Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Donpedro skrev (5 timer siden):

"Most ultra runner seems to think that all it takes to perform in ultra races is to have great endurance. And by all means you do have to have great endurance. But a good engine is the cornestone. I always try to improve and progress"

Man kan jo tolke det slik man vil.

Skulle ønske at de kunne holde seg til å skrive på norsk når de er så dårlige å skrive på engelsk. Er det ikke hovedsakelig et norsk publikum de henvender seg til?

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hellow skrev (19 minutter siden):

Skulle ønske at de kunne holde seg til å skrive på norsk når de er så dårlige å skrive på engelsk. Er det ikke hovedsakelig et norsk publikum de henvender seg til?

De vil vel gjerne nå lengre ut enn Norge, men det kan de nok glemme. Det er hard nok konkurranse her. Det som er merkelig er jo at folk stiller spørsmål på norsk, og han svarer på engelsk, hvertfall på sin egen side. 

• Liker 22
Skrevet
Sitat

Hjalmar
Hjalmar hadde mye å læree
Ingen syns han låt som en engelskmann
Når han sang
Ropte han
Wååoååå, yug gatta rapsuly take aly
Åååååå, when yu brekandan se gobay (se gobay)
Heey, coman sipy an bickering
Takin me boy, rapsoly toy
Looseri love, you have fickeni moo
Dette er ikke engelsk min venn
Du må starte fra bånn igjen
Du tror du låter som Elton John
Men det er ingen som snakker sånn

for å sitere Trond Viggo Torgersen 😆

• Liker 19
Skrevet
Donpedro skrev (5 timer siden):

"Most ultra runner seems to think that all it takes to perform in ultra races is to have great endurance. And by all means you do have to have great endurance. But a good engine is the cornestone. I always try to improve and progress"

Man kan jo tolke det slik man vil.

Hjelper lite med mange hestekrefter hvis motoren ikke klarer å holde distansen ut. Er en grunn til at ultraløpere har fokus på både å kunne løpe fort, og kunne løpe langt. Kroppen må tåle distansen.  Veldig generaliserende av en nybegynner. 

• Liker 13
Skrevet

Hastighet kommer jo mye av seg selv når man løper så mye. Ultraløperne jeg kjenner har jo veldig okei tider på mil/halvmaraton før de løper lenger og lenger. De stiller som fartsholdere i arrangerte løp, når du feks er fartsholder på 50 min/mila betyr det at du har god kontroll på både fart og utholdenhet, siden du tar på deg å hjelpe andre med å nå sine mål.

Ultraløp er ofte terrengløp, så det blir naturlige intervaller fordi man løper på variert underlag og terrenget går opp og ned, i motsetning til mølle. Det er en grunn til at det ofte er langløpere innom markastuene for å ta seg en bolle 😉

• Liker 10
Skrevet
Halle-Palle skrev (18 timer siden):

Dette med innhold i dagene ble jo svært godt beskrevet av bloggeren selv i et kommentarfelt. 

Da det ble spurt om hvorfor de ikke skulle være med på neste sesong av Bloggerene var en av grunnene at det ble så mye styr å finne på ting å filme. Hun trakk frem zipline episoden selv. 

Da tenker jeg at enten så misforstår de eller så misforstår jeg. Jeg trodde programkonseptet var å vise livet bak fasaden? Altså hvordan de virkelig lever. Var det ikke det hun gledet seg sånn til? At vi skulle bli bedre kjent med henne?

Hvis man da har en så kjedelig og innholdsløs hverdag at man må finne på ting som kan filmes så bør det vel gi en liten aha opplevelse? 

Tenk å stå opp kl 6 hver dag. Trene og så gå opp til mann og barn. Sende barn avgårde og så sette seg på kontoret, ev ha fotoshoot med mannen. Spise lunsj med mannen. Trene med mannen. Lage middag med mannen. Spise middag med mann og barn. Leke med barna og hjelpe med lekser, sammen med mannen. Legge barna og se tv, sammen med mannen. Og god natt. 

Jeg elsker mannen min ubeskrivelig høyt, men etter en mnd sånn kunne jeg nok myrdet. 

Bare et lite sidespor, men haha - dette er jo akkurat slik halve norges befolkning lever for tiden!  Forskjellen er vel at de fleste velger annerledes når det ikke lenger er snakk om hjemmekontor og lockdown... Samtidig så må jo frua få leve det livet hun vil, så å "disse" henne for å leve et "enkelt" liv (mann og barn) blir feil synes jeg. 

Ellers helt enig i kommentaren din ang. Bloggerne.

• Liker 8
Skrevet
Kladd skrev (18 minutter siden):

Bare et lite sidespor, men haha - dette er jo akkurat slik halve norges befolkning lever for tiden!  Forskjellen er vel at de fleste velger annerledes når det ikke lenger er snakk om hjemmekontor og lockdown... Samtidig så må jo frua få leve det livet hun vil, så å "disse" henne for å leve et "enkelt" liv (mann og barn) blir feil synes jeg. 

Jeg synes hun ikke blir «disset», men det er vel egentlig en forklaring på hvorfor ekteparet er lite reflektert og sjelden eller aldri finner på noe annet kreativt en hva Pinterest viser dem. De har ingen impulser fra livet utenfor huset og hyller seg inn i en egen kokong der de selv er konge og dronning, og kritikk eller spørsmål om «hvorfor» aldri blir tatt til etterretning. 
Selv om de fleste sitter mye sammen om dagen, har de aller fleste sine arbeidsoppgaver som de gjør uten at sambo/ektefelle henger over skulderen og godkjenner. De får kanskje kritikk og ros fra sin arbeidsgiver, som utviklet dem videre. 

Jeg klarer bare ikke å se for meg noen i firma i vanlige jobber siden det hadde blitt for slitsomt, de hadde ikke fått all den kroppspleie de MÅ ha, de klarer ikke å omgås folk som ikke bare kommenterer 🔥🍑😘, de hadde ikke vært midtpunkt og hadde i det generelle måttet forholdt seg til tidspunkt de selv ikke hadde satt. Se på netfit feks. Hvor lang tid har de startet for å få denne opp å gå? Det er jo direkte komisk hvor lite strukturert og flittige de er. 

• Liker 34
Skrevet

Hvorfor må sengene være like? Akkurat den skjønte jeg ikke. Hvis det er fordi det er penest, er det jo vås. Og pengesløsing.

• Liker 39
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Hvorfor må sengene være like? Akkurat den skjønte jeg ikke. Hvis det er fordi det er penest, er det jo vås. Og pengesløsing.

Fordi nå skal de gå fra to fargekoordinerte prinsesserom til ett. Helt uhørt å dra noe ræl fra ene rommet som ikke passer med det andre! Være seg leker, klær eller møbler.

Sånn får de inntekt (annonser) og sånn har de noe "arbeid" å blogge om. 

Barna har jo nå lært at sånn må det være, så de blir vel samme ulla når de blir voksne. Akkurat som CBE har lært av moren sin å gjøre mye ut av ingenting, og at livet handler om å stelle og dille og dalle alt mulig. 

• Liker 30
Skrevet (endret)
Tørst skrev (16 minutter siden):

Fordi nå skal de gå fra to fargekoordinerte prinsesserom til ett. Helt uhørt å dra noe ræl fra ene rommet som ikke passer med det andre! Være seg leker, klær eller møbler.

Sånn får de inntekt (annonser) og sånn har de noe "arbeid" å blogge om. 

Barna har jo nå lært at sånn må det være, så de blir vel samme ulla når de blir voksne. Akkurat som CBE har lært av moren sin å gjøre mye ut av ingenting, og at livet handler om å stelle og dille og dalle alt mulig. 

Får håpe hennes barn ikke har noen følelse av «mitt rom - mitt privatsted».

Jeg lukket ofte døren som liten og ønsket fred og privatliv med kassettspilleren min. Jeg kunne avslutte midt i en lek og ønsket å fortsette der jeg slapp, med leker urørt og tingene på de stedene jeg ønsket å satte de. Dette respekterte min mor da hun skjønte at jeg hadde «system i mitt rot», men innenfor visse rammer ofc. Hadde hun ryddet uhemmed, solgt sengen min og kjøpt ny (da den ikke lenger var passende for hennes syn på delikat barnerom), tatt bilder til display til flere hundetusen etc etc hadde jeg blitt skikkelig preget som barn og individ.

Jeg håper CBE AS tar hensyn til at det er egne individer og personligheter som lever i bedriftens showroom og tar hensyn. Og dette blir sikkert bedriften fornærmet for, da dette ifølge de selvfølgelig Blir gjort. Men det kommer ikke til å overraske meg hvis barna i voksende alder begynner å forstå alvoret, ta avstand og forstå hva de har blitt utsatt for. Vokse opp med nettvett og daglig eksponering for SOME gjør noe. Mine yngre kusiner og fettere har et helt annet syn på SOME og nettvett enn meg, kun som et eksempel. Og det er deres syn som er vesentlig her, ikke om du er uenig eller ikke. 

Endret av Eevee
  • Liker 45
Skrevet

Måtte google frua førbilder. Så ugjenkjennelig. Dyktige kirurger må jeg si. De tryller frem ansikter som ikke ligner i det hele tatt. Hun er så lik Samantha i sex og singelliv. Og hva med å blotte brystvortene...alle ser det er lagt inn silikon. Hvorfor ikke innrømme det. Stå for det unaturlige en gjør med kroppen sin. 

• Liker 20
Skrevet
Eevee skrev (4 minutter siden):

Får håpe hennes barn ikke har noen følelse av «mitt rom - mitt privatsted».

Jeg lukket ofte døren som liten og ønsket fred og privatliv med kassettspilleren min. Jeg kunne avslutte midt i en lek og ønsket å fortsette der jeg slapp, med leker urørt og tingene på de stedene jeg ønsket å satte de. Dette respekterte min mor da hun skjønte at jeg hadde «system i mitt rot», men innenfor visse rammer ofc. Hadde hun ryddet uhemmed, solgt sengen min og kjøpt ny (da den ikke lenger var passende for hennes syn på delikat barnerom), tatt bilder til display til flere hundetusen etc etc hadde jeg blitt skikkelig preget som barn og individ.

Jeg håper CBE AS tar hensyn til at det er egne individer og personligheter som lever i bedriftens showroom og tar hensyn. Og dette blir sikkert bedriften fornærmet for, da dette ifølge de selvfølgelig Blir gjort. Men det kommer ikke til å overraske meg hvis barna i voksende alder begynner å forstå alvoret, ta avstand og forstå hva de har blitt utsatt for. Vokse opp med nettvett og daglig eksponering for SOME gjør noe. Mine yngre kusiner og fettere har et helt annet syn på SOME og nettvett enn meg, kun som et eksempel. Og det er deres syn som er vesentlig her, ikke om du er uenig eller ikke. 

Bra innspill, og vi alle har vel samme følelse for barnerommet vårt. Jeg ser at mitt barn som er midt mellom CBE sine i alder har et veldig eiendommelig og personlig forhold til rommet sitt. Hen fikk være med å planlegge og snekre da vi flyttet hit, og det er ikke mye trassrydding jeg skal gjøre oppå der før hen blir helt hysterisk og redd for at jeg skal kaste noe. Å dele leker med småsøsken måtte hen også lære seg, og dette var leker hen egentlig var litt for stor til. Måtte også lære seg at leker som er nede i stua er lov for alle å leke med, da småsøsken av praktiske og aldersmessige årsaker ikke leker på sitt rom ennå, så vi har en liten lekekrok i stua også. 

Dette er jo hva barn må lære seg, og man kan se på barnerommet som en fin øvelse i dette og livet som kommer senere. Ta vare på ting, få det slik man vil, leke, rydde, ordne ting slik man ønsker å ha det og uten andres innblanding og overformynderi. Dette er viktig lærdom! Barn er individer, og rommet deres er omtrent det eneste de har reell innvirkning på. Dette er privat, og veldig mange barn føler det også slik.

Det er et stort overtramp å "selge" det ut til alle som vil se, og at de voksne bestemmer absolutt alt på rommet. Får håpe og tro at de får bestemme litt selv også.

• Liker 21
Skrevet

Ser det ble diskutert dette med å gå oppå hverandre og en påpekte at dette er jo noe mange gjør nå i korona tider. Men dette er jo noe som ikke er sunt for noen parter! Tipper det er mange i forhold som går hverandre på nervene i disse dager. Jeg har selv vært i et samboerforhold hvor ingen var i jobb og ble gående hjemme oppå hverandre. Dette ble helt uutholdelig og var mye av grunnen til at forholdet brøyt sammen. Det er ikke sunt å være sammen hele tiden og nesten ikke ha egentid. Jeg skjønner ikke hvordan Caroline og mannen orker å gå oppå hverandre dag etter dag. Jeg vil heller være singel resten av livet enn å ha en mann hengende rundt meg 24/7. Noen påpeker at hun virker veldig avhengig av mannen og det er ikke sunt det heller. 

• Liker 20
Skrevet
Xstrella skrev (9 minutter siden):

Måtte google frua førbilder. Så ugjenkjennelig. Dyktige kirurger må jeg si. De tryller frem ansikter som ikke ligner i det hele tatt. Hun er så lik Samantha i sex og singelliv. Og hva med å blotte brystvortene...alle ser det er lagt inn silikon. Hvorfor ikke innrømme det. Stå for det unaturlige en gjør med kroppen sin. 

Hun vil jo tydeligvis vise at hun har silikon, men samtidig ikke innrømme det. Hvem tror hun at hun lurer? :ironi:

• Liker 17
Skrevet
NewStart87 skrev (3 minutter siden):

Ser det ble diskutert dette med å gå oppå hverandre og en påpekte at dette er jo noe mange gjør nå i korona tider. Men dette er jo noe som ikke er sunt for noen parter! Tipper det er mange i forhold som går hverandre på nervene i disse dager. Jeg har selv vært i et samboerforhold hvor ingen var i jobb og ble gående hjemme oppå hverandre. Dette ble helt uutholdelig og var mye av grunnen til at forholdet brøyt sammen. Det er ikke sunt å være sammen hele tiden og nesten ikke ha egentid. Jeg skjønner ikke hvordan Caroline og mannen orker å gå oppå hverandre dag etter dag. Jeg vil heller være singel resten av livet enn å ha en mann hengende rundt meg 24/7. Noen påpeker at hun virker veldig avhengig av mannen og det er ikke sunt det heller. 

Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å forstå at folk er forskjellige. Noen trives mer "oppå hverandre" enn andre. 

Partneren min og meg har gått oppå hverandre i hele fjor pga korona, og vi takler det helt fint. Andre takler det dårligere. 

Vi vet lite om hva slags forhold CBE og LKE har, og det har vi heller ikke noe med. (Ei heller er det relevant for bedriften).

• Liker 7
Gjest Twistdott
Skrevet

C sier: «Det må være to senger som passer sammen, kan ikke ta to helt ulike senger og sette ved siden av hverandre»

- jeg kjenner at jeg blir helt matt. Hvordan verden er det hun lever i.... det er jo pinadø ikke rart at de opplever at de har det travelt når alt skal planlegges, nye ting kjøpes osv. Det er da vel for svarte bare å bære den ene sengen inn i det andre rommet, og så flytte lekene, men nei da - det skal passe sammen i den rosabobla de er i.

Noen skulle ha ristet disse menneskene tilbake til den virkelige verden. 

Skrevet
Kladd skrev (2 timer siden):

Nei vettuhva😄

Mange har mer eller mindre hatt hjemmekontor siden mars i fjor(inkl. meg og sambo), men man har da likevel sine kolleger og sin arbeidsplass. Man får sine daglige inputs fra jobben likevel. Man treffer kanskje sine kolleger og venner for en joggetur eller en gåtur med trygg avstand på fritiden.

Man sitter ikke oppå hverandre 24/7. De fleste ville jo gått hverandre på nervene etter en tid!

At hun lever "et enkelt liv med mann og barn" er ikke det samme som at hun lever et liv som ligner andres. Har aldri fornemmet en slik panikk for å ha barna hjemme, som det hun formidlet på blogg og i kommentarfeltet da skoler og barnehager i Sarpsborg stengte ned. De mer enn noen andre familier burde ha all verdens tid til rådighet, både ved hjemmeskole og aktivisering av barn. Men det store problemet var åpenbart at de ikke kunne trene sammen. På formiddagen.

Hun skrev vel også noe sånt som at hun trivdes med å ha barna hjemme, men bare i helger og ferier😂

Skrevet
Eevee skrev (4 timer siden):

Kommentaren til Caroline i dag beskriver inntrykket mitt av henne så godt. Så rigid og blottet for virkelighetsoppfatning. «Det må være to senger som passer sammen, kan ikke ta to helt ulike senger og sette ved siden av hverandre :) Å bare flytte alle leker over går heller ikke, da blir det overfylt på lekerommet». De smilyene hennes er og blir nedlatende og creepy.

Nei, tenke seg til. Et rotete lekerom eller et soverom som ikke matcher?! Det er som om svarene hennes er fasiten for alle, istedet for å skrive «jeg ønsker å kjøpe ny seng da sengene er ulike, men det kunne jeg selvfølgelig gjort». På tross av at hun selv skrev i samme innlegg at det kun manglet en kommode på innkjøpslista, så var soverommet komplett? Syns dama blir verre med årene? 🙃

Har du link? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...