Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Minnie Mus skrev (44 minutter siden):

Åhh, det høres så kunstig ut når frua snakker til barna mens hun filmer 😅 "Ååå, var det deilig å varme seg litt jenta mi? Ute å triller?" Ehh, hvorfor stille sånne spørsmål som har så soleklare svar, mens ho filmer ungene, for så å legge ut på insta til flere tusen mennesker???? Når skal dette ta slutt?

Det tar slutt når annonsørene er sitt ansvar bevisst, og ikke velger å annonsere  hos Treasures AS. De er faktisk med å støtte opp under denne eksponeringen som foregår. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (4 timer siden):

Når CBE skriver om det sminkede barnet at det " ... ikke handler om utseende og seksualisering ..." så undrer jeg meg over hva hun tenker om de som mottar budskapet hennes? Hun har vært i bransjen i 11 - 12 år nå. Hun MÅ da vite at budskapet hun sender ut tolkes av folk - helt uavhengig av hva hun har ment? At noen velger å legge ut et bilde av en pyntet 7-åring på det store internettet hvor absolutt alle kan se det - og hvor folk kan tolke det de ser ut fra sine egne forutsetninger - de spør jo ikke CBE om hvordan hun har ment at bildet skal tolkes - er altså så sjokkerende. Jeg syntes det var sjokkerende da jeg så det første gang, og jo mer jeg tenker på det, jo verre blir det.

Hun MÅ jo vite at hun taper kontroll over både bildene sine og hvordan folk tolker det i det øyeblikket hun deler. 

Edit: og det CecilieX sier over her. Hun lyver jo når hun sier at barnet har sminket seg selv. Alle som har den aller minste kunnskap om barns utvikling, skjønner jo det. Det er ille. 

Jeg klarer faktisk ikke

å se at barnet er sminket, men det sier kanskje mer om mine make up ferdigheter😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Ikkenoledig skrev (4 minutter siden):

Jeg klarer faktisk ikke

å se at barnet er sminket, men det sier kanskje mer om mine make up ferdigheter😬

Det er bekreftet av CBE at barnet har sminke på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Caroline Berg Eriksen (@carolinebergeriksenno) • Foton och videoklipp på Instagram

CBE i kommentarfeltet: Paljettkjolen var for mye fest, og planen endret og det ble nyttårsfeiring med familie. Tror jagggu ikke jeg hadde valgt en gjennomsiktig body-lignende sak for familjefest...

Bilde nr to, halvepuppen ute, sløyfa til LKE oppknøtet... 🥴

(at han har både belte og bukseseler er jo bare:  :ler: )

For de som ikke ser eldste er sminket: Caroline Berg Eriksen (@carolinebergeriksenno) • Foton och videoklipp på Instagram

Sammenlign med andre barnet og du ser forskjellen på sminket og usminket barneansikte. Og det er IKKE en 8 årings verk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lin11 said:

Det tar slutt når annonsørene er sitt ansvar bevisst, og ikke velger å annonsere  hos Treasures AS. De er faktisk med å støtte opp under denne eksponeringen som foregår. 

Det forutsetter at annonsørene gjør det ettertrykkelig klart at de ikke ønsker å assossiieres med en blogger som utleverer hhv. eksponerer mindreårige.

Og selv da er jeg ikke sikker på om CBE vil slutte med å bruke mindreårige. Herr og Fru «Vet best» har ingen god track-record hva å ta til seg kritikk angår. Det er alltid de andre det er noe feil med. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnie Mus skrev (1 time siden):

Åhh, det høres så kunstig ut når frua snakker til barna mens hun filmer 😅 "Ååå, var det deilig å varme seg litt jenta mi? Ute å triller?" Ehh, hvorfor stille sånne spørsmål som har så soleklare svar, mens ho filmer ungene, for så å legge ut på insta til flere tusen mennesker???? Når skal dette ta slutt?

Hun glemte å si «nå filmet jeg deg jenta mi, og nå sprer jeg filmen på nettet». Dette paret har mistet bakkekontakten for lengst og egoet og grådigheten er blitt så stor at de ser det ikke, lenger. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (1 time siden):

Jeg oppfatter det som hun ikke egentlig snakker til barna men henvender seg til seerne. Samme med den latteren som virker overbærende til det nesten nedlatende som ofte avslutter stories av barna. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (18 timer siden):

Jeg synes det sier ganske mye når man unnskylder innlegg om ripling til å være "nøytrale". Mange av innleggene på de siste sidene har hatt særdeles lite med kritikk av "bedriften" å gjøre.

Ellers kan jeg si at jeg selv gikk på barneskolen da jeg ble nysgjerrig på det å sminke meg. Jeg hadde et sminkebord og sminke arvet av en slektning og prøvde meg frem-  og min mor sminket seg selv kun til festligheter, mye sjeldnere enn hva som er vanlig hos mange i dag. Tror det er for mange en ganske naturlig del av det å vokse opp. 

Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis synes det er riktig å poste bilder av en sminket jentunge på hennes SoMe, jeg vil bare avdramatisere selve sminkingen litt.

Men du hadde ikke en mor som blogget og la ut bilder av deg til alles forlystelse. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Inocybe said:

Jeg oppfatter det som hun ikke egentlig snakker til barna men henvender seg til seerne. Samme med den latteren som virker overbærende til det nesten nedlatende som ofte avslutter stories av barna. 

Ja, det virker nedlatende. Det samme når hun filmer barna mens ho spør "hva skal viiii nåååååå"

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halle-Palle skrev (25 minutter siden):

Jeg syns det nederste bildet tok kaka 🙈pupper i fri flyt, gapesmil - og pappa i bakgrunnen. 

Det er festlig at mens alle de andre er stilig festkledd så er det utringning og plastpupper som gjelder for småbarnsmoren. Men spiller på kropp? Er du gal!

(Og jada, mødre må også få lov å vise puppene sine, men da kan de holde barna unna de plattformene). 

Ja, men hva er vitsen med alt slitet på treningsrommet hvis hun ikke får vise kroppen sin frem til hele verden? Hun er jo så stolt av den at den må vises frem. Det sier jo også moren hennes. Når hun og har en mor som oppmuntret henne til å legge ut bilder i undertøyet 4 dager etter fødsel så tenker jeg at den familien ikke sier noe på galskapen. De deltar på det selv. Kanskje de alle leker teater. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se «Nosedive (sesong 3, episode 1) episoden  av Black Mirror. Det viser jaget etter ratings/likes og hvilken syk boble man havner i hvis man er konstant i denne verden. I influenser verden kan man oversette ratings/likes til penger. Skremmende likheter mellom influenser verden og det som skjer i denne episoden. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (34 minutter siden):

Ja, men hva er vitsen med alt slitet på treningsrommet hvis hun ikke får vise kroppen sin frem til hele verden? Hun er jo så stolt av den at den må vises frem. Det sier jo også moren hennes. Når hun og har en mor som oppmuntret henne til å legge ut bilder i undertøyet 4 dager etter fødsel så tenker jeg at den familien ikke sier noe på galskapen. De deltar på det selv. Kanskje de alle leker teater. 

Om hun bare hadde vist kropp, synes jeg det hadde vært uproblematisk. Det er miksen av barn og kropp jeg reagerer på. Heller kropp enn barn. 

Hun hadde en rålekker kropp fire dager etter fødsel. Så at hun var stolt av den forstår jeg veldig godt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Ikkenoledig skrev (1 time siden):

Jeg klarer faktisk ikke

Nei, ikke så rart det. Barnet er svært presist og diskret sminket. Det er ikke ansiktsmaling vi ser akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE vet iallfall hva å tolke andres budskap er, det skriver hun selv på bloggen i kommentarfeltet. 

Leser skriver: Seriøst?? Sminke fra 7-års-alder faktisk 😮 (Ikke emoji, men med tegn)

CBE tolker altså dette som om leseren mener bildet har med seksualisering å gjøre. 

Fint hun i det minste har fått med seg at tekst og bilder tolkes av mottakeren, selv om jeg synes hun legger litt vel mye i kommentaren til leseren.

Endret av Kollontaj
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pippio skrev (54 minutter siden):

Om hun bare hadde vist kropp, synes jeg det hadde vært uproblematisk. Det er miksen av barn og kropp jeg reagerer på. Heller kropp enn barn. 

Hun hadde en rålekker kropp fire dager etter fødsel. Så at hun var stolt av den forstår jeg veldig godt. 

Det holder ikke å være stolt av seg selv men det må vises til hele verden. Samme med barna. Det holder ikke å være stolt av dem hvis de ikke kan vises frem for hele verden. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (51 minutter siden):

CBE vet iallfall hva å tolke andres budskap er, det skriver hun selv på bloggen i kommentarfeltet. 

Leser skriver: Seriøst?? Sminke fra 7-års-alder faktisk 😮 (Ikke emoji, men med tegn)

CBE tolker altså dette som om leseren mener bildet har med seksualisering å gjøre. 

Fint hun i det minste har fått med seg at tekst og bilder tolkes av mottakeren, selv om jeg synes hun legger litt vel mye i kommentaren til leseren.

Enig. Jeg reagerte også på det. Men det er dessverre ikke ny adferd fra den kanten. Det minnet meg om da det ble kommentert løst hår og lange negler uten hansker ved baking av fastelavnsboller. Det kritikken ble (selvsagt) ikke godt mottatt. Her er innlegget/kommentarfeltet. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/23/fastelavn/#comments @Eeveeskrev et godt innlegg  om det det i denne tråden:

Eevee skrev (På 24.2.2020 den 14.03):

Fy søren så stygg hun er i kommentarfeltet i dag. Når nesten nye høyder? Å etterspørre strikk i håret under matlaging vrir hun på til å bety hårnett, og hansker utenpå lange akrylnegler til å bli arbeidshansker lagt i sprit over natten. Hadde noen diskutert slik imot henne hadde hun blitt rasende (noe hun til stadighet blir når folk antar eller vrir på ordene hennes). Men dette tar jo virkelig kaka. Stakkars Anne 😤 Lange negler og matlaging er uhygienisk, men hvis hun skriver at hun har vasket seg godt før matlaging - flott! Men neida, her skal det krisemaksimeres og latterliggjøres.

Jeg tror CBE liker sine «haters» og har hobby i å lage nye, nettopp for å holde seg relevant? Jeg blir til stadighet overrasket (fortsatt) over hva den dama klarer å lire av seg av drit.

EDIT: vil bare legge til at ingen av de som kommenterte nevnte verken hårnett eller hansker, men strikk i håret og rene hender. Det var CBE som kom på banen med alt av hysteriutstyr og at ingen restauranter verken setter opp håret sitt eller bruker hansker i kontakt med mat 🙃

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev en kommentar på bloggen: "Spør du barna dine før du legger ut bilder av dem? Min 7-åring ønsker ikke at bilder av henne deles på nett der «mange kan se de». Dvs jeg får lov til å sende en snap til mamma, men ikke legge ut på Facebook og Instagram." 

Får jeg svar tror dere? 🤔 Ser kommentarer etter har blitt godkjent, men min avventer moderasjon. Vanskelig spørsmål kansje? 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...