Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Emma Marie skrev (28 minutter siden):

Venter spent på svar. Det er på tide å knuse influencerbransjen!

01A1D039-1D0D-4E89-9A63-9A2BD8340EAC.png

Hadde vært interessant å få innblikk i hvordan avtalen de i mellom ble gjort, og hva den inneholder. 

Caroline: "Jeg har ikke slitt med skader på 10 år" 

Annonsør: "Vi valgte Caroline fordi hun har slitt med en del skader"

Og hva gjelder merking av reklame så må jeg si jeg lurer. Alle vet jo at "personlig favoritt"-effekten forsvinner så fort influenceren merker tydelig med reklame. Ellipsemaskinen har vært avbildet flere ganger uten å være merket på noen som helst måte. Kan Sportsmaster virkelig stå inne for dette? Eller er det dette de var ute etter? (slurve litt med merkingen for å oppnå venninneråd-effekten?) 

Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, lillehammeren said:

Igjen. Filter. 😂👏🏼👏🏼

Hva er det med den gapingen???? Skjønner ikke vitsen, ser bare teit ut 😅

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (1 minutt siden):

Gapesmil er av grunnpilarene for influencere, må vite. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (21 minutter siden):

Vi som forbrukere må aldri være i tvil om hva det virkelige motivet bak manglende merking av reklame faktisk er; nemlig å unngå å framstå som en reklameplakat. Det er så viktig å framstå som vennen din som bare ønsker å vise deg alle de flotte tingene CBE har, slik at du kan likne på henne, uten at du skal forstå at hun får betalt for å vise det fram. Det er faktisk så viktig at man vikler seg inn i et nett av løgner, får bedrifter til å framstå som idioter, og selger barndommen til barna dine, for å oppnå det. 

For å gjøre sammensuriumet komplett, puttes det inn retusjerte, fotoshoppede filterbilder av en halvnaken bedriftseier med kaffekopp, pulsklokke, og serier på skjerm foran mølla. Så kan man toppe det hele med LKE som tror han er lege, trenings-og kostholdsekspert m.m, og svarer de som våger å stille spørsmål som ikke er udelt positive, med å være frekk, ufordragelig og direkte motbydelig. 
At noen finner noe som helst ved denne bedriften inspirerende og forbilledlig, går over min forstand.

Amen! 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menemen skrev (1 time siden):

Gapesmil er av grunnpilarene for influencere, må vite. 

Det skal gi en illusjon om at de er så glade. Gjør som meg, bli lykkelig. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
NewStart87 skrev (17 timer siden):

Først mange bilder av barnas soverom og lekerom, så denne selfien hvor hun ikke en gang ser ut som seg selv. 

EDEEBE6C-9D55-4905-AB63-41E5D59CC19A.jpeg

Her ser hun nesten asiatisk ut? Lurer forresten på hvor mye filler hun bruker i overleppa da den er svært smal fra naturens side. Jeg syns hun har mistet det naturlige særpreget sitt fullstendig etter at hun startet med all innsprøytningen. Syns leppene dine var mye finere før, CBE! Nå er det digre lepper, silikonpupper i monitor og stumpen i været. Snakk om en klassereise i kraftig utforbakke...

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Innøvde "bloggerfjes". Husker Anna Rasmussen hadde en periode med gapesmil. Samme utrykk på alle bilder. Husker også da SE blunket med det ene øyet på alle bilder. 

Influencere står nok mye foran eget kamera og øver inn positurer de tenker at er flatterende, sporty osv. 

Lurer på hva den økende filterbruken til Caroline skyldes. Det virker som hun forsøker å få frem et helt annet utseende -  et annet uttrykk. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (2 timer siden):

Ser ut som en Muppet- dukke. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (34 minutter siden):

Innøvde "bloggerfjes". Husker Anna Rasmussen hadde en periode med gapesmil. Samme utrykk på alle bilder. Husker også da SE blunket med det ene øyet på alle bilder. 

Influencere står nok mye foran eget kamera og øver inn positurer de tenker at er flatterende, sporty osv. 

Lurer på hva den økende filterbruken til Caroline skyldes. Det virker som hun forsøker å få frem et helt annet utseende -  et annet uttrykk. 

Litt som da vi tok bilde av barn, hvor vi sa cheese og de i årevis hadde firkantet munn på alle bilder😬😬😬😁🤣

Men da var de 3-4 år😬

Endret av Consita
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavande skrev (14 timer siden):

Nedgangen i engasjement går raskere enn jeg så for meg for bare måneder siden. Når det bikker under 1 % så er det virkelig lite. Og hvor mange av disse gjennomsnittlig 3000 som klikker liker er andre influencere eller bedrifter som ikke er reelle fans/lesere og der med ikke er kjøpere av produkter det reklameres for?
Sammenligningen med Funkygine sier noe om potensialet i Norge for en trenings/familie/livsstilsinfluencer. Et potensial CBE altså roter bort med ensidig fokus som beviselig ikke bare vi på KG men like mye kjerneleserne er dritt lei av. Funkys snitt på 168 kommentarer mot CBEs 34 er likeledes veldig beskrivende og ikke i CBE.nos favør for å si det pent. 

Lavande skrev (14 timer siden):

Til sammenligning har Funkygine over dobbelt så mange følgere, og nesten 6 ganger engasjementrate - https://socialblade.com/instagram/user/funkygine

Screenshot_20210516-003728_Chrome.jpg.2ad036826025ba3b8bcd11a36db7fcd5.jpg

Takk for statistikk @Lavande :smilyblomst:

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Menemen skrev (56 minutter siden):

Siden jeg vet at både CBE og ektemann leser jevnlig her inne, vær så god:

how-to-set-a-table.gif (842×596) (viners.co.uk)

Siden CBE jevnlig har innlegg med festpyntede bord hadde det gledet meg om dekketøyet ble plassert korrekt og duken ble strøket. På forhånd takk.

Det er nok bare en kreativ lek med bestikket, på samme måte som med språket.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopploella skrev (Akkurat nå):

Det er nok bare en kreativ lek med bestikket, på samme måte som med språket.

Eller kreative tolkninger av lovverk ...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...