Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lill :) skrev (8 minutter siden):

Hun skriver at hun vant en Vixen for årets livsstilsblogg i 2016, men det var faktisk pappahjerte. 

Hun vant for 2015, utdelt i 2016.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (16 timer siden):

Helt uvirkelig at noen foreldre velger å gjøre barna sine til "kjendiser" på internett - for likes. Det er så mange mørke hjørner i det world wide web at man burde grøsse bare ved tanken. 

Helt enig. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor foreldre vil utsette barna sine for slikt. Ei jeg følger på TikTok fødte for noen dager siden, og bare et par timer etter fødselen fikk hun en kommentar av en mann som sa han gledet seg til å se det nyfødte barnet slik at han kunne.... til videoen. Tok bare et par minutter før hun la ut en video hvor hun forklarte at hun ikke ville dele flere videoer av barna sine på nettet. Synd at det må såpass til før noen tar til vettet - for det er nok langt flere overgripere enn de få som faktisk innrømmer sine sinnsyke tanker. 

Burde vært langt strengere lover og regler rundt dette. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (5 timer siden):

Helt enig. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor foreldre vil utsette barna sine for slikt. Ei jeg følger på TikTok fødte for noen dager siden, og bare et par timer etter fødselen fikk hun en kommentar av en mann som sa han gledet seg til å se det nyfødte barnet slik at han kunne.... til videoen. Tok bare et par minutter før hun la ut en video hvor hun forklarte at hun ikke ville dele flere videoer av barna sine på nettet. Synd at det må såpass til før noen tar til vettet - for det er nok langt flere overgripere enn de få som faktisk innrømmer sine sinnsyke tanker. 

Burde vært langt strengere lover og regler rundt dette. 

Håper og tror det kommer et lovverk rundt dette etterhvert. Ubegripelig at det ikke allerede er på plass. 

CBE.no og andre influencere som deler bilder av barna burde jo bedre enn mange vite at det finnes "mye rart" av folk som surfer på nettet. Bare faren for at bilder kan blir misbrukt er nok til at man burde skjerme barna sine 100%.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler tredjeklassingene rundt om i landet til skolen? Trodde man anbefalte å vente til de blir eldre? Ref story på insta. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

reiseglad skrev (34 minutter siden):

Sykler tredjeklassingene rundt om i landet til skolen? Trodde man anbefalte å vente til de blir eldre? Ref story på insta. 

Skolene kan ikke bestemme det, men de kan anbefale at de venter til en viss alder/klasse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert vedkommende sykler alene. Det sier ikke narrativet noe om.

Det vi nå VET, som vi som fremmede ikke burde vite, er hvordan sykkelen og skolesekken ser ut. Så unødvendig!

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (2 timer siden):

Det kommer jo helt an på hvordan man bor. Mine barn syklet fra første klasse. Det som blir feil er at vi vet at barnet gjør dette og hvordan sekk og sykkel ser ut. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (2 timer siden):

Ikke unormalt det. 
Noen sykler alene fra 1. klasse. Mine syklet alene fra 5. klasse (mye trafikk og veldig lang vei).

Skolen kan anbefale, men foreldre avgjør dette selv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Ikke sikkert vedkommende sykler alene. Det sier ikke narrativet noe om.

Det vi nå VET, som vi som fremmede ikke burde vite, er hvordan sykkelen og skolesekken ser ut. Så unødvendig!

Jeg er helt enig med deg! Ansvarsløst av foreldrene. Man kan lure på om det kommer merking av reklame senere for både sekk og sykkel? Hva slags andre motiver har man for å dele slik informasjon til et antall mennesker som tilsvarer  en stadium eller mer??

Endret av Lill :)
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss sier de at barna ikke får lov til å sykle til skolen før de har bestått sykkelprøven, og den tror jeg de arrangerer i starten av 5.  Trygg trafikk anbefaler heller ikke at de sykler før de er 10 år https://www.tryggtrafikk.no/barn-pa-sykkel/nar-kan-barn-sykle-trafikken/

det er helt absurd at de viser barn som sykler til skolen, om det ikke er reklame. Det er så idiotisk at en influenser skal oppfordre til det når barna er så små. 
Men det føyer seg bare inn i rekke av uansvarlige foreldre (som vet best). 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det sånn.....Den veien fra residensen til paret og til skolen - er IKKE sykkelvennlig uansett hvordan de vrir og kommer til å forgylle det. Selv om det er sykkelsti enkelte veier, så er det mye trafikk okke som. Bor i denne byen og vet veiene til skolen.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

123Frustrert skrev (3 timer siden):

Hos oss sier de at barna ikke får lov til å sykle til skolen før de har bestått sykkelprøven, og den tror jeg de arrangerer i starten av 5.  Trygg trafikk anbefaler heller ikke at de sykler før de er 10 år https://www.tryggtrafikk.no/barn-pa-sykkel/nar-kan-barn-sykle-trafikken/

det er helt absurd at de viser barn som sykler til skolen, om det ikke er reklame. Det er så idiotisk at en influenser skal oppfordre til det når barna er så små. 

Pæddan skrev (2 timer siden):

La meg si det sånn.....Den veien fra residensen til paret og til skolen - er IKKE sykkelvennlig uansett hvordan de vrir og kommer til å forgylle det. Selv om det er sykkelsti enkelte veier, så er det mye trafikk okke som. Bor i denne byen og vet veiene til skolen.

Dette blir litt for dumt, syns jeg. Det er innfor å kritisere eksponering av barn, men det er ingenting ved den posten som tilsier at barnet sykler alene til skolen. Det er bare sunt at barn sykler eller går i stede for å bli kjørt, og til tross for at paret tar valg for egne barn som ofte er hårreisende setter de nok ikke barnas liv på spill. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (9 minutter siden):

Dette blir litt for dumt, syns jeg. Det er innfor å kritisere eksponering av barn, men det er ingenting ved den posten som tilsier at barnet sykler alene til skolen. Det er bare sunt at barn sykler eller går i stede for å bli kjørt, og til tross for at paret tar valg for egne barn som ofte er hårreisende setter de nok ikke barnas liv på spill. 

Jeg kritiserer ikke at barnet sykler i seg selv. Men det som overrasket er at en dame med så lang fartstid i bransjen nok en gang skal påvirke til ting andre fraråder. Ut fra historien på insta, syklet nettopp jenta alene til skolen. Det er det vi får inntrykk av, om det er realiteten vet vi ikke. Jeg synes det er ekstremt tanketomt at det i det hele tatt legges grunnlag for at barn sykler alene til skolen, DE BØR IKKE ELSPONERES!!

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
123Frustrert skrev (2 timer siden):

Jeg kritiserer ikke at barnet sykler i seg selv. Men det som overrasket er at en dame med så lang fartstid i bransjen nok en gang skal påvirke til ting andre fraråder. Ut fra historien på insta, syklet nettopp jenta alene til skolen. Det er det vi får inntrykk av, om det er realiteten vet vi ikke. Jeg synes det er ekstremt tanketomt at det i det hele tatt legges grunnlag for at barn sykler alene til skolen, DE BØR IKKE ELSPONERES!!

Det frarådes jo ikke mot å sykle , men å sykle alene. Hvis andre foreldre velger å sende poden syklende til skolen alene før trygg trafikk og skolen anbefaler, må det tas på egen kappe. Det er ikke en influensers skyld og det kan ikke kreves at man skal forklare alle omstendigheter rundt et bilde. Man må kunne anta at leser evner å tenke selv.

Endret av Lol-kvinneg-ass
Skrivefeil
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (5 timer siden):

jeg tenker at det er postivt at barna sykler til skolen. Mye bedre enn å bli kjørt. Men det forutsetter selvfølgelig at man legger til rette for trygg sykling ift veivalg og følge, men ellers synes jeg det er positiv påvirking både ift helse- og klimaaspektet. Det er alt for mange som kjører barna til skolen, selv om de har kort vei, og vi vet jo at den store biltrafikken rundt skolene skaper masse trafikkfarlige situasjoner. Det er slett ikke sikkert at det er trafikalt tryggere totalt sett at en haug med foreldre kjører til skolen, enn at barna sykler.

Endret av MissLucy
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kritikkverdig er å dele at barnet sykler alene. Var det ikke de som fikk fremmede på døra som ville se den nyfødte? 
Her utsetter de barnet for fare. Det er mange galninger ute. Også i Norge. Hva om noen ønsker å hilse på barnet? Snakke med det? Eller enda verre… Dette er det verste jeg har lest her inne. Utsette barnet for en potensiell alvorlig situasjon. 

Å sykle i seg selv er helt supert det. Men man kringkaster det ikke for hele verden. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...