LilleSnupp Skrevet 16. januar 2021 #34461 Del Skrevet 16. januar 2021 Swan1998 skrev (1 time siden): Hun kan heller ikke lage kakao. Ref story. Sukker, kakao og litt vann blandes alltid først og varmes opp. Så melk. Har kunnet dette siden jeg var 7. Verken tine.no, melk.no, matprat eller jeg bruker vann når kakao lages. Så da er vi nok mange som ikke kan lage kakao. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 16. januar 2021 #34462 Del Skrevet 16. januar 2021 Hun har ikke sagt hun er vegetarianer. Hun sier at hun har sluttet å spise kjøtt. Hun har ikke skjult eller løyet her. Helt åpen om at hun spiser både egg, melkeprodukter og fisk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 16. januar 2021 #34463 Del Skrevet 16. januar 2021 pop up bruker skrev (39 minutter siden): Har cbe blitt vegetarianer? På instastory nå sier hun at hun ikke spiser kjøtt og reklamerer for b-12 dråper. Er ikke hun til enhver tid presis det reklamekontraktene krever? Perfekt hud/kviseproblemer, tidsklemme/avslappet hverdag, rør aldri usunnheter som melkesjokolade/knasker Friea hele tiden, elsker interiøret/trenger nytt ræl fra Kremmerhuset, fyldig hår/extentions, sunt kosthold/krever kosttilskudd og så videre i det uendelige. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 16. januar 2021 #34464 Del Skrevet 16. januar 2021 Inocybe skrev (1 time siden): Er ikke hun til enhver tid presis det reklamekontraktene krever? Perfekt hud/kviseproblemer, tidsklemme/avslappet hverdag, rør aldri usunnheter som melkesjokolade/knasker Friea hele tiden, elsker interiøret/trenger nytt ræl fra Kremmerhuset, fyldig hår/extentions, sunt kosthold/krever kosttilskudd og så videre i det uendelige. Jah, for når du ser på oppskriftene hennes så er ikke de vegetariske 🤷♀️ men kan jo hende at hun ikke spiser hva hun lager.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth94 Skrevet 17. januar 2021 #34465 Del Skrevet 17. januar 2021 Monimoni skrev (På 15.1.2021 den 19.01): Ingen treningsekspert her, men jeg får vondt i ryggen av å se LKE gjøre markløft og knebøy. Skal man virkelig lage så brå bevegelse på slutten?? Jeg er utdannet personlig trener, selv om teknikken ikke nødvendigvis er perfekt synes jeg ikke det er store «feil» som gjøres under øvelsene hans. Ja, det er unødvendig å legge til den overdrevne frampressingen av hoften på slutten av markløft, men bevegelsen er såpass liten at den ikke vil ha stor påvirkning ift skader o.l. Den bevegelsen har likevel ingen «fordeler» likevel. Og samme ift at noen nevner at knærne til CBE går innover under utførelsen av knebøy. Dette er nok fordi hun ikke har utført mye knebøy med betydelig vekt, men i utgangspunktet er det ikke noe veldig alarmerende at de går litt inn mens man trener på å bli mer stabil i øvelsen (hun kommenterte også dette selv at hun var klar over at knærne gikk innover). Av og til kan det også være litt positivt og ikke bry seg om helt optimal teknikk (så lenge den er trygg selvfølgelig) for å kunne løfte tyngre og gi framgang. Hvis man aldri skal løfte uten at teknikken er optimal vil man kunne gå glipp av viktig framgang og på sikt vil man kunne stagnere da man på et visst punkt må slippe litt opp for å få til et løft. Dette er kun ment som konstruktiv kritikk; det er litt gjentagende at flere her inne uttaler seg om teknikken til dette paret uten å være «eksperter». Jeg tror det er nyttig for debatten at man i slike tilfeller enten har relevant utdanning/erfaring før man uttaler seg eller evt at man stiller spm ved teknikk og etterspør svar her inne fra noen med kompetanse ☺️ Ellers kan det fort bli vranglære her inne i tråden og mange som stiller unødvendig høye krav til egen trening på bakgrunn av feil informasjon. Håper dere dette gjelder kun tar dette som konstruktiv kritikk for at vi skal få en mer nyttig debatt ☺️ 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. januar 2021 #34466 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Godt innspill @Elisabeth94 Jeg har ikke peiling på teknikk og har ingenting å tilføye mht temaet. Eneste jeg reagerer på er selvgodheten og «jeg vet best»-holdingen til spesielt LKE, som vi har observert over år. Den er kritikkverdig. Samtidig får historikken hans meg til å betvile alt han er skråsikker på. Dette innlegget på Twitter synes jeg er spot on (slik vi her inne har hevdet er problematikken i årevis.) Endret 17. januar 2021 av Kollontaj 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth94 Skrevet 17. januar 2021 #34467 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Kollontaj skrev (12 minutter siden): Godt innspill @Elisabeth94 Jeg har ikke peiling på teknikk og har ingenting å tilføye mht temaet. Eneste jeg reagerer på er selvgodheten og «jeg vet best»-holdingen til spesielt LKE, som vi har observert over år. Den er kritikkverdig. Samtidig får historikken hans meg til å betvile alt han er skråsikker på. Det er jeg helt enig med deg i! Jeg har sett en del av spørsmålrundene han har hvor han svarer angående trening, både på hans profil og på netfit, og jeg må si jeg lurer på hvem som er målgruppen hans/deres, for svarene som gis vil jeg ikke si er til ola og kari nordmann. Av og til får man helt merkelige svar som ikke nødvendigvis er feil, men som jeg tror vil gi mange helt feil fokus på mat/trening (ref til svaret hvor feks man skal veie seg for å vite om man får i seg nok kalorier) og som er så urelevant for oss «vanlige» folk å vite. Jeg opplever det som om at han har et veldig stort behov for å vise seg fram og være best. Utdanningen hans gjennom AFPT er en veldig god «baseutdanning» (jeg har samme utdanning) og han kunne lært bort mye til vanlige folk som ønsker litt bedre helse/trening osv, men han velger å fokusere på ting som etter min mening er totalt urelevant for å framstå best mulig. Og om noen er uenig, så er han fortsatt best i hans øyne. «Jeg er best» holdningen hans ødelegger dessverre til å nå ut til publikumet sitt. Endret 17. januar 2021 av Elisabeth94 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. januar 2021 #34468 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Elisabeth94 skrev (30 minutter siden): Det er jeg helt enig med deg i! Jeg har sett en del av spørsmålrundene han har hvor han svarer angående trening, både på hans profil og på netfit, og jeg må si jeg lurer på hvem som er målgruppen hans/deres, for svarene som gis vil jeg ikke si er til ola og kari nordmann. Av og til får man helt merkelige svar som ikke nødvendigvis er feil, men som jeg tror vil gi mange helt feil fokus på mat/trening (ref til svaret hvor feks man skal veie seg for å vite om man får i seg nok kalorier) og som er så urelevant for oss «vanlige» folk å vite. Jeg opplever det som om at han har et veldig stort behov for å vise seg fram og være best. Utdanningen hans gjennom AFPT er en veldig god «baseutdanning» (jeg har samme utdanning) og han kunne lært bort mye til vanlige folk som ønsker litt bedre helse/trening osv, men han velger å fokusere på ting som etter min mening er totalt urelevant for å framstå best mulig. Og om noen er uenig, så er han fortsatt best i hans øyne. «Jeg er best» holdningen hans ødelegger dessverre til å nå ut til publikumet sitt. Dette er jeg veldig enig med deg i. Takk for gode innspill i debatten👍👏 Jeg trener mye selv, men har ikke din kompetanse på teknikk etc. Det jeg har kompetanse på er å jobbe med å veilede andre, og akkurat som deg undrer jeg over måten det gjøres på. Har aldri sett noen komme noen vei med å kommunisere med kundene sine på denne måten. I mine øyne er Treasures mest opptatt av å vise at de «er» noe enn å hjelpe andre. Det er et dårlig utgangspunkt for veiledning og at andre skal lytte til deg. Endret 17. januar 2021 av Jobbermedbarn La til noe 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. januar 2021 #34469 Del Skrevet 17. januar 2021 (endret) Elisabeth94 skrev (46 minutter siden): Det er jeg helt enig med deg i! Jeg har sett en del av spørsmålrundene han har hvor han svarer angående trening, både på hans profil og på netfit, og jeg må si jeg lurer på hvem som er målgruppen hans/deres, for svarene som gis vil jeg ikke si er til ola og kari nordmann. Av og til får man helt merkelige svar som ikke nødvendigvis er feil, men som jeg tror vil gi mange helt feil fokus på mat/trening (ref til svaret hvor feks man skal veie seg for å vite om man får i seg nok kalorier) og som er så urelevant for oss «vanlige» folk å vite. Jeg opplever det som om at han har et veldig stort behov for å vise seg fram og være best. Utdanningen hans gjennom AFPT er en veldig god «baseutdanning» (jeg har samme utdanning) og han kunne lært bort mye til vanlige folk som ønsker litt bedre helse/trening osv, men han velger å fokusere på ting som etter min mening er totalt urelevant for å framstå best mulig. Og om noen er uenig, så er han fortsatt best i hans øyne. «Jeg er best» holdningen hans ødelegger dessverre til å nå ut til publikumet sitt. Akkurat! Jeg tenker at med deres posisjon, som består av helt unik tilgang på en hel haug med folk - konens følgere - så tenker jeg at et treningstilbud basert på vanlige folk - i all hovedsak kvinner, unge voksne med et barn eller to, som trenger tips og inspirasjon til et mer aktivt liv, så er det merkverdig at han legger seg på et nivå hvor han snakker til ultraløpere og maratonutøvere - som jo er et bittelite segment, og antakelig bare er noen veldig få av publikumet de allerede har et forhold til. Når han i tillegg uttaler seg oveenfra-og-ned til folk som antakelig har minst like mye peil som ham ... Jeg vil tro at han har fått dilla på løping og langløp og det er jo helt greit, det - men at han fullstendig feilvurderer hvilket publikum han når ut til. Jeg antar at mange av følgerne hans kommer via konen hans, også. De har jo en helt unik mulighet med den store følgerskaren. Endret 17. januar 2021 av pøbelsara 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. januar 2021 #34470 Del Skrevet 17. januar 2021 Det er jo muligheter i segmentet som følger CBE, ultraløpere er det nok færre av der. Hvordan komme i form etter svangerskapet? Hvordan komme i gang med løping? Hvordan gå fra 5 km til 10 på en god måte? Hvilke sko passer til hvilke aktiviteter? Det holder ikke med «løp på mølla» eller «vei deg», altså. Heller ikke sko de skal reklamere for der og da, det må være skikkelige råd. Ei oversminket dame som har fokus på utseendet, hjelper heller ikke. «Perfekt» og lytefri motiverer ikke. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. januar 2021 #34471 Del Skrevet 17. januar 2021 «If all you want is to be popular and to be called an “Influencer”…maybe it is time to reconsider your motivation. Go for Purpose, not an Ego-Boost. In today’s attention span, Andy Warhol’s 15 minutes of fame are probably down to 15 seconds (or less). And then people scroll to the next post.» https://medium.com/digital-vault/the-world-does-not-need-influencers-it-needs-people-with-a-purpose-3ac1a8fdd2b5 Kanskje CBE.no burde lest denne. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 17. januar 2021 #34472 Del Skrevet 17. januar 2021 Gi det noen måneder eller 1 år. For en stund siden var det fotografering lke ville etablere seg innom. Nå trening. Begge deler etter noen start-up kurs. Forskjellen er at vi andre med ulike interesser ikke har et gratis publikum på sosiale medier. Og de fleste tror ikke de er eksperter etter noen få studiepoeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 17. januar 2021 #34473 Del Skrevet 17. januar 2021 tranedatter skrev (2 minutter siden): Gi det noen måneder eller 1 år. For en stund siden var det fotografering lke ville etablere seg innom. Nå trening. Begge deler etter noen start-up kurs. Forskjellen er at vi andre med ulike interesser ikke har et gratis publikum på sosiale medier. Og de fleste tror ikke de er eksperter etter noen få studiepoeng. Det er faktisk sant det du sier der. Spent på når og på hva han egentlig lander på til slutt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 17. januar 2021 #34474 Del Skrevet 17. januar 2021 Hvordan gikk det med g-punkt samtalen? Fikk hun fortelle om sitt perfekte samliv med sin drømmemann? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 17. januar 2021 #34475 Del Skrevet 17. januar 2021 Elisabeth94 skrev (2 timer siden): Jeg er utdannet personlig trener, selv om teknikken ikke nødvendigvis er perfekt synes jeg ikke det er store «feil» som gjøres under øvelsene hans. Ja, det er unødvendig å legge til den overdrevne frampressingen av hoften på slutten av markløft, men bevegelsen er såpass liten at den ikke vil ha stor påvirkning ift skader o.l. Den bevegelsen har likevel ingen «fordeler» likevel. Og samme ift at noen nevner at knærne til CBE går innover under utførelsen av knebøy. Dette er nok fordi hun ikke har utført mye knebøy med betydelig vekt, men i utgangspunktet er det ikke noe veldig alarmerende at de går litt inn mens man trener på å bli mer stabil i øvelsen (hun kommenterte også dette selv at hun var klar over at knærne gikk innover). Av og til kan det også være litt positivt og ikke bry seg om helt optimal teknikk (så lenge den er trygg selvfølgelig) for å kunne løfte tyngre og gi framgang. Hvis man aldri skal løfte uten at teknikken er optimal vil man kunne gå glipp av viktig framgang og på sikt vil man kunne stagnere da man på et visst punkt må slippe litt opp for å få til et løft. Dette er kun ment som konstruktiv kritikk; det er litt gjentagende at flere her inne uttaler seg om teknikken til dette paret uten å være «eksperter». Jeg tror det er nyttig for debatten at man i slike tilfeller enten har relevant utdanning/erfaring før man uttaler seg eller evt at man stiller spm ved teknikk og etterspør svar her inne fra noen med kompetanse ☺️ Ellers kan det fort bli vranglære her inne i tråden og mange som stiller unødvendig høye krav til egen trening på bakgrunn av feil informasjon. Håper dere dette gjelder kun tar dette som konstruktiv kritikk for at vi skal få en mer nyttig debatt ☺️ Takk for god oppklaring. 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementine Skrevet 17. januar 2021 #34476 Del Skrevet 17. januar 2021 Ny FAQ på insta. Et av spørsmålene er om frua leser... nja, det er vel ikke helt sant dette svaret om at hun er en lesehest. Går i lange etapper og lydbok. Og sånn fortsetter det. Kart og terreng hører jo ikke sammen i det hele tatt. Veldig merkelig. Men det fremmer vel engasjement, og det er bra når annonsørene uteblir. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. januar 2021 #34477 Del Skrevet 17. januar 2021 Xstrella skrev (2 timer siden): Hvordan gikk det med g-punkt samtalen? Fikk hun fortelle om sitt perfekte samliv med sin drømmemann? Niklas Baarli som var gjest i dag,ikke CBE. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 17. januar 2021 #34478 Del Skrevet 17. januar 2021 Hvis det stemmer det bloggeieren påstår på carolinebergeriksenno om å være en lesehest, lurer jeg på om det som bokstavelig talt leses er i samme sjanger som chick-flick'en på Netflix eller om det foretrekkes tyngre litteratur enn f.eks. Jojo Moyes og annet annonsert for lydbøkene til Storyrtel. Det slår meg at språket som benyttes på de offisielle salgskanalene ikke helt stemmer overens med språkutvikling, variasjon og ordforråd til en lesehest sammen med de utallige budskapene sendt til mottakerne der mottakerne gjøres ansvarlige for å ha misforstått det tekstforfatteren har produsert. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 17. januar 2021 #34479 Del Skrevet 17. januar 2021 Revenge o'Cavatina skrev (16 minutter siden): Hvis det stemmer det bloggeieren påstår på carolinebergeriksenno om å være en lesehest, lurer jeg på om det som bokstavelig talt leses er i samme sjanger som chick-flick'en på Netflix eller om det foretrekkes tyngre litteratur enn f.eks. Jojo Moyes og annet annonsert for lydbøkene til Storyrtel. Det slår meg at språket som benyttes på de offisielle salgskanalene ikke helt stemmer overens med språkutvikling, variasjon og ordforråd til en lesehest sammen med de utallige budskapene sendt til mottakerne der mottakerne gjøres ansvarlige for å ha misforstått det tekstforfatteren har produsert. Det har hun svart på i spørsmålrunden. Jo Nesbø/ Harrry Hole bøkene ( bortsett fra siste). Lucinda Riley, Maja Lunde, Katrine Harmel og noen til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 17. januar 2021 #34480 Del Skrevet 17. januar 2021 Hang meg litt opp i det at hun sier hun er lesehest. Mulig hun har en annen definisjon enn meg på det. Har ikke møtt så mange som kaller seg lesehester som bruker så lang tid på en bok. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå