Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Lin10 skrev:

Jeg kjenner ikke til den saken, men det er klart at hvis Sophie Elise har fått penger av Norsk folkehjelp, altså et rent reklameoppdrag, så skal det selvfølgelig merkes på bloggen. I dette tilfelle så er det ingen som skal tjene noe på dette. Selv om CBE og « omvendt julenisse» låner en buss som de skal disponerer, så er det ikke noe reklamekampanje som skal frontes for dette selskapet eller bilmerke, og skal derfor ikke merkes som reklame. Det er faktisk bedrifter i dag som ønsket å bidra til å kunne hjelpe andre mennesker, uten at alt handler om å tjene penger. 

dette tror jeg du bør tygge på en gang til

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Lin10 skrev:

Jeg kjenner ikke til den saken, men det er klart at hvis Sophie Elise har fått penger av Norsk folkehjelp, altså et rent reklameoppdrag, så skal det selvfølgelig merkes på bloggen. I dette tilfelle så er det ingen som skal tjene noe på dette. Selv om CBE og « omvendt julenisse» låner en buss som de skal disponerer, så er det ikke noe reklamekampanje som skal frontes for dette selskapet eller bilmerke, og skal derfor ikke merkes som reklame. Det er faktisk bedrifter i dag som ønsket å bidra til å kunne hjelpe andre mennesker, uten at alt handler om å tjene penger. 

Ja, men det er regler som sier at det skal merkes. Sånn er det bare. Jfr rosa-sløyfe-saken. 

Jeg synes også det er superflott med litt ideelt arbeid - men reglene gjelder likevel. Eksponering med firmanavn i bloggen har markedsverdi. Det er ikke jeg som er vanskelig, det er bare sånn reglene er. Det betyr ikke at jeg ikke heier på et flott tiltak - det betyr at jeg forundrer meg veldig over at de ikke sjekker slik før de kjører på. 

• Liker 31
Skrevet
19 minutter siden, MissLucy skrev:

hva med den saken da Norsk Folkehjelp hadde umerket reklame hos Sophie Elise. Det ble det masse bråk om, bl.a. fordi reklamen var umerket.

6 minutter siden, Lin10 skrev:

5 minutter siden, MissLucy skrev:

dette tror jeg du bør tygge på en gang til

Norsk Folkehjelp betalte bloggeren Sophie Elise Isachsen 30.000 kroner for en førstehjelpskampanje. De advarer andre organisasjoner mot å gjøre lignende kampanjer.

https://www.nrk.no/kultur/norsk-folkehjelp-angrer-pa-at-de-leide-inn-bloggeren-sophie-elise-isachsen-1.12762430

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. 

Sol, admin.

Skrevet
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ja, men det er regler som sier at det skal merkes. Sånn er det bare. Jfr rosa-sløyfe-saken. 

Jeg synes også det er superflott med litt ideelt arbeid - men reglene gjelder likevel. Eksponering med firmanavn i bloggen har markedsverdi. Det er ikke jeg som er vanskelig, det er bare sånn reglene er. Det betyr ikke at jeg ikke heier på et flott tiltak - det betyr at jeg forundrer meg veldig over at de ikke sjekker slik før de kjører på. 

Rosa sløyfe var vel også annerledes, der var det x antall kroner pr. solgte garn som gikk til rosa sløyfe, selv om CBE ikke fikk betalt.  Men at noen virkelig er så smålig under dette innlegget , at dette er oppe til diskusjon sier jo det meste. Her skal bloggeren taes uansett.  

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Lana01 skrev:

Norsk Folkehjelp betalte bloggeren Sophie Elise Isachsen 30.000 kroner for en førstehjelpskampanje. De advarer andre organisasjoner mot å gjøre lignende kampanjer.

https://www.nrk.no/kultur/norsk-folkehjelp-angrer-pa-at-de-leide-inn-bloggeren-sophie-elise-isachsen-1.12762430

er poenget ditt at de betalte? for det gjorde ikke Dale, men de måtte likevel merke innlegget.

• Liker 11
Skrevet (endret)
2 minutter siden, virkelig skrev:

Rosa sløyfe var vel også annerledes, der var det x antall kroner pr. solgte garn som gikk til rosa sløyfe, selv om CBE ikke fikk betalt.  Men at noen virkelig er så smålig under dette innlegget , at dette er oppe til diskusjon sier jo det meste. Her skal bloggeren taes uansett.  

når ble det forbudt å være smålig? det er jo ikke sånn at det man sier er feil selv om man er smålig. Og hvordan er det overhodet relevant for saken om man er smålig eller generøs?

Endret av MissLucy
  • Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, virkelig skrev:

Vet du hva - dette hendler ikke om å "ta " henne - dette handler om min ÅPENBARE forundring over at de ikke kjenner reglene. Det er ikke smålig å mene at en som lever av å reklamere for ting i bloggen sin, ikke kjenner reglene etter 10 år i bransjen. Og etter å ha fått diverse medieoppslag fordi hun ikke følger reglene. Spons er spons. Spons til et veldedig formål, er kjempeflott, men det er likefullt spons - og det SKAL merkes. 

Kan du forestille deg alle smutthullene folk hadde klart å finne frem til hvis det var lov med umerket reklame i ikke-kommersielle sammenhenger? Når næringsdrivende sponser noe, skal folk kunne vite at det er spons. Også når de gir noe bort - de nevnes jo og firmanavnet eksponeres på bilder. 

• Liker 37
Gjest Jonas Bie
Skrevet

Kjempeflott at CBE og LK arrangerer Omvendt Julenisse, uansett hvilke motiver enkelte vil tillegge dem. Så vidt jeg har forstått er Caroline svært glad i jula.

Selv jobber jeg i en organisasjon der vi jobber frivillig på julaften, og før jul formidler vi kontakt mellom hjelpetrengende, og de som åpner sitt eget hjem julaften.

Dette med å få dårligere stilte inn i eget hjem på selveste julaften er noe folk ser på som en fin opplevelse, og som en berikende erfaring for barn. 

Derfor kommer vi til, i samarbeid med lokal presse, å ta kontakt med CBE for å undersøke om de er interessert i å bidra i år. Enten stille med åpent hjem (antall gjester etter avtale med familie og i.ft boligens størrelse), eller som kokk/servitør julekvelden.

Deres engasjement i Omvendt Julenisse gir meg håp om at de vil være positivt innstilt.

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Dette omvendt julenisse konseptet har flere dimensjoner, og bloggerekteparet har flere hatter på enn bare å drive frem et godt konsept som skal være ikke kommersielt og uten at det skal være innteksgivende. Alikevell så velger de altså denne tilnærmingen med å fronte dette på en kommersiell blogg med annonsører/sponsorer/ givere. Og når noen påpeker dette så spiller man på følelser og synserier (ikke classy overhodet). Vær nå ryddig for en gangs skyld, dette konseptet fortjener det!

Endret av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
2 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Kjempeflott at CBE og LK arrangerer Omvendt Julenisse, uansett hvilke motiver enkelte vil tillegge dem. Så vidt jeg har forstått er Caroline svært glad i jula.

Selv jobber jeg i en organisasjon der vi jobber frivillig på julaften, og før jul formidler vi kontakt mellom hjelpetrengende, og de som åpner sitt eget hjem julaften.

Dette med å få dårligere stilte inn i eget hjem på selveste julaften er noe folk ser på som en fin opplevelse, og som en berikende erfaring for barn. 

Derfor kommer vi til, i samarbeid med lokal presse, å ta kontakt med CBE for å undersøke om de er interessert i å bidra i år. Enten stille med åpent hjem (antall gjester etter avtale med familie og i.ft boligens størrelse), eller som kokk/servitør julekvelden.

Deres engasjement i Omvendt Julenisse gir meg håp om at de vil være positivt innstilt.

For en fin tanke, klart de vil være med på det 🙂 

Gjest Jonas Bie
Skrevet
1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev:

For en fin tanke, klart de vil være med på det 🙂 

Ja, går da ut fra det😉

Gjest Jonas Bie
Skrevet

For å utdype litt:

Dette prosjektet er ment å omfatte flere av de større influenserne etter hvert, noe vi ser for oss kan hjelpe dem også litt, med å fjerne stempelet som overfladiske og pengegriske egoister, som kun bruker jula kommersielt.

Nå får de sjansen til å vise seg som ekte medmennesker, ved å invitere samfunnets svakere hjem til seg på julemiddag, eller servere ribbe og pinnekjøtt i egne lokaler. De får dele denne kvelden med fremmede. Barn og øvrig familie er naturligvis også velkomne.

Når vi velger å starte med Caroline og Lars-Kristian skyldes det deres engasjement i omvendt julenisse både her i Sarpsborg, og fra tiden i Skien. Og også pga. CBEs åpenbare "juleglede"🙂

Som sagt er lokal presse involvert, og vi jobber med å få på plass en filmproduksjon av dette.

Skrevet
3 minutter siden, Jonas Bie skrev:

For å utdype litt:

Dette prosjektet er ment å omfatte flere av de større influenserne etter hvert, noe vi ser for oss kan hjelpe dem også litt, med å fjerne stempelet som overfladiske og pengegriske egoister, som kun bruker jula kommersielt.

Nå får de sjansen til å vise seg som ekte medmennesker, ved å invitere samfunnets svakere hjem til seg på julemiddag, eller servere ribbe og pinnekjøtt i egne lokaler. De får dele denne kvelden med fremmede. Barn og øvrig familie er naturligvis også velkomne.

Når vi velger å starte med Caroline og Lars-Kristian skyldes det deres engasjement i omvendt julenisse både her i Sarpsborg, og fra tiden i Skien. Og også pga. CBEs åpenbare "juleglede"🙂

Som sagt er lokal presse involvert, og vi jobber med å få på plass en filmproduksjon av dette.

Mon tro om ikke tv2 med programmet «Bloggerne» har sikret seg rettighetene til dette allerede.....? 

• Liker 11
Gjest Jonas Bie
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Fjugur skrev:

Mon tro om ikke tv2 med programmet «Bloggerne» har sikret seg rettighetene til dette allerede.....? 

Nei, dette har ikke noe med bloggerne å gjøre :) 

Dette er i regi av tre frivillige organisasjoner.

Endret av Jonas Bie
Skrevet
9 minutter siden, Jonas Bie skrev:

For å utdype litt:

Vet ikke om du er seriøs eller ikke. Men det er stor forskjell på dette med omvendt julenisse til det å ha folk hjem til seg på julaften eller bruke av sin egen dag for å servere samfunnets svakere på denne dagen. Spesielt når du selv har småbarn . Du kan være et ekte medmenneske selv om du ikke vil ha fremmede folk hjem til deg på julaften. 

Filmproduksjon faktisk . Men kanskje slutte avspore tråden 

• Liker 6
Skrevet

Avsporing? Vedkommende driver et veldedig juleprosjekt og ønsker publisitet rundt det og tenker å spørre CBE om å bli med. Hvorfor er det avsporing?

• Liker 24
Gjest Jonas Bie
Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

Vet ikke om du er seriøs eller ikke. Men det er stor forskjell på dette med omvendt julenisse til det å ha folk hjem til seg på julaften eller bruke av sin egen dag for å servere samfunnets svakere på denne dagen. Spesielt når du selv har småbarn . Du kan være et ekte medmenneske selv om du ikke vil ha fremmede folk hjem til deg på julaften. 

Filmproduksjon faktisk . Men kanskje slutte avspore tråden 

TV-produksjon er nok riktigere (Den biten er ikke helt mitt felt ).

Vi har mange barnefamilier som bidrar hvert år :) 

Skrevet

Jeg tenker at hvis Cbe hadde opprettet en egen nettside til nisseprosjektet sitt, så hadde det vært veldig mye lettere for dem - og alle andre - å skille mellom kommersiell og ideell virksomhet også.

• Liker 24
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at hvis Cbe hadde opprettet en egen nettside til nisseprosjektet sitt, så hadde det vært veldig mye lettere for dem - og alle andre - å skille mellom kommersiell og ideell virksomhet også.

Jeg er enig jmfr mine tidligere innlegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...