Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dette kan de som vil finne ut av med hvilket som helst barn. Hallo. 

Mulig det, men her serverer mamma dem på sølvfat. 

• Liker 17
Gjest BearMama
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg vet bare at det er null problem å finne ut av det du nevner. Rutiner er det farligste å ha om noen vil skade en. At man vet om hvor en er på ulike tidspunkt. Det finner man ut av når man vil. Nei, jeg ser virkelig ikke at Carolines barn er i noen større fare enn hvilket som helst annet barn. Du må spørre deg hvilke mennesker som vil skade barn. Om noen skulle gått etter Carolines, så er den nærmeste tanken at det er noen som hater henne/bloggen. Faktisk. Og du syns vel det er like urimelig å tro på som meg? 

Du ser virkelig ingenting galt med å selge barna sine på SoMe?

Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg vet bare at det er null problem å finne ut av det du nevner. Rutiner er det farligste å ha om noen vil skade en. At man vet om hvor en er på ulike tidspunkt. Det finner man ut av når man vil. Nei, jeg ser virkelig ikke at Carolines barn er i noen større fare enn hvilket som helst annet barn. Du må spørre deg hvilke mennesker som vil skade barn. Om noen skulle gått etter Carolines, så er den nærmeste tanken at det er noen som hater henne/bloggen. Faktisk. Og du syns vel det er like urimelig å tro på som meg? 

Klart de er i mye større fare enn andre barn. De blir jo eksponert - det er mange sim vet hvem de er. 

• Liker 17
Skrevet
9 minutter siden, Jua said:

Nei det var God kveld Norge,,men det kom ikke med,

God kveld Norge var det ja. Rart det ikke kom med...

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Halle-Palle skrev:

Mulig det, men her serverer mamma dem på sølvfat. 

Til hvem? Konkret? 

Skrevet (endret)
5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Klart de er i mye større fare enn andre barn. De blir jo eksponert - det er mange sim vet hvem de er. 

Det er nok eksponering å boltre seg i, for den som er interessert. Det er faktisk helt eksepsjonelt mye eksponering på carolinebergeriksen.no

https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Til hvem? Konkret? 

Til ukjente mennesker på internett med som kan finne på å bruke bilder og informasjon til mindre hyggelige ting.

Dette har vært diskutert tidligere, har du ikke fått det med deg?

• Liker 17
Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Men er det ikke da noe påfallende at de du påstår hater CBE/bloggen ennå ikke har gått etter henne? Kan det være at disse "haterne" faktisk ikke hater? At de faktisk ikke er slike rabiate stalkere som det gjerne yndes å fremstille de som? 

Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og igjen : vil en skade et barn, Gud forby, så spiller det ingen rolle om det er eksponert. Tenk etter på tilfellene du vet om. Hvor barn er blitt skadet, bortført osv. Ingen av dem var eksponert. Og jeg må i tillegg bare si at det skjer så sjelden at sjansen er nesten null. Men en kan jo skape seg skrekkscenarorier i hodet. Hvis en absolutt vil.

Jeg tror ikke eksponering er det som er farligst for barn. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Eventuelt kan det være en av dem som ❤️ELSKER❤️ familien hennes. Du ser en av dem i kommentarfeltet nå. Hun drømmer om å få være i familien til cbe og elsker å lese om de små. Ikke fortell meg at slike kommentarer ikke får det til å gå kaldt nedover ryggen din?

• Liker 24
Skrevet
5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Til hvem? Konkret? 

Til alle som vil. 

Stikk i mot helt klare råd fra eks Kripos. Er de også bare ute etter å ta søte Caroline?

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, frk.Helene Hare skrev:

Til ukjente mennesker på internett med som kan finne på å bruke bilder og informasjon til mindre hyggelige ting.

Dette har vært diskutert tidligere, har du ikke fått det med deg?

Joda. Faren er det for alle barn. Om det så kun er lagt ut et eneste bilde. Jeg vet ikke hvorfor antall bilder skal ha noe å si i det henseende. Det er barn som blir eksponert omtrent uten klær. I mange ulike situasjoner som er langt fra så uskyldige som Carolines barn. Virkelig. Alle barn er således i faresonen kan en si. 

• Liker 1
Skrevet

Nå har tråden blitt veldig farget av en enkelt bruker som bruker timer av livet sitt på å forsvare en enkelt husmorblogg. Det er i utgangspunktet litt rart, men folk må jo få bruke tiden sin til det de vil. Jeg blir imidlertid litt satt ut av den totale mangelen på forståelsen av hva andre KG-brukere kritiserer: Bildemanipulering, eksponering av barn, indirekte / direkte promotering av kosmetiske inngrep, kriminelle handlinger som skjult reklame (brudd på markedsføringsloven) og brudd på alkoholloven. Jeg syns også det er rart at en som bruker så mye tid på ett emne, ikke kan underbygge et eneste argument. Min konklusjon er at denne brukeren representerer blogglesergruppen aldeles utmerket; den som lar seg lure og som ikke klarer reflektere over hva de faktisk blir presentert for i bloggene. De tror på det glansede magasinet og ønsker at deres liv skulle vært som det man ser i ukebladene, kort sagt noen som har et innholdsløst og litt fattig liv, sannsynligvis også lavtlønnet og derfor også full av lengsel etter det vi kan se på reklamebildene i bloggen.

Bloggen er litt spesiell i og med at den har tatt i bruk bildespråket fra magasinverden. Reklameverden-familielivet blir fremstilt som en slags Disneyvariant, hvor alle bilder er stramt redigert og retusjert, menneskene er like stramt striglet og sminket, og alt foregår i et kulissehus helt uten spor av noe personlig. Andre husmor-reklameblogger har en litt friskere, ærligere, og mer spontan stil, hvor man ser ekte mennesker i ekte omgivelser, mens denne bloggen er ganske død i uttrykket, til tider også ganske trist i valg av fargepalett i bildene, men mor-far-barn-kjernefamiliefortellingen går nok rett hjem hos den med et liv som er mindre perfekt, hvor ungene griner og er snørrete, hvor mann og kone krangler eller hvor det bare er en forelder og det ligger møkkete klær og leker utover og hundematen triller over kjøkkengulvet ...

• Liker 32
Skrevet

Eventuelt kan det være en av dem som ❤️ELSKER❤️ familien hennes. Du ser en av dem i kommentarfeltet nå. Hun drømmer om å få være i familien til cbe og elsker å lese om de små. Ikke fortell meg at slike kommentarer ikke får det til å gå kaldt nedover ryggen din?

Åherregud. Har ingen tanker om det. Blir smått forundret over alle tanker dere har om syke tilstander. Sorry, men jeg blir faktisk litt satt ut. Glad jeg ikke har sånt hode...

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Joda. Faren er det for alle barn. Om det så kun er lagt ut et eneste bilde. Jeg vet ikke hvorfor antall bilder skal ha noe å si i det henseende. Det er barn som blir eksponert omtrent uten klær. I mange ulike situasjoner som er langt fra så uskyldige som Carolines barn. Virkelig. Alle barn er således i faresonen kan en si. 

Kan jeg få et klart ja eller nei svar på om du syns Kripos overdriver når de advarer mot å eksponere barn på Internett? 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Pust skrev:

Nå har tråden blitt veldig farget av en enkelt bruker som bruker timer av livet sitt på å forsvare en enkelt husmorblogg. Det er i utgangspunktet litt rart, men folk må jo få bruke tiden sin til det de vil. Jeg blir imidlertid litt satt ut av den totale mangelen på forståelsen av hva andre KG-brukere kritiserer: Bildemanipulering, eksponering av barn, indirekte / direkte promotering av kosmetiske inngrep, kriminelle handlinger som skjult reklame (brudd på markedsføringsloven) og brudd på alkoholloven. Jeg syns også det er rart at en som bruker så mye tid på ett emne, ikke kan underbygge et eneste argument. Min konklusjon er at denne brukeren representerer blogglesergruppen aldeles utmerket; den som lar seg lure og som ikke klarer reflektere over hva de faktisk blir presentert for i bloggene. De tror på det glansede magasinet og ønsker at deres liv skulle vært som det man ser i ukebladene, kort sagt noen som har et innholdsløst og litt fattig liv, sannsynligvis også lavtlønnet og derfor også full av lengsel etter det vi kan se på reklamebildene i bloggen.

Bloggen er litt spesiell i og med at den har tatt i bruk bildespråket fra magasinverden. Reklameverden-familielivet blir fremstilt som en slags Disneyvariant, hvor alle bilder er stramt redigert og retusjert, menneskene er like stramt striglet og sminket, og alt foregår i et kulissehus helt uten spor av noe personlig. Andre husmor-reklameblogger har en litt friskere, ærligere, og mer spontan stil, hvor man ser ekte mennesker i ekte omgivelser, mens denne bloggen er ganske død i uttrykket, til tider også ganske trist i valg av fargepalett i bildene, men mor-far-barn-kjernefamiliefortellingen går nok rett hjem hos den med et liv som er mindre perfekt, hvor ungene griner og er snørrete, hvor mann og kone krangler eller hvor det bare er en forelder og det ligger møkkete klær og leker utover og hundematen triller over kjøkkengulvet ...

Tror du må lede det jeg har skrevet minst en gang til  😆 snakk om å lage sin egen versjon av ting 🙂

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Faren for barna på denne måten er vel relativt lik 0 , eller den er  på lik linje som andre barn der ute.  De aller fleste overgripere tar noen de har relasjon til , eller et tilfeldige ofre som de kommer over.

• Liker 5
Skrevet

Kan jeg få et klart ja eller nei svar på om du syns Kripos overdriver når de advarer mot å eksponere barn på Internett? 

Hva gjaldt det konkret? Kan du svare på det? 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det jeg tenker er at hun viser barna på en måte som er trygt. Så kan det diskuteres i hvor ofte de skal eksponeres. Dette er et ganske nytt fenomen, og gjennom tidene har alt nytt blitt advart mot. Så justeres det etterhvert. Det er det jeg tenker, og det er viktig at hun ikke viser barna i sårbare situasjoner som når de får trassanfall, gråter, er lei seg osv. Da hadde jeg reagert veldig negativt så klart. 

Hadde du likt at det ble lagt ut bilder av deg og hele din oppvekst på nettet uten at du visste noe om det? Eller hadde du likt at det ble lagt ut bilder av deg på nett minst en gang i uken i årevis og du ikke kunne stoppe det?

• Liker 14
Skrevet
3 timer siden, Halle-Palle skrev:

Putespray? Seriøst??

Man må være obs på å ikke blande den med dåsesprayen, da kan man risikere å få en sovende fiffinett, og det er det ingen som vil ha!

Sorry for å være useriøs, men nå lo jeg altså så utrolig godt 😂😂😂😂😂😂

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...