pr IG-innlegg. Det er godt gjort, økt veldig, da… 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 29. april 2022 #60963 Del Skrevet 29. april 2022 skruf skrev (På 28.4.2022 den 17.37): Det med fødsel og hveteboller er ikke løgn. Hveteboller fødsel nr 1: https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/30/hvordan-du-kom-til-verden/ Cookies fødsel nr 2: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/09/16/slik-kom-du-til-verden/ Altså, den fødselshistorien er flau å lese, av to grunner: den ene er at hun utlevere absolutt ALT av det mest private! Til og med der fikk ikke datteren ha noe i fred. For det andre er det en studie i hvordan CBE selv opphøyer seg selv, og skryter av hvor flink hun var, hvor smilende og blid hun var…narsissistiske trekk når nye høyder… 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 29. april 2022 #60964 Del Skrevet 29. april 2022 Kollontaj skrev (2 timer siden): Ellers er det kanskje mer interessant at det i følge socialblade er over 400 kommentarer pr IG-innlegg. Det er godt gjort, økt veldig, da… Det har ingen rot i virkeligheten. CBE har hatt 10-20 kommentarer (inkl sine egne) i snitt per innlegg i et års tid. Og ca 500-1000 likes på bilder. For 2 års tid siden så hadde hun i snitt 30-40 kommentarer og ca 3000 likes på bildene. Så det dårlige engasjementet er nå fullstendig i ferd med å kulminere ut i intet. Helt utrolig mtp at hun har 300 000 IG-følgere, men det avslører jo at de fleste er inaktive og bots, og at innholdet hennes nesten ikke er synlig for noen som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 29. april 2022 #60965 Del Skrevet 29. april 2022 Ser helt merkelig ut når hun zoomer inn på silikonen. Ser ut som puppene presser seg ut til hver side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 29. april 2022 Populært innlegg #60966 Del Skrevet 29. april 2022 Aquarius04 skrev (3 timer siden): Altså, den fødselshistorien er flau å lese, av to grunner: den ene er at hun utlevere absolutt ALT av det mest private! Til og med der fikk ikke datteren ha noe i fred. For det andre er det en studie i hvordan CBE selv opphøyer seg selv, og skryter av hvor flink hun var, hvor smilende og blid hun var…narsissistiske trekk når nye høyder… Det er direkte komisk å lese dette, som så mye annet som cbe skriver om seg selv. Hun er jo bare et fantastisk menneske som klarer alt!! Akkurat slik narsissister gjør.. morsomt er det også at «de bestemte at jordmoren kunne gå av vakt.».. se der ja. Jeg har jobbet mange år på sykehus og har aldri hørt om at pasienten bestemmer når man kan gå av vakt, men hva cbe kan !! Litt sånn dronning, rett og slett 😂 56 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. april 2022 #60967 Del Skrevet 29. april 2022 Aquarius04 skrev (4 timer siden): Altså, den fødselshistorien er flau å lese, av to grunner: den ene er at hun utlevere absolutt ALT av det mest private! Til og med der fikk ikke datteren ha noe i fred. For det andre er det en studie i hvordan CBE selv opphøyer seg selv, og skryter av hvor flink hun var, hvor smilende og blid hun var…narsissistiske trekk når nye høyder… Har ikke lest den før, det var spesiell lesing. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. april 2022 #60968 Del Skrevet 29. april 2022 Det mest kritikkverdige med fødeinnlegg 1 er at det er stilet til barnet. Hvorfor legger man ut et brev til barnet på internett? Den egentlige hensikten er jo å fortelle om fødselen til følgerne, og det avsløres jo også, fordi etter noen avsnitt skjer et stilbrudd og det skiftes fra «du» - vinkel til å omtale det i tredjeperson. Det dummeste jeg ser er folk som skriver kjærlighetserklæringer til barnet sitt på konti med flere tusen lesere. Barnet derimot, er ofte flere år unna å kunne lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AntiBullshit Skrevet 29. april 2022 Populært innlegg #60969 Del Skrevet 29. april 2022 Aquarius04 skrev (4 timer siden): Altså, den fødselshistorien er flau å lese, av to grunner: den ene er at hun utlevere absolutt ALT av det mest private! Til og med der fikk ikke datteren ha noe i fred. For det andre er det en studie i hvordan CBE selv opphøyer seg selv, og skryter av hvor flink hun var, hvor smilende og blid hun var…narsissistiske trekk når nye høyder… Det nærmeste jeg kommer å kjenne igjen slike beskrivelser av egne valg og handlinger må være slike skoleprosjekt-rapporter hvor enkelte har en tendens til å misforstå målet med oppgaven og hemningsløst beskriver en kvasi-perfekt prosess hvor det understrekes at alle valg som ble tatt "tilfeldigvis" var helt riktige og etter boka. Ikke en gang mens hun føder klarer hun å tenke på noe annet enn løping og at hun må være perfekt, føde perfekt liksom? Noen honorable mentions: "Jeg stod og smilte fra øre til øre mellom hver rie og følte meg fortsatt ikke sliten, begynte bare å bli trøtt, nå hadde jeg jo vært våken i 24 timer. Da jeg snakket med jordmor etter fødsel sa hun det var en utrolig fin start på arbeidsdagen hennes og bli møtt av en så positiv og smilende fødende. I tillegg synes hun jeg hadde en kjempefin og sporty innstilling som førstegangsfødende" "Jeg hadde fokus på pusten hele veien: dype drag, kontrollert og jevnt. I forkant av fødselen hadde jeg blitt enig med meg selv om at det er trening og maraton jeg ønsker å visualisere, så dette var bilder jeg skulle bruke når riene ble vanskelige og smertefulle." "Dette skulle jeg søren i meg klare med glans!" Alle sitater er hentet herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/30/hvordan-du-kom-til-verden/ 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hereforthecomments Skrevet 29. april 2022 #60970 Del Skrevet 29. april 2022 NewStart87 skrev (12 timer siden): Hva slags filter er det hun bruker på filmene sine? Det andre bilde er fra hun var med i Megahit på seher.no. Litt småtrist å se en 35 år gammel tobarnsmor som kaster bort dagene i livet sitt nesten utelukkende på trening og kaloritelling, men likevel er så misfornøyd med utseende sitt at hun må redigere seg til å se ut som en annen person. Da kan man likegodt spise seg mett og ikke «passe mett», og slappe av en dag ute å få dårlig samvittighet for å ikke ha trent - og slenge med et ihjelredigert bilde av en mett og uthvilt dame. 43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 29. april 2022 #60971 Del Skrevet 29. april 2022 AntiBullshit skrev (24 minutter siden): Det nærmeste jeg kommer å kjenne igjen slike beskrivelser av egne valg og handlinger må være slike skoleprosjekt-rapporter hvor enkelte har en tendens til å misforstå målet med oppgaven og hemningsløst beskriver en kvasi-perfekt prosess hvor det understrekes at alle valg som ble tatt "tilfeldigvis" var helt riktige og etter boka. Ikke en gang mens hun føder klarer hun å tenke på noe annet enn løping og at hun må være perfekt, føde perfekt liksom? Noen honorable mentions: "Jeg stod og smilte fra øre til øre mellom hver rie og følte meg fortsatt ikke sliten, begynte bare å bli trøtt, nå hadde jeg jo vært våken i 24 timer. Da jeg snakket med jordmor etter fødsel sa hun det var en utrolig fin start på arbeidsdagen hennes og bli møtt av en så positiv og smilende fødende. I tillegg synes hun jeg hadde en kjempefin og sporty innstilling som førstegangsfødende" "Jeg hadde fokus på pusten hele veien: dype drag, kontrollert og jevnt. I forkant av fødselen hadde jeg blitt enig med meg selv om at det er trening og maraton jeg ønsker å visualisere, så dette var bilder jeg skulle bruke når riene ble vanskelige og smertefulle." "Dette skulle jeg søren i meg klare med glans!" Alle sitater er hentet herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/30/hvordan-du-kom-til-verden/ Når til og med en fødsel skal være delikat og utført med perfeksjon. Det blir bare veldig kleint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 29. april 2022 #60972 Del Skrevet 29. april 2022 (endret) SnowBells skrev (4 timer siden): Det har ingen rot i virkeligheten. CBE har hatt 10-20 kommentarer (inkl sine egne) i snitt per innlegg i et års tid. Og ca 500-1000 likes på bilder. For 2 års tid siden så hadde hun i snitt 30-40 kommentarer og ca 3000 likes på bildene. Så det dårlige engasjementet er nå fullstendig i ferd med å kulminere ut i intet. Helt utrolig mtp at hun har 300 000 IG-følgere, men det avslører jo at de fleste er inaktive og bots, og at innholdet hennes nesten ikke er synlig for noen som helst. Ja, det må jo være et signal å gå fra toppen av inntektslista i 2018 til nr 43 i 2020, se liste influencere. (Tror 2018-tallene var noe misvisende pga leilighets-salg, men likevel, det er ikke akkurat i riktig retning.) https://www.tv2.no/a/14412514/ Endret 29. april 2022 av Kollontaj 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 29. april 2022 #60973 Del Skrevet 29. april 2022 NewStart87 skrev (13 timer siden): Hva slags filter er det hun bruker på filmene sine? Det andre bilde er fra hun var med i Megahit på seher.no. Hun skal ha et bra forvrengt kroppsbilde når hun synes det er greit å fremstille seg selv slik hun gjør på det øverste bildet. Dette er det hun lever av og visstnok er stolt av. Jeg blir uvel av å se de filmene. Her er noe riv ruskende galt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 29. april 2022 #60974 Del Skrevet 29. april 2022 Surikatt skrev (5 minutter siden): Hun skal ha et bra forvrengt kroppsbilde når hun synes det er greit å fremstille seg selv slik hun gjør på det øverste bildet. Dette er det hun lever av og visstnok er stolt av. Jeg blir uvel av å se de filmene. Her er noe riv ruskende galt. Sjukt ass🤯 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull4ever Skrevet 30. april 2022 #60975 Del Skrevet 30. april 2022 Tenker det må være slitsomt at alt er perfekt hele tiden, samtidig som jeg er imponert over at alt matcher alltid. Hadde aldri klart å gjennomføre det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 30. april 2022 Populært innlegg #60976 Del Skrevet 30. april 2022 (endret) Redbull4ever skrev (7 timer siden): Tenker det må være slitsomt at alt er perfekt hele tiden, samtidig som jeg er imponert over at alt matcher alltid. Hadde aldri klart å gjennomføre det. Sikker på det? Vi snakker om 2 stk funksjonsfriske voksne som har som heltidsjobb å fremstille CBE perfekt på instagram. Firmaet har ingen annen misjon enn det; de fronter ingen saker og mener ingenting, utover å fronte hovedpersonens retusjerte og poserende kropp og glansede hverdag som et ideal. Et liv bestående av manikyrer, kjøpehysteri og kroppsfiksering. Dette er noe 2 voksne velger å dedikere livet sitt til. Det skrytes uhemmet av treningsøkter i arbeidstiden og stolt posering med deltakermedalje. Mens stadig flere andre legger fra seg skjermen og er trygge nok i seg selv til å vite at egne prestasjoner er bra nok, uten å måtte søke daglig bekreftelse fra fremmede på internett. Og så kan man jo velge å reflektere litt over akkurat det. Endret 30. april 2022 av Ultiva 47 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 30. april 2022 #60977 Del Skrevet 30. april 2022 123Frustrert skrev (9 timer siden): Det er direkte komisk å lese dette, som så mye annet som cbe skriver om seg selv. Hun er jo bare et fantastisk menneske som klarer alt!! Akkurat slik narsissister gjør.. morsomt er det også at «de bestemte at jordmoren kunne gå av vakt.».. se der ja. Jeg har jobbet mange år på sykehus og har aldri hørt om at pasienten bestemmer når man kan gå av vakt, men hva cbe kan !! Litt sånn dronning, rett og slett 😂 Ja, det er en litt annen virkelighetsoppfatning tror jeg. Bare blomster og regnbuer. Lurer på om helsepersonellet til stede hadde beskrevet situasjonen likt? Kollontaj skrev (9 timer siden): Har ikke lest den før, det var spesiell lesing. Ja, det er spesiell lesning. Og så privat også! Burde ikke vært blogget om overhodet. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 30. april 2022 #60978 Del Skrevet 30. april 2022 AntiBullshit skrev (8 timer siden): Det nærmeste jeg kommer å kjenne igjen slike beskrivelser av egne valg og handlinger må være slike skoleprosjekt-rapporter hvor enkelte har en tendens til å misforstå målet med oppgaven og hemningsløst beskriver en kvasi-perfekt prosess hvor det understrekes at alle valg som ble tatt "tilfeldigvis" var helt riktige og etter boka. Ikke en gang mens hun føder klarer hun å tenke på noe annet enn løping og at hun må være perfekt, føde perfekt liksom? Noen honorable mentions: "Jeg stod og smilte fra øre til øre mellom hver rie og følte meg fortsatt ikke sliten, begynte bare å bli trøtt, nå hadde jeg jo vært våken i 24 timer. Da jeg snakket med jordmor etter fødsel sa hun det var en utrolig fin start på arbeidsdagen hennes og bli møtt av en så positiv og smilende fødende. I tillegg synes hun jeg hadde en kjempefin og sporty innstilling som førstegangsfødende" "Jeg hadde fokus på pusten hele veien: dype drag, kontrollert og jevnt. I forkant av fødselen hadde jeg blitt enig med meg selv om at det er trening og maraton jeg ønsker å visualisere, så dette var bilder jeg skulle bruke når riene ble vanskelige og smertefulle." "Dette skulle jeg søren i meg klare med glans!" Alle sitater er hentet herfra: https://www.carolinebergeriksen.no/2013/11/30/hvordan-du-kom-til-verden/ Det uthevede reagerte jeg mest på også. Det er akkurat som du sier innledningsvis. Jeg har vanskelig for å tro at personellet på et sykehus ville være 100% enige med henne…Det blir bare puteflaut å skulle opphøye seg selv slik under en fødsel. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 30. april 2022 #60979 Del Skrevet 30. april 2022 Og tømme søpla er en klassisk Caroline-ting som må gjøres selv om hun krummer seg i smerter, ja. Det er virkelig påfallende hvordan alt hun skriver om seg selv handler om å få fram hvor fantastisk hun er på alle måter. Måten hun skriver på minner mest av alt om dårlig ungdomsskolestil/dagbok. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 30. april 2022 #60980 Del Skrevet 30. april 2022 Hereforthecomments skrev (9 timer siden): Litt småtrist å se en 35 år gammel tobarnsmor som kaster bort dagene i livet sitt nesten utelukkende på trening og kaloritelling, men likevel er så misfornøyd med utseende sitt at hun må redigere seg til å se ut som en annen person. Da kan man likegodt spise seg mett og ikke «passe mett», og slappe av en dag ute å få dårlig samvittighet for å ikke ha trent - og slenge med et ihjelredigert bilde av en mett og uthvilt dame. Så enig! Det er overhodet ikke normalt. Tror hun kommer til å angre på dette etterhvert. Når ungene er flyttet ut vil det hun ser tilbake på være trist. Kaste bort dagene på den måten. i tillegg skremmende at to unge bor i det huset med det enorme kroppsfokuset. Klart det påvirker dem. Barn helt ned i 10-11 årsalderen blir innlagt med spiseforstyrrelser Som innlegget her sier, «de trenger kloke voksne rundt seg som sier at all mat kan spises og at normale kropper er så mangt.» https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/pW47vj/kraftig-oekning-i-barn-og-unge-med-spiseforstyrrelser-pasientene-blir-stadig-yngre Trist å måtte vokse opp med forvridde syn på kropp, mat og trening rundt seg. Skummelt faktisk. Det å ha en spiseforstyrrelse er en psykisk sykdom som kan være svært krevende å komme ut av. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå