Gå til innhold

Ingeniører - se her:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og arkitekt . Dessverre har jeg litt problematisk forhold til matte så det spørs om noe av dette egentlig er gjennomførbart for meg.... Men folk har fått til utroligere ting før på ren viljestyrke 😊  

Anonymkode: a847f...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan alltids ta opp måtte og se om det går bedre nå, men jeg ville ikke  gått for en ingeniørutdanning om matte fortsatt er tungt.

 

Kreativitet og utforskertrang er også viktig for barnehagelærere. Så sånn sett er mulighetene mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Grønt blad skrev:

Du kan alltids ta opp måtte og se om det går bedre nå, men jeg ville ikke  gått for en ingeniørutdanning om matte fortsatt er tungt.

 

Kreativitet og utforskertrang er også viktig for barnehagelærere. Så sånn sett er mulighetene mange.

Har fått både topp og bunn-karakter i matte. Matte fascinerer meg. Trenger å øve mer og ikke la meg låse av prestasjons-angst . Derfor hadde et sommerkurs vært helt supert. 

Anonymkode: a847f...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ingeniør en beskyttet tittel nå? 

Anonymkode: a847f...a96

Ingeniør er ofte en stillingstittel og ikke beskyttet som sådan, mens derimot høgskoleingeniør, bachelor i ingeniørfag, sivilingeniør er beskyttet og viser til en bestemt utdanning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en siv.ing utdannelse i byggfag, og arbeider for ett av de fire stor rådgivende ingeniørfirmaene i norge. I mitt arbeid så må jeg være strukturert, nøyaktig, planlegge og en problemløser. Spesielt i byggebransjen må du ha nok faglig selvtillit til å tørre å stå i mot folk med store personligheter som skal spare penger. 

Når du skriver at du er kreativ så tenker jeg med en gang arkitekt eller landskapsarkitekt eller lignende. Men at du er undrende og nyskjerrig peker mer mot forskning. Altså, under utdannelsen så får du jo lært hvordan ting henger sammen, som du sier, men i arbeid som byggingeniør så vet du jo hvordan byggeprosjekter henger sammen. 

Anonymkode: 4e3a9...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli geoingeniør, så kan du være med på å ødelegge alt liv på jorda, som forøvrig er godt i gang med SRM, SAI, og hva de nå heter disse solblokkeringsprogrammene som vi ikke skal vite om.

NB! Det er neppe noe som heter geoingeniør, men geoengineering er dessverre et fagfelt som ikke skal omtales, men i NOU nr 14 2008 (Norges Offentlige Utredning), er temaet beskrevet som tabu. Slå det opp på Stortingets nettsider selv, det er lett å finne pdfen.
SRM - Solar Radiation Managment  /  SAI - Stratospheric Aerosol Injection

Folk verden rundt vil takke den som får løftet dette opp på debatterbart nivå, av miljø- og helsehensyn.
Det er en skam at vi har politikere som lar dette ligge udebattert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...