Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (7 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at han prøvde seg på det forfinede latinske språket igjen der Livets vann skrives aqua vitae, her "aquavit". Det gikk litt sour får'n si.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Måne, admin. 

• Liker 1
Gjest CecilieX
Skrevet

I det siste har det vært vist frem flere kjoler på IG, en lys rosa, en grønn og en rød. I alle kommentarfeltene dukker spørsmålet opp; Hvor er kjolen fra? Det jeg undrer meg over er hva som avgjør om følgerne får svar eller ikke. Det samme gjelder en del andre spørsmål om ting som vises frem. Det påfallende er at det er de samme bedriftene som tilgodeses med gratisreklame (aka svar).

Forøvrig helt utrolig hvordan følgere fokuserer på utseende til barna. Og det takkes og takkes; #godeverdier. Men det vises kanskje i tråden her også, når metakritikere dukker opp - pene barn er på listen over det som gjør CBE misunnelsesverdig. 

Skrevet (endret)
CecilieX skrev (5 timer siden):

Forøvrig helt utrolig hvordan følgere fokuserer på utseende til barna. Og det takkes og takkes; #godeverdier. Men det vises kanskje i tråden her også, når metakritikere dukker opp - pene barn er på listen over det som gjør CBE misunnelsesverdig. 

Igjen så beveger CBE seg i veldig skummelt farvann. For det er helt åpenbart at CBE og LKE ikke bare retusjerer seg selv. Det er ille nok at CBE presenterer en glansbildeutgave av seg selv hvor hun poserer nitidig oppdollet i luksuriøse kjoler med gyllen hud, perfekt skinnende hår i tidkrevende frisyrer og kritthvite tenner. Men dette handler om å få lov til å skape sin egen digitale identitet. Vi ser en tydelig stiv og stresset CBE straks hun ikke selv har full regi på eget utseende, f eks i Norges nye megahit og skal vi danse. Ønsker CBE virkelig dette presset også for barna sine?

Jeg ble forresten inspirert av CBEs jul før, men nå syns jeg den blir mer og mer overarbeidet, dunkel og creepy. Alt fremstår nitidig oppstilt og kraftig poserende. Dukkeaktig perfeksjon, stramme tinnsoldater og en vovet mor ikledd sløret blikk og dristig, rød polyester. Jeg ser ikke disney i dette lenger, jeg ser bare 2 voksne mennesker som bruker "arbeidsdagene" sine på å fremstille sesongens julevarer fra jotex og nille og kilometervis med plastikkgranbar som luksuriøst ved å bruke profesjonelt fotoutstyr, filter og retusjeringsprogram.

Endret av Solaire
Skrevet
Xmasclovn skrev (23 timer siden):

Chanel? Eier hun i det hele tatt noe Chanel bortsett fra evt 30 ml fra Kicks?

Nei, hun er vel Særp-utgaven/Grandiosa-versjonen  av Darja Barannik og  Annabel Rosendahl som får invitasjoner, klær og vesker fra feks Chanel. 

• Liker 17
Skrevet

Hvorfor er det ingen som snakker om den gigantiske floppen hennes på Norges nye megahit? 

• Liker 18
Skrevet (endret)
Klink skrev (På 11/26/2021 den 19.47):

Ingen tror at bildene er uten filter på Instagram. 

Hut skrev (På 11/26/2021 den 19.54):

Nei det tror ingen. Der er 2021 og sånn har SoMe plattformer som  IG  vært i årevis. Sånn er det. 

Det er bullshit. Hvorfor får man da kommentarer om hvor peeeen man er, hvis "alle" vet det er retusjering og/eller skjønnhetsfilter? Altså, selv morratrynet mitt etter dobbelvakt er nydelig med skjønnhetsfilter. Og selv min kropp er råheit hvis jeg bruker alle poseringstriksene til CBE. Poenget er jo at det er bare løgn. Og hva gjør det med selvfølelsen å lese hvor pen man er, samtidig som man vet at man har redigert bildet for at man skal se penere ut?

Endret av Solaire
Skrevet (endret)
Hvem er dette? skrev (46 minutter siden):

Hvorfor er det ingen som snakker om den gigantiske floppen hennes på Norges nye megahit? 

Hun nådde ikke fram til tv-seerne eller dommerne i det hele tatt. Det ble altfor virkelighetsfjernt og pinlig. Voksne dama sto stivpyntet i sexy outfit og skrøt med nasal, autotunet stemme om hvor utrolig flink hun er som bruker arbeidstiden sin på å ta selfies og å løpe på mølla i kjelleren mens hun ser på legally blonde 😂 Ikke rart at CBE røk ut i allerede i andre episode.

Edit: Det var vel @Hei2016 som satt på toget og skrev en skikkelig god sangtekst her inne som CBE kunne få lov til å bruke? 😁

Endret av Solaire
Skrevet
Hvem er dette? skrev (42 minutter siden):

Fordi det ikke er noe mer å prate om? Bla deg tilbake til datoen hun var på tv, så ser du det diskuteres både sang og fremtreden. Hun var med på lik linje som de andre, og røk ut etter 2. Episode, hadde man egentlig forventet noe mer?🤷‍♀️ neppe. Selv håpet jeg å se en mer ekte side av henne, siden det var direktesending på tv men den gang ei.. eneste man fikk bekreftet nok en gang er at hun  filtrerer/redigerer seg ihjel på IG.. 

• Liker 29
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Nei, hun er vel Særp-utgaven/Grandiosa-versjonen  av Darja Barannik og  Annabel Rosendahl som får invitasjoner, klær og vesker fra feks Chanel. 

Dra ikke Grandiosa ned i søla. 

• Liker 26
Skrevet (endret)
Solaire skrev (36 minutter siden):

Det er bullshit. Hvorfor får man da kommentarer om hvor peeeen man er, hvis "alle" vet det er retusjering og/eller skjønnhetsfilter? Altså, selv morratrynet mitt etter dobbelvakt er nydelig med skjønnhetsfilter. Og selv min kropp er råheit hvis jeg bruker alle poseringstriksene til CBE. Poenget er jo at det er bare løgn. Og hva gjør det med selvfølelsen å lese hvor pen man er, samtidig som man vet at man har redigert bildet for at man skal se penere ut?

Kan da si at noen er pen selv om det er filter på. Det ser jeg skjer på sosialemedia hele tida. Enda det er synlig at det er filter. 

Hun veit jo selv hva ho legger ut så håper ikke selvfølelsen blir mindre av å høre at hun er pen selv om det er redigert. Selvfølelsen er i så fall lav før bildene er lagt ut. 
Har ei venninne som holder på på samme måte: legger ut utfordrende bilder , med mye sminke og filter for bekreftelser. Selvfølelsen får et bost når folk kommenterer at hun er pen og slikt. Hun har innrømmet at det er for å få selvtillit og at hun føler det gir bekreftelser. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Gjest CecilieX
Skrevet
Klink skrev (23 minutter siden):

Kan da si at noen er pen selv om det er filter på. Det ser jeg skjer på sosialemedia hele tida. Enda det er synlig at det er filter. 

Hun veit jo selv hva ho legger ut så håper ikke selvfølelsen blir mindre av å høre at hun er pen selv om det er redigert. Selvfølelsen er i så fall lav før bildene er lagt ut. 
Har ei venninne som holder på på samme måte: legger ut utfordrende bilder , med mye sminke og filter for bekreftelser. Selvfølelsen får et bost når folk kommenterer at hun er pen og slikt. Hun har innrømmet at det er for å få selvtillit og at hun føler det gir bekreftelser. 

https://skolerom.no/undervisning/psykt-deg-din-digitale-avatar-2/

Å lage seg en falsk digital avatar kan skade både henne og de som sammenlikner seg med hennes avatar. 

Skrevet
Klink skrev (26 minutter siden):

Jeg husker godt at noen skrev: "fineste bildet jeg har sett av deg! Så vakker!" på et IG-bilde hvor CBE var nærmest ugjenkjennelig pga skjønnhetsfilter. 

Skrevet
Solaire skrev (1 time siden):

Hun nådde ikke fram til tv-seerne eller dommerne i det hele tatt. Det ble altfor virkelighetsfjernt og pinlig. Voksne dama sto stivpyntet i sexy outfit og skrøt med nasal, autotunet stemme om hvor utrolig flink hun er som bruker arbeidstiden sin på å ta selfies og å løpe på mølla i kjelleren mens hun ser på legally blonde 😂 Ikke rart at CBE røk ut i allerede i andre episode.

Edit: Det var vel @Hei2016 som satt på toget og skrev en skikkelig god sangtekst her inne som CBE kunne få lov til å bruke? 😁

Enig. Det var veldig pinlig å høre hun snakke. «Synge» kan hun ikke. I tillegg stilte hun opp i en body(!) , synger med autotune pga at stemmen hennes er så dårlig. Jeg har aldri sett henne i dyrere klær, noe som er helt ok. Men når hun synger om at hun har på seg Chanel. Ja, det blir for dumt. Snakk om å drite seg ut på tv.. 

Skrevet

Hva skjer med omvendt julenisse egentlig? 

• Liker 11
Skrevet
123Frustrert skrev (5 minutter siden):

Var sikkert ingen som ville sponse de med saks og pakkebånd 😛

• Liker 36
Skrevet

Omvendt julenisse?  Altså at man får heller enn gir? Skjønte ikke helt den.. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (56 minutter siden):

Aner ikke. Åpenbart lite i Sarpsborg.

https://omvendtjulenisse.no/

Tilføyelse: Det er vanskelig å vite hvem som gjør hva i Sarpsborg, men noen gjør heldigvis noe i følge FB-siden:  https://m.facebook.com/Omvendt-Julenisse-Sarpsborg-100118664711714/

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 9
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (23 minutter siden):

Aner ikke. Åpenbart lite i Sarpsborg.

https://omvendtjulenisse.no/

Tilføyelse: Det er vanskelig å vite hvem som gjør hva i Sarpsborg, men noen gjør heldigvis noe i følge FB-siden:  https://m.facebook.com/Omvendt-Julenisse-Sarpsborg-100118664711714/

Hmm.. ja. La igjen et spørsmål på bloggen for å høre.dette er jo det eneste prosjektet som har hatt noen positive konsekvenser av jobben deres, akkurat skrev jeg ikke da. Men skal bare «hei hei, hvordan går det med omvendt julenisse?» kommentaren ble slettet ..

• Liker 31
Skrevet

Og følgertallet på insta går bare nedover og nedover. Ikke så rart egentlig, folk begynner vel å bli mektig lei av repriser på kaffekopp, trening, plastikkræl, overforbruk, selfier med filter og eksponering av barn.

• Liker 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...