Gå til innhold

Er det innafor å ikke ha vasket badet siden jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Leo skrev:

Det avhenger av hvordan man ser det 😉 

Egentlig ikke. Under to mnd er under 60 dager, noe som ikke er så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Egentlig ikke. Under to mnd er under 60 dager, noe som ikke er så lang tid.

Det er lang tid å ikke vaske et bad i min mening. 

Mitt hadde iallfall sett mindre bra ut, nå har jeg aldri latt det gå så langt men ser jo hvordan det kan begynne å se ut etter en sjettedel av den tiden. Har tørketrommel på badet som støver en del så vi snakker godt synlig støvlag på alle flater og hybelkaniner på gulvet. Hår overalt såklart, jeg har langt hår og man mister en del på 60 dager, særlig på rommet hvor man vasker, grer, føner og styler det. Vasken, speilet og veggen bak hadde vært full av kladdemerker og flekker fra vannsprut, sminke o.l., dusjen hadde hatt striper med såperester og vannrester langs alle vegger, tydelig skitne fuger og sikkert kalkflekker, doen hadde gulnet litt ved vannkant og renner, også brune striper om du ikke bruker dobørste engang. Og da har jeg ikke kommet til alt jeg søler på badet av kosmetikk og kremer engang.

Anonymkode: b92bf...6a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å ikke ha vasket badet siden jul?

Anonymkode: df344...18c

Om badet ikke er brukt, eller brukt minimt kan det være innafor. Er badet brukt i massevis er uvasket bad i 7 -8 uker utafor. 

Anonymkode: 358c5...123

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvinnfolk har for store krav til vasking.

Anonymkode: df344...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kvinnfolk har for store krav til vasking.

Anonymkode: df344...18c

Det tror jeg ikke.  Ville menn syns det var greit at de offentlige toalettene de gikk på ikke var vasket på over 2 mnd?   Hvorfor skal man ha en annen standard hjemme enn ute?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det tror jeg ikke.  Ville menn syns det var greit at de offentlige toalettene de gikk på ikke var vasket på over 2 mnd?   Hvorfor skal man ha en annen standard hjemme enn ute?

Ehm, litt forskjell på et offentlig og privat toalett. Regner med at det ikke er hundrevis av personer innom badet hjemme hos deg hver eneste dag

Anonymkode: b8935...50c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det tror jeg ikke.  Ville menn syns det var greit at de offentlige toalettene de gikk på ikke var vasket på over 2 mnd?   Hvorfor skal man ha en annen standard hjemme enn ute?

Det er enorm forskjell på et offentlig toalett og et i sitt eget hus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vasket badegulvet mitt på noen uker, men toalettet vasker jeg et par ganger i uken, skyller vasken etter bruk og skyller alltid over dusjdørene etter at jeg har vasket håret.

Anonymkode: 95035...4b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder uten vask av et bad med toalett, dusj og vask som er i daglig bruk er ekkelt, og gir god grobunn for muggsopp i støvet.

Anonymkode: f81b2...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt lenge. Her går det rundt ei uke mellom hver gang. Noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere. Selv om jeg ikke griser på do og bruker dobørste blir det fortsatt støv og det er ikke så pent. Eller skitne dusjvegger, æsj 😛 Hvis jeg ikke hadde vaska dusjen på to måneder, ville jeg ikke følt meg ren når jeg var ferdig med å dusje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vasket badegulv kanskje 3 ganger siden jul. Doen flere ganger i uka. Servant 1-2 ganger i uka. Dusjen en gang i mnd.

Anonymkode: 20529...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er helt innafor. Jeg har faktisk gulv her i huset som jeg aldri har vasket, og har bodd her i 8 mnd 🙈 

Anonymkode: 83571...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 måneder uten vask av et bad med toalett, dusj og vask som er i daglig bruk er ekkelt, og gir god grobunn for muggsopp i støvet.

Anonymkode: f81b2...6fb

Muggsopp i støvet faktisk ... 

Anonymkode: 8d3a3...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SupaWoman said:

Det tror jeg ikke.  Ville menn syns det var greit at de offentlige toalettene de gikk på ikke var vasket på over 2 mnd?   Hvorfor skal man ha en annen standard hjemme enn ute?

Forskjell på et offentlig toalett med flere hundre brukere hver dag, en et hjemmebad som bare brukes av en.

Anonymkode: df344...18c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis badet har vært i daglig bruk siden jul, synes jeg ikke det er innenfor min oppfatning av normal renslighet å ikke ha vasket det. Men nå er det ikke jeg som skal bruke det, så hvis du synes det er ok, er det jo din sak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å ikke ha vasket badet siden jul?

Anonymkode: df344...18c

Personlig synes jeg det er litt vel lenge, men det kommer jo an på. Er det synlig skittent? Hvis det er tannkremflekker på speilet og såperester/ hår/sminke/ skjeggstubber/whatever i/ rundt vaskeservanten, brune render i doen og synlig støv på gulv/hyller/benker/ veskemaskin og kalkavleiringer i dusjen (rosa/lysebrunt belegg), da er det for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å ikke ha vasket badet siden jul?

Anonymkode: df344...18c

Gjør hva du vil. Bor du alene og ikke trenger å ta hensyn til noen så regner jeg med det ikke er super skittent. Bor du med en til eller fler, ville jeg nok ment at å ikke ha vasket badet siden jul ikke er innafor nei. Jeg ville nok da ha vasket i hvert fall doen 3 ganger i mnd. 

Anonymkode: ddd34...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muggsopp i støvet faktisk ... 

Anonymkode: 8d3a3...7ae

Ja, vel. Kort sagt. Men støv er mat for muggsopp.

Anonymkode: f81b2...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...