Gå til innhold

Nå trenger jeg sårt råd og veiledning her..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så typisk politiet. 

Fant en rottweiler ute på natten engang, den stod midt på hovedveien og så på meg. Det var en unghund. Rullet ned vinduet og den kom logrende mot meg, så den fikk være med på tur. 

Ringte politiet, nei, om ikke jeg kunne passe på den? For de gadd ikke styre med Falken (som tok hittehunder)

Dette var før Facebook og sånn, så jeg hadde den i TRE dager før politiet greide å formidle kontakt med eieren. Som hadde meldt den savnet omtrent samtidig som jeg fant den. 

Eieren var overlykkelig og jeg fikk 800 kr av ham 😀

Når politiet ikke gidder å reagere i en slik sak som TS forteller om, hadde jeg ringt til Mattilsynet. Er de som tar slike saker til sist, politiet bistår vel bare om det er snakk om å ta seg inn ulovlig eller Mattilsynet er redd for egen sikkerhet. 

Håper du holder oss oppdatert så godt det lar seg gjøre! Kudos til TS som bryr seg! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Neket skrev:

Er så typisk politiet. 

Fant en rottweiler ute på natten engang, den stod midt på hovedveien og så på meg. Det var en unghund. Rullet ned vinduet og den kom logrende mot meg, så den fikk være med på tur. 

Ringte politiet, nei, om ikke jeg kunne passe på den? For de gadd ikke styre med Falken (som tok hittehunder)

Dette var før Facebook og sånn, så jeg hadde den i TRE dager før politiet greide å formidle kontakt med eieren. Som hadde meldt den savnet omtrent samtidig som jeg fant den. 

Eieren var overlykkelig og jeg fikk 800 kr av ham 😀

Når politiet ikke gidder å reagere i en slik sak som TS forteller om, hadde jeg ringt til Mattilsynet. Er de som tar slike saker til sist, politiet bistår vel bare om det er snakk om å ta seg inn ulovlig eller Mattilsynet er redd for egen sikkerhet. 

Håper du holder oss oppdatert så godt det lar seg gjøre! Kudos til TS som bryr seg! 

TS her, Du er et snillt menneske som gjorde det. Selv har jeg tatt alle 4 bikkjene inn til meg. Klarer ikke la dem være alene i natt. Politiet får ta en vurdering på dette hva som skjer videre. Jeg har passet disse hundene flere ganger tidligere, og de har det trygt og godt hos meg. Her får de alt de trenger :). Jeg prøver bare og være snill jeg, det er min plit som hundeelsker og hjelpe hunder i nød. Jeg holder dere alle oppdatert over hva som skjer videre. Til alle som har svart: Tusen takk for gode råd og tips, og tusen takk for at dere tar dere tid. Ønsker alle en super fin kveld og natt! :)

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, Du er et snillt menneske som gjorde det. Selv har jeg tatt alle 4 bikkjene inn til meg. Klarer ikke la dem være alene i natt. Politiet får ta en vurdering på dette hva som skjer videre. Jeg har passet disse hundene flere ganger tidligere, og de har det trygt og godt hos meg. Her får de alt de trenger :). Jeg prøver bare og være snill jeg, det er min plit som hundeelsker og hjelpe hunder i nød. Jeg holder dere alle oppdatert over hva som skjer videre. Til alle som har svart: Tusen takk for gode råd og tips, og tusen takk for at dere tar dere tid. Ønsker alle en super fin kveld og natt! :)

Anonymkode: 98646...efb

Så godt å vite at du tar vare på hundene hjemme hos deg! Fantastisk bra TS :klappe: Har de hatt tilgang til vann disse dagene inne hos naboen? Tenker på om det kan være noen fare med dehydrering. Kjempebra at du tok affære ❤️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøkensina skrev:

Så godt å vite at du tar vare på hundene hjemme hos deg! Fantastisk bra TS :klappe: Har de hatt tilgang til vann disse dagene inne hos naboen? Tenker på om det kan være noen fare med dehydrering. Kjempebra at du tok affære ❤️ 

På en eller annen måte så har de hat tilgang til vann. Når jeg kom inn der, så var gulvet vått, var ikke hundetiss, var vanlig vann fra springen. Og dessuten var de ikke så veldig tørste heller. Men de var enormt sultne da, og bærer preg av og ha gått uten mat i dagevis. Sånt her er ikke greit i det hele tatt. Det er visst ikke første gang han reiser ifra hundene sine på denne måten fortalte en nabo av meg som jeg snakket med når jeg skulle kjøre bilen minn inn i garasjen. Men nå får  jeg se hva politiet sier i morgen, så får man ta det derifra. Skriver til dere i morgen for å holde dere opdatert for hvordan det går...

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en eller annen måte så har de hat tilgang til vann. Når jeg kom inn der, så var gulvet vått, var ikke hundetiss, var vanlig vann fra springen. Og dessuten var de ikke så veldig tørste heller. Men de var enormt sultne da, og bærer preg av og ha gått uten mat i dagevis. Sånt her er ikke greit i det hele tatt. Det er visst ikke første gang han reiser ifra hundene sine på denne måten fortalte en nabo av meg som jeg snakket med når jeg skulle kjøre bilen minn inn i garasjen. Men nå får  jeg se hva politiet sier i morgen, så får man ta det derifra. Skriver til dere i morgen for å holde dere opdatert for hvordan det går...

Anonymkode: 98646...efb

Stakkars hunder :( Bra at de ikke er i noen fysisk akutt fare lenger nå. Fint at du skal oppdatere i morgen, ha en fin kveld :klemmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. God morgen forresten. Nå har politiet vært i huset til naboen, og der fant de 6 døde valper. FY FAEN SÅ SINT JEG BLIR!!!! Visste ikke at den ene bikkja var drektig en gang. Døde valpene var godt hjemt i kjelleren der. Politiet tok med seg 3 hunder, mens jeg sitter her med den eldste hann bikkja som er 10 år. Poltiet så på dette som en svært alvorlig sak, og de skulle spore opp eier i Sverige. Jeg blir både sint og lei meg når  jeg trodde jeg hadde en nabo som var en dyrekjær  person, men så feil kunne man visst ta.

Jeg holder dere oppdatert utover dagen i dag over hva som skjer videre. Igjen, vil jeg si tusen takk for alle som har lagt igjen kommentarer her inne.

Og til sist: Det er min plit som et dyremenneske og bryte inn når dyr ikke har det bra. Vurderer om jeg skal ringe oppdretter av rasen der han kjøpte bikkjene fra og si ifra om hva som har skjedd...

Ha en fin dag så lenge.

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har sagt det som trengs å sies her fra før av, så jeg tilføyer bare et lite hjertesukk:
tenk om alle kunne ha brydd seg like hjertevarmt om et ensomt menneske som sitter alene hjemme
uten mat, vann og mulighet til å komme ut hver dag hvis det har lyst. Det skulle ha vært slik. :sukk: 

Anonymkode: f2028...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hva skjedde nå? Det var meg som skrev dette. Ingen anonym. :) 

Du trykket vel på Anonym uten å være klar over det? Jeg går hjemme hver dag, 23 år. Ødelagte ryggen min på jobb, ssykemeldt på den 8 uka nå.

Den 10 år gamle hannen og jeg, har blitt veldig gode og nære venner nå føler jeg :) Viktig at alle hunder og  dyr generelt har tilgang på mat og vann hele tiden! Jeg skriver mer til deg/dere når jeg vet mye mer, i løpet av dagen. Ha en flotters dag! TS

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det fantes dyrepoliti i Norge, men det gjør kanskje ikke det...??
Så bra du bryr deg TS :) 

Anonymkode: 0b088...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi beskjed til oppdretter av hundene, det vet jeg vedkommende vil sette pris på, uansett hvor trist situasjonen er. Takk TS for ditt engasjement og hjertevarme, håper hundeeier aldri får lov til å eie hund igjen.

Anonymkode: 999f3...b33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det fantes dyrepoliti i Norge, men det gjør kanskje ikke det...??
Så bra du bryr deg TS :) 

Anonymkode: 0b088...bf4

Det er ikke dyrepoliti overalt. :( 
I dag har følgende politidistrikt fått eller skal få en egen dyrepolitigruppe: Trøndelag, Sør-Vest, Øst, Vest og Innlandet politidistrikt. Ordningen skal etter hvert utvides til hele landet, men enhetene er små. Dyrevernalliansen arbeider for et slagkraftig dyrepoliti over hele landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. God morgen forresten. Nå har politiet vært i huset til naboen, og der fant de 6 døde valper. FY FAEN SÅ SINT JEG BLIR!!!! Visste ikke at den ene bikkja var drektig en gang. Døde valpene var godt hjemt i kjelleren der. 

---

Anonymkode: 98646...efb

Så utrolig tragisk :( 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

---

Den 10 år gamle hannen og jeg, har blitt veldig gode og nære venner nå føler jeg :) 

Anonymkode: 98646...efb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet hvem oppdretter er så gi beskjed! Vedkommende kan advare andre oppdrettere så personen ikke får kjøpt rottweiler igjen. 

Anonymkode: 1e8b0...472

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er merkelig at ingen gjorde noe på en hel uke når hundene stod og bjeffet og naboen tydelig var borte? Og hvordan ordnet han vann til så mange hunder inne i huset i en uke?

Anonymkode: d98f2...488

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...