Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker dere pysj til baby eller sover babyen i bodyen/antrekket det har brukt den dagen? Hvis babyen bruker pysj; skifter dere pysj hver dag og hvor mange måneder er babyen?

Anonymkode: 9c811...6f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på tre uker bruker pysj. Må ha ren hver dag,da han gulper etter "frokosten" fordi han blir så ivrig og spiser litt for fort da.

Skrevet

Min har brukt pysj hver natt fra hun var 2 mnd. Hun er nå 7 mnd. Det å ta på henne pysj er en del av kveldsrutinene. Det å ta på vanlige klær er en del av morgenrutinene. 

Anonymkode: 07552...409

• Liker 1
Skrevet

Vår har brukt pysj hver natt siden fødselen, kun med unntak et par netter der alle pysjer har vært til vask og vi bruker en ren body og bukse som pysj. Vi hadde med pysj til sykehuset. Babyen er 4,5 mnd nå. Det er en del av leggerutinen å bytte til pysj. Og en pysj virker mer behagelig å sove i enn body og bukse/strømpebukse.

Vi tar på ren pysj hver kveld. Vi har en liten gulper som også har en del eksplosjonsbleier, så må uansett ha en god del klesskift i løpet et døgn 😇

Anonymkode: 4bd90...975

• Liker 1
Skrevet

Bruker samme klærne som på dagtid. Kommer nok til å starte med pysj om noen måneder. Gjorde samme med forrige baby. 

Anonymkode: 1ea20...f09

Skrevet

I starten var det av og til pysj, av og til body. Kom litt an på når "natta" starta.

Fra ca 2 mnd ble det mer rutine på kveld, så da var det pysjamas. 

Anonymkode: 7d094...31b

Skrevet

I starten var det litt hipp som happ hva som ble brukt av pysj og body med strømpebukse. Men nå bruker vår på 4 måneder pysj hver natt (med noen få hederlige unntak). Vi bruker ikle ny hver natt, men hvis den er blitt gulpet på eller hatt lekkasje bytter vi selvfølgelig, eller hvis det er gått noen dager.

Anonymkode: a1a94...dfe

Skrevet (endret)

Jeg skiftet til pysj på babyen hver kveld. Det var en del av kveldsritualet før leggetid, og signaliserte at nå er det natt og tid for å sove.

Brukte ullpysj om vinteren, fordi han sparket av seg dyna hele tiden, og en ullpysj holdt han varm. Mener å huske jeg kjøpte dem på Nøstebarn. Veldig gode og lune pysjer. Som baby var det hel pysj i ull med føtter, og senere en todelt med bukser og genser i ull.

Heldigvis gulpet han lite eller sjeldent, og det var heller ikke vanlig med bleieuhell, så en pysj kunne brukes flere netter før den gikk til vask.

Endret av Million
Skrevet

Vi brukte pysj på natten fra starten, for å lage en slags rutine på forskjell på natt og dag. Jeg tenker at vi blir å gjøre det med denne babyen også, men de første ukene etter fødsel er døgnet ofte så diffus at det ikke er det viktigste. Babyen følger sin egen døgnrytme uansett 😂

Anonymkode: 82f04...799

Skrevet

Brukte pysj, og samme ble brukt i noen netter om det ikke var kommet no søl på.

Det å kle av baby helt og å få et kjapt overblikk om at alt ser vell ut var en del av kveld og morgenrutinene. 

Hørte en gang om en baby som hadde fått viklet et hårstrå rundt en tå som stoppet blodtilførselen til tåa. Hadde derfor det å sjekke kropp for utslett og slikt som en del av hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...