pøbelsara Skrevet 18. februar 2019 #601 Skrevet 18. februar 2019 (endret) Og selvsagt er det MYE verre med serier a bilder fra en oppvekst enn et uklart bilde tatt i forbifarten av fan med et mobilkamera. SELVSAGT. De er for søren ikke så interessante eller berømte at det ville vært 30 000 google-treff på barna deres hvis de ikke hadde lagt ut noe selv. Endret 18. februar 2019 av pøbelsara 26
pøbelsara Skrevet 18. februar 2019 #602 Skrevet 18. februar 2019 (endret) 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Dette gjaldt alle barn i sosiale medier. Da tenker jeg som så at Caroline og mannen er bevisst på dette, mer enn de fleste, OG at de har tatt sine forholdsregler, også mer enn andre? Det tenker jeg. Og igjen: det er flere som tar bilder av dem. Det er verre enn når de har kontroll selv. Bilder av dem ville blitt tatt uansett. Jeg tror noen ville blitt mer ivrige og påtrengende om de ikke delte. Uansett så er det sånn at alle kjente mennesker er mer utsatt for "gærne fans", og jeg tror altså at de har mer kontroll og oversikt enn hva mange tror. Hvordan kan de ha kontroll eller oversikt over hvor mange som har sett eller lagret bildene av barna? Når de er publisert, har de overhodet ikke noe som helst kontroll. Du er virkelig ganske naiv som tror det. Endret 18. februar 2019 av pøbelsara 20
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #603 Skrevet 18. februar 2019 3 minutter siden, Pust skrev: Hva er det som er min versjon av hva? Hehehe, du skriver at jeg bruker timer av livet mitt på å forsvare. Vel, jeg tror jeg har skrevet utrolig lite i disse trådene enn noen andre. Jeg syns det bør være plass til meg/oss som ikke kritiserer alt nedenom og hjem. Jeg skriver jo om bloggen/Caroline, så hvorfor skal du prøve å gi meg munnkurv ved teit latterligjøring med påstander som ikke har en bitteliten rot i virkeligheten en gang. Jeg svarer på det andre skriver når de siterer meg! Ellers har jeg bare kommet innpå med innlegg noen få ganger. Du må jo følge med da. Ikke tilhører jeg noen leserskare innen bloggverdenen heller. Den er bare så fullstendig feil! Jeg visste nesten ingenting om Caroines blogg før jeg leste litt i trådene her. Jeg har vært innom for å kunne stå for det jeg skriver her da. Leser ikke en eneste blogg fast 🙂 er knapt innom noen i det hele tatt. Så din påstand er fullstendig feil. Og det må jo være plass til oss som forsvarer her også. Eller? Er det kun dere som kritisererer negativt som skal være i trådene? Og ps. Jeg har svart på alt jeg har fått med meg. Når det gjelder å underbygge med ekspertuttalelser, så et det alltid delte meninger. En kan være plukke ut hvem som passer til ens synspunkt. Og eksperter har alltid ment mye om alt nytt. De har tatt feil også kan du si. 3
pøbelsara Skrevet 18. februar 2019 #604 Skrevet 18. februar 2019 2 minutter siden, SoWhat? skrev: Hehehe, du skriver at jeg bruker timer av livet mitt på å forsvare. Vel, jeg tror jeg har skrevet utrolig lite i disse trådene enn noen andre. Jeg syns det bør være plass til meg/oss som ikke kritiserer alt nedenom og hjem. Jeg skriver jo om bloggen/Caroline, så hvorfor skal du prøve å gi meg munnkurv ved teit latterligjøring med påstander som ikke har en bitteliten rot i virkeligheten en gang. Jeg svarer på det andre skriver når de siterer meg! Ellers har jeg bare kommet innpå med innlegg noen få ganger. Du må jo følge med da. Ikke tilhører jeg noen leserskare innen bloggverdenen heller. Den er bare så fullstendig feil! Jeg visste nesten ingenting om Caroines blogg før jeg leste litt i trådene her. Jeg har vært innom for å kunne stå for det jeg skriver her da. Leser ikke en eneste blogg fast 🙂 er knapt innom noen i det hele tatt. Så din påstand er fullstendig feil. Og det må jo være plass til oss som forsvarer her også. Eller? Er det kun dere som kritisererer negativt som skal være i trådene? Og ps. Jeg har svart på alt jeg har fått med meg. Når det gjelder å underbygge med ekspertuttalelser, så et det alltid delte meninger. En kan være plukke ut hvem som passer til ens synspunkt. Og eksperter har alltid ment mye om alt nytt. De har tatt feil også kan du si. Har du sett noen eksperter som mener det er bra å vise frem barn på nett? 24
Snaskesnusken Skrevet 18. februar 2019 #605 Skrevet 18. februar 2019 (endret) Angående mindreårige i sosiale medier: «Kripos ser en del materiale som gjerne kan være uskyldig, men som settes sammen og manipuleres slik at det fremstår som ulovlig, sier Laila Søndrol, leder for Seksjon for seksuallovbrudd i Kripos, til TV 2.» https://www.tv2.no/a/8956885/ «Bildene er fra en kommersiell kjede. Overgripere utnytter barn seksuelt og selger bildematerialet på internett. Dette kan være bilder hvor barn poserer eller blir satt i scene. Barna er med eller uten klær og blir fremstilt seksualisert.» https://www.politiet.no/tjenester/tips-politiet/seksuell-utnyttelse-av-barn-pa-internett/ Endret 19. februar 2019 av Snaskesnusken 8
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #606 Skrevet 18. februar 2019 11 minutter siden, pøbelsara skrev: Hvordan kan de ha kontroll eller oversikt over hvor mange som har sett eller lagret bildene av barna? Når de er publisert, har de overhodet ikke noe som helst kontroll. Du er virkelig ganske naiv som tror det. Jeg skrev at jeg alle barn det noensinne er delt bilde av er i faresonen. Antall bilder har ingenting å si! Så kutt ut de hersketeknikkene her. Med å kalle meg naiv og ene med det andre. Bare slutt. 4
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #607 Skrevet 18. februar 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Har du sett noen eksperter som mener det er bra å vise frem barn på nett? Nei, det tror jeg ikke. Men jeg kunne sikkert lett fram noen 🙂 noen som advarte mot hysteri. 2
Miranda16 Skrevet 18. februar 2019 #608 Skrevet 18. februar 2019 19 minutter siden, SoWhat? skrev: De ville kanskje blitt mer ivrige om de aldri fikk se barna på bloggen? Noen ville kanskhe blitt enda mer nysgjerrige? Hm Nå er ikke CBE og Lasse David og Victoria Beckham. Norsk presse og de fleste som følger dem på some kunne ikke brydd seg mindre om deres avkom. I Norge er paparazzi et fremmedord. De aller fleste A - kjendiser beskytter sine barn på some og i presse og har heller ikke kommet over at media står utenfor døra deres for å knipse bilder. Aner ikke hvordan barna til Jenny Skavlan eller Live Nelvik ser ut eller noe om deres privatliv 19
frk.Helene Hare Skrevet 18. februar 2019 #609 Skrevet 18. februar 2019 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Ikke tilhører jeg noen leserskare innen bloggverdenen heller. Den er bare så fullstendig feil! Jeg visste nesten ingenting om Caroines blogg før jeg leste litt i trådene her. Jeg har vært innom for å kunne stå for det jeg skriver her da. Leser ikke en eneste blogg fast 🙂 er knapt innom noen i det hele tatt. Så din påstand er fullstendig feil. Og det må jo være plass til oss som forsvarer her også. Eller? Er det kun dere som kritisererer negativt som skal være i trådene? Og ps. Jeg har svart på alt jeg har fått med meg. Når det gjelder å underbygge med ekspertuttalelser, så et det alltid delte meninger. En kan være plukke ut hvem som passer til ens synspunkt. Og eksperter har alltid ment mye om alt nytt. De har tatt feil også kan du si. Så om du har kjenner såpass dårlig til i hvilken utstrekning deling av bilder og informasjon om barna forekommer, hvorfor er du da så skråsikker i dine uttalelser om at det ikke er grunnlag for kritikk? Og å "plukke ut hva som passer til ens synspunkt" høres kjent ut. Mener du at det er opp til hver og en å tolke ekspertuttalelser? 17
Halle-Palle Skrevet 18. februar 2019 #610 Skrevet 18. februar 2019 @SoWhat? Jeg venter fremdeles på ja eller nei svaret? Mener du at Kripos osv overdriver når de advarer alle (til og med mammabloggere) om dele bilder av barn på Internett. Ja eller nei? 8
pøbelsara Skrevet 18. februar 2019 #611 Skrevet 18. februar 2019 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg skrev at jeg alle barn det noensinne er delt bilde av er i faresonen. Antall bilder har ingenting å si! Så kutt ut de hersketeknikkene her. Med å kalle meg naiv og ene med det andre. Bare slutt. Det er ikke en hersketeknikk. jeg mener virkelig at du er veldig naiv som tror at barn som er eksponert i media, ikke er mer potensielt utsatt for uønsket oppmerksomhet. 15
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #612 Skrevet 18. februar 2019 5 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå er ikke CBE og Lasse David og Victoria Beckham. Norsk presse og de fleste som følger dem på some kunne ikke brydd seg mindre om deres avkom. I Norge er paparazzi et fremmedord. De aller fleste A - kjendiser beskytter sine barn på some og i presse og har heller ikke kommet over at media står utenfor døra deres for å knipse bilder. Aner ikke hvordan barna til Jenny Skavlan eller Live Nelvik ser ut eller noe om deres privatliv Du får se tilbake på et innlegg en annen skrev her. Så får du jo se. 1
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #613 Skrevet 18. februar 2019 3 minutter siden, Halle-Palle skrev: @SoWhat? Jeg venter fremdeles på ja eller nei svaret? Mener du at Kripos osv overdriver når de advarer alle (til og med mammabloggere) om dele bilder av barn på Internett. Ja eller nei? Jeg har svart på det. 1
Aricia Skrevet 18. februar 2019 #614 Skrevet 18. februar 2019 (endret) Jeg skrev dette i går også eller når det var, men gjentar det så gjerne: Man har da ikke kontroll når man legger ut titusenvis av bilder av barna sine åpent på nett! Da gir man fra seg all kontroll. Det CBE og LKE driver med her er totalt frislipp. Kontroll har man når man legger ut bilder på lukkede SoMe-profiler til kun den nærmeste familie og venner. Skal man virkelig behøve å minne om dette på nett i 2019?? Endret 18. februar 2019 av Aricia 21
oblt Skrevet 18. februar 2019 #615 Skrevet 18. februar 2019 3 hours ago, Lana01 said: Virkelig? Dette er lavmål. Et godt eksempel på noe av den drittslengingen som er i disse trådene. --ja nå kommer det snart en bok på markedet, så da er det bare å vente og se hva slags kommentarer som blir gjengitt. fra KG. noe som sikkert kommer. Ikke rart de får et dårlig rykte Har rapportert ! Det er ikke noen som har kommentert at bloggeier ikke er pen. Jeg tror de fleste synes hun ser kjempebra ut, men at hun ikke kler nebb. Det er få, om noen, som kler altfor mye restylane. Personlig synes jeg det er trist å korrigere et i utgangspunktet flott utseende. Det er også trist å lyve om bilderedigering og inngrep, i et forsøk på å opprettholde illusjonen om en verden med en perfekt fasade. Det er ikke en eventyrverden å drømme seg bort i, det er en bedrift som reklamerer for overforbruk. 10
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #616 Skrevet 18. februar 2019 5 minutter siden, frk.Helene Hare skrev: Så om du har kjenner såpass dårlig til i hvilken utstrekning deling av bilder og informasjon om barna forekommer, hvorfor er du da så skråsikker i dine uttalelser om at det ikke er grunnlag for kritikk? Og å "plukke ut hva som passer til ens synspunkt" høres kjent ut. Mener du at det er opp til hver og en å tolke ekspertuttalelser? Jeg står for alt jeg har svart jeg. Det jeg prøvde å si var at alle eksperter ikke er enige. 1
Mrs Robinson Skrevet 18. februar 2019 #617 Skrevet 18. februar 2019 @SoWhat? "Og ps. Jeg har svart på alt jeg har fått med meg" Kjære vene, dette er jo direkte løgn 11
frk.Helene Hare Skrevet 18. februar 2019 #618 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Du får se tilbake på et innlegg en annen skrev her. Så får du jo se. Det var én eneste udokumentert episode - som bloggeren selv fortalte om - og som etter sigende var grunnen til at de begynte eksponeringen av barna. De kunne selv valgt å la folk spekulere i fred, alternativt delt en liten oppdatering nå og da til fansen. 10
Kollontaj Skrevet 18. februar 2019 #619 Skrevet 18. februar 2019 Sitert fra HI: «Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser. Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon. Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk. For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt. Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.» Nei, egentlig ikke en tråd for ros av CBE. Om noen derimot kommer inn med gode argumenter for hvorfor bedriften skal fortsette slik de gjør, dvs ikke bare synsing, er det selvsagt velkomment. 18
SoWhat? Skrevet 18. februar 2019 #620 Skrevet 18. februar 2019 Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: @SoWhat? "Og ps. Jeg har svart på alt jeg har fått med meg" Kjære vene, dette er jo direkte løgn Hvordan er det løgn? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå