Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


Anbefalte innlegg

Skrevet
44 minutter siden, oblt skrev:

 

 Oline, se innlegget til LilleSnupp. 

På de reklameannonsene som ligger i bannere, vil hun tjene per klikk. Men jeg vil anta at hovedinntekten ikke kommer fra salg av annonsebannere, men sponsede innlegg. Her vil produktet CBE AS selger inn være antall lesere av bloggen. Om hun skal skrive et annonseinnlegg for hårspray eller for joggesko, så kan hun ta seg betalt for eksempel 70-100k kroner for ett innlegg fordi hun har så og så mange lesere daglig. 

Som LilleSnupp forklarer, så er annonsøren kunden, og antall lesere er produktet hun selger.

Jeg tror ikke alle annonsører tenker over at flere av leserne ikke er "fans", men kanskje bare følger av gammel vane eller lignende. Jeg for eksempel leser bloggen, og er derfor en del av statistikken når bedriften legger frem rekkevidden sin for annonsører (dvs kunden). Men jeg har ennå aldri kjøpt et produkt fordi CBE omtaler det. Derfor er jeg egentlig et ganske dårlig produkt å selge, og annonsørene får ikke det de tror de betaler for.

En god indikator, som annonsørene burde sjekke mye bedre før de velger blogger, er engasjement. Her foreksempel er engasjement på IG for en rekke toppbloggere. https://influencere.wordpress.com/2019/02/27/engasjement-ig-den-27-02-19/

Her ser man at CBE ligger helt i bunn bare "undergått" av Villa Paprika og på samme nivå som Anna Rasmussen. Altså kan ikke en annonsør regne med å få like positivt utslag på reklamen sin hos CBE som hos en med høyere engasjementsrate. For dem som har abonnement forklarer denne sammenhengen mellom engasjement og utbytte for annonsør. https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slar-blogg-alarm/

  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Inocybe skrev:

En god indikator, som annonsørene burde sjekke mye bedre før de velger blogger, er engasjement. Her foreksempel er engasjement på IG for en rekke toppbloggere. https://influencere.wordpress.com/2019/02/27/engasjement-ig-den-27-02-19/

Her ser man at CBE ligger helt i bunn bare "undergått" av Villa Paprika og på samme nivå som Anna Rasmussen. Altså kan ikke en annonsør regne med å få like positivt utslag på reklamen sin hos CBE som hos en med høyere engasjementsrate. For dem som har abonnement forklarer denne sammenhengen mellom engasjement og utbytte for annonsør. https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slar-blogg-alarm/


Interessant, takk for linker. 

Et annet moment annonsører bør tenke på - hva ligger bak engasjementet? Er stort engasjement alltid positivt....? Er innholdet som skaper stor oppmerksomhet, noe det vil være positivt å knytte egen merkevare til?

Kontroversielle bloggere, bloggere som skaper mye dramatikk og diskusjon kan skape et stort engasjement, mange klikk og kommentarer. Men vil dette gi den ønska avkastinga på produktplassering? 

  • Liker 8
Skrevet
1 time siden, Bestemorskogmus skrev:

Kopiert fra gårdagens innlegg:

Jeg forsøker alltid å tenke litt annerledes, være kreativ og løse kampanjer jeg skal gjøre på en måte som gjør at dere som leser om dette, får en like fin opplevelse av produktene eller plaggene jeg omtaler og viser, som jeg selv har. Det skal være inspirerende og til 

Omg. For en setning.........

 

Det mangler ikke på kreativitet for å skjule at det er reklame. Der er hun best!

  • Liker 13
Skrevet
2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Min forståelse av bloggkonseptet:

Kunden - annonsørene

Produktet som selges - leserne

Da er det neppe viktig om det er fans eller kritiske røster som er lesere, men antallet. Det er jo ikke leserne som betaler henne (slik de muligens ser det), men kundene, altså annonsørene. Da blir bildene og første inntrykket viktigst. Annonsørene leser neppe kommentarfeltet.

Lurer på om den gjennomsnittlige bloggleser er klar over at det er de selv som er produktet - ikke bloggen de leser? Noe ironisk at en leser kommenterer under UI-innlegget at ingen kan selge et produkt så bra som cbe.no. Og produktet er leseren selv...

Jeg har aldri vært en superivrig bloggleser, men var innom enkelte blogger 1-2 ganger i uka. Var totalt kunnskapsløs på regler rundt merking av reklame, content marketing osv. Helt til jeg ramlet innom KG og denne tråden... Takk til alle KG-brukere som på en saklig måte har lært meg hvordan bloggbransjen egentlig fungerer!

  • Liker 28
Skrevet (endret)
3 timer siden, ella morax skrev:

Det blir mer og mer tydelig at det ikke er leseren som er bloggvirksomhetens kunde, men annonsørene. I neste setning beskrives cbe.no som "kundenes offisielle kampanjemateriell".

Hvilken rolle har da leserne om de ikke er kunder?

leserne er varen de selger. Det er annonsørene som er kundene.

Endret av MissLucy
  • Liker 10
Gjest Fridakahlo
Skrevet
5 timer siden, Emilie112 skrev:

Men denne begrunnelsen for prisen hun fikk;   Vinneren er alltid positiv og fin og ha med å gjøre, ydmyk overfor både UI og kundene.

Dette er en beskrivelse jeg ikke kjenner igjen på bloggen, men det er nå så..

 

 

Sånne priser er for meg typen «verdens beste datter/søster/mor....you name it» krus eller bamse du får av folk som ikke vet hva slags gave de skal gi til deg. Samme med Fixen... absolutt ingen betydning for andre enn narsissisten som mottar den. 

Skrevet

"Annonsørenes pris", kan det sammenlignes med "årets selger"?

  • Liker 17
Skrevet
9 minutter siden, PecanPie skrev:

"Annonsørenes pris", kan det sammenlignes med "årets selger"?

Ja. 

  • Liker 14
Skrevet

I enhver snøføyke er fruens ansikt snøfritt... Det er ikke mange klikkene som skal til i PS for å lage snø (eller fjerne), så det var vel bare nok et eksempel på den redigerte virkeligheten der i gården... 

  • Liker 11
Skrevet
29 minutter siden, Medici skrev:

I enhver snøføyke er fruens ansikt snøfritt... Det er ikke mange klikkene som skal til i PS for å lage snø (eller fjerne), så det var vel bare nok et eksempel på den redigerte virkeligheten der i gården... 

Og ikke et snøfnugg på klærne, må være magisk snø

  • Liker 9
Skrevet
1 time siden, PecanPie skrev:

"Annonsørenes pris", kan det sammenlignes med "årets selger"?

Jepp.. (ikke årets venninnepris)

  • Liker 4
Gjest Keikolina
Skrevet

Lurer på hvor lenge de må se på maten og kakaoen før de kan begynne å spise og drikke.

Skrevet
3 timer siden, Keikolina skrev:

Lurer på hvor lenge de må se på maten og kakaoen før de kan begynne å spise og drikke.

Om de bare ser på så kan de kostnadsføre det i regnskapet sitt, men det kan de ikke om de spiser det opp.

Da er den private fordelen for stor. 😄

  • Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Medici skrev:

I enhver snøføyke er fruens ansikt snøfritt... Det er ikke mange klikkene som skal til i PS for å lage snø (eller fjerne), så det var vel bare nok et eksempel på den redigerte virkeligheten der i gården... 

Det er ikke første gangen de fjerner eller legger til ting på bilder. I innlegget her:

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/26/4-ar-og-julegateapning/

har de lagt til stjerner på himmelen på bildet med juletre.  

  • Liker 8
Skrevet

Hun sier hele tiden at hun har blitt så trygg på seg selv. Mennesker som er så trygg på seg selv stiller ikke hardt sminket i bakken en dag det snør som bare det. Fremstår ikke som sporty og fresh, bare tilgjort og iscenesatt. 

  • Liker 25
Skrevet
22 minutter siden, Luka_S skrev:

Haha, så obvious. Har glemt å fylle inn mellomrommet mellom krana og treet. 😂

Ja,  husker jeg kommenterte innlegget på bloggen om at de hadde glemt å fylle inn med stjerner, men den ble selvfølgelig ikke godkjent 😱

  • Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Ja,  husker jeg kommenterte innlegget på bloggen om at de hadde glemt å fylle inn med stjerner, men den ble selvfølgelig ikke godkjent 😱

Det er klart... de glemmer ofte snø og. Pluss at det aldri er snø på ting eller mennesker. Godt gjort å skulle fått til en sånn klar stjernehimmel på et sannsynligvis godt opplyst torg! Og det bærer jo bildet preg av at de ikke klarte heller... 🙈

  • Liker 9
Skrevet

Ser noen har kommentert under siste bildet på instagram at de har redigert inn snø på bildet.  Spørs hvor lenge den kommetaren får stå,  eller at LK kommenterer tilbake at bildet ikke er redigert. 

  • Liker 7
Skrevet

Jeg er blokker fra Instagram.. det er jo ikke så rart siden jeg spurte hvorfor hun eksponerte barna.. men jeg vet jeg engang fikk sett bildene alikevel, men jeg husker ikke hvordan. Er det noen som vet?🙈

  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...