Gå til innhold

Hvordan forandre personligheten sin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg måtte ta den testen, og jeg er visst ENTJ-A, såkalt "Kommandør". Det stemmer rimelig bra. Dominant, hensynsløs og utilgivelig. Ja, det stemmer nok. Men det blir rimelig svart/hvitt det her. Det er jo så mange nyanser som gjør oss til oss, og som gjør hver enkelt personlighet unik. Fellestrekkene og kategoriene er greie nok, men man skal vel ikke se seg helt blind på dette heller.

Det var visst bare 3% av befolkningen som var ENTJ-A. Det er jo greit, det og.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er galt med det? Jeg får også INTJ-T på den testen (har til og med tatt testen med to års mellomrom: evig det samme😄). Jeg er også kvinne sånn som deg og del av 0.8 gjengen:laugh:

Den personlighetstesten er kanskje ikke seriøs: men INTJ-T passer faktisk veldig bra på meg. Hvorfor er du så lei deg for å være "Arkitekt?" Jeg lever helt greit med det jeg og kjente meg godt igjen.

Anonymkode: eab33...fff

Skrevet

For å svare Ts på sitt opprinnelige spørsmål, og komme med konkrete forslag til å forandre personligheten sin, så kan man oppleve en endret personlighet etter å ha gjennomgått et traume. Om det endrer personligheten så i den grad at man forandrer personlighetstype, vet jeg ikke. Og om personligheten din endres til det bedre er nok også usikkert.

https://tidsskriftet.no/2007/09/noe-laere-av/nar-personligheten-endrer-seg

Jeg vil råde deg til å begynne prosessen med å bli glad i deg selv. Se det positive i dine egenskaper, sett pris på hvorfor akkurat du er unik. Fortell din indre kritiker at du er bra nok som du er, og ros deg selv for dine kvaliteter. Men det er kanskje lett å si for meg, som tydeligvis er ENTJ. Det er iallefall mitt råd.

Skrevet

Jeg har INFJ-T, visstnok under 1% som har den. Vet ikke helt om jeg tror på det men. Man lærer å sette pris på alle sider ved seg selv etterhvert som man blir eldre. Det å ikke bry seg så mye er lurt, selv om det ikke alltid er så lett. 

Anonymkode: 4d9a5...3a6

Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Jeg er også INTJ-T. Fikk helt sjokk i starten og gikk litt i kjelleren (fikk på en måte bekreftet at jeg er annerledes enn de fleste damer), men nå syns jeg det er kult. Embrace it, sister! Du har mange egenskaper verden kan få nytte av!

Skrevet

Har tatt testen før og blitt INTJ, tok den igjen nå og ble ENTJ. Jeg er litt på grensen mellom introvert og ekstrovert tydeligvis, for det var i grenseland sist og husker jeg. Det er noen år siden. Uansett... Jeg forstår ikke hvorfor det er så galt å være det ene over det andre? Alle har jo positive og negative egenskaper, og man skal ikke være legge for mye i slike tester tror jeg.

Anonymkode: ca19e...e97

Skrevet
On 2/12/2019 at 1:53 AM, Sliten&kjørt51 said:

vids

Thank you for this.

Downloaded. With the fury of a thousand suns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...