Kollontaj Skrevet 10. november 2019 #10921 Del Skrevet 10. november 2019 29 minutter siden, Fjugur skrev: Ikke helt, men julepynta frokostbord er greia på farsdag her Jeg tenker du tuller, men det stemmer sikkert iom kampanjen de er med på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 10. november 2019 #10922 Del Skrevet 10. november 2019 1 time siden, MissLucy skrev: Helt enig. Det er forkastelig. Som flere andre har vært inne på er det vanlig å stole på at folk som tar kontakt faktisk har et reelt behov. En annen side av saken er at disse to som ikke har erfaring fra saksbehandling muligens undervurderer hvor mye arbeid som er involvert i å lese, vurdere og prioritere hundrevis (får vi anta) av begrunnede søknader. Og det kommer ikke til å gjøre noen forskjell, for de har ikke kompetanse til å vurdere sannsynligheten for at det de leser stemmer, og de har heller ikke tilgang på lovlige hjelpemidler til å kontrollere at det søkerne sier er sant, så det koker ned til tillit uansett. Jeg tror de har mye å vinne på å akseptere risikoen for at en håndfull juksemakere fikk en gave, for å spare seg selv for den svære, nytteløse jobben med å lese og vurdere de søknadene. Så kan de bruke tiden de sparer til mange ekstra førjulstimer på tredemølla heller. Og så er det jo gjerne slik at de som har minst, allerede er de som jobber mest og har minst tid å avse. Eller de er syke, og nedbrutt etter mange dårlige møter med NAV, og får angst av hele søkesituasjonen. Hvor mye tid er det greitt å forvente at aleneforsørgeren med to deltidsjobber har å bruke på en søknad for å få en ribbe og noen brukte leker? Det er vanskelig å skrive en slik søknad. Man må jo tenke at de kan vel bare spise kake, for å komme på at det er greitt å stille et slikt krav til folk som ikke har julemat til barna sine. Men det aller verste er jo at de må oppgi om de har søkt andre steder og. Gud forby om noen prøver å øke sjansene sine for mat i jula med å søke flere steder, for å sikre seg i tilfelle de får avslag hos en. Men det viktigste er jo at de respekterer søkernes verdighet med å droppe den begrunnelsen. Ja, enig. Jeg tror faktisk ikke at folk som ikke trenger det hadde giddet å skrive søknader for å tuske til seg gratis mat. Så at det skal begrunnes synes jeg er tøvete. Og at CBE og LKE skal stå for utvelgelsen synes jeg er direkte skummelt. Jeg betviler faktisk at de har den nødvendige empatien som skal til for dette. Det siste er basert på diverse uttalelser fra paret selv i ulike sosiale medier. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaputt Skrevet 10. november 2019 #10923 Del Skrevet 10. november 2019 Får håpe de plukker ut riktig familie til dette nisseprosjektet. Nå om dagen eier jo ikke folk skam i livet. Dette kommer godt frem av Facebook, hvor folk uten blygsel tigger om å vinne både det ene og det andre. Gjengangeren på min venneliste er ei som tjener 1.3 millioner i året. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. november 2019 #10924 Del Skrevet 10. november 2019 7 minutter siden, Kaputt skrev: Får håpe de plukker ut riktig familie til dette nisseprosjektet. Nå om dagen eier jo ikke folk skam i livet. Dette kommer godt frem av Facebook, hvor folk uten blygsel tigger om å vinne både det ene og det andre. Gjengangeren på min venneliste er ei som tjener 1.3 millioner i året. Jeg har erfaring med litt tilsvarende utdelinger, og det er virkelig ikke mange som IKKE trenger hjelp som ber om det, altså. Terskelen er for høy for mange, er min er faring - jeg har vel ikke opplevd at folk ikke eier skam i livet, men at folk lar være å søke fordi det er så skambelagt å ikke ha råd. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 10. november 2019 #10925 Del Skrevet 10. november 2019 Jeg mener slike prosjekter bør se til måten som eksempelvis Røde Kors har organisert "Ferie for alle" på. Her melder man seg ikke på selv, men "hjelpeapparatet" melder på. Dette kan være skole, barnehage, flyktningetjeneste, NAV og andre offentlige instanser og etater, kanskje også frivillige foreninger, kort sagt de som er i kontakt med familiene og vet hvor skoen trykker. I påmeldingsskjemaene, så blir den som melder på, bedt om å begrunne, og også prioritere mellom de påmeldte om de melder på flere. Her er det IKKE snakk om å gjøre noe uten samtykke, eller snakke over hodet på folk. Det er selvsagt i tett dialog med familiene det gjelder. Men min erfaring med dette, og den er god(!!) så opplever flere at det er enklere å få noen profesjonelle, eller objektive, til å tale sin sak, i stedet for å stå og skrape etter veldedighet. (Noe jeg ikke ville kalt det, men som det føles som). 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 10. november 2019 #10926 Del Skrevet 10. november 2019 1 time siden, Kaputt skrev: Får håpe de plukker ut riktig familie til dette nisseprosjektet. Nå om dagen eier jo ikke folk skam i livet. Dette kommer godt frem av Facebook, hvor folk uten blygsel tigger om å vinne både det ene og det andre. Gjengangeren på min venneliste er ei som tjener 1.3 millioner i året. Å delta i Facebookkonkurranser for å prøve å vinne noe, er da virkelig noe helt annet enn å be om hjelp til julematen. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. november 2019 Forfatter #10927 Del Skrevet 10. november 2019 2 timer siden, Kaputt skrev: Får håpe de plukker ut riktig familie til dette nisseprosjektet. Nå om dagen eier jo ikke folk skam i livet. Dette kommer godt frem av Facebook, hvor folk uten blygsel tigger om å vinne både det ene og det andre. Gjengangeren på min venneliste er ei som tjener 1.3 millioner i året. Ser ikke problemet. Det er ganske mange mils forskjell mellom facebookkonkurranser og utdeling av brukte leker til vanskeligstilte. Tror du kan følge deg trygg på at høyinntektskvinnen som ønsker å vinne et Holzweilerskjerf eller en vase ikke kommer til å søke på julemat gjennom Omvendt nisse. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. november 2019 #10928 Del Skrevet 10. november 2019 2 timer siden, Kaputt skrev: Får håpe de plukker ut riktig familie til dette nisseprosjektet. Nå om dagen eier jo ikke folk skam i livet. Dette kommer godt frem av Facebook, hvor folk uten blygsel tigger om å vinne både det ene og det andre. Gjengangeren på min venneliste er ei som tjener 1.3 millioner i året. Hvis man skal ha en slik holdning så bør man droppe å drive med veldedighet. Jeg tenker at første bud er å ha respekt og empati for de man skal hjelpe. Alle kan vi havne i en slik situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 10. november 2019 #10929 Del Skrevet 10. november 2019 (endret) 4 timer siden, Søgni skrev: jJeg mener slike prosjekter bør se til måten som eksempelvis Røde Kors har organisert "Ferie for alle" på. Her melder man seg ikke på selv, men "hjelpeapparatet" melder på. Dette kan være skole, barnehage, flyktningetjeneste, NAV og andre offentlige instanser og etater, kanskje også frivillige foreninger, kort sagt de som er i kontakt med familiene og vet hvor skoen trykker. I påmeldingsskjemaene, så blir den som melder på, bedt om å begrunne, og også prioritere mellom de påmeldte om de melder på flere. Her er det IKKE snakk om å gjøre noe uten samtykke, eller snakke over hodet på folk. Det er selvsagt i tett dialog med familiene det gjelder. Men min erfaring med dette, og den er god(!!) så opplever flere at det er enklere å få noen profesjonelle, eller objektive, til å tale sin sak, i stedet for å stå og skrape etter veldedighet. (Noe jeg ikke ville kalt det, men som det føles som). Dette var et godt og saklig innlegg. Veldig bra poeng, samtidig tenker jeg at det bør være rom for å kunne melde seg på selv også. Noen kan falle utenfor, og være i en krise, uten å nødvendigvis bli fanget opp av noen. Uansett et godt prosjekt Tommelen opp. Endret 10. november 2019 av Lana01 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 10. november 2019 #10930 Del Skrevet 10. november 2019 På 9.11.2019 den 11.52, Orly skrev: Hun har selv lagt det ut nå. Kanskje frua er gravid igjen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 10. november 2019 #10931 Del Skrevet 10. november 2019 12 minutter siden, MorUgle skrev: Kanskje frua er gravid igjen.. Eller, som erfaringene fra den kanten viser, frua ønsker seg oppmerksomhet. For å høste enda flere likes og kommentarer om hvor fresh , vakker, glødende etc.hun som gravid så ut. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. november 2019 #10932 Del Skrevet 10. november 2019 Ikke at jeg har noe prinsipielt i mot at folk viser frem gravidmager, men når man i dag ser disse bildene, oppdager man faktisk hvor tullete det er å vise seg frem i undertøyet. Der og da ble man vant med den stadige eksponeringen av en naken mage og delvis avkledd gravid blogger, nå fremstår det bare unødvendig. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 10. november 2019 #10933 Del Skrevet 10. november 2019 Hun sa på insta story her om dagen at hun skulle ta seg et glass viiiiin, så enten skalkeskjul eller at hun ikke er gravid, hun måtte bare høste noen likes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. november 2019 Forfatter #10934 Del Skrevet 10. november 2019 1 time siden, Monimoni skrev: Eller, som erfaringene fra den kanten viser, frua ønsker seg oppmerksomhet. For å høste enda flere likes og kommentarer om hvor fresh , vakker, glødende etc.hun som gravid så ut. fremstår som snikskryt. Påskuddet for å poste lettkledde bilder er at babyen i magen har bursdag snart. Den egentlige grunnen er fisking etter likes som du sier. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. november 2019 #10935 Del Skrevet 10. november 2019 2 minutter siden, MissLucy skrev: fremstår som snikskryt. Påskuddet for å poste lettkledde bilder er at babyen i magen har bursdag snart. Den egentlige grunnen er fisking etter likes som du sier. Var ikke klar over hvor mye LKE fikset på bildene den gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 10. november 2019 Forfatter #10936 Del Skrevet 10. november 2019 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Var ikke klar over hvor mye LKE fikset på bildene den gangen. tror ikke det er ham som har tatt de bildene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. november 2019 #10937 Del Skrevet 10. november 2019 13 minutter siden, MissLucy skrev: tror ikke det er ham som har tatt de bildene? Så hvem redigerte gravide bildene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 10. november 2019 #10938 Del Skrevet 10. november 2019 Rolf Ørjan Høgset. Kjent glamourfotograf. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkevoksen Skrevet 10. november 2019 #10939 Del Skrevet 10. november 2019 På 9.11.2019 den 10.40, miamiamia skrev: Hva er egentlig poenget med å poste gravidbilder av seg selv på Instagram? Skrytebilder liksom? Det er jo bare pinlig å vise frem sånn bitteliten mave og tekste med "Tenk at jeg var 36 uker på vei her". Det er ikke noe stas å ha liten baby i magen spør du meg. Da høres du bare bitter og sur ut, spør du meg. Og ja, det er skrytebilder. De aller fleste bruker instagram til å skryte. Jeg synes gravidbildene var kjempefine. Hun er nydelig, og var nydelig som gravid synes jeg!☺️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvenBeinlaus Skrevet 10. november 2019 #10940 Del Skrevet 10. november 2019 På 9.11.2019 den 18.44, MissLucy skrev: ja, hun fødte for seks år siden. Så hvorfor legger hun plutselig ut nå gamle nakenbilder av seg selv høygravid i 2013? Hvem er det egentlig som driver med reprise her? Sikkert for at dere har glemt å gnåle om det i det siste, tror det er 4 sider siden sist. Er jo omtenksomt av henne å minne dere på det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå