Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Ang bobla og det å lage innhold som få i målgruppa kan relatere seg til slo følgende meg:

Da bloggen startet i 2009 var CBE 22 år. (f. 1987), hun skrev om klær, hår og sminke, helt normale ting å interessere seg for jevnaldrende unge kvinner. Hun fikk et stort publikum som fant innholdet interessant. De kunne relatere seg til å være ung kvinne i storbyen som etablerer seg, finner kjærligheten og gifter seg. 

Men så skjer det noe med de fleste, studentlivet tar slutt, man får travle dager på jobb og mye som skal sjongleres. Hvis man får barn så blir det hektisk. 

12 år senere relaterer ikke målgruppa seg til henne lenger. Fremdeles går det i egenpleie («må til frisør»), klær, interiør («dekke på bord, med dekorasjoner») Og timevis med trening i kjelleren. 

Kanskje det mest vesentlige er at når man blir voksen, så endres fokuset. Man flytter fokuset fra seg selv og blir mer opptatt av verden rundt seg. Mange jobber med mennesker og det setter ting i perspektiv. 

Likevel forsetter CBE ufortrødent med innhold som kretser om henne #lugg, #kaffekopp. Så sentrert er innholdet om henne at det som står mest i fokus er hennes midtparti #mage. 

Og mens folk er sliter med permittering, strømregning og en stadig større bekymring for klimaendringer, suller CBE fortsatt rundt i en idyll som ingen lenger kjenner seg igjen i. 

Så parodisk er innholdet at da CBE skulle lage humor på influencerlivet, så skjønte ingen, heller ikke mentorene, humoren. For det som skulle være parodi var bare en 100% gjengivelse av det som presenteres som virkeligheten i kanalene hennes. 

Endret av CecilieX
Språk
Skrevet

Om alle hadde gitt blaffen i smittevern/tiltak slik CBE gjør, så lurer jeg på hvordan pandemien ville sett ut

• Liker 38
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Hun har jo vist gjennom hele pandemien at hun gir fullstendig blaffen. HVorfor skulle hun plutselig begynne nå, liksom?

det eneste hun ga uttrykk for bekymring for under pandemien, var at de måtte ha barna hjemme på dagtid noen uker. Helt krise og mye verre for dem enn for andre. 

• Liker 49
Skrevet (endret)

Hvorfor???

(Dette er altså skjermdump av en filmsnutt der Ozo spiser sukkertøy).

Screenshot_20211215-151812_Instagram.jpg

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 28
Skrevet
Pusern3 skrev (1 time siden):

det eneste hun ga uttrykk for bekymring for under pandemien, var at de måtte ha barna hjemme på dagtid noen uker. Helt krise og mye verre for dem enn for andre. 

Selvfølgelig er det mye verre for de! Når de kaller egenpleie, trening og kaffedrikking arbeid, så er det klart mye mer slitsomt å passe egne barn! For oss andre som sjonglerer fulle jobber, hektiske hverdager og barn, så er det ikke akkurat så mye mer krevende 🤷‍♀️

• Liker 26
Skrevet

«Hardt arbeid og gode verdier»?? Mister all respekt for AstridS og Dagny hvertfall. 

• Liker 38
Skrevet
lillehammeren skrev (26 minutter siden):

«Hardt arbeid og gode verdier»?? Mister all respekt for AstridS og Dagny hvertfall. 

Rett inn å fjerne den nye låta deres fra lista mi på Spotify!!

• Liker 12
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Hvorfor???

Screenshot_20211215-151812_Instagram.jpg

Hihi så morsomt liksom

Skrevet
lillehammeren skrev (51 minutter siden):

Hvor kommer dette fra? 🙂

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Skrottefar said:

Hvor kommer dette fra? 🙂

Instastory til CBE. Hun har fått en "gave" (reklame) fra AstridS og Dagny.

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, lillehammeren said:

Hva er dette? Har ikke fått det med meg.

Skrevet

Mister følgere, under 307 000 nå. 

• Liker 18
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Hvorfor???

Jeg vil absolutt ikke heie på at folk gir hunden sin sukker.

Likevel, det er jo verre at folk gir barna sine det (jada, det har jeg selv også gjort, selvfølgelig), og det er det nesten aldri noen som reagerer på. Hvorfor i all verden er det sånn???

Og bare sånn for å avverge (i hvert fall noen) stråmenn her:

Jeg mener ikke at man aldri skal gi barna sine sukker, men at det burde være i mye mindre omfang enn det som har blitt normalt.

Og jeg mener altså at det er mye verre å gi ungene sine sukker enn å gi hunden sin det.

• Liker 4
Skrevet

Sukker er på mange måter mer skadelig for hunder enn det er for barn, og det finnes ingen god grunn i hele verden til å gi hunden sukker.

At den liker det eller har lyst på er ikke en god grunn. Hunden min hadde sikkert spist sin egen bæsj om hun fikk lov.

• Liker 47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...