Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, LilleSnupp skrev:

1. Eksponering av identifiserbare bloggerbarn i SoMe synes jeg er både uetisk og forkastelig gjort av foresatte. Kan heller ikke se noen grunn til at det er til barnets beste at de skal eksponeres i media.

2. Mitt viktigste bidrag var outingen av bilderedigeringsskandalen.

3. Siden det ikke er lov å spekulere i konkrete barns fremtidige tanker, så svarer jeg på generelt grunnlag. Det kommer helt ann på hvilken side barnet ender på ift eksponeringen foresatte har gjort i årevis. Dersom de opplever det som et svik fra foreldrene tror jeg det vil være godt for de å se at det var noen som så de og talte deres sak. Vokser de opp og går i foreldrenes fotspor vil det nok bare bonde de mer til sine foresatte. 

Enig at det blir vesentlig mer interessant hvis en diskuterer sak. Vil derfor utfordre @LiamG @Shopgirl2014 @Nudeldama @virkelig @SoWhat? @Klink @Hellasinmyheart til følgende spørsmål:

1. Hva tenker du om eksponering av bloggerbarna i SoMe ift deres rett til privatliv og å skape sin egen identitet?

2. På hvilken måte tenker du at ditt bidrag i denne tråden er viktig?

3. Hva tenker du om at barn av bloggere kan lese det du skriver her?

1: jeg er generelt i mot eksponering av barn. Jeg ser at cbe gjør det i noen grad, men syns jeg ser mye verre ting angående barn fra andre bloggere som er mer anerkjent. 
 2. Jeg påberoper ikke å være spesielt viktig i tråden. Ikke spesielt samfunnsnyttig heller. Syns ikke denne tråden er spesielt viktig for noe. Den kan godt stenges. 
3 Det tenker jeg er helt greit. 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Felis skrev:

Hun vasker underlivet med kjemikalier, i stedet for vann, så sprayer hun det fullt av parfyme, før hun pakker det inn i polyester. Men tampongen, den må være helt naturlig! 😂

Det er ingenting som ikke er til salgs i Treasures. Dette er fjerde gangen hun selger underlivet sitt. Jeg kan ikke vente til dama kommer i overgangsalderen, for der er det potensiale for masse mirakelprodukter! Hvis hun noen gang kommer i overgangsalderen, da. Syklusen hennes kommer til å være som da hun var 15, helt til dagen hun dør. 

Men at barna kan komme over å lese slike ting om sin mor derimot det syns jeg er synd. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Klink skrev:

Men at barna kan komme over å lese slike ting om sin mor derimot det syns jeg er synd. 

Lese slike ting? Det står allerede på bloggen, det. Eller tenkte du på det med overgangsalderen? Det er jo bare et educated guess, basert på et mønster. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleSnupp skrev:

1. Eksponering av identifiserbare bloggerbarn i SoMe synes jeg er både uetisk og forkastelig gjort av foresatte. Kan heller ikke se noen grunn til at det er til barnets beste at de skal eksponeres i media.

2. Mitt viktigste bidrag var outingen av bilderedigeringsskandalen.

3. Siden det ikke er lov å spekulere i konkrete barns fremtidige tanker, så svarer jeg på generelt grunnlag. Det kommer helt ann på hvilken side barnet ender på ift eksponeringen foresatte har gjort i årevis. Dersom de opplever det som et svik fra foreldrene tror jeg det vil være godt for de å se at det var noen som så de og talte deres sak. Vokser de opp og går i foreldrenes fotspor vil det nok bare bonde de mer til sine foresatte. 

Enig at det blir vesentlig mer interessant hvis en diskuterer sak. Vil derfor utfordre @LiamG @Shopgirl2014 @Nudeldama @virkelig @SoWhat? @Klink @Hellasinmyheart til følgende spørsmål:

1. Hva tenker du om eksponering av bloggerbarna i SoMe ift deres rett til privatliv og å skape sin egen identitet?

2. På hvilken måte tenker du at ditt bidrag i denne tråden er viktig?

3. Hva tenker du om at barn av bloggere kan lese det du skriver her?

1. Synes det er ugreit at barn blir eksponert, men synes mange er mye verre enn CBE på det området. Dette er et tema som bør tas på et generelt grunnlag. Det hjelper ingenting å gå etter en bestemt blogger og gjenta det samme i en tråd til det kjedsommelige dag for dag og år etter år. 

2. Tenker det er viktig å gå imot det jeg oppfatter som mye ufortjent kritikk og til tider svært ugrei omtale av en bestemt blogger. Blir helt sjokkert over at alt skal kritiseres til enhver tid og hva folk faktisk får seg til å skrive om andre. Det er virkelig ikke greit. Viktig at denne såkalte «debatten» som til tider er fullstendig emsporet nyanseres. 

3. Tenker at de blir glad for at ikke alle synes det er greit å skrive så mye dritt om andre som det gjøres her inne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting av dette Netfit greiene, tror jeg har misforstått for jeg trodde det skulle bli en treningsapp, men hår og makeup behind the scenes gjør at jeg skjønner jeg har tatt feil, blir helt forvirret av hva de prøver på. Holdt på i mange år men enda ikke gått live??? Jaja tenker de er litt sent ute som alltid 🙈

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoralen som ligger i det å kritisere motstanden mot eksponering av barn er motbydelig. Foreldre som uten å nøle selger barndom er innafor, men å påpeke at barn har rettigheter er slemt. Hykleriet er kvalmende i bakvendtland. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Suv skrev:

Skjønner ingenting av dette Netfit greiene, tror jeg har misforstått for jeg trodde det skulle bli en treningsapp, men hår og makeup behind the scenes gjør at jeg skjønner jeg har tatt feil, blir helt forvirret av hva de prøver på. Holdt på i mange år men enda ikke gått live??? Jaja tenker de er litt sent ute som alltid 🙈

Kjenner jeg har mye mer tro på hun Desire Andersen, som driver Fitfocus (?). Hun har vel ikke en app men en nettside man kan abonnere på, for å få treningsprogram med god veiledning (ut fra de klippene jeg har sett på Instagram) og en troverdig instruktør! Hun er kledd i vanlige, komfortable treningsklær, puster og er synlig varm og svett (ikke dollet opp med sminke og hår!), slik både deltakere og instruktør vil være etter trening. I tillegg viser hun øvelsene slik de skal utføres (for å unngå feilbelastning og øke effekten), noe som veldig ofte ikke gjøres hos Netfit, samt at hun har god kompetanse innen trening og ernæring og er opptatt av å dele kunnskap og inspirasjon til sine følgere og deltakere. Desire er også tynn, men ut fra mitt inntrykk er det hverken kropp eller tvangspreget trening som er i fokus hos henne. CBE har jo qoutes som gjenspeiler at dagen ikke er komplett uten en svettefest, og at hun må få trent daglig for å lette på samvittigheten. Sett i forhold til både Fitfocus og Funkygine, som begge arbeider med trening og viser trening slik det faktisk er (svett, tungt, rått, fokus på gjennomføring) synes jeg Netfit sine videoklipp viser ei som ofte er for opptatt av det som skjer rundt henne (hvordan hun ser ut, rette på volangshortsen, rette på det styla håret) og som har for dårlig teknikk i øvelsene som gjennomføres. De to andre nevnte treningsprofilene fronter også en aktiv livsstil hvor trening er viktig for at de skal føle seg bra, men det er ikke tvangspreget, og det går ikke ut på at de trener for å holde seg tynn. De snakker om trening for å mestre hverdagen, trene med det man har og med den kroppen man har (igjen, kompetanse!), og fokus på hvordan ha en aktiv hverdag dersom man havner i tidsklemma og ikke rekker å dra på treningssenteret. Jeg har enda til gode å se innlegg som gjør at man føler seg dårlig hvis man har hatt en periode uten trening/mosjon, og har ofte fått med meg at slike perioder faktisk gjelder for dem også. Nå er det vel fritt frem for alle å tilby apper eller program som skal inspirere andre til å være mer aktiv, men jeg vet ikke hvor troverdig bilde av et aktivt liv Netfit vil klare å formidle. Som en aktiv person selv så vet jeg av erfaring at instruktørens kompetanse betyr veldig mye for meg, deriblant evnen til å vise fokus på treningen og øvelsen, samt ha god nok kontroll på egen kropp til å vise øvelser på en sunn måte og komme med konkrete tips til hvordan det skal kjennes når man utfører det riktig, og hva man kan gjøre for å korrigere. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, krenkelser, persondebatt, avsporinger og svar til dette.

Måne, admin.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Surikatt said:

HVA feiler det Caroline Berg-Eriksen? Hun går bak barna i en maisåker og filmer dem konstant mens hun snakker med dem. Mens hun filmer dukker også mannen opp med kamera. Si meg, er barna på jobb lørdag formiddag? Det er kvalmt og sykt. 

Reagerte også på dette, det er faktisk helt sykt! Hun filmer hvert øyeblikk mens mannen går med kamerautstyr....altså, hæææ??? Noe virkelig fundamentalt mangler hos disse to.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surikatt skrev:

HVA feiler det Caroline Berg-Eriksen? Hun går bak barna i en maisåker og filmer dem konstant mens hun snakker med dem. Mens hun filmer dukker også mannen opp med kamera. Si meg, er barna på jobb lørdag formiddag? Det er kvalmt og sykt. 

26 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Reagerte også på dette, det er faktisk helt sykt! Hun filmer hvert øyeblikk mens mannen går med kamerautstyr....altså, hæææ??? Noe virkelig fundamentalt mangler hos disse to.

Reagerte akkurat som dere. Men enkelte i tråden her vil mene noe annet om det. At hun nemlig IKKE snikfilmer de små. Siden det å snikfilmer eller snikfotografere ikke finnes. Enkelte tar det som sludder å vås for at vi som er kritiske til hennes utlevering av de små, bare skal ha noe å pirke på , eller bare for og ha noe å kritisere.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Helt spesielt. Og når tydeligvis far filmer et av barna som løper mot mor og mor løfter henne opp løper rundt. Helt tydelig oppstilt; hør her, nå tår du her og venter til at du får beskjed av mamma at du kan løpe bort til henne. Pappa skal stå her og filme dere begge. Etter på skal vi legge det ut på Instagram slim at hele verden kan få se hvor lykkelige vi er., eller i alle fall hvor lykkelig vi vil at hele verden skal tro vi er. Kvalmende å bruke barna på den måten. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Kvalmende å bruke barna på den måten. 

Det er dessverre slik dette paret opererer, og jo mer de gjør det jo mer kvalme fremstår de som, men de ser det ikke selv eller skjønner det 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på at eldste tydelig trakk seg bort fra mors kamera. 

Jeg håper at de i det minste respekterer barnas eventuelle nei når det begynner å gå opp for dem at bildene ikke bare havner på mammas kamerarull. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 123Frustrert skrev:

Helt spesielt. Og når tydeligvis far filmer et av barna som løper mot mor og mor løfter henne opp løper rundt. Helt tydelig oppstilt; hør her, nå tår du her og venter til at du får beskjed av mamma at du kan løpe bort til henne. Pappa skal stå her og filme dere begge. Etter på skal vi legge det ut på Instagram slim at hele verden kan få se hvor lykkelige vi er., eller i alle fall hvor lykkelig vi vil at hele verden skal tro vi er. Kvalmende å bruke barna på den måten. 

Dette er vel filming til Bloggerne, sikkert? Ikke at det forsvarer noe som helst. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare motbydelig at barna må jobbe for å lage innhold som spres på Internett av mor. Det er jo helt tydelig at det er hele formålet med denne utflukten. Sa ikke hun i et intervju at de skjermer barna mye mer? De lyver så de tror det selv. Og alltid den fjollete  latteren etter hver videosnutt. Hun burde skamme seg for å utnytte barna på denne måten. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Reagerte akkurat som dere. Men enkelte i tråden her vil mene noe annet om det. At hun nemlig IKKE snikfilmer de små. Siden det å snikfilmer eller snikfotografere ikke finnes. Enkelte tar det som sludder å vås for at vi som er kritiske til hennes utlevering av de små, bare skal ha noe å pirke på , eller bare for og ha noe å kritisere.

Er det nyttig å invitere til ytterligere debatt om debatten, og bidra til avsporing, synes du? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 16.48, SoWhat? skrev:

Fansen? Er du 13 år? 

Jeg håper de tar en titt iblant. Men jeg vet ikke. Det er underholdende en stund. Som alt er. Men så blir det kjedelig. Hm

Hadde JEG vært CBE hadde jeg tatt meg et glass vin med mannen og ledd meg krøllete av denne tråden. Men jeg er ikke CBE 

Er du LKE da? 😅

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...