Gå til innhold

Blakk alenemor vil sette opp boller og saft-bod på torget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Greit, Bare jeg som synes all inclusive -ferie til oss er et godt formål skjønner jeg. Ser den om at man ikke vet hvordan maten har blitt tillaget, men det gjelder da alt av loppiser, dugnader også. Folk handler jo der uten forbehold. Forøvrig er det jo flere tiggegrupper på facebook hvor folk utleverer seg og fattigdommen sin anonymt og folk vippser jo de i hytt og gevær. Hva er forskjellen?

Anonymkode: 0d523...f72

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres bare helt tullete ut. Har du ingen tilgang på barnepass sånn at du kan ta deg en ekstra jobb en periode? 

Anonymkode: be926...60f

Hadde lyst til å gjøre noe morsomt sammen med barnet mitt, lære henne salg og å tjene penger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt både kaffe og kake.. :)  Men ikke pga at jeg synnes synd på deg eller noe slikt. Eller for at du skal dra på ferie.

Men fordi du har "baller" til å stå slikt i offentligheten! Det er flaut, så ja, det skal du ha! :)

Anonymkode: cb6a0...282

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt. Kjøper aldri sånn hjemmelaget, vet jo ikke noe om din hygiene på kjøkkenet o.l.

Anonymkode: 78b37...32b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit, Bare jeg som synes all inclusive -ferie til oss er et godt formål skjønner jeg. Ser den om at man ikke vet hvordan maten har blitt tillaget, men det gjelder da alt av loppiser, dugnader også. Folk handler jo der uten forbehold. Forøvrig er det jo flere tiggegrupper på facebook hvor folk utleverer seg og fattigdommen sin anonymt og folk vippser jo de i hytt og gevær. Hva er forskjellen?

Det blir vel litt at skal du tigge til en all inclusive ferie, så er du ikke veldig fattig. Var noe annet om du tagg om vintertøy til barnet ditt.

Jeg er selv fattig enslig mor, og jeg har både kulde astma, og atopisk dermatitt. Så en uke eller 2 i varmen, hadde vært himmelrike for meg, og så godt for helsen min. Men det er jo ikke noe jeg har råd til. Vi må ha mat på bordet, og klær, husleie og strøm. 

Og selger du 100 boller til 10 kr stk, så er det 1000 kr. Hvor mange boller må du selge, for å få denne ferien din?

Anonymkode: ff9f0...c0a

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krampus

Jeg hadde kjøpt, ikke p.ga sydenferie men fordi jeg syns det er gøy når det skjer noe. Og jeg liker boller. Helst med sjokoladebiter i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et godt formål for DEG. 

Jeg kjøper aldri kaker på loppis heller pga usikkerhet rundt hygienen i private hjem. 

Anonymkode: 1c8db...628

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du faktisk få kjøkkenet ditt godkjent hos Mattilsynet (tips: Det blir ikke godkjent i nåværende stand så her må du nok ut med titusenvis av kroner) samt ha tillatelse til å sette opp boden din. 

Ellers syntes jeg det bare er en dårlig ide. Hvem vet hvilke hygieniske forhold disse bollene er laget under, sydenferie er ikke noe de fleste gidder å sponse og du må selge veldig mange boller for å få råd til ferie. 

Anonymkode: febc0...d98

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre å selge noe ikke spiselig som er hjemmelaget (håndarbeid el.l.). :tekola: Og dropp å skriv det som du tenkte å skrive på plakaten.

Anonymkode: c9aa4...cfd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mennesker som viser initiativ, så jeg hadde kjøpt med meg en pose med boller i full fart før dere ble jaget bort. Som du ser av denne tråden er det nok mange som ville vært på tråden til politiet før dere rakk å selge så mye som en eneste bolle! :fnise:

Søk om tillatelse først, altså. Synes det er litt kult at folk finner på slike sprell og ikke bare tigger på FINN eller torg og gater. Tommel opp fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du norsk ? 

Jeg synes det er tøft gjort men samtidig stusser man jo over fremgangsmåten din. Kleint for barnet ditt ? 

Anonymkode: f6031...19e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere steder i landet arrangeres det bruktmarkeder. Der kan du selger brukte klær, leker etc.

Kanskje det finnes noe sånt i traktene du bor i, ts?

Anonymkode: 395fd...cde

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krampus
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du norsk ? 

Jeg synes det er tøft gjort men samtidig stusser man jo over fremgangsmåten din. Kleint for barnet ditt ? 

Hvorfor skulle hun ikke være norsk? folk selger jo boller og, kaker og vafler og saft og jorbær i veikanten hele sommeren, har aldri sett noen andre enn nordmenn gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt noen sine hjemmelagde boller, for å støtte en all-inclusive ferie til Gran Canaria. Hadde tenkt du var relativt patetisk, der du stod. Vel, hadde egentlig ikke kjøpt boller hos ei voksen dame på torget uansett hvilken sak hun samlet inn penger til, da jeg ikke aner hvilke hygieniske forhold bollene ble laget under, samt at jeg ikke vet hva pengene ender opp med å bli brukt til. 

Anonymkode: e546e...f4f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan legge ut en spleis. Det er innafor. Tigging det og men mindre påfallende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg kjent deg ville jeg kjøpt fordi jeg følte meg forpliktet til det.

Var jeg deg ville jeg vurdert å spredd ordet om loppemarked. Funnet frem rubbel og bit av ting du og barnet ditt ikke trenger eller bruker. Prissatt det lavt (bedre å få 15,- for den dukka eller dvd'en enn at den bare ligger der og tar plass) og samtidig solgt vafler, kaffe og saft. Si gjerne noe om at datteren din (i realiteten mest deg, men du skjønner), holder loppemarked for å få inn lommepenger til sommerferien. Enten åpner du deler av boligen din, låner gymsalen, eller hvis du har garasje kan den tas i bruk. 

Vinn/vinn/Vinn 😁

Anonymkode: e3c94...223

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Merricat skrev:

Hvorfor skulle hun ikke være norsk? folk selger jo boller og, kaker og vafler og saft og jorbær i veikanten hele sommeren, har aldri sett noen andre enn nordmenn gjøre det.

Fordi hele stuntet virker veldig «frempå» og direkte veldig motsatt av typisk norsk. Derfor lurer jeg. Ser ikke for meg en typisk norsk person gjøre dette nei. Kanskje mer syd-europeisk ? Eller latinamerikansk ? 

Greit nok at mødre på Vestkanten selger boller for fotballlaget.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på å sette opp en bod på torget hvor jeg selger kaffe, kaker og boller sammen med barnet mitt. Tenker å skrive skilt med "Vi er lei av snø og hålke. Inntekten går til all inclusive-hotell på Cran Canaria. Blir du med?" Vi bor i en liten bydel, håpet er at det oppfattes som morsomt og lite selvhøytidelig. Og kanskje blir vi kjent med koselige naboer. Er dette teit eller morsomt? Ville du handlet hos oss?

Jeg hadde ikke kjøpt til dette formålet. "Sydenferie" er luksus og en stor miljøbelastning. Om du hadde solgt boller og saft mot donasjoner til veldedige formål, da kunne det tenkes at jeg hadde gitt noen kroner. 

Og ikke bruk ordet "fattig" i en diskusjon om sydenferie!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi hele stuntet virker veldig «frempå» og direkte veldig motsatt av typisk norsk. Derfor lurer jeg. Ser ikke for meg en typisk norsk person gjøre dette nei. Kanskje mer syd-europeisk ? Eller latinamerikansk ? 

Greit nok at mødre på Vestkanten selger boller for fotballlaget.  

Skulle Stå i veikanten haha 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...