Gå til innhold

sliter med å ikke begynne med rus igjen. for å finne litt glede eller lykke i et ubetydelig ensomt liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres kanskje ut som en vits, men jeg er helt seriøs. Har du vurdert å prøve Kristendom eller Islam? Mange tidligere misbrukere som har latt seg radikalisere har greid å legge misbruket på hyllen fordi de har funnet en ny mening med livet i koranen eller bibelen. 

Jeg anbefaler deg først og fremst islam da du allerede har kuttet ut alkohol og siden kristendom allerede har en religiøs forherligelse av alkohol blir det en dårlig miks for deg som er avholds i tillegg til at kristendom ofte er litt for lite ekstremt til å fylle det tomrommet mange føler når de kutter ut rusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du ikke hvordan du skal tenke annerledes? Det er jo bare å tenke annerledes. Vanskeligere er det ikke. 
 

Anonymkode: 43c85...280

Jeg ble oppriktig provosert av denne uttalelsen, og synes den er utrolig ignorant. Hadde dette vært så enkelt som du tror, så hadde vel ingen slitt med noe her i verden da?

Jeg har ikke hatt problemer med rus, men jeg har hatt utfordringer med angst og depresjon. Det er ikke bare å «tenke annerledes». Det er faktisk utrolig vanskelig! Man blir ikke frisk av å putte «tenk positivt!» på et bilde av en solnedgang, altså. Jeg har selv gått på kurs for å lære teknikker for å endre måten jeg tenker på etter at jeg møtte veggen for noen år siden. Å snu tankesettet krever enorm innsats. Hvis du synes det er «enkelt» vil jeg si at da har ikke problemene stukket veldig dypt heller - du er en av de heldige. 

Til TS: hva med å få en hobby for å få tankene over på noe annet? Trening kan vel gi en slags «rusfølelse», kan det ikke? 

Anonymkode: 19591...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en hobby helt til jeg ble nykter. har ikke klart å ta den oppigjenm lå ann til og bli lokalt kjent kunstner. men jeg la opp. mistet "gnisten".

i fjor bygde jeg meg eget hobbyrom for å ta opp en barndomsdrøm som hobby. for jeg var lei av og ikke få til noe mer. men.. rommet har stått ubrukt for jeg sliter med og "komme meg opp av sofaen" har ikke noe energi eller lyster for noe. dette er en stor grunn spm ligger bak triggeren V og finne noe å bli "hektet på" igjen.. hvis jeg tar neg en røyk eller to vil jeg sikkert klare og nyte å gjøre noe igjen. nå har jeg et tankekjør konstand som gjør at jeg ikke finner "mindsettet" til og gjennomføre egne gleder. så dette er en av hovedgreiene for å falle tilbake. jeg lever jo ikkd lengre. jeg bare venter på ny dag dagen lang.. 

Anonymkode: 7922b...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd trening men det er heller ikke noe jeg klarer å drifte meg til alene, har prøvd og ta om kunstneriske talenter med det føles borte, har engasjert meg i frivillige organisasjoner meg jeg blir bare "brukt fordi jeg er en så unik god ressrus" men det blir for mye arbeid som ikke gir meg noe.. jeg trives ikke der jeg bor, jeg trives ikke med livet mitt i det heletatt.  jeg frister ikke til og begynne igjen for å flykte, jeg føler for det fordi jeg er desperat etter og finne noe positivt i livet, finne tilbake til den dama/jenta som klarte seg selv uten noe fordi jeg hadde det godt nok. nå.. er det ikke godt nok for jeg får ikke jobb.. jeg er jo helt udugelig.. og i tilleg råtner jeg bort og blir derfor enda mere udugelig.. jeg vil ikke råtne bort som søppel på dynga.. 

Anonymkode: 7922b...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer:strix: Aldri gi opp, råtner opp gjør du nok ikke. Du bestemmer over deg selv. Det er mange prossesser man må igjen så kommer man seg ut av det styrket. I forhold til rus kan miljøforandring være en meget god faktor, Tror du kunne blitt en dyktig lege evt. kode knekker for NSA:) Man må nesten finne noe man brenner litt for. Bestefaren min var selvlært ingeniør, på grunn av krigen rakk han ikke utdanning. Men det er aldri for sent å utdanne seg.

Anonymkode: c11ac...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg vært en daglig hasjrøyker i 30 år. Slutta for fire måneder siden. 

Har fylt opp disse månedene med frisk luft, skiturer, løpeturer, yoga osv, prøver å få mest mulig frisk luft da.

Nå kjenner jeg at energien og lykken kommer sigende inn i hodet mitt. Er en kamp hver dag, men kampene blir enklere og enklere å vinne. Har også slutta å røyke tobakk, det er også vanskelig. Men jeg skal klare det!! 

 

Anonymkode: 88ebf...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arwen Undómiel

Det er skikkelig bra:) De sier noen ganger at man blir ett helt nytt menneske ved å slutte med sigaretter og slikt. Gru gleder meg litt til å slutte, redd for at jeg skal sprekke å savne sigaretten:P

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎02‎.‎2019 den 14.14, AnonymBruker skrev:

jeg vet ikke hvor jeg trygt kan søke hjelp. og vet ikke hvordan tenke annerledes. d er blitt som en ond sirkel der jeg ståf mellom barken og veden av livet. 

Anonymkode: 7922b...bab

Vanskelig. Tror jeg ville bestemt meg for å følge ut tanken, og røyka, men ikke blandet med alk eller piller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Arwen Undómiel

Tenk så mye man kunne brukt pengene på hvis man klarte å slutte, jeg skal til Bahamas og Hawaii for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...