Aricia Skrevet 8. mai 2021 #41681 Skrevet 8. mai 2021 Klink skrev (57 minutter siden): Ja det er vel bra, spesielt den isen med tanke på mat og porsjonsdiskusjonen 😊 Det man i hvert fall kan slå fast er at isbildet dukker opp hos CBE.no umiddelbart etter den diskusjonen her i tråden. Pussig det der. 31
Populært innlegg Frukthage Skrevet 8. mai 2021 Populært innlegg #41682 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Ser på IG-posten til netfit fra 28.april hvor de skriver at «vi vet at fysisk aktivitet reduserer risikoen for død» 😂 To stk kommenterer at det ikke er noe som reduserer risikoen for død, som jo er sant🙈 CBE derimot nekter å innrømme at det var klønete kommentert, men kommer med forklaringer om at «man her ser et klart dose-respons forhold, hvor mer aktivitet øker levetiden» Jeg sitter igjen med følgende tanker: 1. Hadde det ikke vært like greit hvis hun endret teksten til «tidlig død» 2. Dette er farlig nærme (mest sannsynlig over) grensen for hva som kvalifiserer for medisinske råd, noe hun som blogger i så fall bryter loven ved å gjøre Endret 8. mai 2021 av Frukthage 57
Consita Skrevet 8. mai 2021 #41683 Skrevet 8. mai 2021 Baelfire skrev (3 timer siden): Hei forresten 😊 Jeg har fulgt bloggen en stund og er imponert over refleksjonen til mange her. Jeg pleide å føle at jeg var udugelig som ikke klarte å få dager til å gå opp på samme måte som representeres i bedriften som omtales her. I tillegg har jeg slitt med spiseforstyrrelser. Det var denne bloggens negative omtale av Kvinneguiden som inspirerte meg til å lese her, og det er jeg veldig glad for. Som sagt, refleksjonene og tanker fra mange her har hjulpet meg til å se forbi fasade og filter. Så tusen takk til dere. Dere påvirker nok flere enn meg. Er det én i skyggen, så er det stortsett flere 😊 Stå på! 🤗 7
Klink Skrevet 8. mai 2021 #41684 Skrevet 8. mai 2021 Kollontaj skrev (1 time siden): Hvis man går ut fra det som er presentert i hennes kanaler: kun isoppskrifter som ikke inneholder vanlige ingredienser til det vi forbinder med fløteis i Norge, samt har fremmet en fruktis med stevia (kunstig søting iallfall), aldri sett henne spise en vanlig is, så hvorfor tro på noe som er helt motsatt av det hun har kommunisert gjennom mange år? Er CBE troverdig? (PS. Siden noen mener man ikke kan ytre seg når man vil her; er det ok siden jeg har syklet en time i dag, samt ikke sitter her inne, jeg står? ☺️) Jeg tenker at det er troverdig når det er bilde av is og hun skriver at den smakte godt. 4
Gjest Lavande Skrevet 8. mai 2021 #41685 Skrevet 8. mai 2021 Kollontaj skrev (1 time siden): Hvis man går ut fra det som er presentert i hennes kanaler: kun isoppskrifter som ikke inneholder vanlige ingredienser til det vi forbinder med fløteis i Norge, samt har fremmet en fruktis med stevia (kunstig søting iallfall), aldri sett henne spise en vanlig is, så hvorfor tro på noe som er helt motsatt av det hun har kommunisert gjennom mange år? Er CBE troverdig? (PS. Siden noen mener man ikke kan ytre seg når man vil her; er det ok siden jeg har syklet en time i dag, samt ikke sitter her inne, jeg står? ☺️) Nei, CBE finnes ikke troverdig, jf. årevis med juks og løgner dokumentert her - https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/.
Rev. Revenge Skrevet 8. mai 2021 #41686 Skrevet 8. mai 2021 Aricia skrev (55 minutter siden): Det man i hvert fall kan slå fast er at isbildet dukker opp hos CBE.no umiddelbart etter den diskusjonen her i tråden. Pussig det der. Kort sagt er det altså Kvinneguidens forum, avd. Rampelyset som skaper innhold for carolinebergeriksenno. 33
Populært innlegg Hanne357 Skrevet 8. mai 2021 Populært innlegg #41687 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Jeg tenker at det er fort gjort å fylle to stillinger, selv om de har management. Det virker som om frueparet vil ha siste hånd på verket selv. Fordi bloggen omhandler hele livet deres og ikke bare trening eller mat eller mote eller foto eller hundehold eller interiør, blir det som om de skal være eksperter på veldig mye på en gang. Når jobben er å sette privatlivet på utstilling har de jo aldri fri. Hvis fruen skal skape innhold på joggetur, da blir også utvelgelsen av klær før treningsøkten jobb. Kvittering for isen som spises skal vel inn i regnskapet fordi den ble spist på jobbtur? Og når beinet skal filmes delikat på sengekanten, er både selvbruning og innsmøring av bein knyttet til en jobboppgave. Og å lage oppskriftsbilder og filme hvert trinn tar tid, det er jo også andre matbloggere åpne om. Det som er mer rendyrket administrativ jobb som å inngå kontrakter (eller forhandle om avtaler det ikke blir noe av) svare på kommentarer (eller blokkere brukere), kommentere på andres poster, og praktiske ting som hente og returnere varer til samarbeid, prøve klær, sminke, dokumentere, redigere tar også mye tid. Jeg vet selv hvor mye tid det kan ta når man skal returnere en feilkjøpt kjole på nett (ender opp med å selge på finn fordi jeg aldri rekker fristen) eller vente på at en venninne skal ta et bilde til insta før vi spiser (det er fort gjort at blitsen gjør at sausen ser for blank ut, men lyset er for mørkt på fisken, så man må bare løpe ut på verandaen for å ta bilde). Hvis du i tillegg må huske hvilke reklamer du er åpen om og hvor du bare sender faktura i etterkant, i tillegg til at du må holde styr på det du sa selv og hva forretningspartner sier om når hvilket bilde med løpeline er tatt og om thightsen du brukte var en annen enn den du brukte den dagen du fikk gnagsår, så er det mye å holde styr på. Jeg er helt sikker på at det er en travel jobb å være blogger, med mye arbeid vi ikke ser. Problemet er jo at det er totalt meningsløst. Å dokumentere at du er sammen med familien din eller at du driver med hobbyen din, er jobben du har, så du kan ha mer tid til å være med familien og drive med hobbyen din, mens du dokumenterer det, og du blir halvgod på alt fordi du insisterer på at du har like mye peiling på klær som på hundehold, og ektefellen din er den eneste kollegaen du har hatt i ti år, da kan du være så travel, så travel, det skjønner jeg, men det er ikke imponerende - bare veldig veldig trist. Endret 8. mai 2021 av Hanne357 72
Hanne357 Skrevet 8. mai 2021 #41688 Skrevet 8. mai 2021 Klink skrev (37 minutter siden): Jeg tenker at det er troverdig når det er bilde av is og hun skriver at den smakte godt. Enig i akkurat dette! Man kan ikke kritisere henne for små porsjoner (anta hun spiser det hun viser) og samtidig kritisere henne for å posere med is (anta at hun IKKE spiser det hun viser.) Tror nok hun spiser den isen. Men synes fortsatt at hun er et dårlig forbilde når det gjelder trening og kosthold. 18
Gjest Powerball Skrevet 8. mai 2021 #41689 Skrevet 8. mai 2021 Kollontaj skrev (2 timer siden): Hvis man går ut fra det som er presentert i hennes kanaler: kun isoppskrifter som ikke inneholder vanlige ingredienser til det vi forbinder med fløteis i Norge, samt har fremmet en fruktis med stevia (kunstig søting iallfall), aldri sett henne spise en vanlig is, så hvorfor tro på noe som er helt motsatt av det hun har kommunisert gjennom mange år? Er CBE troverdig? (PS. Siden noen mener man ikke kan ytre seg når man vil her; er det ok siden jeg har syklet en time i dag, samt ikke sitter her inne, jeg står? ☺️) Det er ikke lenge siden hun viste frem to stk gjærbakst på Instagram, kort tid etter at det kom frem her at hun frontet fiskemiddag til 4 pers som viste seg å bare inneholde ca 1400 kcal tilsammen. Det virker som om hun forter seg å legge ut bilde av noe usunt etter å ha blitt avslørt i åpenbar thinspo. Hun og LKE er så fastlåst i slank kropp-bobla si at de ikke ser hvor manisk og tvangspreget det fremstår for andre. For dem er en slank og retusjert kropp = vellykket. Hvem trenger vel utdannelse, empati, respekt for barns privatliv, respekt for regjeringens retningslinjer i coronatid eller en meningsfylt jobb så lenge man er slank, liksom.
Gjest Lin11 Skrevet 8. mai 2021 #41690 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Powerball skrev (55 minutter siden): Det er ikke lenge siden hun viste frem to stk gjærbakst på Instagram, kort tid etter at det kom frem her at hun frontet fiskemiddag til 4 pers som viste seg å bare inneholde ca 1400 kcal tilsammen. Det virker som om hun forter seg å legge ut bilde av noe usunt etter å ha blitt avslørt i åpenbar thinspo. Hun og LKE er så fastlåst i slank kropp-bobla si at de ikke ser hvor manisk og tvangspreget det fremstår for andre. For dem er en slank og retusjert kropp = vellykket. Hvem trenger vel utdannelse, empati, respekt for barns privatliv, respekt for regjeringens retningslinjer i coronatid eller en meningsfylt jobb så lenge man er slank, liksom. Dette! Parameteren hos Berg Eriksen Blogg/IG er ; «Tynn er lik suksessfull og perfekt». At folk flest muligens har andre parametere når det gjelder suksess er ikke så nøye, da jobben er til for deres skyld og ikke nødvendigvis lesere/annonsører. Det bedriften indirekte/direkte selger er det man kaller overfladisk og tanketomt fyll. Endret 8. mai 2021 av Lin11
Minnie Mus Skrevet 8. mai 2021 #41691 Skrevet 8. mai 2021 7 hours ago, Hut said: Jepp. En del sitter her dag etter dag. Uke etter uke. Måned etter måned. År etter år. Og du gjør ikke det, i og med at du kommenterer og får med deg det som skjer her inne???? 35
NewStart87 Skrevet 8. mai 2021 #41692 Skrevet 8. mai 2021 Bursdagsfeiring av barn og Caroline må benytte muligheten til å ta en selfie når hun er på badet. Man ser hvor fokuset ligger. 26
Gjest CecilieX Skrevet 8. mai 2021 #41693 Skrevet 8. mai 2021 (endret) Powerball skrev (1 time siden): Det er ikke lenge siden hun viste frem to stk gjærbakst på Instagram, kort tid etter at det kom frem her at hun frontet fiskemiddag til 4 pers som viste seg å bare inneholde ca 1400 kcal tilsammen. Det virker som om hun forter seg å legge ut bilde av noe usunt etter å ha blitt avslørt i åpenbar thinspo. Hun og LKE er så fastlåst i slank kropp-bobla si at de ikke ser hvor manisk og tvangspreget det fremstår for andre. For dem er en slank og retusjert kropp = vellykket. Hvem trenger vel utdannelse, empati, respekt for barns privatliv, respekt for regjeringens retningslinjer i coronatid eller en meningsfylt jobb så lenge man er slank, liksom. Det som er gjengangeren er at de «ikke ser hvor(dan) det fremstår for andre». De et helt blåst for mottaker-perspektiv. Enten så interesserer det dem ikke, eller så evner de ikke å se på egen formidling med et objektivt blikk. Jeg vet ikke hva som er verst; Å jobbe som påvirker men gi blaffen i hva de påvirker til. Eller å jobbe med formidling og ikke være mottakerbevisst. Endret 8. mai 2021 av CecilieX
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 8. mai 2021 Populært innlegg #41694 Skrevet 8. mai 2021 NewStart87 skrev (24 minutter siden): Bursdagsfeiring av barn og Caroline må benytte muligheten til å ta en selfie når hun er på badet. Man ser hvor fokuset ligger. Jeg prøver å se for meg et scenario hvor jeg er på besøk hos venner. Tar med meg mobilen på do og tar en speilselfie på noen andre sitt bad. Med dorullen i bakgrunnen. Ser hun seg i speilet og bare MÅ dele hvor vakker hun er? Det er en oppførsel som er så langt fra min virkelighet at jeg sliter med å skjønne at det går an. *skjermdump fra IG. 72
Kollontaj Skrevet 8. mai 2021 #41695 Skrevet 8. mai 2021 Klink skrev (3 timer siden): Jeg tenker at det er troverdig når det er bilde av is og hun skriver at den smakte godt. Deg om det. Toilet selfie? 😳 27
Populært innlegg loffen Skrevet 8. mai 2021 Populært innlegg #41696 Skrevet 8. mai 2021 Så forelsket hun ser ut 🤩... Men, er det vanlig å gå i sånn BH-topp i barnebursdag? Ser kaldt ut også, ikke akkurat sommertemperatur om dagen. Men de andre mødrene fikk se magen hennes da, så gøy for dem. 61
Gjest Lin11 Skrevet 8. mai 2021 #41697 Skrevet 8. mai 2021 Hallepalle2 skrev (23 minutter siden): Jeg prøver å se for meg et scenario hvor jeg er på besøk hos venner. Tar med meg mobilen på do og tar en speilselfie på noen andre sitt bad. Med dorullen i bakgrunnen. Ser hun seg i speilet og bare MÅ dele hvor vakker hun er? Det er en oppførsel som er så langt fra min virkelighet at jeg sliter med å skjønne at det går an. *skjermdump fra IG. Hva skjedde med Funky 🍑, og store trente lår som det ble lagt ut bilde av i går?
Skrottefar Skrevet 8. mai 2021 #41698 Skrevet 8. mai 2021 Alltid det samme uttrykket når hun tar disse speil-selfiene sine, nesten samme stilling også, at hun aldri blir lei? Eller tenker litt mer kreativt? Neida, durer i vei på samme måte hver gang 🤪 25
MoKath Skrevet 8. mai 2021 #41699 Skrevet 8. mai 2021 Hvor ble smilet til "Fotballfrue" av? Nå er det jo bare den samme alvorlige poseringen... 11
Skrottefar Skrevet 8. mai 2021 #41700 Skrevet 8. mai 2021 MoKath skrev (7 minutter siden): Hvor ble smilet til "Fotballfrue" av? Nå er det jo bare den samme alvorlige poseringen... Ja, ikke sant, den samme alvorlige poseringen igjen og igjen og igjen til det kjedsommelige, skjønner ikke at hun ikke ser det selv, men det er vel selvopptattheten og det å være så forelsket i seg selv at hun ikke innser det 🤪 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå