Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hr&Fru CBE bør i hvert fall unngå å skrive på engelsk om de vil bli tatt seriøst. Det er hakket verre for Herr Eriksen som så veldig gjerne vil fremstå som belest og utdannet - han skyter seg selv i foten. Spesielt interessant er det når han får spørsmål på IG på norsk, som han så besvarer på engelsk. Drømmer han om å bli internasjonal treningsinfluencer...?

På stories nå har han et innlegg fra Berit Nordstrand, som er beryktet for sine påstander om mat og helse. Dama har selvsagt mye bra å komme med, men hun virker like hellig overbevist i sine påstander som en viss annen vi kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbein skrev (På 13.1.2021 den 13.38):

Men hun skisserer jo et drømmeliv. Hvor alt av klesvask, oppvask og sortering av klær kan gjøres i ro og mak på dagtid hjemme, mens barna er i bhg. Hun kan putle med å lage lunsj i 30 minutter og kalle det arbeid! Jeg er som sagt misunnelig på alt hun kaller for jobb, være seg alt fra kjærestetrening til å dekke festbord til 17. mai. Alt hun og ektemannen pusler med på dagtid og kaller jobb er tross alt noe alle vi andre må gjøre i tillegg til 40 timers arbeidsuker + 10 t reisevei til/fra jobb! Jepp, akkurat det er jeg virkelig misunnelig på! Om jeg hadde orket at livet dreide seg om innsugd mage, neglelakk og å måtte nedlegge mange, mange "arbeids"timer på å flytte en barneseng inn på rommet ved siden av derimot, det får være en annen sak 🙈

Har sikkert vaskehjelp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omy skrev (44 minutter siden):

Hr&Fru CBE bør i hvert fall unngå å skrive på engelsk om de vil bli tatt seriøst. Det er hakket verre for Herr Eriksen som så veldig gjerne vil fremstå som belest og utdannet - han skyter seg selv i foten. Spesielt interessant er det når han får spørsmål på IG på norsk, som han så besvarer på engelsk. Drømmer han om å bli internasjonal treningsinfluencer...?

På stories nå har han et innlegg fra Berit Nordstrand, som er beryktet for sine påstander om mat og helse. Dama har selvsagt mye bra å komme med, men hun virker like hellig overbevist i sine påstander som en viss annen vi kjenner til.

Når rett skal være rett, så er det innlegget med B.Nordstrand en repost av kritikk av det hun påstår.... Greit å lese innlegget han legger ut før det kritiseres. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dragonheart said:

Når rett skal være rett, så er det innlegget med B.Nordstrand en repost av kritikk av det hun påstår.... Greit å lese innlegget han legger ut før det kritiseres. 

Ups... Det har du helt rett i - jeg kryper ydmykt under gulvteppet. Lover å ikke vær så kjapp i avtrekkeren neste gang.

Edit; Gikk inn på siden til Kaveh Rashidi og leste det han skrev. Fornuftig mann, så jeg er rørende enig med LKE i dette tilfellet.

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

123Frustrert skrev (3 minutter siden):

Men hva er greia med å henge ut andre på Instagram? Jeg skjønner det ikke.

lke har noen få vekttall som PT og uttaler seg som at han tror han har en phd, bare at de med phd har selvsikkerhet og kompetanse som gjør at de kan forklare ting på en normal måte og trenger ikke å slenge rundt seg om fremmeord. Jo flere fremmedord man bruker jo mindre kan man som regel. 

Markere seg og bli berømt fort innen treningsbransjen gjennom å skape mest mulig konflikt og rabalder?

Kanskje han forsøker å ta en Donald.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omy skrev (9 timer siden):

Ups... Det har du helt rett i - jeg kryper ydmykt under gulvteppet. Lover å ikke vær så kjapp i avtrekkeren neste gang.

Edit; Gikk inn på siden til Kaveh Rashidi og leste det han skrev. Fornuftig mann, så jeg er rørende enig med LKE i dette tilfellet.

Han har sine øyeblikk. Han har uttalt seg fornuftig om vaksiner og vaksinemotstand for eksempel. Som han selv ville sagt: Blind høne osv.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swan1998 skrev (18 timer siden):

Herregud for et brødhue. Hvor er Mads Hansen?! Og dette mennesket skal liksom tas seriøst? 

Og de skal liksom jobbe med mennesker 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er helt sikkert er i hvert fall at de lever i en helt parallell virkelighet enn personene de hevder er i målgruppa deres.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, pøbelsara said:

Han mente nok "Stick my neck out". Fritt for å IKKE være den som forteller ham at han brukte feil begrep. 

Var vel ingen emoji som passet, så da ble det "stick your nose out".

"Science based aproach".

Endret av lenebu
Var visst "aproach", og ikke "approach"
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (12 timer siden):

Noen år siden jeg gikk på universitetet nå, men LKE minner meg om en typisk førsteårsstudent. Han har oppdaget forskningsartikler, men har til gode å lære å være kritisk til sine kilder og forsøke å se på saker fra flere sider. Alltid ta høyde for at det finnes en annen måte å forklare noe på. Det er så himla stor forskjell på «jeg har rett, alle andre tar feil» og «jeg velger denne innfallsvinkelen fordi..». 

Det er helt greit og sikkert lurt å forberede seg på et liv etter bloggen, men det er slett ikke dumt å gå litt ydmykt ut. Skaffe seg erfaring utenfor husets fire vegger (og kanskje ikke kreve tusenvis av kroner for det). Det kan godt hende fyren faktisk kan mye, men den arrogante holdningen gjør meg utrolig lite nysgjerrig. 

Dette husker jeg så godt fra førsteåret på jussen, og jeg har definitivt gått i fella selv, 
Det virker veldig tydelig at han er på toppen av den første kurven i Dunning-Kruger-effekten (https://www.friskogfunksjonell.no/inkompetent-uten-a-vite-det-dunning-kruger-effekten/). Problemet er jo at han virker til å bare stoppe opp der, og det funker dårlig.

Jeg svarte på storyen hans i går og spurte hvilken forskning det var basert på (altså at den andre treningen ikke ville ha effekt). Han sendte meg to av sine egne innlegg som svar, det ene innlegget handlet om en studie med 18 løpere som ble delt inn i to gruppe. Den ene gruppen  fortsatte å bare løpe, og den andre gruppen trente "heavy resistance traning". De som trente styrke fikk bedre resultater enn de som ikke gjorde det. 
En ting er jo at en studie med 18 løpere er en veldig liten studie, men her ble jo ikke de to styrektrenings-metodene målt opp mot hverandre i det hele tatt? Hva slags "bevis" er det da?

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det disse styrkeøvelsene LKE kritiserer for å være utdatert ? 

Hentet fra Oslo Maraton sine sider

http://oslomaraton.no/8-styrkeovelser-for-lopere/

Det er jo mye i verden man ikke har fasit på og det vil jo hvertfall gjelde styrkeøvelser , og hvis det drivers forskning på det så kan jo den vise til ulike type resultatet og alle vil kunne være "riktige" 

Man skal jo være forsiktig av den grunn å kritisere noen - og skal man gjøre det så bør man jo hvertfall begrunne det. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pottah samme gjorde jeg og fikk samme svar, hans to egen innlegg. Samt at han svarte at bare det å være en PT var kilde nok, en PT utdannelse hadde forskningsartikler på pensumlisten, det hadde nemlig ikke en naprapat.. litt fritt fortalt, men det var meningen. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (5 minutter siden):

@Pottah samme gjorde jeg og fikk samme svar, hans to egen innlegg. Samt at han svarte at bare det å være en PT var kilde nok, en PT utdannelse hadde forskningsartikler på pensumlisten, det hadde nemlig ikke en naprapat.. litt fritt fortalt, men det var meningen. 

Sa han virkelig dette?? Det om naprapater er jo rett og slett feil. Det er til og med vedtatt at naprapater skal få offentlig godkjenning og autorisasjon som helsepersonell, tviler på at det hadde skjedd uten en forskningsartikkel på pensumlisten...

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
123Frustrert skrev (3 minutter siden):

Så han har en mening om noe og leter opp to forskningsartikler han overfladisk sett syns styrker hans egne utsagn uten å egentlig ha forstått innholdet. Deretter argumenterer han at han har rett i egenskap av å være PT (nyutdannet uten erfaringskompetanse eller resultater å vise til og en ikke-beskyttet tittel), og det må være godt nok.

Ok!🤣

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (8 minutter siden):

Skal man le eller grine av at han påstår at «jeg er kilde nok»? 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (17 minutter siden):

😬Aiaia, det er jo helt krise. Selv som utdannet jurist er jeg veldig forsiktig med å uttale meg bastant på noe, ihvertfall det som er utenfor mitt ekspertisefelt.Og det er altså etter fem års studier og en mastergrad, ikke 30/60 studiepoeng innenfor PT.

Til meg sendte han bare to innlegg.  Innleggen er forøvrig: 
https://www.instagram.com/p/CJTD9MKllFm/ 
https://www.instagram.com/p/CJYo9cjFsHo/
På et av innleggene ligger det iallefall noe kilder da, så det er jo noe. da kan man i det minste gå inn og lese det selv.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pottah skrev (22 minutter siden):

😬Aiaia, det er jo helt krise. Selv som utdannet jurist er jeg veldig forsiktig med å uttale meg bastant på noe, ihvertfall det som er utenfor mitt ekspertisefelt.Og det er altså etter fem års studier og en mastergrad, ikke 30/60 studiepoeng innenfor PT.

Til meg sendte han bare to innlegg.  Innleggen er forøvrig: 
https://www.instagram.com/p/CJTD9MKllFm/ 
https://www.instagram.com/p/CJYo9cjFsHo/
På et av innleggene ligger det iallefall noe kilder da, så det er jo noe. da kan man i det minste gå inn og lese det selv.

Husker jeg også spurte på disse innleggene, om han hadde kilder.  Han mente at det ikke var så farlig siden det var på insta, det var ikke vanlig der. Så da så. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...