Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest BearMama
5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei, ingenting er perfekt. Ikke livet heller. Men vår natur er å ville ha litt illusjoner, og derfor liker vi filmer med "happy ending" også. Derfor dras vi mot det som kan heale oss litt fra det "upetfekte" livet. Sånn er vi. I motsatt fall blir en destruktiv og ofte kynisk. Så bloggen dekker et behov. 

Jeg har sagt at jeg ikke syns noe om manipulering av bilder. Jeg er matelsker selv og har ikke sett at hun spiser musempltider. Syns det er ganske bra porsjoner jeg da, men med sunn mat. Perfekt sminke skader vel ingen 🙂

Hadde hun i det minste vært ærlig om det. Men selv i dag lyger hun om at hun manipulerer bildene. 

«Det bare kameraet og lyset!» 🙄

Hadde det vært sant hadde Lassemannen vært steinrik og den mest anerkjente fotografen i verden. Han kan ta ferdig photoshoppede bilder UTEN Photoshop 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Nei. Perfekt sminke skader ingen. Å legge inn fillers og proteser under huden, er juryen fortsatt ute på. Å bruke ungene for å skape en illusjon av det perfekte livet, er helt utafor. For meg er det både destruktivt og kynisk. Og veldig trist. 

Har forlengst skjønt at vi har ulike perspektiv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktige stemmer i offentligheten, som feks Finn Skårderud, har lenge argumentert for at særlig unge kvinner slett ikke har godt av kroppfikseringen og andre uoppnåelige idealer rosabloggere som CBE pusher. At noe selger betyr ikke nødvendigvis at det representerer et behov som det er sunt for oss å få dekket. Det kan like gjerne speile syke kulturelle idealer om kroppskontroll og jakt på perfeksjon som kommersielle aktører kynisk utnytter for å tjene penger.

http://www.rettfrakroppen.no/kropp-og-kommers/

https://www.aftenposten.no/meninger/i/bovv/Kroppen-er-den-nye-sjelen

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Nei, ingenting er perfekt. Ikke livet heller. Men vår natur er å ville ha litt illusjoner, og derfor liker vi filmer med "happy ending" også. Derfor dras vi mot det som kan heale oss litt fra det "upetfekte" livet. Sånn er vi. I motsatt fall blir en destruktiv og ofte kynisk. Så bloggen dekker et behov. 

Jeg har sagt at jeg ikke syns noe om manipulering av bilder. Jeg er matelsker selv og har ikke sett at hun spiser musempltider. Syns det er ganske bra porsjoner jeg da, men med sunn mat. Perfekt sminke skader vel ingen 🙂

nok en gang er stikkordet "påvirker".

Denne påvirkerpersonen bruker store mengder sminke, det er dyre produkter, og den heldekkende masken er komplisert og tar lang tid å legge. Resultatet er unaturlig, og på enkelte bilder ser hun nesten ut som en utstillingsdokke.

Jeg oppfatter dette som skadelig påvirkning. For det første sender det signaler om uoppnåelige skjønnhetsidealer og ideer om ikke å være bra nok.  Dette blir unge jenter påvirket til å kaste vekk tiden og pengene sine på Det er ikke bare det at den tiden og de pengene  som kunne vært brukt til noe som var verd innsatsen, men det blir brukt til aktivt å kamuflere seg selv og det man har lært av påvirkerne ikke er bra nok.

Det kunstige utseende til påvirkerdamer som CBE, enten det er sminke, løsvipper eller botox og restylane er i høyeste grad påvirkning som er negativ og skadelig.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde også stått frem med det plutselige volumet i puppene. Hun som gikk knallhardt ut og sa svangerskap ikke ødela kroppen. Rart hun fyller inn både ene og andre da.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BearMama skrev:

Hadde hun i det minste vært ærlig om det. Men selv i dag lyger hun om at hun manipulerer bildene. 

«Det bare kameraet og lyset!» 🙄

Hadde det vært sant hadde Lassemannen vært steinrik og den mest anerkjente fotografen i verden. Han kan ta ferdig photoshoppede bilder UTEN Photoshop 😶

Det kan jeg ikke uttale meg om. Har ikke lyst til å spekulere i om hun lyver. Det er jo i tilfelle bare for å ta henne på noe. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Det kan jeg ikke uttale meg om. Har ikke lyst til å spekulere i om hun lyver. Det er jo i tilfelle bare for å ta henne på noe. 

Du SER ikke at bildene er photoshoppet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Snakk for deg selv, ikke for meg eller alle andre. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BearMama skrev:

Du SER ikke at bildene er photoshoppet?

Som sagt, jeg vil ikke spekulere i om andre er løgnere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Snakk for deg selv, ikke for meg eller alle andre. 

Du. Dette er psykologi. Men det er sikkert noen som deg også. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BearMama skrev:

Ser du at bildene er manipulert? 

Nå har jeg svart på det tre ganger. Dere må virkelig slutte å spørre om det samme om igjen og om igjen. Det blir litt slitsomt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå har jeg svart på det tre ganger. Dere må virkelig slutte å spørre om det samme om igjen og om igjen. Det blir litt slitsomt. 

Det er et ja nei spm.

Kan du eller kan du ikke se at bildene er redigerte?

Har ikke noe med spekulasjoner å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du. Dette er psykologi. Men det er sikkert noen som deg også. 

Du. Hvis dette er annet enn kvasipsykologi funnet på en eller annen nettside som "Sinnets tilstand", er det fint om du dokumenterer påstanden din. Men det er mange som deg.

Og jeg kaster ikke bort mer tid på deg.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det jeg tenker er at hun viser barna på en måte som er trygt. Så kan det diskuteres i hvor ofte de skal eksponeres. Dette er et ganske nytt fenomen, og gjennom tidene har alt nytt blitt advart mot. Så justeres det etterhvert. Det er det jeg tenker, og det er viktig at hun ikke viser barna i sårbare situasjoner som når de får trassanfall, gråter, er lei seg osv. Da hadde jeg reagert veldig negativt så klart. 

Hvor trygt er det når hvilken som helst person vet nøyaktig hvor barna bor, går i barnehage og tidsskjemaet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BearMama skrev:

Det er et ja nei spm.

Kan du eller kan du ikke se at bildene er redigerte?

Har ikke noe med spekulasjoner å gjøre.

Det er sånn at dere "ser" at de er manipulert. Caroline sier at de ikke er. Hvis jeg sår tvil om det hun sier, hun som legger ut disse bildene, så blir det spekulasjon å snakke om det. Og det vil jeg ikke. Jeg har faktisk ikke noe annet svar. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, BearMama skrev:

Hvor trygt er det når hvilken som helst person vet nøyaktig hvor barna bor, går i barnehage og tidsskjemaet deres?

Dette kan de som vil finne ut av med hvilket som helst barn. Hallo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sett bort fra spray mot dåselukt og dårlig søvn, er det noen av dere som har sett henne i Senkveld? Var ikke de hjemme hos frua og lagde intervju/reportasje?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Men sett bort fra spray mot dåselukt og dårlig søvn, er det noen av dere som har sett henne i Senkveld? Var ikke de hjemme hos frua og lagde intervju/reportasje?

Nei det var God kveld Norge,,men det kom ikke med,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare at det er null problem å finne ut av det du nevner. Rutiner er det farligste å ha om noen vil skade en. At man vet om hvor en er på ulike tidspunkt. Det finner man ut av når man vil. Nei, jeg ser virkelig ikke at Carolines barn er i noen større fare enn hvilket som helst annet barn. Du må spørre deg hvilke mennesker som vil skade barn. Om noen skulle gått etter Carolines, så er den nærmeste tanken at det er noen som hater henne/bloggen. Faktisk. Og du syns vel det er like urimelig å tro på som meg? 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...