Inocybe Skrevet 6. mai 2020 #20621 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev: Du så ikke feil. "@grozdic" med hele kostebinderiet sitt var der, bloggeierens mann og personlige fotograf, "@tomaserdismakeup" med hund smurte inn leggene, og bloggeieren selv dokumenterte behørig det hele. I noe som så ut som en hotelleilighet med utsikt over Oslo, type Soria Moria-lokasjon. Såvidt jeg så ble ikke smittevernreglene fulgt i det hele tatt, ikke denne gangen heller. Etter jobbmøter x 2 på like mange dager og joggetur i Oslo sentrum var det mange som forsvarte parets handlinger med at de sikkert tok alle forholdsregler. Så da var det feil å kritisere fikk kritikerne høre. Jeg tror vi etter denne fotoshooten og PT-fotoshooten kan fastslå at det absolutt ikke er noen grunn til at tro at CBE og LKE tar minste hensyn til smittevern. De beviser jo de ikke gjør det. Igjen og igjen og igjen og... 45
Rev. Revenge Skrevet 6. mai 2020 #20622 Skrevet 6. mai 2020 (endret) La oss bare holde oss til å kritisere nye kritikkverdige og tvilsomme tilfeller samt uetiske valg kronologisk, selv om historien som publiseres av firmaeierne gjentar seg til det kjedsommelige. Idag ny eksponering av små, at is er belønning/premie, og ny sykkeltur med små, uten hjelm på voksen. Endret 6. mai 2020 av Revenge o'Cavatina 18
Sol79 Skrevet 6. mai 2020 #20623 Skrevet 6. mai 2020 5 timer siden, Tannbein skrev: 6-åringen har da allerede lært at det er #goals med delikat hårsveis. Kom det negative kommentarer på instagram siden kommentarfeltet er borte under bildet? 7
Klaraku78 Skrevet 7. mai 2020 #20624 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Mads Hansen sier på Instagram at han er drittlei influencere som setter kontoen sin til privat, slik at de tvinger folk til å følge dem. Og vipps så gikk netfit fra privat bruker til åpen. Endret 7. mai 2020 av Klaraku78 19
enkefru Skrevet 7. mai 2020 #20625 Skrevet 7. mai 2020 7 timer siden, Sol79 skrev: Kom det negative kommentarer på instagram siden kommentarfeltet er borte under bildet? Umulig å si... de blir i så fall slettet og bruker blir blokkert 4
Aricia Skrevet 7. mai 2020 #20626 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Kommentarene under flettebildet på IG er der fremdeles. Og man blir ikke automatisk blokkert om man poster en kritisk kommentar - jeg har fått kommentarer slettet uten å bli blokkert. Endret 7. mai 2020 av Aricia 6
Stupedrama Skrevet 7. mai 2020 #20627 Skrevet 7. mai 2020 8 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: La oss bare holde oss til å kritisere nye kritikkverdige og tvilsomme tilfeller samt uetiske valg kronologisk, selv om historien som publiseres av firmaeierne gjentar seg til det kjedsommelige. Idag ny eksponering av små, at is er belønning/premie, og ny sykkeltur med små, uten hjelm på voksen. At is er belønning? Hva er galt med det? Både voksne og barn kan vel bruke en is som belønning..? 13
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 7. mai 2020 Populært innlegg #20628 Skrevet 7. mai 2020 (endret) 24 minutter siden, Stupedrama skrev: At is er belønning? Hva er galt med det? Både voksne og barn kan vel bruke en is som belønning..? Når en mor beskriver is som premie for noe som er lystbetont for et barn, hva tror du barnet lærer at isen er? Kjøp en is uten å kalle det premie/ belønning. Spis en pizza etter en halvmaraton uten å kalle det belønning for å ha vært flink. Spis en hvetebolle uten å tenke "dette har jeg gjort meg fortjent til" etter en fødsel. Spis en hamburger uten å lage oppstyr rundt det. Ha et avslappet forhold til mat, snacks, godteri uten å kategorisere visse typer mat som belønning/premie for og rundt barn. Endret 7. mai 2020 av Revenge o'Cavatina 68
Stupedrama Skrevet 7. mai 2020 #20629 Skrevet 7. mai 2020 5 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Når en mor beskriver is som premie for noe som er lystbetont for et barn, hva tror du barnet lærer at isen er? Kjøp en is uten å kalle det premie/ belønning. Spis en pizza etter en halvmaraton uten å kalle det belønning for å ha vært flink. Spis en hvetebolle uten å tenke "dette har jeg gjort meg fortjent til" etter en fødsel. Spis en hamburger uten å lage oppstyr rundt det. Ha et avslappet forhold til mat, snacks, godteri uten å kategorisere visse typer mat som belønning/premie for og rundt barn. Ok, har kun et barn som er for lite til å spise is selv, så var ikke klar over at is ikke kunne brukes som belønning, så var derfor jeg spurte. For min egen del synest jeg is eller lignende «smaker bedre» når jeg har gjort noe i forkant, feks gått en fjelltur eller lignende, så da blir det jo en slags belønning. Men kan helt fint spise is og snop uten at det er belønning også. 9
Inocybe Skrevet 7. mai 2020 #20630 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, Stupedrama skrev: Ok, har kun et barn som er for lite til å spise is selv, så var ikke klar over at is ikke kunne brukes som belønning, så var derfor jeg spurte. For min egen del synest jeg is eller lignende «smaker bedre» når jeg har gjort noe i forkant, feks gått en fjelltur eller lignende, så da blir det jo en slags belønning. Men kan helt fint spise is og snop uten at det er belønning også. Man skal være forsiktig med å beskrive mat/godteri som belønning over for barn. Klart en is er digg etter en fjelltur men man kan fint spise den uten å påføre barnet koplingen: for å spise god mat/godteri -> må ha gjort noe for å fortjene det. Det kan gi barnet et usunt forhold til mat senere. Samme som hvis foreldrene slanker seg, behandler godteri med skamfølelse, fokus på mengde mat/kaloriinnhold, ikke spiser/spiser lite fordi de skal ha trang kjole på etterpå, må trene fordi kaloriinntak har vært høyt eller lignende. Barn er små men får med seg utrolig mye av det de voksne selv tror de ikke videreformidler. CBE beskriver ofte hvordan hun selv "må gjøre seg fortjent til utskeielser". Dette er ikke en tankemåte som er god å overføre til barn. 45
Hellasinmyheart Skrevet 7. mai 2020 #20631 Skrevet 7. mai 2020 7 minutter siden, Inocybe skrev: Man skal være forsiktig med å beskrive mat/godteri som belønning over for barn. Klart en is er digg etter en fjelltur men man kan fint spise den uten å påføre barnet koplingen: for å spise god mat/godteri -> må ha gjort noe for å fortjene det. Det kan gi barnet et usunt forhold til mat senere. Samme som hvis foreldrene slanker seg, behandler godteri med skamfølelse, fokus på mengde mat/kaloriinnhold, ikke spiser/spiser lite fordi de skal ha trang kjole på etterpå, må trene fordi kaloriinntak har vært høyt eller lignende. Barn er små men får med seg utrolig mye av det de voksne selv tror de ikke videreformidler. CBE beskriver ofte hvordan hun selv "må gjøre seg fortjent til utskeielser". Dette er ikke en tankemåte som er god å overføre til barn. Ikke lett å være forelder i dagens samfunn når man til og med får kritikk for å gi en is som belønning. At CBE fremdeles har foreldreretten til sine barn er et under når man leser denne tråden. Forvarer ikke eksponeringen av barn, men det for dumt å kritisere henne for å gi en is som belønning fordi noen hevder at det kan gi barna et usunt forhold til kropp senere. Typisk eksempel på smålig kritikk. 17
Stupedrama Skrevet 7. mai 2020 #20632 Skrevet 7. mai 2020 19 minutter siden, Inocybe skrev: Man skal være forsiktig med å beskrive mat/godteri som belønning over for barn. Klart en is er digg etter en fjelltur men man kan fint spise den uten å påføre barnet koplingen: for å spise god mat/godteri -> må ha gjort noe for å fortjene det. Det kan gi barnet et usunt forhold til mat senere. Samme som hvis foreldrene slanker seg, behandler godteri med skamfølelse, fokus på mengde mat/kaloriinnhold, ikke spiser/spiser lite fordi de skal ha trang kjole på etterpå, må trene fordi kaloriinntak har vært høyt eller lignende. Barn er små men får med seg utrolig mye av det de voksne selv tror de ikke videreformidler. CBE beskriver ofte hvordan hun selv "må gjøre seg fortjent til utskeielser". Dette er ikke en tankemåte som er god å overføre til barn. Jeg er helt enig i at det ikke er bra å måtte gjøre seg fortjent til utskeielser slik som CBE ofte beskriver. Men isolert sett ser jeg ikke det som veldig galt å bruke is som belønning i ny og ne, og det var nytt for meg at det var «fy». Så takk for oppklaring. 8
Aricia Skrevet 7. mai 2020 #20633 Skrevet 7. mai 2020 18 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Ikke lett å være forelder i dagens samfunn når man til og med får kritikk for å gi en is som belønning. At CBE fremdeles har foreldreretten til sine barn er et under når man leser denne tråden. Forvarer ikke eksponeringen av barn, men det for dumt å kritisere henne for å gi en is som belønning fordi noen hevder at det kan gi barna et usunt forhold til kropp senere. Typisk eksempel på smålig kritikk. Jeg kan overhodet ikke se at du gjør noe annet i innleggene dine. Dette er tomme ord. 40
Hellasinmyheart Skrevet 7. mai 2020 #20634 Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, Aricia skrev: Jeg kan overhodet ikke se at du gjør noe annet i innleggene dine. Dette er tomme ord. Tja, jeg noterer meg at du tror at du vet bedre enn meg hva jeg mener😅Det får stå for din regning. 9
Inocybe Skrevet 7. mai 2020 #20635 Skrevet 7. mai 2020 14 minutter siden, Stupedrama skrev: Jeg er helt enig i at det ikke er bra å måtte gjøre seg fortjent til utskeielser slik som CBE ofte beskriver. Men isolert sett ser jeg ikke det som veldig galt å bruke is som belønning i ny og ne, og det var nytt for meg at det var «fy». Så takk for oppklaring. Ikke lett å gjøre det rette som forelder nei og alle faller i fra tid til annen Det jeg tenker er at det er bra å være bevist på slike fallgruver så man hvert fall kan gjøre sitt beste. Vi vil jo alle det beste for våre barn. 12
Inocybe Skrevet 7. mai 2020 #20636 Skrevet 7. mai 2020 28 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Ikke lett å være forelder i dagens samfunn når man til og med får kritikk for å gi en is som belønning. At CBE fremdeles har foreldreretten til sine barn er et under når man leser denne tråden. Forvarer ikke eksponeringen av barn, men det for dumt å kritisere henne for å gi en is som belønning fordi noen hevder at det kan gi barna et usunt forhold til kropp senere. Typisk eksempel på smålig kritikk. Nei ikke lett å være forelder men det er mye å ta tak i ved det bildet: 1. Enda et overtramp av barna rett til privatliv. Mengden av overtramp fra denne bloggerens side er enorm! Mange mange ganger daglig. 2. Velge et bilde av en type som spesifikt blir frarådet av Kripos. Slik gjør man bare ikke! 3. De dårlige vibbene budskapet om belønning sender. Som diskutert over. Alt i alt kan man jo lure på hvorfor bloggeren selv velger å framstille seg og valgene sine som forelder så negativt som hun gjør. Jeg synes det er kjemperart og totalkræsj med perfekt glanset magasin-budskapet. Å spekulere i og bringe opp temaet foreldrerett for du stå for selv. Det er unødvendig mener jeg. 31
pøbelsara Skrevet 7. mai 2020 #20637 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Det er en merkverdig greie at all kritikk, også den som er basert i kunnskap, må avfeies som smålig. Det er et enormt kropps- og utseendefokus i dagens samfunn. Å vokse opp med slik, kan være vanskelig, mange barn og unge opplever et stort press og blir bombardert med skin-deep-påvirkning hele dagen lang. Jeg anbefaler å google "mat som belønning". Så kan man evt komme innom her igjen etterpå og diskutere hvorvidt det er smålig eller ikke å kommentere at en influencer hvis mål er å påvirke og inspirere folk, skriver om at hun har servert is til en veldig ung person som belønning. Nei, det er ikke noe galt i at et barn får en is. Men det er galt å fremstille slik som en belønning, slik CBE har skrevet på IG. Og det bildet av barnet som spiser isen, burde hun ta ned så snart som mulig - det er akkurat typen bilder som advares mot å publisere åpent på nett av barn. Endret 7. mai 2020 av pøbelsara 39
pøbelsara Skrevet 7. mai 2020 #20638 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Hellasinmyheart skrev: Ikke lett å være forelder i dagens samfunn når man til og med får kritikk for å gi en is som belønning. At CBE fremdeles har foreldreretten til sine barn er et under når man leser denne tråden. Forvarer ikke eksponeringen av barn, men det for dumt å kritisere henne for å gi en is som belønning fordi noen hevder at det kan gi barna et usunt forhold til kropp senere. Typisk eksempel på smålig kritikk. Jeg vil svare deg helt spesifikt på dette. Du synes det er smålig. Den kommentaren om foreldrerett vet jeg ikke hva jeg skal si til egentlig. Hva mener du egentlig? Det hun får massiv kritikk for i denne tråden, er AT hun viser frem alt mulig fra barnas hverdag. Hele tiden. Og det med mat og belønning er anerkjent og viktig rundt å skape og ha et sunt forhold til mat og kropp. Det er ikke "noen" som hevder at barn kan få et usunt forhold til mat og kropp senere. Det er et samlet kollegium av de som har peiling på slik og jobber med å hjelpe dem som har kommet i set slikt uføre. Hva vil du oppnå med en slik bagatellisering? 29
Hellasinmyheart Skrevet 7. mai 2020 #20639 Skrevet 7. mai 2020 38 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg vil svare deg helt spesifikt på dette. Du synes det er smålig. Den kommentaren om foreldrerett vet jeg ikke hva jeg skal si til egentlig. Hva mener du egentlig? Det hun får massiv kritikk for i denne tråden, er AT hun viser frem alt mulig fra barnas hverdag. Hele tiden. Og det med mat og belønning er anerkjent og viktig rundt å skape og ha et sunt forhold til mat og kropp. Det er ikke "noen" som hevder at barn kan få et usunt forhold til mat og kropp senere. Det er et samlet kollegium av de som har peiling på slik og jobber med å hjelpe dem som har kommet i set slikt uføre. Hva vil du oppnå med en slik bagatellisering? Å nyansere. Å bruke is som belønning ovenfor et barn er på ingen måte unormalt. Det å få en belønning for noe er ikke kritikkverdig. Samlet kollegium av de som jobber med slikt». Sier samtlige av disse forskerne at dersom man får is som belønning så får man et usunt forhold til mat? Eller sier de at det potensielt kan medføre det? Du skriver at du ikke vet hva du skal si når det gjelder dette med foreldrerett. Det er interessant at du reagerer på det. Du er blant dem som trekker inn brudd på barnekonvensjon og hennes eksponering av barna stort sett daglig. Dersom det hun gjør er så grovt og skadelig som du og flere andre hevder på daglig basis er det da ikke en sak for barnevernet mener du? 9
Aricia Skrevet 7. mai 2020 #20640 Skrevet 7. mai 2020 7 minutter siden, Hellasinmyheart skrev: Å nyansere. Å bruke is som belønning ovenfor et barn er på ingen måte unormalt. Det å få en belønning for noe er ikke kritikkverdig. Samlet kollegium av de som jobber med slikt». Sier samtlige av disse forskerne at dersom man får is som belønning så får man et usunt forhold til mat? Eller sier de at det potensielt kan medføre det? Du skriver at du ikke vet hva du skal si når det gjelder dette med foreldrerett. Det er interessant at du reagerer på det. Du er blant dem som trekker inn brudd på barnekonvensjon og hennes eksponering av barna stort sett daglig. Dersom det hun gjør er så grovt og skadelig som du og flere andre hevder på daglig basis er det da ikke en sak for barnevernet mener du? Dette er ikke nyansering, det er polarisering. Polarisering er det motsatte av nyansering. 30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå