Gjest Saronsrose Skrevet 13. mai 2020 #21141 Skrevet 13. mai 2020 14 minutter siden, 123Frustrert skrev: Problemet er når hun fremstiller seg selv som såååååå perfekt og er alt annet en perfekt. Hva er problemet med det egentlig? Som du skriver, så er dette en framstilling. Hun har voksne lesere, og de forstår da forhåpentligvis at livet hennes ikke alltid er "såååå perfekt", men at hun ikke velger å dele akkurat den delen.
Karianne30 Skrevet 13. mai 2020 #21143 Skrevet 13. mai 2020 8 minutter siden, Minnie Mus skrev: LK er bra hyggelig som henger ut vaskehjelpen sin på IG pga a t hun ikke hadde fått med seg beskjeden han ga ang søppelet 😕 Hva med å ta det med henne, istedet for å publisere det på insta??? Sjeleglad jeg ikke har og aldri kommer til å ha noe med dette paret å gjøre. Så sjarmerende😨 19
Gjest Saronsrose Skrevet 13. mai 2020 #21144 Skrevet 13. mai 2020 Akkurat nå, Surikatt skrev: Håret hennes inngår i bedriften. Mest idiotiske argumentet jeg har hørt!😆 Kremen hennes inngår vel også i bedriften da?
skjerpings Skrevet 13. mai 2020 #21145 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 30 minutter siden, 123Frustrert skrev: Diskusjonen handler da ikke om cbe har grått hår eller ikke. Problemet blir når hun mener det er «feil» å ha grått hår og det har hun i alle fall ikke. Akkurat som at hun kan absolutt alle treningsøvelser bedre en alle andre, til tross for lite formell kunnskap om tema. Hun har aldri pisket krem feil (og all mat hun komponerer 😂😂😂 eller som andre vil si; stjeler oppskriften på, er jammy) til tross for ingen formell kompetanse, kroppen hennes er et produkt av sunn kost og trening til tross for synlige operasjoner, kroppen har faktisk ikke forandret seg siden hun var 16 år, til tross for at det er 16 år siden og to svangerskap.. hun oppgir selv at hun er snill og grei, hun er flink til å spille piano og synge, hun er ressurssterk og hadde kjempe gode karakterer på skolen, hun er et ordensmennesker og har kontroll på alt, det er struktur og orden på alt i hjemmet og ikke minst er hun renslig, så renslig at hun kan gå uten truse og det lukter ikke av underlivet i det hele tatt, til tross for klør på fingrene har hun aldri møkk under neglene. Hun hevder selv hun er så hjertegod at hun nesten får klump i magen av seg selv, fordi hun tenker sånn på andre. Hun er så miljøvennlig at hun tar med seg tannbørsten sin i bambus på cruise, for alle kan gjøre litt... og og og jeg kan nevne i fleng. Problemet er når hun fremstiller seg selv som såååååå perfekt og er alt annet en perfekt. Skulle bare en brøkdel av befolkningen være like «perfekte» som denne damen hadde verden virkelig vært et jævlig sted å bo. Dette! En god oppsummering. Virker som mange i denne tråden totalt misser poenget, det handler hverken om grå hår eller pisket krem, det handler om den konstante fremstillingen av seg selv som hevet over alt som er normalt, vanlig eller gjennomsnittlig. Det må CBE som privatperson selvfølgelig gjerne gjøre, men som bedrift har CBE en enorm påvirkningskraft og representerer giftige og potensielt svært skadelige verdier. Jeg er utrolig glad for at jeg slapp å lese slikt da jeg fant mine første grå hår og strekkmerker som tenåring. Redigerer for å legge til at det ikke handler om selvtillit eller jantelov her. Man kan ha god selvtillit og fremdeles være et godt forbilde. Faktisk krever det ganske mye selvtillit å innrømme at man er menneskelig, med menneskelige feil og mangler. Endret 13. mai 2020 av skjerpings 39
Klink Skrevet 13. mai 2020 #21146 Skrevet 13. mai 2020 Jepp nå er det flere gode eksempler her.. 3 timer siden, Pollen skrev: Selvfølgelig får ikke hun grå hår på mange år( ref. hennes kommentar på bloggen)🙄 Hun kommer aldri til å innrømme det likevel. 1 time siden, 123Frustrert skrev: Jeg synes også det er ganske spesielt når hun nekter på at hun har fått et eneste grått hår og at hun beklager om hun tråkker noen på tærne? Altså.. uspiselig dame. og hvordan kan hun egentlig vite at hun ikke har fått et eneste grått hår? Hun har da farget håret kontinuerlig de siste 12-13 årene. 1 time siden, Pås skrev: Jeg vet selvsagt ikke om hun har fått noen grå hår eller ikke, men problemet er at hun uansett ikke hadde innrømfmet det! 6
Klaraku78 Skrevet 13. mai 2020 #21147 Skrevet 13. mai 2020 45 minutter siden, Luvinesta skrev: Om bare en brøkdel av befolkningen kunne hatt så god selvtillit og ha guts nok til skryte av seg selv og andre, fremfor å la seg trykke ned hele tiden fra slike som deg så ville faktisk verden vært et bedre sted! Du beskriver jo janteloven så det synger etter i det innlegget ditt. Hva så om hun fremstiller seg perfekt? Hva så om hun hadde gode karakterer på skolen? At hun ser smashing ut? At hun er ressursterk? At hun mener hun er og kan alt det du ramser opp? Og jeg kan banne på at samtlige av det hun sier er et resultat av kommentarer som forsøker å bryte henne ned. Det er ingenting galt med å ha tro på seg selv, og vet du hva, det skader ingen. Og etter all dritt og motbør hun har fått, så står det respekt av å holde hodet hevet 💪 Det er flere her som fnyser hver gang janteloven kommer opp som et argument, men det er nettopp det det er i veldig mange tilfeller! Intet mer, intet mindre. Så la nå folk være som de selv vil og ha troen på seg selv. Å rakke ned på det er bare smålig og viser skikkelig ræva holdninger. Hvorfor blir du så provosert av det? Kjenn litt på det selv, om du føler deg dårlig ved at andre føler seg bra og har selvtillit så er det er noe du bør jobbe med selv, og ikke forsøke å "jekke" andre ned på samme nivå. Det er sikkert mye å kritisere, men det der blir bare tullete. Du skal ikke tro at du er noe. Du skal ikke tro du er like meget som oss. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. Du skal ikke tro du er mer enn oss. Du skal ikke tro at du duger til noe. Du skal ikke le av oss. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. Hun kan få lov til å si akkurat hva hun vil, og oppføre seg slik hun vil, men det er jo en grunn til at hun mister følgere hver eneste dag. Og det er jo ikke fordi de er så begeistret for hva hun sier og gjør. Til slutt så sitter hun igjen med så følgere at hun ikke lenger kan leve av å være influencer. Da kan hun jo sitte der da med den gode selvtilliten sin, og fortsatt tro at alt hun gjør er riktig og at alle andre tar feil. Hadde det hvert meg derimot hadde jeg vel prøvd å vært litt mer ydmyk, for det hjelper ikke å tro og oppføre seg som om at man er perfekt når man ikke er det. 28
Aquarius04 Skrevet 13. mai 2020 #21148 Skrevet 13. mai 2020 1 time siden, 123Frustrert skrev: Diskusjonen handler da ikke om cbe har grått hår eller ikke. Problemet blir når hun mener det er «feil» å ha grått hår og det har hun i alle fall ikke. Akkurat som at hun kan absolutt alle treningsøvelser bedre en alle andre, til tross for lite formell kunnskap om tema. Hun har aldri pisket krem feil (og all mat hun komponerer 😂😂😂 eller som andre vil si; stjeler oppskriften på, er jammy) til tross for ingen formell kompetanse, kroppen hennes er et produkt av sunn kost og trening til tross for synlige operasjoner, kroppen har faktisk ikke forandret seg siden hun var 16 år, til tross for at det er 16 år siden og to svangerskap.. hun oppgir selv at hun er snill og grei, hun er flink til å spille piano og synge, hun er ressurssterk og hadde kjempe gode karakterer på skolen, hun er et ordensmennesker og har kontroll på alt, det er struktur og orden på alt i hjemmet og ikke minst er hun renslig, så renslig at hun kan gå uten truse og det lukter ikke av underlivet i det hele tatt, til tross for klør på fingrene har hun aldri møkk under neglene. Hun hevder selv hun er så hjertegod at hun nesten får klump i magen av seg selv, fordi hun tenker sånn på andre. Hun er så miljøvennlig at hun tar med seg tannbørsten sin i bambus på cruise, for alle kan gjøre litt... og og og jeg kan nevne i fleng. Problemet er når hun fremstiller seg selv som såååååå perfekt og er alt annet en perfekt. Skulle bare en brøkdel av befolkningen være like «perfekte» som denne damen hadde verden virkelig vært et jævlig sted å bo. Dette 👏🏼👏🏼👏🏼 7
Hellasinmyheart Skrevet 13. mai 2020 #21149 Skrevet 13. mai 2020 10 minutter siden, Klaraku78 skrev: Hun kan få lov til å si akkurat hva hun vil, og oppføre seg slik hun vil, men det er jo en grunn til at hun mister følgere hver eneste dag. Og det er jo ikke fordi de er så begeistret for hva hun sier og gjør. Til slutt så sitter hun igjen med så følgere at hun ikke lenger kan leve av å være influencer. Da kan hun jo sitte der da med den gode selvtilliten sin, og fortsatt tro at alt hun gjør er riktig og at alle andre tar feil. Hadde det hvert meg derimot hadde jeg vel prøvd å vært litt mer ydmyk, for det hjelper ikke å tro og oppføre seg som om at man er perfekt når man ikke er det. Tja. Vi vår vel bare vente og se, men hun har tross alt klart å leve godt av dette i 10 år. Fortsatt har hun samarbeidspartnere som synes hun er interessant nok til at hun får sette navnet sitt på en kolleksjon ihvertfall og hun mangler vel ikke samarbeidspartnere ellers heller.Tror hun kommer til å klare å fortsette å leve som influencer. 12
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21150 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 40 minutter siden, Klaraku78 said: Hun kan få lov til å si akkurat hva hun vil, og oppføre seg slik hun vil, men det er jo en grunn til at hun mister følgere hver eneste dag. Og det er jo ikke fordi de er så begeistret for hva hun sier og gjør. Til slutt så sitter hun igjen med så følgere at hun ikke lenger kan leve av å være influencer. Da kan hun jo sitte der da med den gode selvtilliten sin, og fortsatt tro at alt hun gjør er riktig og at alle andre tar feil. Hadde det hvert meg derimot hadde jeg vel prøvd å vært litt mer ydmyk, for det hjelper ikke å tro og oppføre seg som om at man er perfekt når man ikke er det. Måtte lese gjennom flere kommentarfelt på bloggen hennes nå, og ser ingen ufine kommentarer der hun hevder at hun er bedre enn alle andre. Tvert i mot takker hun flere ganger for konstruktive tips fra folk som har en annen innfallsvinkel og mening, og er ganske så ydmyk og hyggelig. Men så har man de som leser bloggen hennes kun for å lage kvalme og pirke på meningsløse ting, så forstår veldig godt at hun svarer litt syrlig tilbake på akkurat disse kommentarene, det tror jeg nok de aller fleste ville gjort. Om man misliker alt hun står for, så tolker man helt sikkert tonen hennes negativt også, uavhengig av hvordan hun ordlegger seg. Å hevde at hun mister følgere fordi hun skal fremstille det at hun har rett og alle andre tar feil blir bare spekulasjoner. Det mangler ikke på engasjement i kommentarfeltet i alle fall, så så ille kan det ikke stå til. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 12
Måne Rampelyset Skrevet 13. mai 2020 #21151 Skrevet 13. mai 2020 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
Gjest Lavande Skrevet 13. mai 2020 #21152 Skrevet 13. mai 2020 (endret) Hvordan er det med reklamemerking, når managementet legger ut på instastory, og det dukker opp hos Caroline Berg Eriksen? Eksempelvis fra https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=1x5p8l3exeyej https://scontent-frx5-1.cdninstagram.com/v/t50.12441-16/96611435_1389138184590203_85967847483519155_n.mp4?_nc_ht=scontent-frx5-1.cdninstagram.com&_nc_cat=111&_nc_ohc=BhPcX19tR9cAX__oy62&oe=5EBE73B0&oh=ae46a39c942415f8d629c619f2401c73 Skjermbilde: Endret 13. mai 2020 av Lavande
Aquarius04 Skrevet 13. mai 2020 #21153 Skrevet 13. mai 2020 22 minutter siden, Luvinesta skrev: Måtte lese gjennom flere kommentarfelt på bloggen hennes nå, og ser ingen ufine kommentarer der hun hevder at hun er bedre enn alle andre. Tvert i mot takker hun flere ganger for konstruktive tips fra folk som har en annen innfallsvinkel og mening, og er ganske så ydmyk og hyggelig. Men så har man de som leser bloggen hennes kun for å lage kvalme og pirke på meningsløse ting, så forstår veldig godt at hun svarer litt syrlig tilbake på akkurat disse kommentarene, det tror jeg nok de aller fleste ville gjort. Om man misliker alt hun står for, så tolker man helt sikkert tonen hennes negativt også, uavhengig av hvordan hun ordlegger seg. Å hevde at hun mister følgere fordi hun skal fremstille det at hun har rett og alle andre tar feil blir bare spekulasjoner. Det mangler ikke på engasjement i kommentarfeltet i alle fall, så så ille kan det ikke stå til. Neida, men halvparten av alle kommentarer er nebbete kommentarer fra enten frua selv, LKE eller det alltid så tilstedeværende Caroline-politiet. Hun er kjent for å la sistnevnte, ihuga fans gå løs på andre som ikke er nesegruse av beundring for det hun gjør. Alle vet også at det kommentarfeltet er så redigert som det går an å få blitt. Kommentarer som smaker av kritikk eller noe frua ikke måtte like blir aldri publisert. Dette er ikke spekulasjon - dette vet jeg fordi jeg og andre med meg her inne har forsøkt å poste kommentarer som aldri har blitt godkjent. Så ja, engasjement. Men blir det på samme måte som Prinsippet om at all PR er god PR? 25
Gjest Lavande Skrevet 13. mai 2020 #21154 Skrevet 13. mai 2020 (endret) Dokumentasjon på kommentarfeltproblematikken cbe.no sliter med finnes her: https://m.imgur.com/a/eCNUE Endret 14. mai 2020 av Lavande
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21155 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 19 minutter siden, Aquarius04 said: Neida, men halvparten av alle kommentarer er nebbete kommentarer fra enten frua selv, LKE eller det alltid så tilstedeværende Caroline-politiet. Hun er kjent for å la sistnevnte, ihuga fans gå løs på andre som ikke er nesegruse av beundring for det hun gjør. Alle vet også at det kommentarfeltet er så redigert som det går an å få blitt. Kommentarer som smaker av kritikk eller noe frua ikke måtte like blir aldri publisert. Dette er ikke spekulasjon - dette vet jeg fordi jeg og andre med meg her inne har forsøkt å poste kommentarer som aldri har blitt godkjent. Så ja, engasjement. Men blir det på samme måte som Prinsippet om at all PR er god PR? Dette er tull fra ende til annen. Det er langt fra nesegrus beundring til direkte ufyselige kommentarer ala: Når man redigerer så mye og glemmer «å sette» tilbake navelen. #thininspofrahelvete. Som småbarnsmor bør du ha litt mer mellom øra en å legge ut ihjel redigerte bilder for å se skinni ut. Stakkars barn som har en slik rollemodell. Er det f.eks denne kommentaren du siktet til som du mener at ihuga fans av CBE angriper? Alle som har litt vett i hodet reagerer når man ser slik oppførsel, det er helt normalt at man blir satt på plass når man oppfører seg som et troll som ikke vet hvordan de skal forholde seg til andre mennesker. Det gjelder ikke bare i kommentarfeltet til Caroline, men ellers i sammfunnet også. Ser ellers lite til nebbete kommentarer fra Caroline og mannen altså, så opplys meg gjerne om hvor alle disse kommentarene jeg ikke finner befinner seg. Om det ikke var denne kommentaren du siktet til så har jeg en oppfordring til deg. Vis meg én kommentar som er konstruktiv kritikk og ikke er gjennomsyret av forakt herfra til månen som blir angrepet i kommentarfeltet av andre. Jeg venter i spenning. En ting er at du mener at alt som er positivt i Carolines favør er nesegrus beundring, men slike stygge kommentarer som det over her er ikke en kommentar som smaker litt av kritikk. Og det er det som skjer gang på gang her inne, ting som ikke har rot i virkeligheten blir dratt frem som en sannhet, og det er nok derfor det er så mange som reagerer på denne tråden, betviler troverdigheten her inne, og ønsker å være et motstykke til alt som blir dratt ut av proposjoner. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta 15
Aquarius04 Skrevet 13. mai 2020 #21156 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 8 minutter siden, Luvinesta skrev: Dette er tull fra ende til annen. Det er langt fra nesegrus beundring til direkte ufyselige kommentarer ala: Når man redigerer så mye og glemmer «å sette» tilbake navelen. #thininspofrahelvete. Som småbarnsmor bør du ha litt mer mellom øra en å legge ut ihjel redigerte bilder for å se skinni ut. Stakkars barn som har en slik rollemodell. Er det f.eks denne kommentaren du siktet til som du mener at ihuga fans av CBE angriper? Alle som har litt vett i hodet reagerer når man ser slik oppførsel, det er helt normalt at man blir satt på plass når man oppfører seg som et troll som ikke vet hvordan de skal forholde seg til andre mennesker. Det gjelder ikke bare i kommentarfeltet til Caroline, men ellers i sammfunnet også. Ser ellers lite til nebbete kommentarer fra Caroline og mannen altså, men opplys meg gjerne om hvor alle disse kommentarene jeg ikke finner befinner seg. Om det ikke var denne kommentaren du siktet til så har jeg en oppfordring til deg. Vis meg én kommentar som er konstruktiv kritikk og ikke er gjennomsyret av forakt herfra til månen som blir angrepet i kommentarfeltet av andre. Jeg venter i spenning. En ting er at du mener at alt som er positivt i Carolines favør er nesegrus beundring, men slike stygge kommentarer som det over her er ikke en kommentar som smaker litt av kritikk. Og det er det som skjer gang på gang her inne, ting som ikke har rot i virkeligheten blir dratt frem som en sannhet, og det er nok derfor det er så mange som reagerer på denne tråden, betviler troverdigheten her inne, og ønsker å være et motstykke til alt som blir dratt ut av proposjoner. Caroline - er det deg? altså - jeg sikter ikke til kommentarer som dem nevnt over her en gang - langt snillere kommentarer enn det slipper ikke gjennom nåløyet - dette for å underbygge den perfekte fasaden. Bortsett fra dette så kjenner jeg at å diskutere med deg er som å diskutere med en stein. Jeg orker ikke. Særlig ikke når man blir møtt med: «dette er tull fra ende til annen». Jaha? I følge deg eller er det en universell sannhet? Endret 13. mai 2020 av Aquarius04 La til 26
Marioposa Skrevet 13. mai 2020 #21157 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 13 timer siden, Lavande skrev: Sant, og dokumentasjon på kommentarfeltproblematikken cbe.no sliter med finnes her: https://m.imgur.com/a/eCNUE Mye grums!!! Endret 14. mai 2020 av Marioposa 17
Luvinesta Skrevet 13. mai 2020 #21158 Skrevet 13. mai 2020 (endret) 29 minutter siden, Aquarius04 said: Caroline - er det deg? 😂 Nei, det er LK - men fin avledningsmanøver (😂) Jeg venter fortsatt i spenning. Vis meg én kommentar som er konstruktiv kritikk og ikke er gjennomsyret av forakt herfra til månen som blir angrepet i kommentarfeltet av andre. Og gjerne kom med noen eksempler på hva du mener er nebbete svar fra Caroline på saklige kommentarer også. Edit: Men det bør vel være en ganske enkel sak å kunne dokumentere påstandene dine om det du hevder faktisk stemmer? Om det derimot ikke stemmer, så er det veldig spesielt å legge det frem som en sannhet her inne når det er løgn. Du er fri til å svare på det du vil selvsagt, men når man kommer med slike påstander så er det vanlig å kunne dokumentere det også. Endret 13. mai 2020 av Luvinesta Svar til redigert kommentar. 14
Gjest Lavande Skrevet 13. mai 2020 #21159 Skrevet 13. mai 2020 Eksempel på hvordan CBE kan svare med "småspydigheter" på spørsmål fra lesere https://influencere.wordpress.com/2019/04/25/caroline-berg-eriksen-paskeliljer-og-kritikk-i-kommentarfelt/
Surikatt Skrevet 13. mai 2020 #21160 Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, Saronsrose skrev: Mest idiotiske argumentet jeg har hørt!😆 Kremen hennes inngår vel også i bedriften da? Ja, selvsagt. Er det ikke jobben hennes å blogge om baking og frisørbesøk? Altså, en del av bedriften. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå