MaleficentAurora Skrevet 21. september 2020 #28541 Del Skrevet 21. september 2020 Kollontaj skrev (På 20.9.2020 den 21.25): Nevner sjokolade på bloggen (hvordan rekker CBE å se alle disse seriene, forresten?😳) og da er det vel duket for noe sjokoladereklame snart. Ekspander Utfra de små snuttene på IG storyen så ser hun hvis på seriene imens hun trener (løpet på tredemøllen).. For hun har altså nok så travele å stressende arbeidsdager at hun rekker ikke å se noe imens de små er på skole og bhg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. september 2020 #28542 Del Skrevet 21. september 2020 (endret) Morgan Le Fay skrev (På 21.9.2020 den 5.10): Ikke bare det, de blir også instruert hele tiden. På siste stunt i maisåkeren så var det tydelig at noen hadde fått beskjed om å gjenta det morsomme/søte de nettopp hadde sagt, slik at noen andre kunne filme. For et bisarrt liv. »Pek opp i himmelen mens du liksom ser en fugl der oppe» «Si akkurat det du sa nå en gang til» «Nå løper du liksom mot mamma og kaster deg i armene hennes akkurat som om du ikke hadde sett henne på lenge» «Kom og omfavn mamma» «Se glad ut nå» «Hopp og dans litt nedover veien her nå» .... og ikke minst samme morgen: «Nei, du kan ikke ha på deg den blå buksa. I dag skal vi ha på oss en brunrosa fargepalett så her har du skjørt, strømper, topp og boots som matcher mammas antrekk». Det er så sykt, orker egentlig ikke å se på, men i blant kan jeg ikke la være. Ekspander Komikerfruen var også på samme maisåker som CBE&co var. Ett av snappene til Komikerfruen så kunne man se CBE i bakgrunnen mens hun forsøker kaster yngste datteren i luften før hun fikk det perfekte shoot. Ser nå at den snapsnutten er blitt slettet fra Komikerfruens sin snapchat. Endret 21. september 2020 av MaleficentAurora Rettelse og liten tilføyelse 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 21. september 2020 #28543 Del Skrevet 21. september 2020 MaleficentAurora skrev (På 21.9.2020 den 5.21): Komikerfruen var også på samme maisåker som CBE&co var. Ett av snappene til Komikerfruen så kunne man se CBE i bakgrunnen imens hun forsøker kaster yngste datteren i luften. Ser nå at den snapsnutten er blitt slettet fra Komikerfruens sin snapchat. Ekspander Så både komikerfrue-familien og CBE-familien er på shoot på samme sted til samme tid? Lukter lang vei av Bloggerne eller reklameoppdrag. Hvordan disse influencerforeldrene klarer å abstrahere fra at det de driver med er barnearbeid, er uten for min fatteevne. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. september 2020 #28544 Del Skrevet 21. september 2020 Inocybe skrev (På 21.9.2020 den 5.31): Så både komikerfrue-familien og CBE-familien er på shoot på samme sted til samme tid? Lukter lang vei av Bloggerne eller reklameoppdrag. Hvordan disse influencerforeldrene klarer å abstrahere fra at det de driver med er barnearbeid, er uten for min fatteevne. Ekspander Det er ikke første gangen Komikerfruen har fått andre bloggere/influencere i bakgrunn på snapsnuttene sine. Om det var planlagt vet jeg ikke. Jeg sjekken IG storyen til Komikerfruen for å se om hun hadde lagt det ut der også slik at jeg kunne ta screenshot å dokumenter, men det var kun snutter av henne å sønnene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 21. september 2020 #28545 Del Skrevet 21. september 2020 MaleficentAurora skrev (På 21.9.2020 den 5.21): Komikerfruen var også på samme maisåker som CBE&co var. Ett av snappene til Komikerfruen så kunne man se CBE i bakgrunnen mens hun forsøker kaster yngste datteren i luften før hun fikk det perfekte shoot. Ser nå at den snapsnutten er blitt slettet fra Komikerfruens sin snapchat. Ekspander Så vanvittig snålt! Der vandrer altså Komikerfrue rundt i maisåkeren mens hun filmer sine barn. Samtidig, i den samme åkeren, går CBE og filmer sine barn, og sin mann, som igjen filmer henne, og deres barn. Influencerlivet altså...Kan det egentlig bli rarere enn dette?🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 21. september 2020 #28546 Del Skrevet 21. september 2020 De er virkelig på jordet. 😳 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. september 2020 #28547 Del Skrevet 21. september 2020 Finlay skrev (På 21.9.2020 den 5.53): Så vanvittig snålt! Der vandrer altså Komikerfrue rundt i maisåkeren mens hun filmer sine barn. Samtidig, i den samme åkeren, går CBE og filmer sine barn, og sin mann, som igjen filmer henne, og deres barn. Influencerlivet altså...Kan det egentlig bli rarere enn dette?🤣 Ekspander Når du sier det på den måten så måtte jeg virkelig le😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. september 2020 #28548 Del Skrevet 21. september 2020 Finlay skrev (På 21.9.2020 den 5.53): Så vanvittig snålt! Der vandrer altså Komikerfrue rundt i maisåkeren mens hun filmer sine barn. Samtidig, i den samme åkeren, går CBE og filmer sine barn, og sin mann, som igjen filmer henne, og deres barn. Influencerlivet altså...Kan det egentlig bli rarere enn dette?🤣 Ekspander Nei, rarere enn dette blir det ikke tror jeg. Og det ødelegger alle deres egne forklaringer på hvorfor de eksponerer barna i kanalene sine. "Vi kan jo ikke skjule at vi har barn", "Barna er bare med der det er naturlig". Hva som er "naturlig" med en planlagt fotoshoot med en annen influencer og hennes barn i en maisåker må de gjerne forklare. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. september 2020 #28549 Del Skrevet 21. september 2020 (endret) Jeg husker ikke når tid eller hvilken sammheng det var, men samme skjedde med SE og CBE... Og begge to la ut samme snutt der man så at de hadde hverandre i bakgrunnen.. Om influencere tenker over at de får hverandre med på snuttene sine uten at det er med hensikten, er ikke godt å si. Endret 21. september 2020 av MaleficentAurora 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 21. september 2020 #28550 Del Skrevet 21. september 2020 Jeg tenker at det er jo slik at barn fra de er veldig små merker godt når man filmer dem. Har filmet tantonger iblant og da merker man at barna endrer gjerne oppførselen litt fordi de er bevisste på at de blir tatt bilde av eller filmet.. Dette er ikke noe jeg gjør ofte engang, så tenker bare med det eksemplet at dersom man gjør slikt hver dag, ofte så må det jo være slitsomt i lengden. Jeg gjør det fordi man i nærmeste familie skal ha minner til senere i livet og jeg spør dem også før jeg tar bilde eller filmer når de er store nok til å si ja eller nei. Det virker så unaturlig for meg å ha den kameralinsen aktivt i bruk hele dagen, hvorfor ikke leve mer i nuet og få ekte opplevelser istedet for det som virker som iscenesatte situasjoner. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 21. september 2020 #28551 Del Skrevet 21. september 2020 Morgan Le Fay skrev (På 21.9.2020 den 5.10): Ikke bare det, de blir også instruert hele tiden. På siste stunt i maisåkeren så var det tydelig at noen hadde fått beskjed om å gjenta det morsomme/søte de nettopp hadde sagt, slik at noen andre kunne filme. For et bisarrt liv. »Pek opp i himmelen mens du liksom ser en fugl der oppe» «Si akkurat det du sa nå en gang til» «Nå løper du liksom mot mamma og kaster deg i armene hennes akkurat som om du ikke hadde sett henne på lenge» «Kom og omfavn mamma» «Se glad ut nå» «Hopp og dans litt nedover veien her nå» .... og ikke minst samme morgen: «Nei, du kan ikke ha på deg den blå buksa. I dag skal vi ha på oss en brunrosa fargepalett så her har du skjørt, strømper, topp og boots som matcher mammas antrekk». Det er så sykt, orker egentlig ikke å se på, men i blant kan jeg ikke la være. Ekspander Lurer på om du har barn, og hvordan de i så fall er. Må de instrueres i å gjøre ting som er helt normalt for barn? Det er dine tanker som er litt bisarre egentlig. Når en har kamera med seg, så er det ikke det minste vanskelig å ta slike bilder du refererer til. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Morgan Le Fay Skrevet 21. september 2020 Populært innlegg #28552 Del Skrevet 21. september 2020 SoWhat? skrev (På 21.9.2020 den 6.10): Lurer på om du har barn, og hvordan de i så fall er. Må de instrueres i å gjøre ting som er helt normalt for barn? Det er dine tanker som er litt bisarre egentlig. Når en har kamera med seg, så er det ikke det minste vanskelig å ta slike bilder du refererer til. Ekspander Ja da, jeg har barn. Jeg har også jobbet i reklamebransjen og ser tydelig når noe er staget. Jeg har ikke lyst til å skrive så mye om barna hennes her, egentlig, men i IG-storien da hun filmet minste , så sa først den lille noe, tok en pause, så på mor ("var det sånn du mente?") og sa det samme en gang til. Tydelig at hun hadde fått beskjed om å si det på nytt. Dette er ikke naturlige interaksjoner mellom foreldre og barn. Da ville man hatt en samtale. CBE snakker kun til kamera når hun liksom snakker med barna sine "Hva skal vi nåååå dere?" Den lille kunstige latteren CBE serverer etter alle barnas utsagn er også rettet mot publikum. Ingen ler på den måten av barna sine. De fleste av oss tar barna på alvor og svarer dem på en skikkelig måte. Selvsagt oppstår det naturlig også mange fine øyeblikk i hverdagen, men de ville man jo kun få fanget på film hvis man filmet kontinuerlig. Vi får da inderlig håpe at det ikke er tilfelle, at herr og fru ikke går med bodycam for å få med seg alt det spontane som skjer! Da er en fotoshoot per dag tross alt å foretrekke. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 21. september 2020 #28553 Del Skrevet 21. september 2020 (endret) Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? Endret 21. september 2020 av Klink 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 21. september 2020 #28554 Del Skrevet 21. september 2020 Klink skrev (På 21.9.2020 den 8.13): Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? Ekspander Det burde være, men nei er nok ingen som kommer til å reagere på det. Negative relasjoner kommer bare når str som nevnes er små å personen bak er slank 🙄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ansjosen Skrevet 21. september 2020 Populært innlegg #28555 Del Skrevet 21. september 2020 Klink skrev (På 21.9.2020 den 8.13): Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? Ekspander Det korte svaret er: Ja. Jeg syns egentlig det er en uting at influencere skal fortelle hvilken størrelse de har tatt på seg i gitte plagg, uansett om de har xs, xl eller xxxl. Jeg syns det er mye bedre om influencere kan benytte seg av begrep som "normal i størrelsen" eller "jeg opplever den som noe mindre i størrelsen enn normalt for dette merket" feks. Generellt er det vanskelig å si utfra bilder om du har samme kroppsfasong som noen, om bildene viser en virkelighet som er helt virkelig osv. (se feks danamercerer på instagram, som er blitt tipset om før i denne tråden), så om folk slutta å gnåle så mye om størrelser så kunne man kanskje ende opp med et litt større fokus på at "kropp er kropp" og at kropp er greit så lenge den fungerer, og fungerer den ikke får man fikse på det. Dermed kan man drømme om at folk vil ta på seg et klesplagg som passer, ikke det som passer med ens ide om størrelsen som bør stå inni for at man skal være "godkjent". All sånn informasjon om størrelser uten å legge til en hel del andre forutsetninger gjør at man sitter igjen med tanker som "jeg burde jo ha iallfall to str mindre enn det hu sier hu har, for jeg er jo ikke like tjukk som hu" eller "herregud, hvis hu har på seg den str og jeg får ikke engang på meg den største, hva er galt med meg?" Det handler ikke om tykk eller tynn, men om at vi sammenligner oss, og ønsker oss og lever i en verden hvor det mest som vises fram er etterbehandlet, eller overdrevet, både det som skal vise en glanset hverdag og det som skal vise en "vanlig hverdag", og dette påvirker oss, selvom vi prøver å være bevisste og ikke la oss påvirke. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 21. september 2020 #28556 Del Skrevet 21. september 2020 Klink skrev (På 21.9.2020 den 8.13): Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? Ekspander Stiller meg bak det @Ansjosen skriver. Legger til at det ingen steder i influencernes sunn fornuftplakat står spesifisert at man bare bør unngå å nevne små størrelser mens store er unntak. Så ja, det gjelder alle størrelser. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 21. september 2020 Forfatter #28557 Del Skrevet 21. september 2020 (endret) Klink skrev (På 21.9.2020 den 8.13): Camilla Lorentzen skriver i sitt innlegg når noen spør at hun bruker L. Er det like ille som når Cbe sier hun bruker XS? Ekspander bortsett fra det rent prinsippielle med at Sunt vett-plakaten (eller hva den heter)fraråder at man snakker om størrelser i det hele tatt: Hva er det du tenker det å nevne størrelse L kan bidra til i form av negativt kroppspress? er det thinspo? eller er det en oppfordring til å bli feit? eller er det rett og slett en helt gjennomsnittlig størrelse som ikke sier noe verken den ene eller den andre veien? eller handler dette om noe helt annet? #metakritikk Endret 21. september 2020 av MissLucy 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg rebella81 Skrevet 21. september 2020 Populært innlegg #28558 Del Skrevet 21. september 2020 Har prøvd å sette meg inn i tankegangen til de som forsvarer CBE sin influencervirksomhet. Skamløs utlevering av barn, manglende reklamemerking, uetisk reklamering, manglende evne til å ta imot saklig kritikk, manipulering av kommentarfelt, osv. Dette velger enkelte å lukke øynene for, og de går heller etter kritikerne av denne virksomheten. Hvorfor det, tro? Jeg synes det er så snålt at man ikke tar inn det helt åpenbare; Det å utlevere sine barn ER faktisk å lukke øynene for deres rettigheter! Hvordan har man resonnert, som foreldre, når man tenker at; Pytt la gå, helt innafor er det vel kanskje ikke, men vi tjener såpass gode penger så da er alt greit? Og hvordan i all verden kan, angivelig helt ukjente for denne familien(??) sitte og forsvare denne utleveringen? Det kan da vel ikke være så vanskelig å forstå at et barn som viser en vinterjakke i en Cubusreklame er noe helt annet enn et barn som viser frem hele livet sitt? Som må dele rommet sitt, lekene sine, feriene sine, bursdagene sine, kjærlighetserklæringer til mamma og en stille stund for seg selv ved pianoet med...hele Norge? Potensielt hele verden? Og dette sammensausa med mamma og pappas favorittstillinger i senga og mammas brystvorter til offentlig beskuelse? Som aldri kan vite om de er trygge for eksponering, eller om de små hverdagsøyeblikkene deres skal eksponeres for alle som vil se? Det MÅ jo være sånn at det foregår vurderinger i hodene på CBE og hennes ektemann og, når det gjelder barneeksponering.. Etter at eldste ble født skulle de jo ikke vise frem barn. Så var det en periode med bakhoder, før potensielt alt igjen kan vises når det gjelder deres egne barn. Andre barn; lekekamerater og bursdagsgjester, eksponeres jo ikke. Så dette må jo nesten kalles et bevis på at de faktisk forstår at hjerteskjærende utlevering og eksponering er noe som man egentlig ikke bør gjøre. Money talks, si. Men kritikerne av kritikerne ser visst ikke problemet. Ønsker også å minne kritikerne av kritikken på at det er jo ingenting i denne tråden som tilsier at her er man ute etter å TA spesielt denne bloggeren, og bare henne? Altså; hun får jo kritikk fordi mye av det hun gjør i jobben ER kritikkverdig! Det foreligger jo ingen tråd her på dette forumet om Trine Sandberg, f.eks? Hvorfor det? Jo; fordi hun driver en redelig influencerbissniss uten utlevering av barn eller ullen reklamemerking. Det er også CBE velkommen til å begynne med, jeg gjetter vilt på at denne tråden da dør ut av seg selv. CBE får jo også ros når hun gjør noe bra, en egenbakt kake, god innsats på teateret, flink med hundene sine, osv. Jeg kan forstå at det kan fremstå litt overveldende at det nærmer seg 30000 innlegg i denne tråden her, jeg har selv trodd at KG er et mobbeforum og kom inn her grunnet det famøse intervjuet med CBE i Det Nye. Der vi ble fortalt at her inne sitter det folk med "altfor mye fritid", underforstått: Nettroll. Jeg trodde det, helt til jeg begynte å lese tråden.... Så ære være dere som argumenterer saklig og skikkelig, der bedriver faktisk folkeopplysning her! 84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 21. september 2020 #28559 Del Skrevet 21. september 2020 MissLucy skrev (På 21.9.2020 den 9.16): bortsett fra det rent prinsippielle med at Sunt vett-plakaten (eller hva den heter)fraråder at man snakker om størrelser i det hele tatt: Hva er det du tenker det å nevne størrelse L kan bidra til i form av negativt kroppspress? er det thinspo? eller er det en oppfordring til å bli feit? eller er det rett og slett en helt gjennomsnittlig størrelse som ikke sier noe verken den ene eller den andre veien? eller handler dette om noe helt annet? #metakritikk Ekspander Om en influenser oppgir at de bruker str L, og man i utgangspunktet har sammenlignet seg med den personen og tror man er lik i str….men så innser at man selv må bruke XL... da kan det virke negativt inn...ser ikke noe poeng i at str skal ha noe for seg å nevne, da sårbare grupper lar seg påvirke! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 21. september 2020 Forfatter #28560 Del Skrevet 21. september 2020 hjema skrev (På 21.9.2020 den 10.48): Om en influenser oppgir at de bruker str L, og man i utgangspunktet har sammenlignet seg med den personen og tror man er lik i str….men så innser at man selv må bruke XL... da kan det virke negativt inn...ser ikke noe poeng i at str skal ha noe for seg å nevne, da sårbare grupper lar seg påvirke! Ekspander det er jeg helt enig i 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå