MissLucy Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #21061 Skrevet 12. mai 2020 4 timer siden, MiniMjau skrev: Den kremen er jo kornete og overpisket. Det er jo helt tydelig. På bildet her er kremen fluffy og perfekt. https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/krem-og-sjokoladekaker/lettere-pavlova-med-bær kanskje folk har forskjellig smak? Jeg synes den på bildet til Tine ser tynn og rennende ut, og liker den ikke sånn, mens jeg ikke reagerte på CBE sin.... 6
Lopploella Skrevet 12. mai 2020 #21062 Skrevet 12. mai 2020 Denne ser perfekt og delikat ut. Det gjør ikke kremen på CBE. https://www.donnahay.com.au/recipes/sweets/cakes/classic-pavlova Kornete skal den ihvertfall ikke være, kremen kan være stiv og fin før den begynner å bli det. 15
SosialDistanse Skrevet 12. mai 2020 #21063 Skrevet 12. mai 2020 (endret) At man ikke evner å ta selvkritikk for noe så banalt som pisking av krem og i over ti år aldri har innrømmet at man har gjort noe som helst feil i noen sammenheng. Det er på grensen til patologisk. Endret 12. mai 2020 av SosialDistanse 46
MissLucy Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #21064 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 17 minutter siden, Lopploella skrev: Denne ser perfekt og delikat ut. Det gjør ikke kremen på CBE. https://www.donnahay.com.au/recipes/sweets/cakes/classic-pavlova Kornete skal den ihvertfall ikke være, kremen kan være stiv og fin før den begynner å bli det. men hvordan vet du at det er ekte, perfekt pisket krem, og ikke barberskum på den kaka på det bildet? profesjonelle matfotografer har mange triks de bruker, fordi en del mat rett og slett ikke kan stå under kraftig fotolys særlig lenge. Endret 12. mai 2020 av MissLucy 6
Dr. A. Kula Skrevet 12. mai 2020 #21065 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 8 minutter siden, MissLucy skrev: men hvordan vet du at det er ekte, perfekt pisket krem, og ikke barberskum på den kaka på det bildet? profesjonelle matfotografer har mange triks de bruker, fordi en del mat rett og slett ikke kan stå under kraftig fotolys særlig lenge. Eksempel på barberskum vs krem (fra 2:00) https://www.facebook.com/FirstMediaBlossom/videos/904569306631702/?t=120 Endret 12. mai 2020 av Dr. A. Kula 7
SosialDistanse Skrevet 12. mai 2020 #21066 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, MissLucy said: men hvordan vet du at det er ekte, perfekt pisket krem, og ikke barberskum på den kaka på det bildet? profesjonelle matfotografer har mange triks de bruker, fordi en del mat rett og slett ikke kan stå under kraftig fotolys særlig lenge. Sant nok, men det finnes en mellomting mellom krem som er like før å bli pisket til smør og krem som er pisket til rett konsistens. Jeg er fullt klar over bruken av andre produkter i matfotografering. Hovedpoenget er uansett ikke kremen, men CBEs reaksjon på kommentarer som kan tolkes som vennlig veiledning eller mild kritikk. 32
Lopploella Skrevet 12. mai 2020 #21067 Skrevet 12. mai 2020 (endret) Barberskum er ikke kornete. Og de er vel ikke akkurat i kategorien profesjonelle matfotografer på det nivået at de tar bilde av noe annet enn maten. Hensikten med å bruke barberskum ville vel isåfall vært å få det til å se ut som glatt og perfekt krem, det er ikke tilfelle her. Endret 12. mai 2020 av Lopploella 8
Populært innlegg skjerpings Skrevet 12. mai 2020 Populært innlegg #21068 Skrevet 12. mai 2020 23 minutter siden, SosialDistanse skrev: At man ikke evner å ta selvkritikk for noe så banalt som pisking av krem og i over ti år aldri har innrømmet at man har gjort noe som helst feil i noen sammenheng. Det er på grensen til patologisk. Ja, det er nettopp det! Overpisket krem, hvem bryr seg egentlig? Det er jo ikke vi som skal spise den, og sammen med marengsen smaker det sikkert helt fint. Jeg har lagd mange kaker oppigjennom som har blitt langt mindre vellykket enn det der. Poenget er jo at dersom hun hadde greid å si "Ja, denne gangen pisket jeg visst litt lenge, det er ikke alltid så lett å få til sånn krem! Men den smakte jo godt allikevel" så hadde hun fremstått som uendelig mye mer sympatisk. Hun har jo ikke kokke- eller konditorutdannelse heller, så ingen forventer vel perfeksjon. Det blir jo bare komisk, som om det hun sier trumfer det man ser med sine egne øyne. 60
Zokutine Skrevet 12. mai 2020 #21069 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 1 time siden, SosialDistanse skrev: At man ikke evner å ta selvkritikk for noe så banalt som pisking av krem og i over ti år aldri har innrømmet at man har gjort noe som helst feil i noen sammenheng. Det er på grensen til patologisk. Det vil bli en overgang å få en vanlig jobb en gang i fremtiden, og motta kritikk/tilbakemeldinger på jobben hun gjør. Endret 12. mai 2020 av Zokutine 22
MissLucy Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #21070 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 59 minutter siden, Lopploella skrev: Barberskum er ikke kornete. Og de er vel ikke akkurat i kategorien profesjonelle matfotografer på det nivået at de tar bilde av noe annet enn maten. Hensikten med å bruke barberskum ville vel isåfall vært å få det til å se ut som glatt og perfekt krem, det er ikke tilfelle her. jeg snakker ikke om CBEs bilder - jeg snakker om de forskjellige bildene folk har postet til sammenligning, av det de mener er perfekt pisket krem. Problemet med de bildene er at de er tatt av profesjonelle. Og for the record: Jeg synes premisset for kremdiskusjonen er helt feil. Det er åpenbart at kremen på CBEs kake ikke er smør. Alle som har pisket krem, vet at man kan stoppe å piske for sent, eller 1 sekund før det går galt, eller 2 sekunder før eller 3 sekunder før, eller 4 sekunder før etc. Det finnes faktisk ikke en fasit for hva som er perfekt pisket - det er en smaksak. Jeg liker den 1 sekund før det går galt og dere liker den 5 sekunder mindre. Det er helt absurd å bruke dette som eksempel på at CBE ikke kan ta kritikk Som jeg er helt enig i at hun ikke kan. Men denne kritikken er teit. Endret 12. mai 2020 av MissLucy 10
Lopploella Skrevet 12. mai 2020 #21071 Skrevet 12. mai 2020 Det går fint an å ta bilde av en kake med vanlig ikke overpisket krem. 8
SosialDistanse Skrevet 12. mai 2020 #21072 Skrevet 12. mai 2020 18 minutter siden, MissLucy said: Det er helt absurd å bruke dette som eksempel på at CBE ikke kan ta kritikk Det er da et helt standard eksempel på hvordan CBE reagerer når hun får kritikk. 26
MissLucy Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #21073 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 6 minutter siden, SosialDistanse skrev: Det er da et helt standard eksempel på hvordan CBE reagerer når hun får kritikk. ja, det er det. Men det er et langt spenn fra berettiget kritikk for manglende smittevern og sykkelhjelm og plukking av blomster i parken, til en annerledes kremkonsistenspreferanse enn leserens. Det blir som om en leser skulle si at kaffen er for svart - det korrekte er å lage lys, svak kaffe, og så kritisere henne for å svare at hun ikke har fått klager på den svarte kaffen. Endret 12. mai 2020 av MissLucy 3
Lin10 Skrevet 12. mai 2020 #21074 Skrevet 12. mai 2020 Kaken ser fantastisk god ut og den skal jeg lage i nærmeste fremtid. Det som blir diskutert er om kremen er pisket riktig, og det at CBE ikke opplever det samme, er jo helt forkastelig. Hun må da ta til seg kritikk, for er det noen som vet bedre på det meste hun gjør, så er det andre enn henne. Og får all del ikke kjør på sykkel uten hjelm på gangvei 5 km/t eller vis en videosnutt av din eldste datter som løper. Det er jo eksponering av hele barndommen og hennes privatliv må du jo vite. Tenk at ha eksperter rundtomkring som alltid vet best😅 Godt at hun skjermer seg fra det meste av slik « støy» eller får seg en god latter. 6
SosialDistanse Skrevet 12. mai 2020 #21075 Skrevet 12. mai 2020 6 minutter siden, MissLucy said: ja, det er det. Men det er et langt spenn fra berettiget kritikk for manglende smittevern og sykkelhjelm og plukking av blomster i parken, til en annerledes kremkonsistenspreferanse enn leserens. Det blir som om en leser skulle si at kaffen er for svart - det korrekte er å lage lys, svak kaffe, og så kritisere henne for å svare at hun ikke har fått klager på den svarte kaffen. Nettopp det at eksempelet er så banalt gjør det til et glimrende eksempel. Når en ubetydelig bagatell som ikke har noe å si må møtes med et forsvar iblandet hersketeknikk sier dette mye om mønsteret hos CBE og forklarer hvorfor den mer viktige kritikken heller ikke kan tas imot på en voksen måte. 25
Gjest Saronsrose Skrevet 12. mai 2020 #21076 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat dette, at det blir side opp og side ned om Caroline har pisket kremen riktig eller ei, er sånt som gjør tråden så utrolig smålig og idiotisk. Vanskelig å gjøre annet enn å LE. Høyt og lenge😂
Inocybe Skrevet 12. mai 2020 #21077 Skrevet 12. mai 2020 7 minutter siden, MissLucy skrev: ja, det er det. Men det er et langt spenn fra berettiget kritikk for manglende smittevern og sykkelhjelm og plukking av blomster i parken, til en annerledes kremkonsistenspreferanse enn leserens. Det blir som om en leser skulle si at kaffen er for svart - det korrekte er å lage lys, svak kaffe, og så kritisere henne for å svare at hun ikke har fått klager på den svarte kaffen. Skjønner poenget ditt. Det er et stykke mellom kritisere noe som er en smakssak, som kremkonsistens, og ting som er svart-hvite som sykkelhjelm med barn og neglisjering smittevern. Jeg tar selvkritikk der. Fastholder fortsatt at svaret hennes er typisk CBE-nebbete. Selv om hun selvfølgelig kan få foretrekke kremen sin så pisket som hun ønsker så gir ikke måten hun svarer godt innrykk til leserne. 29
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 12. mai 2020 Populært innlegg #21078 Skrevet 12. mai 2020 9 minutter siden, Lin10 skrev: Kaken ser fantastisk god ut og den skal jeg lage i nærmeste fremtid. Det som blir diskutert er om kremen er pisket riktig, og det at CBE ikke opplever det samme, er jo helt forkastelig. Hun må da ta til seg kritikk, for er det noen som vet bedre på det meste hun gjør, så er det andre enn henne. Og får all del ikke kjør på sykkel uten hjelm på gangvei 5 km/t eller vis en videosnutt av din eldste datter som løper. Det er jo eksponering av hele barndommen og hennes privatliv må du jo vite. Tenk at ha eksperter rundtomkring som alltid vet best😅 Godt at hun skjermer seg fra det meste av slik « støy» eller får seg en god latter. Vi er uenige om det meste, så jeg unnlater å kommentere det meste også. Men hun har ikke bare vist en videosnutt av et barn som løper. Hun har vist videosnutter og bilder og beskrevet i tekst omtrent daglig i mer enn seks år. Jeg hadde heller ikke reagert på en enslig videosnutt av et løpende barn. 50
MissLucy Skrevet 12. mai 2020 Forfatter #21079 Skrevet 12. mai 2020 Akkurat nå, Inocybe skrev: Skjønner poenget ditt. Det er et stykke mellom kritisere noe som er en smakssak, som kremkonsistens, og ting som er svart-hvite som sykkelhjelm med barn og neglisjering smittevern. Jeg tar selvkritikk der. Fastholder fortsatt at svaret hennes er typisk CBE-nebbete. Selv om hun selvfølgelig kan få foretrekke kremen sin så pisket som hun ønsker så gir ikke måten hun svarer godt innrykk til leserne. nei, jeg ser det og jeg er enig i det. Samtidig som jeg vet helt sikkert at jeg og ville svart nebbete hvis noen sa at jeg liker kremen feil. Hvis noen sa at jeg burde bruke sykkelhjelm derimot, ville jeg blitt flau og sagt beklager. Det er ikke uten betydning hva kritikken er. 9
SosialDistanse Skrevet 12. mai 2020 #21080 Skrevet 12. mai 2020 (endret) 16 minutter siden, Saronsrose said: Akkurat dette, at det blir side opp og side ned om Caroline har pisket kremen riktig eller ei, er sånt som gjør tråden så utrolig smålig og idiotisk. Vanskelig å gjøre annet enn å LE. Høyt og lenge😂 Det diskuteres ikke hvorvidt kremen er pisket riktig. Det kommenteres hvordan CBE tar imot tilbakemeldinger som ikke er ekstrem ros eller heiarop. Du skal ha for at du gjør ditt beste for å vri det slik du vil, men det blir litt dumt. Endret 12. mai 2020 av SosialDistanse 39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå