Dråpe Skrevet 30. mars 2022 #59941 Skrevet 30. mars 2022 Et kjapt utvalg som er ganske illustrativt. (Jeg har bevisst valgt å ikke benytte kroppsbilder.) https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?utm_medium=copy_link 39 1
Snødronninga Skrevet 30. mars 2022 #59942 Skrevet 30. mars 2022 allie skrev (6 timer siden): Bloggbevakning er også imponert over CBE. screenshot tatt av bloggbevaknings instastory 👏 Enda så har vi sett mye verre eksempler enn det der, fra den kanten. 9
Kollontaj Skrevet 30. mars 2022 #59943 Skrevet 30. mars 2022 (endret) Folk lar seg lure på IG. kilde venstre er https://www.tv2.no/v/1427889/ kilde høyre er dagens innlegg https://www.instagram.com/reel/CbuT0F8ANCx/?utm_medium=copy_link Og det til venstre er samme jente som her https://www.varden.no/sport/herlighet-dette-malet-har-jeg-ventet-pa-i-fem-ar/ (10 år siden). Bildet til høyre er redigert og så endret at det knapt kan være mulig å få til kun med fillers. Endret 30. mars 2022 av Kollontaj 25
Pusern3 Skrevet 31. mars 2022 #59944 Skrevet 31. mars 2022 (endret) Dråpe skrev (4 timer siden): Et kjapt utvalg som er ganske illustrativt. (Jeg har bevisst valgt å ikke benytte kroppsbilder.) https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?utm_medium=copy_link Her snakker vi store endringer gjort med noe annet enn make up. Selvsagt gjør økende alder noe men hvis man ser trekk for trekk er det inngripende endringer. Endret 31. mars 2022 av Pusern3 6
Swan1998 Skrevet 31. mars 2022 #59945 Skrevet 31. mars 2022 Pusern3 skrev (2 timer siden): Her snakker vi store endringer gjort med noe annet enn make up. Selvsagt gjør økende alder noe men hvis man ser trekk for trekk er det inngripende endringer. Det er jo bare et av de syke filtrene som endrer ansiktsfasong. Lett å se pga nese og øyne. Dama tror hun ser sånn ut…. 12 1
Heartland Skrevet 31. mars 2022 #59946 Skrevet 31. mars 2022 Ser ut som IG-innlegget til CBE som ble rapportert er fjernet. Hva slags type bilde var det? 1
Populært innlegg skruf Skrevet 31. mars 2022 Populært innlegg #59947 Skrevet 31. mars 2022 (endret) Mtp den siste posten på insta der hun har på grønn bukse og grønn overdel så er det enten heftig redigert+filter, eller så har hun på kort tid hatt et stort vekttap Det er ikke lenge siden hun var med på programmet Norges nye Megahit, og der kunne man se ei slank og godt trent dame med en normal BMI. I den siste videoen på insta så kan man se ei radmager dame. Og det er som sagt ikke lenge siden sangprogrammet gikk på skjermen Direkte skammelig at andre kjendiser liker og hjerter den siste insta-posten, den jublende feedbacken nører bare oppunder den veien CBE er på nå. Og det er skummelt og direkte farlig. Noe annet som også er skummelt og direkte farlig er at Caroline er mor og forbilde til to unge jenter. Ei som går i barnehage og ei på 8 år. Og de har allerede lagt ut på insta-story at 8-åringen kjører fullt program med tredemølle og styrketrening i treningskjelleren, kledd i tights, magetopp og Hoka-sko. Greit nok at barn kan etterape foreldrene, som å f.eks leke seg i klesskapet til mor og prøve på høye hæler og smykker, men det er ikke normalt eller sunt for en femmer å kjøre på med tredemølle til oppvarming og full sirkeltrening til en 8-åring (treningssenteret jeg går på har forøverig 16-års aldersgrense..) Det er veldig vanlig at barn blir rundere i kantene like før puberteten setter inn, selv med sunt kosthold og en aktiv hverdag. Kalles valpefett på folkemunne. Lite sannsynlig, men håper dette syke kropp og treningsfokuset i villa kulås har endret seg om noen år når de to små kommer i puberteten.. Dette blir veldig personlig, og ei forklaring på hvorfor jeg reagerte så sterkt på den filmen med 8-åringen som kjørte full treningsøkt og hele settingen med kroppsfokuset de jentene vokser opp med, men here it goes; Generelt sett så er det stor sannsynlighet for at spiseforstyrrelser og et anstrengt forhold til kropp og mat arves fra mor/foreldre til datter/barn. Jeg hadde mulig ikke anoreksi da jeg var ung (var i allefall ikke til lege og hadde ingen diagnose) men pga en far som var (og dessverre fortsatt er) ekstremt opptatt av kropp så utviklet jeg et anstrengt forhold til kropp og matinntak etter en kommentar han kom med da jeg var ca 11 år. Jeg var et veldig tynt barn (var bare 16kg da jeg begynte på skolen da jeg var 7 år) men ble som normalt er litt rundere like før puberteten. Husker han kløp meg i mageskinnet i et selskap og sa høyt foran alle at jeg burde bare ta 1 kakestykke Og da var det gjort. Antall treningsøkter steg betraktelig og da jeg var 14 år hadde jeg 8 ballett-timer i uken+masse egentrening, og minimalt matinntak. Dette pågikk frem til jeg ble uplanlagt gravid som 20-åring. Og det var graviditeten som «reddet» meg. Da jeg var på første legetime i uke 12 så var jeg 48kg med ei høyde på 172. En BMI på 16,2. Men jeg klarte å snu skuta og fikk etterhvert et sunt forhold til mat og kropp Jeg har nå to døtre, og jeg har hele tiden vært veldig bevist på at de har vokst opp med et sunt forhold til kropp. Vi er en slank familie, men vi har en sunn balanse i kostholdet, og selv om jeg alltid har vært glad i trening og fjellturer så er det ikke pga jeg vil være tynn, men pga gleden det gir meg og å ha en sterk kropp som fungerer. Og den gleden av å være ute i naturen og å være i aktivitet har også barna arvet. En ting jeg aldri har gjort er å ha fokus eller kommentere kroppene deres. Eller egen kropp. Jeg har aldri slanket meg da jeg ikke ville at de skulle vokse opp med ei mor på slankekur og som ikke kunne spise det resten av familien spiste. Vekten har såklart variert i løpet av livet, som feks etter svangerskap. Men da tok jeg tiden til hjelp, ikke noe stress med å komme inn i de gamle buksene. Ingen mat er nei-mat. Vi har ikke badevekt i hus engang Og de gangene faren min har skrytt av at jentene er tynne (for det har han prøvd seg på flere ganger) så har han fått høre det så ørene har flakset. Dette ble skikkelig langt, beklager for det, men hadde tydeligvis mye på hjertet.. Og det grøsser i meg at to småjenter vokser opp i dette. Årene går fort, og om ikke lenge så har de sin egen insta-konto og ser selv hva moren publiserer. Og det skremmer meg. Endret 31. mars 2022 av skruf 64 36 21
blåbærpai Skrevet 31. mars 2022 #59948 Skrevet 31. mars 2022 I CBEs verden er tynn=vellykket. Ganske sykt. Hovedfokuset i kanalen er kropp. Å være tynn. Å se ribbeina stikke ut. Å vise hvor "flink" hun er. Ikke rart hun ikke har tid til å engasjere seg i resten av verden, eller å gjøre en faktisk jobb eller å ha en faktisk hobby annet enn å løpe, løpe, løpe.. å være tynn er ganske tidkrevende. Altoppslukende, vil nok de fleste med erfaringer innenfor området si. Og det skinner så jævlig i gjennom. 46 3
Irja Skrevet 31. mars 2022 #59949 Skrevet 31. mars 2022 Fatter ikke hvorfor hun redigerer og bruker filter. Hun ser jo så mye søtere og yngre ut uten. 29
skruf Skrevet 31. mars 2022 #59950 Skrevet 31. mars 2022 Den posten på insta der hun har på seg det grønne antrekket er forresten ikke fjernet. Nettopp sjekket og det ligger der enda. Mulig det blir usynlig for de som har rapportert det🤷🏼♀️ 8
Isild Skrevet 31. mars 2022 #59951 Skrevet 31. mars 2022 Tror desverre ikke det hjelper å si at Caroline er flott som hun er, og ikke trenger filter. Jeg tror dette med filterbruk er ganske komplekst for mange etterhvert. Det må jo handle om å ha et dårlig selvbilde. Altså at man ikke syns man er bra nok, fin nok eller tynn nok som man er? Influencere som lever av å vise bilder av seg selv ender som oftest opp med å skape en "Avatar" av seg selv i egne sosiale medier. Vi ser det hos mange, og desverre i stor grad hos CBE.no. En avatar som pyntes, poserer, filtreres og redigeres - for å oppnå ønsket bilderesultat. Jeg tror privatpersonen er litt "disconnected" fra "avataren" hvis det gir mening. Jeg tror ikke de ser på dette som et problem i hele tatt, tvert imot. De har ikke noe behov for at bildene skal være ekte, og de tenker vel knapt på at det er bilder av dem selv lenger. Det er bare "content" 23
Aquarius04 Skrevet 31. mars 2022 #59952 Skrevet 31. mars 2022 Kollontaj skrev (17 timer siden): Her er det brushet i panna, under øynene og rundt munnen. Dette er altså et bilde CBE har lagt ut på story. Bildet er altså bearbeidet. Joda, men området rundt leppene ER endret, tror ikke bare det er bildet som har gjort det sånn. 7
hvalstad45 Skrevet 31. mars 2022 #59953 Skrevet 31. mars 2022 Hva er greia med å ta bilder fra løpetur, og så sitter hun på café i de samme klærne! Ok, så har hun sikkert ikke vært på løpetur, men for en merkelig ting å ville iscenesette. Hvem setter seg på kafé etter joggetur uten å skifte? Det er jo bare ekkelt. Merkelig å ville fronte på det som alltid skal være så "delikat og som et glanset magasin". 29
Laia Skrevet 31. mars 2022 #59954 Skrevet 31. mars 2022 NewStart87 skrev (16 timer siden): Det siste innlegget på Instagram… Jeg har faktisk ikke ord. -119 følgere dagen etter posting av grønn bukse og magetopp 🤔 26 3
Populært innlegg Anonym90059005 Skrevet 31. mars 2022 Populært innlegg #59956 Skrevet 31. mars 2022 I dag måtte hun ha seg en iskaffe for å unngå 14-knekken. 30 min seinere er hun på bytur og skal ha negltime. Takk gud for at hun unnslapp knekken i en tøff arbeidsdag. Du tror du ikke før du får se det... 72 7
Irja Skrevet 31. mars 2022 #59957 Skrevet 31. mars 2022 Anonym90059005 skrev (3 minutter siden): I dag måtte hun ha seg en iskaffe for å unngå 14-knekken. 30 min seinere er hun på bytur og skal ha negltime. Takk gud for at hun unnslapp knekken i en tøff arbeidsdag. Du tror du ikke før du får se det... Skjønner jo at det blir hektisk 🙄 20
Dragonheart Skrevet 31. mars 2022 #59958 Skrevet 31. mars 2022 LilleSnupp skrev (38 minutter siden): Ser coachen ranter over UP.. 😂 Men akkurat på dette punktet så har han jo rett... De seriøse ernæringsprofiler (feks Maksprestasjon, Mari Eskerud og Emilienutrition) sier jo det samme. Ernæringsmamma har en ekstrem holdning til mat, ikke i overensstemmelse med noen offisielle kostholdsanbefalinger og i tillegg veldig fokusert på ja og nei mat. 13 1
Pusern3 Skrevet 31. mars 2022 #59959 Skrevet 31. mars 2022 skruf skrev (6 timer siden): Mtp den siste posten på insta der hun har på grønn bukse og grønn overdel så er det enten heftig redigert+filter, eller så har hun på kort tid hatt et stort vekttap Det er ikke lenge siden hun var med på programmet Norges nye Megahit, og der kunne man se ei slank og godt trent dame med en normal BMI. I den siste videoen på insta så kan man se ei radmager dame. Og det er som sagt ikke lenge siden sangprogrammet gikk på skjermen Direkte skammelig at andre kjendiser liker og hjerter den siste insta-posten, den jublende feedbacken nører bare oppunder den veien CBE er på nå. Og det er skummelt og direkte farlig. Noe annet som også er skummelt og direkte farlig er at Caroline er mor og forbilde til to unge jenter. Ei som går i barnehage og ei på 8 år. Og de har allerede lagt ut på insta-story at 8-åringen