Gå til innhold

Håndtere dårlig samvittighet


KaEp

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har vært sykemeldt 50% i to uker. I dag var jeg hos legen igjen og fikk to nye uker med 50%, usikker på om jeg blir videre sykemeldt etter det eller ikke. Regner med at behovet fortsatt er der, men redd for å ikke tørre mer pga samvittigheten. 

Jeg er sykemeldt pga flere psykiske problemer jeg har hatt lenge, med en ekstra ille periode nå for tiden. Jeg klarer nesten ikke å være på jobb. 

Sjefen min vet en del om min psyke fra før, da jeg fortalte det for rundt et år siden da jeg hadde et par måneder med 25% sykemelding. Ingen andre vet noe. Hun er forståelsesfull og har tatt det bra, men jeg merker godt at det blir en ekstra belastning for henne og mine kollegaer de dagene jeg ikke er der og hvordan de skal legge opp dagene jeg er borte. Jeg vet jeg bidrar til mer kaos, og mer stressende dager for de andre. 

Ganske kaos periode på jobb fra før av, før jeg ble sykemeldt. Mye som skjer, mye sykdom, masse vikarer osv. 

Jeg får altså så sykt dårlig samvittighet, og vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg er så fortvila over at jeg føler jeg skuffer de, sjefen og mine jobb-venner. Egentlig hadde jeg lyst til å få en 100% sykemelding en periode, men samvittigheten holder meg igjen. Jeg tør rett og slett ikke, og er redd hva andre skal tenke. 

Alle sier ting som "pass på deg selv", "du trenger ikke å ha dårlig samvittighet" osv. Men det er lettere sagt enn gjort. 

Hvordan kan jeg lette mer på min egen samvittighet, egentlig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...