Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pæddan skrev (2 timer siden):

Samme her. Når jeg har dagvakter så bærer det opp før kl 06 for joggtur med hunden og  sykkeltur til jobb som deg. Går endel inne på dagkirurgen og før kl 12 så har jeg som regel 11-14 000 skritt. Fjollete kjerring og skjønner ikke hva hun skal oppnå med det tøvet å ta bilde av klokka si HVER bidige dag.

Hun gjør da ikke en dritt i løpet av hele dagen - la meg omformulere meg selv, hun gjør ikke noe produktivt eller innholdsrikt!

Kan legge til for å sette griller i hodet på CBE, så hadde jeg nå 10.000 skritt før kl 08.00 fordi jeg ikke fikk sove og tok en lengre tur med hunden og skal på aftenvakt ved min andre avd, og vil tippe at jeg runder lett 25,000 i dag.  Men noe pedikyr, manikyr, Oslotur med påfyll av puffet fjes, nei det rekker jeg 😄

Synes oppriktig synd på de unge jenter som måtte se opp til dette "neket" og har akkurat fått svigerdatter til å avfølge henne etter å ha vist henne KG, rompeinnlegg, utlevering av mindreårige , poseringer som gjør henne anorektisk. Og det skal jeg fortsette med, å advare jentene mot dette paret i Kulås!!

Er så enig. Blir så j....irritert når folk med ingenting fore skal være influensere. Hva skal de påvirke folk til? Å tenke at de har det travelt om de rekker å lufte hunden før kl 11? At å fikse negler ( lange negler er det ekleste jeg vet, men det har nok med jobben og at jeg vet hvor mye møkk som gjemmer seg der. Uansett hvor mye man forsøker å vakse de) er en jobb? Og noe som er vanlig å gjøre regelmessig? At om du ikke går til frisøren hver 6 uke så er du sjeldent hos frisøren? Synes det er så syk at jeg har ikke ord.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lavande
Lavande skrev (10 timer siden):

Nede i 1,01% engasjementrate på Instagram nå - https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

Screenshot_20210512-000543_Chrome.jpg.a4f16c880df681bd42bdb4fa1f014bcd.jpg

Jeg tenker det er ikke noe rart at carolinebergeriksen.no ikke klarer å engasjere de som følger IG-kanalen.   Hva er det folk flest er opptatt av? Dekke på 17-mai bord? Kjøp av fredagsbukett? (Etter min mening) dårlig klesstil? Manisk trening uten tilsynelatende fremgang?  Se på "selvdiggende" bilder av profilen som fronter kanalen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Lavande skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker det er ikke noe rart at carolinebergeriksen.no ikke klarer å engasjere de som følger IG-kanalen.   Hva er det folk flest er opptatt av? Dekke på 17-mai bord? Kjøp av fredagsbukett? (Etter min mening) dårlig klesstil? Manisk trening uten tilsynelatende fremgang?  Se på "selvdiggende" bilder av profilen som fronter kanalen? 

Tenker at det er i utakt med tiden. Folk vil vel bruke tiden på noe som har substans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sursøtsaus skrev (5 minutter siden):

Det er nok ingen tilfeldighet at CBE sin storhetstid var på slutten av 00-tallet/tidlig 2010-tallet. Den tiden var en fæl tid for kvinner hvor kvinners verdi lå i hvem som var tynnest og folk som Paris Hilton og Lindsay Lohan (som forøvrig slet psykisk, hadde avhengighetsproblemer med rus og slet med spiseforstyrrelse) ble løftet som idealfigurer og slaktet i media hvis de ikke levde opp til det imaget. En syltynn jente fra Sarpsborg som lever i en rosa sukkerspinnverden laget på sukrin som fronter lavkarbo og lange kardioøkter for å trene bort det fettet hun ikke har, passer rett inn i den verdenen vi levde i på den tiden. Hun var bestevennen til alle leserne sine, delte venninetips til klær, sko og mote, alltid glad, lykkelig gift med en fotballspiller og bodde i et stort hus på landet med to veskehunder. Man ser at hun tydelig har blitt igjen i 00-tallet med disse stereotypiske kvinneidealene hvor kvinner snakker med høy, high-pitch stemme, aldri viser tegn til samfunnsengasjement eller vitenskap for det er ikke hjernen som gjelder men hvor tynn du er, hvor lav bmi du har, hvor langt du greier å løpe og hvor lite du spiser. Heldgivis har verden begynt å gå videre og bli mer bevisst på både hvordan kvinner blir frontet i media, men også hva slags verdi vi overfører til den yngre generasjonen som enda opplever press. Vi er langt ifra mål, men at vi har figurer i media som fronter kvinner i arbeid, samfunnsengasjement og trening med fokus på kroppens unike og utrolige egenskaper enn kun hvordan den ser ut, er et stort skritt i riktig retning. Blomster, smoothiebowls i hjerteskåler, billigsminke og mølletrening i monitor blir ikke stimulerende for folk i lengden. De må oppdatere seg, men de henger igjen i storhetsdagene fordi de lærte på den tiden at det var dét som funka. Det var bare en trend, og verden vil videre omså om de vil følge etter eller ikke. Jeg håper egentlig de etterhvert bare gir seg, for de verdiene som fant sted på den tiden var ikke noe fint i det hele tatt, og ikke noe man burde prøve å tviholde på. Wake up!

Dette er virkelig spot on! Har lyst å printe det ut og henge det opp i Kulåsparken 🤪

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball

Bare 1400 likes på et instagram-bilde for makeupmekka, bildet ble postet for over en uke siden.... 🙈 Altså, jeg har fulltidsarbeidende venner som får mer likes på Instagram enn den proffe influenserenbedriften CBE 😴

https://imgur.com/a/hmgebkv

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa
blåbærpai skrev (1 time siden):

For min egen del koker det ned til at jeg rett og slett ikke kan fatte og begripe hvordan man kan unnlate seg å bidra til samfunnet til fordel for å holde seg slank og fin. 

👆👆👆

For et tomt og meningsløst liv. Og det er grunnen til at det er umulig å være misunnelig - hun har jo ingenting de fleste andre ikke også har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
blåbærpai skrev (9 timer siden):

For min egen del koker det ned til at jeg rett og slett ikke kan fatte og begripe hvordan man kan unnlate seg å bidra til samfunnet til fordel for å holde seg slank og fin. Det må bare være så ufattelig døvt og ikke minst trist å stå så fullstendig på utsiden.  

Nå er det sjukt mange som både holder seg i god form og som samtidig har svært meningsfylte jobber. CBE tar toilet selfies av magen sin mens hun er i barnebursdag, publiserer bilder av silikonpuppene i gjennomsiktige bh'er og skryter voldsomt i sosiale medier om alt fra antall skritt til antall hopp og sprett. Mens andre løper halvmaraton, går Birkebeineren på knalltid og knapt nok nevner det på jobben fordi det ekstreme bekreftelsesbehovet heldigvis gav seg i løpet av den mest intense pubertetsfasen.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun har fått kommentar ang lite variasjon på story, (på 17. mai innlegget) men det hadde hun ikke svart på. Tar det sikkert ikke til seg. 🙄😅

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snødronninga skrev (7 minutter siden):

Ser hun har fått kommentar ang lite variasjon på story, (på 17. mai innlegget) men det hadde hun ikke svart på. Tar det sikkert ikke til seg. 🙄😅

Man kan vel ikke se kommentarer som "renner inn" på instastory? Bare IG? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevira skrev (22 minutter siden):

Man kan vel ikke se kommentarer som "renner inn" på instastory? Bare IG? 

På bloggen, mente jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minnie Mus skrev (44 minutter siden):

Hmm, hvor har det blitt av rumpa? Glemt rumpeputene?

sdf.jpg?resize=2020,2525&quality=70

Mens her er den på plass:

FA6F3ABB-2109-40B5-824B-809BB3232371.jpeg

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (2 timer siden):

Det er nok ingen tilfeldighet at CBE sin storhetstid var på slutten av 00-tallet/tidlig 2010-tallet. Den tiden var en fæl tid for kvinner hvor kvinners verdi lå i hvem som var tynnest og folk som Paris Hilton og Lindsay Lohan (som forøvrig slet psykisk, hadde avhengighetsproblemer med rus og slet med spiseforstyrrelse) ble løftet som idealfigurer og slaktet i media hvis de ikke levde opp til det imaget. En syltynn jente fra Sarpsborg som lever i en rosa sukkerspinnverden laget på sukrin som fronter lavkarbo og lange kardioøkter for å trene bort det fettet hun ikke har, passer rett inn i den verdenen vi levde i på den tiden. Hun var bestevennen til alle leserne sine, delte venninetips til klær, sko og mote, alltid glad, lykkelig gift med en fotballspiller og bodde i et stort hus på landet med to veskehunder. Man ser at hun tydelig har blitt igjen i 00-tallet med disse stereotypiske kvinneidealene hvor kvinner snakker med høy, high-pitch stemme, aldri viser tegn til samfunnsengasjement eller vitenskap for det er ikke hjernen som gjelder men hvor tynn du er, hvor lav bmi du har, hvor langt du greier å løpe og hvor lite du spiser. Heldgivis har verden begynt å gå videre og bli mer bevisst på både hvordan kvinner blir frontet i media, men også hva slags verdi vi overfører til den yngre generasjonen som enda opplever press. Vi er langt ifra mål, men at vi har figurer i media som fronter kvinner i arbeid, samfunnsengasjement og trening med fokus på kroppens unike og utrolige egenskaper enn kun hvordan den ser ut, er et stort skritt i riktig retning. Blomster, smoothiebowls i hjerteskåler, billigsminke og mølletrening i monitor blir ikke stimulerende for folk i lengden. De må oppdatere seg, men de henger igjen i storhetsdagene fordi de lærte på den tiden at det var dét som funka. Det var bare en trend, og verden vil videre omså om de vil følge etter eller ikke. Jeg håper egentlig de etterhvert bare gir seg, for de verdiene som fant sted på den tiden var ikke noe fint i det hele tatt, og ikke noe man burde prøve å tviholde på. Wake up!

Takk👏👏👏

Jeg håper paret, neste gang de tråler KG for inspirasjon, leser dette innlegget igjen og igjen, for dette er spot on!

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 time siden):

På bloggen, mente jeg.

Takk. Tenkte ikke på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (4 timer siden):

Nå er det sjukt mange som både holder seg i god form og som samtidig har svært meningsfylte jobber. CBE tar toilet selfies av magen sin mens hun er i barnebursdag, publiserer bilder av silikonpuppene i gjennomsiktige bh og skryter voldsomt av alt fra antall skritt til antall hopp og sprett - mens andre løper halvmaraton, går Birkebeineren på knalltid og knapt nok nevner det på jobben fordi det ekstreme bekreftelsesbehovet heldigvis gav seg i løpet av den mest intense pubertetsfasen.

Amen! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...