Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Fizzypo skrev (56 minutter siden):

Nå har jeg bladd noen sider tilbake her for å finne sangteksten og jeg må si at jeg tolker innholdet i teksten annerledes enn du og flere her, ihvertfall etter å ha lest GMN intervjuet der hun forklarer hva som hun ønsket å formidle med låten. Det virker som at flere tolker referansene om å være ikledd topp til tå i Chanel, jobbe sene kvelder og ha alt på stell som at hun snakker om seg selv (og mannen?). For meg virker det åpenlyst at refrenget går til alle damer som driver egen business og er økonomisk uavhengige, slik hun utdyper intervjuet. Delen der hun bruker ordet "jeg" og tilsynelatende skryter seg opp og nevner underlivet sitt er jo også den biten hun rapper, og i den sjangeren er det vanlig med overdrivelser og såkalt "hyping". Det å sette ting på spissen eller t.o.m provosere er på et vis med på å understreke poenget. 

I så fall er det en god blanding. Det refereres til bloggdame nr 1 og at mannen jobber for dama. Det snevrer inn muligheten for hvilke dame(r) det kan handle om. 

Tilføyelse: Etter å ha sett på teksten igjen så brukes ordet «jeg» om ting som sammenfaller med livet til CBE. 

Endret av CecilieX
La til
Videoannonse
Annonse
Gjest tranedatter
Skrevet

Har ikke sett god morgen intervjuet. Men om hun sitter gravalvorlig og forteller om sangens innehold, så må vi tro på henne. Det er alvorlig ment. For den andre småler selv og forteller med et glimt i øyet - altså vi forstår at det er en stor dose tull og humor lagt i teksten.

Og en journalist som liksom elsker å skrive, kunne hun ikke kommet på noe bedre enn jukserim og rytme "på stell, stell, stell" - er jo noe barn i barnehagen kan finne på. Fordi ikke har den språklige kunnskapen enda. Eller var betalingen så bra at cbe driter en lang marsj i skikkelig arbeid?

Skrevet

Gud for en låt🙈🤭

Jeg tolket låten som om hun er den beste, at man må jobbe til seint på kveld og ha chanel. Tydelig at penger har gått i hodet på henne..

Hadde hun ment det som dere skriver ovenfor hadde hun ikke hatt så mye fokus på seg selv - men det er jo ikke noe nytt.

• Liker 13
Skrevet
Kokofarius skrev (3 timer siden):

🎼 jeg har alt på stell stell stell, mens du jobber som en trell trell trell 🎵🎵🎵

Hva mener hun med dette egentlig? At hun lever livets late dager med luksus og tjener på det, mens andre folk må jobbe og slite for pengene? 

• Liker 8
Skrevet
jaeols skrev (1 time siden):

Poenget er at hun ikke kan synge, er med for å ta seg ut. Ikke noe talent der i gården. 

Det er jo ikke en sangkonkurranse for å finne den som er flinkest til å synge/har finest stemme. De skal finne/lage Norges nye superhit. De har satt 6 kjendiser uten erfaring i låtskriving og sang sammen med erfarne musikkprodusenter til å lage låter. Om de kommer opp med en ny superhit gjenstår å se.. 

• Liker 3
Skrevet

Hvordan fungerer dette programmet? Blir noen stemt ut for hver gang?

Skrevet
NewStart87 skrev (8 minutter siden):

Hva mener hun med dette egentlig? At hun lever livets late dager med luksus og tjener på det, mens andre folk må jobbe og slite for pengene? 

For ordens skyld så er dette Kokofarius sin tekst, ikke Carolines😂

• Liker 5
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
NewStart87 skrev (27 minutter siden):

Ehm ja, og rim da

Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

I så fall er det en god blanding. Det refereres til bloggdame nr 1 og at mannen jobber for dama. Det snevrer inn muligheten for hvilke dame(r) det kan handle om. 

Tilføyelse: Etter å ha sett på teksten igjen så brukes ordet «jeg» om ting som sammenfaller med livet til CBE. 

Ja, det er det jeg skriver. Den delen hvor hun tydelig bruker "jeg" så synger hun om seg selv, men det er også den delen hun rapper så da tolker ihvertfall jeg teksten som bevisst overdrevet, slik rap ofte er. Hun spiller på sannheter og ganger de med tusen.

• Liker 4
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
Fizzypo skrev (40 minutter siden):

Ja, det er det jeg skriver. Den delen hvor hun tydelig bruker "jeg" så synger hun om seg selv, men det er også den delen hun rapper så da tolker ihvertfall jeg teksten som bevisst overdrevet, slik rap ofte er. Hun spiller på sannheter og ganger de med tusen.

Hm.. Synes dette er ganget med 1000 på bloggen og Insta jeg. 

Endret av Snøsøta
Skrevet
Fizzypo skrev (2 timer siden):

Nå har jeg bladd noen sider tilbake her for å finne sangteksten og jeg må si at jeg tolker innholdet i teksten annerledes enn du og flere her, ihvertfall etter å ha lest GMN intervjuet der hun forklarer hva som hun ønsket å formidle med låten. Det virker som at flere tolker referansene om å være ikledd topp til tå i Chanel, jobbe sene kvelder og ha alt på stell som at hun snakker om seg selv (og mannen?). For meg virker det åpenlyst at refrenget går til alle damer som driver egen business og er økonomisk uavhengige, slik hun utdyper intervjuet. Delen der hun bruker ordet "jeg" og tilsynelatende skryter seg opp og nevner underlivet sitt er jo også den biten hun rapper, og i den sjangeren er det vanlig med overdrivelser og såkalt "hyping". Det å sette ting på spissen eller t.o.m provosere er på et vis med på å understreke poenget. 