kjører fullt program med tredemølle og styrketrening i treningskjelleren, kledd i tights, magetopp og Hoka-sko. Greit nok at barn kan etterape foreldrene, som å f.eks leke seg i klesskapet til mor og prøve på høye hæler og smykker, men det er ikke normalt eller sunt for en femmer å kjøre på med tredemølle til oppvarming og full sirkeltrening til en 8-åring (treningssenteret jeg går på har forøverig 16-års aldersgrense..) Det er veldig vanlig at barn blir rundere i kantene like før puberteten setter inn, selv med sunt kosthold og en aktiv hverdag. Kalles valpefett på folkemunne. Lite sannsynlig, men håper dette syke kropp og treningsfokuset i villa kulås har endret seg om noen år når de to små kommer i puberteten.. Dette blir veldig personlig, og ei forklaring på hvorfor jeg reagerte så sterkt på den filmen med 8-åringen som kjørte full treningsøkt og hele settingen med kroppsfokuset de jentene vokser opp med, men here it goes; Generelt sett så er det stor sannsynlighet for at spiseforstyrrelser og et anstrengt forhold til kropp og mat arves fra mor/foreldre til datter/barn. Jeg hadde mulig ikke anoreksi da jeg var ung (var i allefall ikke til lege og hadde ingen diagnose) men pga en far som var (og dessverre fortsatt er) ekstremt opptatt av kropp så utviklet jeg et anstrengt forhold til kropp og matinntak etter en kommentar han kom med da jeg var ca 11 år. Jeg var et veldig tynt barn (var bare 16kg da jeg begynte på skolen da jeg var 7 år) men ble som normalt er litt rundere like før puberteten. Husker han kløp meg i mageskinnet i et selskap og sa høyt foran alle at jeg burde bare ta 1 kakestykke Og da var det gjort. Antall treningsøkter steg betraktelig og da jeg var 14 år hadde jeg 8 ballett-timer i uken+masse egentrening, og minimalt matinntak. Dette pågikk frem til jeg ble uplanlagt gravid som 20-åring. Og det var graviditeten som «reddet» meg. Da jeg var på første legetime i uke 12 så var jeg 48kg med ei høyde på 172. En BMI på 16,2. Men jeg klarte å snu skuta og fikk etterhvert et sunt forhold til mat og kropp Jeg har nå to døtre, og jeg har hele tiden vært veldig bevist på at de har vokst opp med et sunt forhold til kropp. Vi er en slank familie, men vi har en sunn balanse i kostholdet, og selv om jeg alltid har vært glad i trening og fjellturer så er det ikke pga jeg vil være tynn, men pga gleden det gir meg og å ha en sterk kropp som fungerer. Og den gleden av å være ute i naturen og å være i aktivitet har også barna arvet. En ting jeg aldri har gjort er å ha fokus eller kommentere kroppene deres. Eller egen kropp. Jeg har aldri slanket meg da jeg ikke ville at de skulle vokse opp med ei mor på slankekur og som ikke kunne spise det resten av familien spiste. Vekten har såklart variert i løpet av livet, som feks etter svangerskap. Men da tok jeg tiden til hjelp, ikke noe stress med å komme inn i de gamle buksene. Ingen mat er nei-mat. Vi har ikke badevekt i hus engang Og de gangene faren min har skrytt av at jentene er tynne (for det har han prøvd seg på flere ganger) så har han fått høre det så ørene har flakset. Dette ble skikkelig langt, beklager for det, men hadde tydeligvis mye på hjertet.. Og det grøsser i meg at to småjenter vokser opp i dette. Årene går fort, og om ikke lenge så har de sin egen insta-konto og ser selv hva moren publiserer. Og det skremmer meg. tusen takk for at du deler noe som er så personlig ❤️ Så flott å høre at du har det fint nå og er så bevist i forhold til dine egne døtre. 8 7
Pusern3 Skrevet 31. mars 2022 #59960 Skrevet 31. mars 2022 Laia skrev (1 time siden): -119 følgere dagen etter posting av grønn bukse og magetopp 🤔 Så bra 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå