Klink Skrevet 20. september 2020 #28521 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 9 minutter siden, pøbelsara skrev: Det står reklame på bildet - og netfit er tagget i teksten. Treningstøyet er ikke nevnt. SÅ da er det feilmerket. Det er nevnt senere der? Eller er det ikke det den andre linken er? nei søren jeg ser det er feil link jeg har sett. Er linket til de senere i kommentarfeltet. Da er spørsmålet om det er netfit eller klærne eller begge det er reklame for. Endret 20. september 2020 av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 20. september 2020 #28522 Del Skrevet 20. september 2020 4 minutter siden, pøbelsara skrev: Men siden hun har en avtale med treningstøyrodusenten eller agenten, skal hun merke alle innlegg hvor hun bruker klærne. Hun har gjort det senere i kommentarfeltet. Men da er det nok merket feil om hun har en avtale med de. Så ikke spesielt behagelige ut, men. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. september 2020 #28523 Del Skrevet 20. september 2020 17 minutter siden, Klink skrev: Det er nevnt senere der? Eller er det ikke det den andre linken er? nei søren jeg ser det er feil link jeg har sett. Er linket til de senere i kommentarfeltet. Da er spørsmålet om det er netfit eller klærne eller begge det er reklame for. Hun har ikke merket innlegget slik det skal merkes når man ikke skjønner hva det er reklame for når man ser innlegget. Så enkelt. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 20. september 2020 #28524 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 3 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Jeg blir forvirret av det nyeste bildet med reklamemerkingen på instagram. Et objektivt sett mørkt og dystert bilde av en sittende, stylet kvinne iført noe svart og trangt som ser ut som skinn, speidende inn i mobilen sin er hva jeg oppfatter. Jeg forstår ikke hva dette bildet har som mål å formidle, men det er altså merket reklame. Jeg blir også i tvil om hva det reklameres for: Tøyet? En ulansert app? Trening vi ikke ser? En kropp? Mobilen? En annen instagram-konto? Det er ikke første gang motiv og budskap ikke henger på greip. Husker jo reklamen for Redd Barna før jul i fjor der CBE rigget seg til foran kakkelovnen med hunden sin og stirret inn i flammene. De andre influencerene som deltok i samme kampanje stilte i tilsendt t-skjorte fra Redd Barna ute i vinterkulda. Her er et par eksempler: Endret 20. september 2020 av Christiane_W 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. september 2020 #28525 Del Skrevet 20. september 2020 Den CBE-reklamen er uforglemmelig. Synd for Redd Barna med negative assosiasjoner, men det var jo fullstendig skivebom. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavande Skrevet 20. september 2020 #28526 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 2 timer siden, Klink skrev: Hvis man går inn så ser man at hun har tagget der tøyet er kjøpt og netfit.... Det skjer at de svarer i kommentarfeltet på hvor ting er fra, uten at innlegg er reklame. Dvs. det kan i dette tilfellet være vanskelig for folk å forstå at Ig-posten er reklame for både Netfit og treningsklærne, når annonsør for treningstøyet kun tagges i svar på hvor man kan få kjøpt klærne. Jeg mener derfor at IG-posten ikke er merket rett. Tilføyelse: Ser (etter jeg postet dette) at du er enig i at cbe.no ikke har merket reklamen rett. Endret 20. september 2020 av Lavande Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 20. september 2020 #28527 Del Skrevet 20. september 2020 3 timer siden, MaleficentAurora skrev: Jeg deler deres syn og mening på dette. Finner det litt forvirrende og uforståelig at det går ant å bruke 2 (?) år på en app. Live trening gikk ikke så bra heller. CBE var for opptatt av hvordan hun så ut enn å gjøre øvelsene riktige. Disneyplus brukte 1år på sin app og forholdet seg til lansering månden og dato. Dette var ett eksempel. Det er en og halv uke igjen av september. Før helgen så sto det på Netfit sin IG konto at appen skulle lanseres august/september. Nå står det at skal lanseres i 2020. Blir meningsløst å sammenligne et av verdens største mediekonsern med et ektepar i Sarpsborg. For corona hadde Disney rundt 220 000 ansatte, så det var nok litt flere enn to som jobba med den nye storsatsningen. Det ser ut som CBE/LKE gjør en del selv i arbeidet med Netfit, så det er vel det som tar tid. Disney + har fått kritikk for at det er lite nytt innhold på den nye appen og innholdsproduksjon tar tid. Synes CBE/LKE er modige som tar en sjanse og tør å satse på et nytt prosjekt som dette. Det er ingen garanti for at man lykkes, det har mange grundere fått erfare. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 20. september 2020 #28528 Del Skrevet 20. september 2020 51 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Blir meningsløst å sammenligne et av verdens største mediekonsern med et ektepar i Sarpsborg. For corona hadde Disney rundt 220 000 ansatte, så det var nok litt flere enn to som jobba med den nye storsatsningen. Det ser ut som CBE/LKE gjør en del selv i arbeidet med Netfit, så det er vel det som tar tid. Disney + har fått kritikk for at det er lite nytt innhold på den nye appen og innholdsproduksjon tar tid. Synes CBE/LKE er modige som tar en sjanse og tør å satse på et nytt prosjekt som dette. Det er ingen garanti for at man lykkes, det har mange grundere fått erfare. For alle som har jobbet bitte litt med apper/neddsteder ol vet at det tar en del jobb å fikse noe nytt og spennende, men ikke to -tre år, og når coronaen kom burde de ja sluppet alt de hadde og satset alt på appen så den var oppe og gikk ganske raskt, men da snakket man vel egentlig om mennesker som har evnen til å omstille seg og ikke minst ta i et tak. Man kan vel ikke si at Cbe omstiller seg eller viser evne til å jobbe så mye, utover å gå til frisøren, lage middag og fikse til barnebursdag da. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 20. september 2020 #28529 Del Skrevet 20. september 2020 4 timer siden, Lavande skrev: Er reklameinnlegget merket korrekt? Ifølge https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-3-3 skal det merkes med: "Navn på annonsør Det skal alltid fremgå av innlegget ditt hvem du reklamerer for. Det er tilstrekkelig at dette blir omtalt i innlegget eller at det går tydelig frem ut fra sammenhengen, f. eks. i tilfeller hvor det er åpenbart hvilken annonsør som omtales i reklamen." Skulle ikke IG-posten vært merket med reklame for treningstøyet? CBE har jo nylig omtalt at de har inngått et samarbeid med dem, jf. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/09/08/en-dag-pa-sett-netfit/. Har de smurt inn leggene hennes med sot? 🤔 Eller er det Lars Kristian som har gått bonsanza med redigeringen igjen når han skulle skyggelegge frem sin kones muskler? Det er forresten feilmerking, for merket på treningstøyet er godt synlig og det er kun merket med reklame for netfit. Best i klassen my ass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 20. september 2020 #28530 Del Skrevet 20. september 2020 Fire blogginnlegg på en uke, og knapt noen kommentarer? Er bloggen på vei til å fases ut? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. september 2020 #28531 Del Skrevet 20. september 2020 27 minutter siden, Halle-Palle skrev: Fire blogginnlegg på en uke, og knapt noen kommentarer? Er bloggen på vei til å fases ut? Det tror jeg nok. Tipper den legges ned når Netfit en eller annen gang starter opp. At den er forsinket er ikke deres feil, har de skrevet. De knyttet til seg noen som ikke leverte og måtte starte på nytt. Husk at ingenting noengang er Treasure AS sin feil. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 20. september 2020 #28532 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, Kollontaj skrev: Det tror jeg nok. Tipper den legges ned når Netfit en eller annen gang starter opp. At den er forsinket er ikke deres feil, har de skrevet. De knyttet til seg noen som ikke leverte og måtte starte på nytt. Husk at ingenting noengang er Treasure AS sin feil. Jeg lurer på hvem sin feil det er at Netfit navnet allerede er i bruk på Instagram av flerfoldige konti. Mange har brukt taggen også, knyttet til helt andre prosjekter. Taggen netfitapp er allerede i bruk av noen helt andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 20. september 2020 #28533 Del Skrevet 20. september 2020 https://no.wikipedia.org/wiki/Narkissos#/media/Fil:Michelangelo_Caravaggio_065.jpg 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 20. september 2020 #28534 Del Skrevet 20. september 2020 (endret) 2 timer siden, Halle-Palle skrev: Fire blogginnlegg på en uke, og knapt noen kommentarer? Er bloggen på vei til å fases ut? Virker sånn. Syns det er modig å satse så voldsomt på netfit, markedet er jo allerede mer enn mettet. Når Caroline slo gjennom for 10 år siden så var SoMe i sin spede oppstart og hun var tilfeldigvis på rett sted til rett tid. Sånn er det ikke nå mer og de må konkurrere mot de andre. De burde kanskje ikke ha sånn klokkertro på egne evner denne gangen, det virker risky. Men kanskje de er klare for å gjøre noe annet enn å se ut som et kamerateam hver gang de er ute med familien. Lurer på hvordan det er å vokse opp med en mamma som poserer stivt og en pappa som bærer rundt på speilrefleks og drone overalt. Jeg vil aldri forstå motivasjonen deres for å jage rundt etter delikate motiver time etter time, dag etter dag, som de kan ta bilde av, retusjere og skyggelegge til det ugjenkjennelige før motivet postes med glansede floskler, gjerne på litt ubehjelpelig engelsk, slik at de kan få ros for en idyllisk og perfekt hverdag som ikke eksisterer. Forstår.det.overhodet.ikke. Endret 20. september 2020 av Tannbein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. september 2020 #28535 Del Skrevet 20. september 2020 10 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg lurer på hvem sin feil det er at Netfit navnet allerede er i bruk på Instagram av flerfoldige konti. Mange har brukt taggen også, knyttet til helt andre prosjekter. Taggen netfitapp er allerede i bruk av noen helt andre. Jeg kan bare fastslå en ting: det er ikke Treasures AS sin feil at noen andre tok det navnet i bruk, det skjedde jo før de selv fant på det. Så det så. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 20. september 2020 #28536 Del Skrevet 20. september 2020 Det meste foregår tydeligvis på Instagram der barna er på jobb stort sett hele uka, mor filmer dem i tide og utide. Hva som foregår oppe i hodet hennes er uforståelig men hun har etter 10 år med selvdigging mistet evnen til empati. Egoet og jakten på likes har tatt over. Synes virkelig synd på de barna som blir filmet og gjort lydopptak av hele tiden. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. september 2020 #28537 Del Skrevet 20. september 2020 Nevner sjokolade på bloggen (hvordan rekker CBE å se alle disse seriene, forresten?😳) og da er det vel duket for noe sjokoladereklame snart. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 21. september 2020 #28538 Del Skrevet 21. september 2020 På 19.9.2020 den 21.31, Surikatt skrev: HVA feiler det Caroline Berg-Eriksen? Hun går bak barna i en maisåker og filmer dem konstant mens hun snakker med dem. Mens hun filmer dukker også mannen opp med kamera. Si meg, er barna på jobb lørdag formiddag? Det er kvalmt og sykt. På 19.9.2020 den 22.38, Minnie Mus skrev: Reagerte også på dette, det er faktisk helt sykt! Hun filmer hvert øyeblikk mens mannen går med kamerautstyr....altså, hæææ??? Noe virkelig fundamentalt mangler hos disse to. På 19.9.2020 den 23.09, 123Frustrert skrev: Helt spesielt. Og når tydeligvis far filmer et av barna som løper mot mor og mor løfter henne opp løper rundt. Helt tydelig oppstilt; hør her, nå tår du her og venter til at du får beskjed av mamma at du kan løpe bort til henne. Pappa skal stå her og filme dere begge. Etter på skal vi legge det ut på Instagram slim at hele verden kan få se hvor lykkelige vi er., eller i alle fall hvor lykkelig vi vil at hele verden skal tro vi er. Kvalmende å bruke barna på den måten. Jeg får bare mer og mer "Truman Show" vibber av det Treasures AS deler i kanalene sine, ref. innlegget jeg skrev i mars: 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 21. september 2020 #28539 Del Skrevet 21. september 2020 4 timer siden, Christiane_W skrev: Jeg får bare mer og mer "Truman Show" vibber av det Treasures AS deler i kanalene sine, ref. innlegget jeg skrev i mars: Må si jeg lurer veldig på hva de kommuniserer til barna. "Nå kommer Mamma og løfter deg opp, også ler vi mens Pappa tar bilder" ? "Nå skal Mamma bare ta litt mel på nesen din også tar vi bilder mens vi baker" Vet barna hva som er forskjellen på oppstilt "hverdag" og vanlig hverdag mon tro. Går ut ifra at familien har noen timer i løpet av døgnet der de ikke har kameraer og telefoner overalt (jeg håper iallefall det) - lurer på hva foreldrene har fortalt om disse stundene. "Nå har vi fri" ? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Morgan Le Fay Skrevet 21. september 2020 Populært innlegg #28540 Del Skrevet 21. september 2020 7 timer siden, Surikatt skrev: Det meste foregår tydeligvis på Instagram der barna er på jobb stort sett hele uka, mor filmer dem i tide og utide. Hva som foregår oppe i hodet hennes er uforståelig men hun har etter 10 år med selvdigging mistet evnen til empati. Egoet og jakten på likes har tatt over. Synes virkelig synd på de barna som blir filmet og gjort lydopptak av hele tiden. Ikke bare det, de blir også instruert hele tiden. På siste stunt i maisåkeren så var det tydelig at noen hadde fått beskjed om å gjenta det morsomme/søte de nettopp hadde sagt, slik at noen andre kunne filme. For et bisarrt liv. »Pek opp i himmelen mens du liksom ser en fugl der oppe» «Si akkurat det du sa nå en gang til» «Nå løper du liksom mot mamma og kaster deg i armene hennes akkurat som om du ikke hadde sett henne på lenge» «Kom og omfavn mamma» «Se glad ut nå» «Hopp og dans litt nedover veien her nå» .... og ikke minst samme morgen: «Nei, du kan ikke ha på deg den blå buksa. I dag skal vi ha på oss en brunrosa fargepalett så her har du skjørt, strømper, topp og boots som matcher mammas antrekk». Det er så sykt, orker egentlig ikke å se på, men i blant kan jeg ikke la være. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå