Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest formula
Skrevet

Artig prat om CBE på "Kvinneguidens venner" i dag👍😄

Skrevet (endret)

Feil 🙈

Endret av Snaskesnusken
Skrevet
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

En kommentar fra en leser om det oppussede barnerommet. Hvorfor liker vedkommende å se barnas privatliv bli eksponert på Internett?   

«Åh, så fint det ble! Slike innlegg liker jeg aller best<3» https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/15/lillesoster-sin-lesekrok/#comments

Folk liker å se fine interiører, og så tror de at Caroline er deres egen, private venninne og at Carolines barn derfor er en del av gjengen. Leseren blir lurt og har ikke evne til å forstå at de ikke er lesere, men kikkere. At det de blir presentert for er en semi-virkelighet hvor bloggeren bevisst benytter virkemidler hentet fra ukeblader (det vet de jo er salgbar vare). Bloggen er verre enn «se og hør» og andre ukeblader, verre fordi familiens privatliv blir stylet, dandert og publisert hver eneste dag, ikke bare en gang i blant, og mens ukebladene må forholde seg til VVP, kan CBEbloggen gjøre akkurat hva de vil, til og med overskride norsk lov/være kriminelle (markedsføringslov og barnekonvensjonen) uten at noen reagerer. 

Jeg er muligens litt dum, men jeg syns bloggfenomenet er farlig. Farlig fordi de står fritt til å utlevere umyndige personer og andre de mener fortjener det (slik Anne Brith gjør), uten at disse kan forsvare seg. Farlig fordi de formidler livsstiler som er ødeleggende for kloden vår, og ikke minst fordi de lyver både visuelt og verbalt.

• Liker 22
Skrevet
23 minutter siden, formula skrev:

Artig prat om CBE på "Kvinneguidens venner" i dag👍😄

hva er "Kvinneguidens venner"?

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Pust skrev:

Folk liker å se fine interiører, og så tror de at Caroline er deres egen, private venninne og at Carolines barn derfor er en del av gjengen. Leseren blir lurt og har ikke evne til å forstå at de ikke er lesere, men kikkere. At det de blir presentert for er en semi-virkelighet hvor bloggeren bevisst benytter virkemidler hentet fra ukeblader (det vet de jo er salgbar vare). Bloggen er verre enn «se og hør» og andre ukeblader, verre fordi familiens privatliv blir stylet, dandert og publisert hver eneste dag, ikke bare en gang i blant, og mens ukebladene må forholde seg til VVP, kan CBEbloggen gjøre akkurat hva de vil, til og med overskride norsk lov/være kriminelle (markedsføringslov og barnekonvensjonen) uten at noen reagerer. 

Jeg er muligens litt dum, men jeg syns bloggfenomenet er farlig. Farlig fordi de står fritt til å utlevere umyndige personer og andre de mener fortjener det (slik Anne Brith gjør), uten at disse kan forsvare seg. Farlig fordi de formidler livsstiler som er ødeleggende for kloden vår, og ikke minst fordi de lyver både visuelt og verbalt.

Du er ikke dum da dette fenomenet er farlig da de åpenbart ikke skjønner konsekvensene av egen uansvarlighet. 

• Liker 4
Skrevet
52 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Denne kommentaren går jo rett inn under en brukers innlegg i denne tråden som omhandlet den ekstreme «fansen». Vedkommende fortalte om en film som omhandlet usunn dyrking av kjendiser hvor fansen innbilte seg at de var en del av familien. De var særlig begeistret for innlegg hvor mindreårige var omtalt. 

Når det gjelder kommentarfeltet til bloggeren er jeg usikker på om hvilke kommentarer som er fiktive eller ikke. Altså  jeg er usikker på om Eriksen fremdeles bedriver med kommentarjuks og i hvilket omfang. Hvor langt er eierene villig til å gå for å få oppmerksomhet?

Spot on! 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Men hvem skriver sånn? Det kan da ikke være voksne mennesker? Det er jo i beste fall filterløst, i verste fall forstyrret. 

Morten Hegseth har vel uttalt noe lignende tidligere i sin podcast. 

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, Viking-girl skrev:

Morten Hegseth har vel uttalt noe lignende tidligere i sin podcast. 

Har Morten Hegseth sagt at han skulle ønske han var barnet til  CBE og LKE?  

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, pøbelsara skrev:

Har Morten Hegseth sagt at han skulle ønske han var barnet til  CBE og LKE?  

Yes! 

• Liker 2
Skrevet

Damen er ikke til å kjenne igjen. 

• Liker 14
Skrevet

Ta heller kritikken på utseende på botox, filter og redigering enn hvordan hun faktisk ser ut. Det blir fort usaklig og latterliggjøring.

Jeg vil heller latterliggjøre den putesprayen som det reklameres for. Altså. Det er alt ræl vi skal kjøpe kjøpe kjøpe her i verden. Blir så provosert når det gang på gang oppfordres til å kjøpe totalt unyttige ting!

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, Oline12 skrev:

Ta heller kritikken på utseende på botox, filter og redigering enn hvordan hun faktisk ser ut. Det blir fort usaklig og latterliggjøring.

Jeg vil heller latterliggjøre den putesprayen som det reklameres for. Altså. Det er alt ræl vi skal kjøpe kjøpe kjøpe her i verden. Blir så provosert når det gang på gang oppfordres til å kjøpe totalt unyttige ting!

Putespray?

• Liker 5
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Oline12 skrev:

Jeg er enig. Og jeg tror at utseendet hennes er så endret nå FORDI  hun har fått en overdose restylane i leppene - eller rett og slett har falt i restylane-gryta. Men jeg vet ikke om det er lov å nevne det her uten at det blir moderert som spekulasjoner? Det er jo lett  å se, da.

Evt kan hun ha slått seg skikkelig og fått verandaleppe. I så fall hadde hun flaks at den ble så symetrisk og like hoven på begge sider. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 19
Skrevet

Putesprayen er ikke reklame. Hun anbefaler igjen av sitt gode hjerte med alle

mulige forbehold. 

Og jeg er slem og tror ikke et øyeblikk på at hun ikke har noen fordeler av å skrive om den sprayen. 

• Liker 24
Skrevet (endret)
25 minutter siden, pøbelsara skrev:

Putesprayen er ikke reklame. Hun anbefaler igjen av sitt gode hjerte med alle

mulige forbehold. 

Og jeg er slem og tror ikke et øyeblikk på at hun ikke har noen fordeler av å skrive om den sprayen. 

Det er så ufattelig mange unødvendige og merkelige produkter som er skadelige for denne verden. CBE er dyktig på å finne disse, og på å påvirke andre til å kjøpe dem. Vi får håpe Berg Eriksen er stolt av seg selv for å ha banet vei og inspirert titusener til å trykke på fast forward-knappen, nå som det er bekreftet at havet om et par tiår vil inneholde mer plast enn fisk. Way to go, Eriksens.

Endret av Ultiva
  • Liker 24
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om jeg er født under en stein, men jeg forstår bare ikke markedet og behovet for en putespray? Hvorfor i allverden skal man spraye hodeputen med kjemikalier før man legger seg? :klo:

Jeg er enig i at nyvasket sengetøy lukter helt fantastisk, og jeg bruker gjerne en velduftende tøymykner til akkurat sengetøy. Men å spraye hodeputen daglig/jevnlig med parfyme?

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...