SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #28781 Del Skrevet 27. september 2020 15 minutter siden, 123Frustrert skrev: Men inne i mellom, når man gjør noe, kan man tenke « trenger verden dette» eller «hva gjør dette for noe godt»? Trenger verden å vite hvordan barna feirer bursdag? Gjør det godt for noen ( andre en deg selv da, cbe synes tydeligvis det er godt med oppmerksomhet i korte kjoler eller minimalt med klær) ? Dette er spørsmål som cbe bør begynne å stille seg. Kanskje bloggen kan overleve, verden trenger folk med bein i nesa og meninger. Meningene trenger ikke å være de «riktige», men vi trenger debatt!! Det siste vi trenger er barn som lever i en sukkersøt verden, hvor de oppdras til å være søte og delikate, en verden med overforbruk og utseende betyr absolutt alt! Vi trenger bad- ass damer og menn som står på for meningene sine og virkelige ting, ikke sukkerspinn og silikon! Du virker å vite "hva verden trenger" 🙂 men tydeligvis trenger noen det mer overfladiske iblant. Jeg tenker at det er tydelig at kritikerne av CBE trenger henne mer enn noen. De vet jo alt i detalj, og følger med mer enn noen. For å ha noe å...debattere? Så ja, "verden trenger" litt av hvert. Alt må ikke være så meningsfullt og seriøst hele tiden. Det ville blitt utrolig krevende syns jeg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 27. september 2020 #28782 Del Skrevet 27. september 2020 På 21.9.2020 den 13.54, Aricia skrev: Min oppfatning etter å ha deltatt i tusenvis av metadebatter er at flere metakritikere konsekvent unngår å lese kritikken ordrett, men i stedet betrakter den som et slags symptom, eller som en avledningsmanøver som skjuler en underliggende og veldig nedrig "egentlig agenda". Disse metakritikerne tar ikke noen kritiske argumenter på alvor, uansett hvor saklige eller underbyggede de måtte være, for de har én gang for alle, gjerne for årevis siden, bestemt seg for at alt som postes her har grobunn i personlig motivert og uuttalt heksejakt. Det er dypt frustrerende å aldri bli tatt på ordet. Jeg følte en plutselig trang til å sitere meg selv, beklager det. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 27. september 2020 #28783 Del Skrevet 27. september 2020 32 minutter siden, SoWhat? skrev: Du virker å vite "hva verden trenger" 🙂 men tydeligvis trenger noen det mer overfladiske iblant. Jeg tenker at det er tydelig at kritikerne av CBE trenger henne mer enn noen. De vet jo alt i detalj, og følger med mer enn noen. For å ha noe å...debattere? Så ja, "verden trenger" litt av hvert. Alt må ikke være så meningsfullt og seriøst hele tiden. Det ville blitt utrolig krevende syns jeg. Det uthevede er jeg helt enig i. Noen liker cbe.no nettopp fordi det er glanset, overflatisk og uten noen form for seriøsitet, politikk eller en egen agenda. Jeg syns diskusjoner som sammenligner cbe.no med andre influensere som har en annen "agenda" blir lite interessant for meg, derfor scroller jeg forbi disse kommentarene. Men i det siste har der vært så mye diskusjon på andre tråddeltakere, hva deres intensjoner er osv. Det ødelegger tråden! Kan dere som vil diskutere forum-medlemmers behov for å delta i tråden lage en egen tråd? DET ER IKKE INTERESSANT. Beklager caps lock, men nå er jeg lei. Det er ekstremt mye i denne tråden. Hvem bryr seg om hvorfor andre folk er her i tråden? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #28784 Del Skrevet 27. september 2020 5 minutter siden, Oline12 skrev: Det uthevede er jeg helt enig i. Noen liker cbe.no nettopp fordi det er glanset, overflatisk og uten noen form for seriøsitet, politikk eller en egen agenda. Jeg syns diskusjoner som sammenligner cbe.no med andre influensere som har en annen "agenda" blir lite interessant for meg, derfor scroller jeg forbi disse kommentarene. Men i det siste har der vært så mye diskusjon på andre tråddeltakere, hva deres intensjoner er osv. Det ødelegger tråden! Kan dere som vil diskutere forum-medlemmers behov for å delta i tråden lage en egen tråd? DET ER IKKE INTERESSANT. Beklager caps lock, men nå er jeg lei. Det er ekstremt mye i denne tråden. Hvem bryr seg om hvorfor andre folk er her i tråden? Tror du må innse at noen innlegg bare ber om det.. 🙂 tror bare at noen av oss syns det er en smule mangel på selvinnsikt her, og når noen skriver innlegg til meg som det jeg responderte på, så er det vanskelig å ikke bruke litt ironi.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 27. september 2020 #28785 Del Skrevet 27. september 2020 Det jeg synes er noe av det mest negative er det evinnelige kroppspresset hun har frontet i alle år. Det paradoksale er at hun klarer ikke å leve opp til sine egne idealer og derfor må redigeres og retusjeres i alle ender. Da har man et problem med seg selv og burde virkelig ikke kalle seg influencer. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. september 2020 #28786 Del Skrevet 27. september 2020 Å stadig filme seg selv fra fugleperspektiv med magetopp og innsugd mage. Det er så tydelig hva som er viktigst for henne å formidle. Trist. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. september 2020 #28787 Del Skrevet 27. september 2020 Det spiller ingen rolle hva hun snakker om.. øreringer, kaffe, ferie.. hva har magen med saken å gjøre, og hvorfor tror hun andre folk er så interessert i å se den hele tiden? Vi driter i både den og om du har piercing i den eller ikke. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 27. september 2020 #28788 Del Skrevet 27. september 2020 12 timer siden, 29_j skrev: Er det bedre å skrive at hun er tankeløs og dum da? Får håpe for hennes skyld at hun ikke leser alt dette. Nei det er ikke bedre og du kommet enda mer uheldig ut i tråden med å formulere deg slik. Jeg anbefaler deg at du leser deg opp, og for så si hva dine meninger er som har tilknytning til hva tråden hovedsakelig går ut på. Tankeløs er hun ja når det kommer til over eksponering av sine barn i SoMe. Men å karaktisere henne som dum blir helt feil, når det er så mange andre ord man heller kan bruker for få fram poenget sitt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 27. september 2020 #28789 Del Skrevet 27. september 2020 2 timer siden, SoWhat? skrev: Du virker å vite "hva verden trenger" 🙂 men tydeligvis trenger noen det mer overfladiske iblant. Jeg tenker at det er tydelig at kritikerne av CBE trenger henne mer enn noen. De vet jo alt i detalj, og følger med mer enn noen. For å ha noe å...debattere? Så ja, "verden trenger" litt av hvert. Alt må ikke være så meningsfullt og seriøst hele tiden. Det ville blitt utrolig krevende syns jeg. Jeg vet ikke hva alle folk trenger, men det vi ikke trenger er personer som forhøyet seg selv uten grunn og som aldri tar feil. Overflatisk er greit til tider det, men det er nå en gang veldig stor forskjell på det overflatiske og det totalt hjerne tomme og narsissistiske. Verden trenger aldri folk som mener at dagen blir ufattelig stressende og slitsom når det er snakk om å trene, lage middag og gå til frisøren. Om innbyggerne i Norge skal få «åkke» seg over at det er slitsomt har vi tapt, kan legge inn årene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #28790 Del Skrevet 27. september 2020 3 minutter siden, 123Frustrert skrev: Jeg vet ikke hva alle folk trenger, men det vi ikke trenger er personer som forhøyet seg selv uten grunn og som aldri tar feil. Overflatisk er greit til tider det, men det er nå en gang veldig stor forskjell på det overflatiske og det totalt hjerne tomme og narsissistiske. Verden trenger aldri folk som mener at dagen blir ufattelig stressende og slitsom når det er snakk om å trene, lage middag og gå til frisøren. Om innbyggerne i Norge skal få «åkke» seg over at det er slitsomt har vi tapt, kan legge inn årene. Jeg mener at jeg så her inne at noen skrev at det var veldig mye møter i forbindelse med reklame osv? Tror nok hun har stressende dager. Tror mange småbarnsforeldre har det. Det tar jo tid og planlegging det de driver med, uansett hva de driver med. Det er jo ikke så vanskelig å forstå. Influensere har sin jobb. Hadde det ikke vært et behov, så hadde de ikke eksistert. Lett å forstå det også. Syns folk "åkker" seg over veldig mye jeg. Og det er der jeg syns CBE egentlig er veldig grei. Det er lite "åkking" med henne gitt. Sånn generellt altså. Ikke noe angst. Ikke noe pst. Ikke noe depresjon. Ikke noe krangling med mannen som hun legger ut, og de skriver ikke om dårlige dager de har som kjærester og ektepar. Ikke har hun problemer med selvbilde og ikke noe sosial angst. Ikke er det noen problemer med barna heller. Kanskje verden trenger nettopp ei som ikke "åkker" seg over noe annet enn en stressende dag nå og da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 27. september 2020 #28791 Del Skrevet 27. september 2020 (endret) Når man redigerer utseende så HAR man issue med selvbildet! Åkkesom! Selvtilliten er nok skyhøy, selvbildet.. not so much! Endret 27. september 2020 av LilleSnupp 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. september 2020 Forfatter #28792 Del Skrevet 27. september 2020 6 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg mener at jeg så her inne at noen skrev at det var veldig mye møter i forbindelse med reklame osv? Tror nok hun har stressende dager. Tror mange småbarnsforeldre har det. Det tar jo tid og planlegging det de driver med, uansett hva de driver med. Det er jo ikke så vanskelig å forstå. Influensere har sin jobb. Hadde det ikke vært et behov, så hadde de ikke eksistert. Lett å forstå det også. Syns folk "åkker" seg over veldig mye jeg. Og det er der jeg syns CBE egentlig er veldig grei. Det er lite "åkking" med henne gitt. Sånn generellt altså. Ikke noe angst. Ikke noe pst. Ikke noe depresjon. Ikke noe krangling med mannen som hun legger ut, og de skriver ikke om dårlige dager de har som kjærester og ektepar. Ikke har hun problemer med selvbilde og ikke noe sosial angst. Ikke er det noen problemer med barna heller. Kanskje verden trenger nettopp ei som ikke "åkker" seg over noe annet enn en stressende dag nå og da? nei, det er sant. Det er ikke noe drama eller store ting som gjør livet vanskelig. Men jeg synes hun åkker seg utrolig mye over bagateller, da! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. september 2020 #28793 Del Skrevet 27. september 2020 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg mener at jeg så her inne at noen skrev at det var veldig mye møter i forbindelse med reklame osv? Tror nok hun har stressende dager. Tror mange småbarnsforeldre har det. Det tar jo tid og planlegging det de driver med, uansett hva de driver med. Det er jo ikke så vanskelig å forstå. Influensere har sin jobb. Hadde det ikke vært et behov, så hadde de ikke eksistert. Lett å forstå det også. Syns folk "åkker" seg over veldig mye jeg. Og det er der jeg syns CBE egentlig er veldig grei. Det er lite "åkking" med henne gitt. Sånn generellt altså. Ikke noe angst. Ikke noe pst. Ikke noe depresjon. Ikke noe krangling med mannen som hun legger ut, og de skriver ikke om dårlige dager de har som kjærester og ektepar. Ikke har hun problemer med selvbilde og ikke noe sosial angst. Ikke er det noen problemer med barna heller. Kanskje verden trenger nettopp ei som ikke "åkker" seg over noe annet enn en stressende dag nå og da? Rart at verden gikk fremover før vi fikk influencere? Helt utrolig at folk levde gjennom, for å begrense tidsperioden noe, 80-90-tallet uten folk som kaller det jobb å utlevere privatlivet og sine familiemedlemmer mens de samtidig selger intimspray, for å ta et nærliggende eksempel. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #28794 Del Skrevet 27. september 2020 Akkurat nå, MissLucy skrev: nei, det er sant. Det er ikke noe drama eller store ting som gjør livet vanskelig. Men jeg synes hun åkker seg utrolig mye over bagateller, da! Jeg vet ikke om så mye "åkking" over bagateller. Litt må hun jo få klage eller få ut hun også 🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #28795 Del Skrevet 27. september 2020 (endret) 6 minutter siden, Kollontaj skrev: Rart at verden gikk fremover før vi fikk influencere? Helt utrolig at folk levde gjennom, for å begrense tidsperioden noe, 80-90-tallet uten folk som kaller det jobb å utlevere privatlivet og sine familiemedlemmer mens de samtidig selger intimspray, for å ta et nærliggende eksempel. Tidene forandrer seg. Når folk fikk internett, så fikk de snart muligheter til å få sin egen blogg, sin egen kanal osv. Det er jo you tube-kjendiser som er blitt mangemillionærer ved å vlogge om seg selv og livet sitt. Da blir norske influensere bagateller i forhold til fks noen amerikanere jeg har notert meg. Så... behovet kom vel fordi folk syns at det var interessant å være "kikkere" Mennesker har jo alltid vært nysgjerrige skapninger. Særlig på andres liv virker det som. For ordens skyld, så var ikke dette ironisk. Så at det kunne virke sånn. Endret 27. september 2020 av SoWhat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 27. september 2020 #28796 Del Skrevet 27. september 2020 1 time siden, Surikatt skrev: Det jeg synes er noe av det mest negative er det evinnelige kroppspresset hun har frontet i alle år. Det paradoksale er at hun klarer ikke å leve opp til sine egne idealer og derfor må redigeres og retusjeres i alle ender. Da har man et problem med seg selv og burde virkelig ikke kalle seg influencer. Jeg er helt enig. Det er dypt kritikkverdig at en person både fronter trening- og kostholdsapp, bruker seg selv og utseendet sitt som forbildet som kan oppnås ved å følge "rådene" hennes samtidig som bildene retusjeres, korrigeres og poseres. Det er kvalmene med slik aktiv fronting av kroppspress. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. september 2020 Forfatter #28797 Del Skrevet 27. september 2020 10 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg vet ikke om så mye "åkking" over bagateller. Litt må hun jo få klage eller få ut hun også 🙂 Sier ikke at hun ikke får lov. Men det etterlater et inntrykk av en bortskjemt prinsesse med liten livserfaring. Hvis det er det hun ønsker å formidle, så må hun for all del få lov til det. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 27. september 2020 #28798 Del Skrevet 27. september 2020 Som Paris Hilton sa selv i dokumentaren sin som nylig kom ut; "Jeg føler ett stort ansvar for at jeg har skapt dette monsteret. Nemlig influencer. Hadde jeg ikke skapt det, så ville det kun ha vært kjendiser slik som det var på 80,90 tallet" Først så skjønte jeg ikke poenget hennes, men når jeg så videre så skjønte jeg det. I dag så skal det absolutt ingenting for å bli influencere. Før så måtte man jobbe seg opp for få en fortjent tittel som sanger, skuespiller etc. Og ha den slags influencere som CBE, og som er så til de grader perfeksjonist og narsissistiske av seg selv, er faktisk skadelig for samfunnet. Og da mener jeg for de unge. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. september 2020 #28799 Del Skrevet 27. september 2020 (endret) 42 minutter siden, 123Frustrert skrev: Jeg vet ikke hva alle folk trenger, men det vi ikke trenger er personer som forhøyet seg selv uten grunn og som aldri tar feil. Overflatisk er greit til tider det, men det er nå en gang veldig stor forskjell på det overflatiske og det totalt hjerne tomme og narsissistiske. Verden trenger aldri folk som mener at dagen blir ufattelig stressende og slitsom når det er snakk om å trene, lage middag og gå til frisøren. Om innbyggerne i Norge skal få «åkke» seg over at det er slitsomt har vi tapt, kan legge inn årene. Men det er jo ikke det de driver med, de lager annonser, skal reklamere for et produkt på best mulig måte, ta bilder, produsere noe som andre skal se/ville kjøpe. Man skal gjøre seg interessant og spennende. Man skal legge ut greier på some helst daglig, med interessant innhold. Man skal skaffe seg samarbeidspartnere og jobbe for å beholde dem. Det er litt jobb. Endret 27. september 2020 av Klink 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 27. september 2020 #28800 Del Skrevet 27. september 2020 1 minutt siden, MissLucy skrev: Sier ikke at hun ikke får lov. Men det etterlater et inntrykk av en bortskjemt prinsesse med liten livserfaring. Hvis det er det hun ønsker å formidle, så må hun for all del få lov til det. Hva legger du i livserfaring? Hun har ihvertfall erfaring med å stå i ganske sterk motvind og deale med feil hun har gjort. Det er god livserfaring spør du meg! Hun har ikke akkurat bukket under, så hun må jo ha lært ganske viktige ting. Hun har tjent gode penger, jobbet( selv om ikke alle ser på det som jobb..) , giftet seg, kjøpt hus og fått barn. Det er vel omtrent som alle friske har gjort i hennes alder. Hun har vel studert også? Pluss å drive med teater. En skal helst være en god menneskekjenner for å gå inn i ulike roller, så ja... Jeg vet ikke hva du mener med manglende livserfaring! Noen er faktisk sånn at de får ut ting, selv om det er bagateller! Det er da ikke så farlig. Og som nevnt tror ikke jeg ett sekund at hun mangler livserfaring altså. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå