Gå til innhold

Hvorfor er det så mye knivstikking for tiden?


Gjest Calm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regjeringen har vel kuttet i trygdeutbetalingene noe som medfører at mottakerne av disse, hvor mange av dem er utlendinger fra den tredje verden, blir sinte og aggressive. I deres kulturer løser de ikke frustrasjon med ro og å se ting i et større perspektiv; da er det mye lettere for dem å ta raseriet sitt ut på uskyldige hvite nordmenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er født med ski på beina, og opplever nå at andre er født med kniven i hånda. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniv er og har alltid vært det mest vanlige drapsvåpnet i Norge. Det er mange historier om hvordan det var på bygdefester på landet i gamle dager (ref fanitullen). Vi er et av landene med størst tetthet av skytevåpen men samtidig nesten på bunden når det gjelder drap. Selv om innvandrere er overrepresentert er økningen så liten at dette kan ikke brukes som argument. Også innen innvandrergruppen er det svært lite vold i Norge. Er man mot innvandring må man finne andre argumenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Brutex skrev:

Kniv er og har alltid vært det mest vanlige drapsvåpnet i Norge. Det er mange historier om hvordan det var på bygdefester på landet i gamle dager (ref fanitullen). Vi er et av landene med størst tetthet av skytevåpen men samtidig nesten på bunden når det gjelder drap. Selv om innvandrere er overrepresentert er økningen så liten at dette kan ikke brukes som argument. Også innen innvandrergruppen er det svært lite vold i Norge. Er man mot innvandring må man finne andre argumenter.

Nå har flere reagert på gjengene i Oslo. Det er ganske så drøyt at gutter ned i 12,13-årsalderen rekrutteres og driver med både ran, trusler og bærer kniver( som de også bruker) Disse gjengene består av innvandrerungdom. Vi må faktisk kunne si det og ta det opp uten å bli beskyldt for rasisme ol. Ellers blir det å ikke ta det på alvor=ting blir ikke gjort.

Jeg bor med mange utlendinger og innvandrere, og jeg både ser og hører at de har en annen mentalitet enn typisk norsk. Du må huske på at vold ikke er så tabu i mange innvandrerhjem. En må kunne få lov til å si det. Er du oppvokst med vold, så får du mindre sperrer for å utøve det selv; det er nesten opplagt.

Veldig mange av de voksne innvandrerne er kjempebra og hyggelige folk. Er venn med flere. Men ikke dermed sagt at en skal lukke øynene for at mange ikke har kontroll på ungdommene. Mange av dem syns det er fortvilende selv! 

Nå har det nesten vært daglige hendelser. En skal faktisk ikke gå rundt i byen( Oslo) å være redd, eller få hjertebank når en ser flere enn tre ungdommer sammen! Det er og blir feil. 

Så det er gjengene jeg er bekymret for. Det er de som står bak de fleste dan og trusler samt knivstikking nå. Når det gjelder vold og kriminalitet forøvrig er etnisk norske også representert! Det vet jo alle, så ingen grunn til å tegne vinger på etnisk norske, det er ikke det.

Men! Mentaliteten i det store og hele ER annerledes hos mange innvandrere og utlendinger. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/10/2019 at 8:36 AM, Calm said:

Altså i Norge. Syns jeg leser om det ukentlig. Både folk som blir stukket med kniv i bolig og ute på gata. 

SSB har sikkert tall på hvem som blir stukket, hvem som stikker, og hvor i landet der er økning. Så kan man se på tallene og finne årsaker. 

Det virker som det er mye mer skyting og det er mye mer knivstikking enn det var. Det kan jo tenkes det oppleves som mer fordi det skrives mer om det i avisen, eller det kan jo være at det skrives mer om det i avisen, fordi det brukes mer kniv. 

Jeg tror jeg har lest at det er økning i både skyteepisoder, og kniv bruk, uten at jeg kan linke til dette på stående fot. 

Når det gjelder vold og innvandring, så er jeg av den oppfatning at flyktninger og asylsøkere ikke burde være representert på noe som helst form for kriminalstatistikk overhode.  Tallene viser at det desverre ikke er slik. 

Om man reiser halve kloden for å søke sikkerhet for seg selv, så bør man ikke utøve vold mot andre. Det må være toppen av egoisme. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 10.2.2019 den 13.41, Maleficenta skrev:

Fordi psykiatribehandlingen i Norge er en gedigen vits

Jeg tenker at det blir litt feil å skylde på psykiatrien fordi en person knivstikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et ran med kniv som trussel i kveld ( eller i går kveld blir det). I Bærum. Gjerningsmenn er to utenlandske gutter/menn.

Kan jo oppdatere tråden for hver sak her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe at det har litt med å gjøre at det blir vanskeligere å få penger fra NAV. Det blir flere og flere krav, noe som ikke alltid er forenelig med å være narkis/selger, og så ender pengetvister opp i knivbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/10412325/
Her sier de så å si rett ut at det er snakk om stort sett innvandrerbarn. 
https://www.tv2.no/nyheter/10414685/
Enig i at foreldre har et gedigent ansvar her, når det er snakk om så unge barn. Men jeg er ikke enig i utsagnet "Disse begynner med så mye minus, at de må ha mye mer. De må få spesiallærere i skolen, familiene trenger bedre og større boliger, for eksempel.". Denne provoserer meg. "Hei sønnen din er en fremtidig drapsmann! Gratulerer, Her får du en oppgradering i bolig og vi sponser billappen til mor og far". Straff skal de ikke ha, men belønninger er vist svaret. Det er mange etnisk norske som lever på fattig grensa og som må dele soverom fordi de ikke har plass.. men du ser ikke at de går rundt og stikker folk med kniv for det. 

Skjønner på en måte at du reagerer. Men er grunnen at ungene trekker ut isteden så kan jeg skjønne det. Alt som får de vekk fra gata. Det er de de rekrutteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Skjønner på en måte at du reagerer. Men er grunnen at ungene trekker ut isteden så kan jeg skjønne det. Alt som får de vekk fra gata. Det er de de rekrutteres. 

Hva med å ikke få flere unger enn du har plass til, og klarer å ta deg av i utgangspunktet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosetelys said:

Hva med å ikke få flere unger enn du har plass til, og klarer å ta deg av i utgangspunktet? 

Det nytter dårlig som argument når disse ungene allerede er født. Økt utdanning er en faktor som får med fødselstallene, også hos innvandrere, så kanskje man heller skal sette inn tiltak nå og satse på at det sånn blir bedre i neste generasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hva med å ikke få flere unger enn du har plass til, og klarer å ta deg av i utgangspunktet? 

I visse familier har dessverre ikke kvinnene så mye de skulle ha sagt. Det er jo noen grunner til at de mange ganger får flere barn, og jeg tror ikke at vi skal begynne å gå på kvinnene/ mødrene her. Det er fremdeles en del ting i mange familier som ikke er helt ok. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
SoWhat? skrev (På 14.2.2019 den 20.00):

Skjønner på en måte at du reagerer. Men er grunnen at ungene trekker ut isteden så kan jeg skjønne det. Alt som får de vekk fra gata. Det er de de rekrutteres. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Problemet er jo at de går ute uten å gjøre noe. Enten så sitter barna inne og spiller, eller så går de rundt og gjør hærverk fordi de ikke har noe å gjøre. Problemet er nok mangel på fritidsaktiviteter. Enten så må det bli flere gratis alternativer og oppholdssteder, eller så burde de senke prisene på de som er, fordi svært mange har ikke råd til fritidsaktiviteter i dag. Har du 4+ barn og ingen normal inntekt eller lever på 1 vanlig inntekt og 1 trygd, så sier det seg selv at barna ikke vil ta del i fritidsaktiviteter. 
Slike klubbhuser er jeg litt imot... da de bringer sjeldent med seg noe godt. Spesielt de jeg vokste opp med. Rus og vold/mobbing var størst på klubbene rundt i byen, mens hos de fritidsaktivitetene med en mening (fotball, håndball, turn, dans etc) var et bedre alternativ. 

Ja, sier meg enig i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Litt galgenhumor..  men der det er marked er det selgere. Aksjer på fabrikker som selger stikkvåpen vil være i vinden fremover.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...