Jeg antar tekster er inspirert av egne opplevelser. Og dette med å trykke andre ned er nok noe hun føler på veldig mye. At all kritikken hun går kun er misunnelse og har ikke rot i virkeligheten. Jeg synes det noken gang vitner om ei dame uten evne til å reflektere. 

• Liker 27
Skrevet
NewStart87 skrev (1 time siden):

Hvordan fungerer dette programmet? Blir noen stemt ut for hver gang?

Programmet går ut på at seks kjendiser, ved hjelp av kjente artister og musikkprodusenter, skal konkurrere om å lage «Norges nye megahit». Gjennom fem episoder, som alle har forskjellig tematikk, skal kjendisene lage en sang som framføres live på en scene foran publikum. Seerne skal stemme på sangene de liker best fra hvert program, og en kjendis må forlate programmet etter hver sending. I finalen skal finalistene framføre sine mest populære låter, og seerne skal da kåre «Norges nye megahit».[1][2]

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Norges_nye_megahit

• Liker 4
Skrevet
123Frustrert skrev (1 time siden):

Jeg antar tekster er inspirert av egne opplevelser. Og dette med å trykke andre ned er nok noe hun føler på veldig mye. At all kritikken hun går kun er misunnelse og har ikke rot i virkeligheten. Jeg synes det noken gang vitner om ei dame uten evne til å reflektere. 

Hvilken del av teksten mener du signaliserer at kritikken som gis kun motiveres av misunnelse? Tenker du at all kritikken hun får er saklig og berettighet? 

• Liker 1
Skrevet
Kvins skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke en sangkonkurranse for å finne den som er flinkest til å synge/har finest stemme. De skal finne/lage Norges nye superhit. De har satt 6 kjendiser uten erfaring i låtskriving og sang sammen med erfarne musikkprodusenter til å lage låter. Om de kommer opp med en ny superhit gjenstår å se.. 

Jeg tenker at poenget med dette programmet ikke er å lage Norges nye superhit. Da hadde de vel heller valgt folk som kunne synge.. Poenget er vel bare å lage et underholdningsprogram. 

• Liker 14
Skrevet
Kollontaj skrev (6 timer siden):

Ja, men det er ikke ironi. Hun svarer helt alvorlig på GMN om sangen; det er girl power og om å ikke trekke hverandre ned. (Har sett klippet nå!😬

Hvis det ikke er ironi, så blir jeg litt paff og matt kjenner jeg. 

Trodde helt seriøst at dette var Carolines ironisering over egen rosablogging. 

• Liker 17
Skrevet

Aldri sett henne i Chanel. Chiquelle derimot. Så det mååå jo være ironi.. lol. 

Desverre har hun lite erfaring fra live settinger, hun evner ikke å by på seg selv. Blir sikkert nervøs, og da fremstår hun som mer alvorlig i tematikken enn hun sikkert mener. Jeg aner ikke. Kommer ikke til å se programmet. Sånn generelt synes jeg musikk er best når det e forseggjort av folk med evner og talent. Maskorama er ikke noe bedre konsept, spør du meg. 

• Liker 19
Skrevet

jeg tenker å gi henne en sjanse før jeg dømmer innsatsen hennes, det synes jeg alle skulle gjøre. Men jeg tror neppe sangen blir en megahit. dessverre. Men ingen av de andre har hitpotensial heller, synes jeg. 

• Liker 26
Skrevet
Titori skrev (1 time siden):

Jeg tenker at poenget med dette programmet ikke er å lage Norges nye superhit. Da hadde de vel heller valgt folk som kunne synge.. Poenget er vel bare å lage et underholdningsprogram. 

*kremt*
MEGAhit, faktisk :ler: 

Kan aldri tenke meg at noen av disse sangene blir noen hit av noe slag, og stiller meg egentlig undrende til hele konseptet. Virker som om Tv2 også prøver å pumpe vann ut av en tom brønn. Og at CBE skal framføre en sang som ironiserer over egen bloggkarriere har jeg svært vondt for å tro. Med mindre hun nettopp har oppdaget sin egen, indre selvironiske side. Den har i hvert fall vært totalt fraværende i alle de årene hun har vært i offentligheten. 

• Liker 26
Skrevet

Har hørt alle sangene nå og mener ordet cringe og puteflaut ikke er i nærheten av å dekke hva disse sangene er. Vet ikke om jeg orker se hele programmet uten at jeg havner under sofaen av skam over hva norske tv-kanaler klarer å produsere av ræl.

Når det er sagt syntes jeg vi alle skal gi Caroline en sjanse før hun trekkes ned. Syntes det er sporty å stille opp uansett hensikt. 

• Liker 34
Skrevet

Pussypower?? Håper hun forsvinner ut av programmet i kveld. P

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...