Gå til innhold

Er det bare meg som synes synd på babyer som vaksineres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt for vaksiner, og mener det er helt nødvendig, noe som gjøres for helsen og som ikke kan unngås. Jeg hadde også vaksinert egne barn om jeg hadde. 

Men, likevel. Jeg får så vondt av dem. De er så utrolig små, og ser på deg med et sånt uskyldig blikk, fullstendig avhengig av trygghet og tillit, og plutselig, uten deres samtykke, så kjøres ei nål rett inn i låret. Et øyeblikk av nærhet og tillit blir brått forvandlet til gråt, frykt og smerte. 😓 Synes det er hjerteskjærende selv om det er nødvendig og bør gjøres mtp helsen.

Føler dere på det samme?

Anonymkode: e5c62...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Å se de virkelig syke, det er hjerteskjærende.. 

Anonymkode: 6d4d5...d11

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sokkar skrev:

Ja, det er vondt å ikke kunne forklare det til dem... men heldigvis er det så kortvarig :)

Ja, det er liksom akkurat det. De forstår ingenting, aner ingen fred og fare og plutselig så får de bare kjempevondt😞

Anonymkode: e5c62...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske mine gråt.

Disse små stikkene er ingenting i mot all annen smerte barn opplever (og tåler fint) gjennom oppveksten (og da snakker jeg om de som har en god oppvekst). 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å gråte skikkelig på første vaksinerunde hos min 😭 klarte ikke å holde tilbake tårene. Syntes det var skikkelig fælt! 

Anonymkode: aaaf8...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt for vaksiner, og mener det er helt nødvendig, noe som gjøres for helsen og som ikke kan unngås. Jeg hadde også vaksinert egne barn om jeg hadde. 

Men, likevel. Jeg får så vondt av dem. De er så utrolig små, og ser på deg med et sånt uskyldig blikk, fullstendig avhengig av trygghet og tillit, og plutselig, uten deres samtykke, så kjøres ei nål rett inn i låret. Et øyeblikk av nærhet og tillit blir brått forvandlet til gråt, frykt og smerte. 😓 Synes det er hjerteskjærende selv om det er nødvendig og bør gjøres mtp helsen.

Føler dere på det samme?

Anonymkode: e5c62...71f

Tull og hysteri. Små barna gråter like sårt om du stikker de med nål eller pm du tar vekk favorittleken. De har veldig kort hukommelse og om 1 min er det glemt. Du er ikke moden nok til å bli mor ennå så lenge du tenker slik.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh ja. Hilsen, en som måtte stikke sin baby med nål annenhver dag for å ta blod fra blodårer. Fordi det var fare for at han var alvorlig syk. Da gjorde det ikke noe å stikke han så lenge det kunne hjelpe å finne ut hva som var

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å gråte skikkelig på første vaksinerunde hos min 😭 klarte ikke å holde tilbake tårene. Syntes det var skikkelig fælt! 

Anonymkode: aaaf8...6b4

Det er ikke spesielt heldig, barnet ser til deg for ro og trygghet så når du gråter vil barnet bli mer urolig og redd. 

Anonymkode: 6ebfe...564

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Liven_ skrev:

Tull og hysteri. Små barna gråter like sårt om du stikker de med nål eller pm du tar vekk favorittleken. De har veldig kort hukommelse og om 1 min er det glemt. Du er ikke moden nok til å bli mor ennå så lenge du tenker slik.

Jeg hadde vaksinert barnet mitt selv om jeg hadde syntes synd på det akkurat i det øyeblikket.

Anonymkode: e5c62...71f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Liven_ skrev:

Tull og hysteri. Små barna gråter like sårt om du stikker de med nål eller pm du tar vekk favorittleken. De har veldig kort hukommelse og om 1 min er det glemt. Du er ikke moden nok til å bli mor ennå så lenge du tenker slik.

Vi har visst fått besøk av en ånd fra forrige årtusen 😱

Anonymkode: aaaf8...6b4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har visst fått besøk av en ånd fra forrige årtusen 😱

Anonymkode: aaaf8...6b4

?

Anonymkode: e5c62...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: e5c62...71f

Små barn har IKKE kort hukommelse! Oppdater deg. Høres ut som om du sammenligner de med gullfisk. 

Anonymkode: aaaf8...6b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke barn selv ennå, men jeg har hund,  og føler jo på det når hun får vaksine, særlig da hun var valp. Hun aner jo ikke hva jeg drar hun med på, hvorfor jeg hjelper en fremmed med å stikke henne.

Men samtidig,  hun får en godbit og så er det glemt. Og det lille stikket er faktisk ingenting mot hva hun selv utsetter seg for, så håper jeg skal klare å tenke like fornuftig når jeg får barn 😉 barnet har overlevd en fødsel, det skal falle og dunke borti ting, jeg tror nok det lille stikket er glemt på rekordtid 😉

Anonymkode: 71d0d...b69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som enkelte projiserer egne opplevelser av sprøytestikk over på barnet. At barnet gråter, er ikke ensbetydende med at sprøytestikket var forferdelig smertefullt.

Anonymkode: 7485d...f3d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i tillegg er det unødvendig og skadelig.

Anonymkode: f7ffb...944

Sukk. Vaksiner er unødvendige og skadelige? Luring, du.

Anonymkode: a54de...9e8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Liven_ skrev:

Ohh ja. Hilsen, en som måtte stikke sin baby med nål annenhver dag for å ta blod fra blodårer. Fordi det var fare for at han var alvorlig syk. Da gjorde det ikke noe å stikke han så lenge det kunne hjelpe å finne ut hva som var

❤️

Anonymkode: e5c62...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke spesielt heldig, barnet ser til deg for ro og trygghet så når du gråter vil barnet bli mer urolig og redd. 

Anonymkode: 6ebfe...564

Ble skikkelig ratt på senga selv! Skjerpa med til runde nr 2 😉

Anonymkode: aaaf8...6b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ble skikkelig ratt på senga selv! Skjerpa med til runde nr 2 😉

Anonymkode: aaaf8...6b4

Det er lov det. Vi er bare mennesker 

Ts

Anonymkode: e5c62...71f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...