Gå til innhold

Vi prøver på en spire!


Mrs Robinson

Anbefalte innlegg

Føler meg optimistisk :)

dette er første måneden hvor jeg har hatt merkbart eggløsningsslim, og med en kjemisk graviditet bak oss så er det ihvertfall noe fremgang. 

tester med eggløsningstester nå, ingen økning i styrke fra i går til i dag, men får teste videre og håpe at streken blir sterkere. Ifølge WomanLog skal EL komme lørdag, men ifølge vanlig syklus ventes den onsdag. Så vi får kjøyra på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt.. nedfor. Ikke fullt så optimistisk lenger :(

Dette blir 5.pp,  og om det ikke klaffer denne perioden vil det si at vi ender opp med å prøve i et halvt år fra start, og muligens lenger.. Realiteten slår meg plutselig, vil det bli vanskelig for oss å få barn?

 Eggløsning i går, og vi har gjort vårt for at det skal klaffe denne perioden. 

Kjenner jeg har mest lyst å gi opp og slippe å forholde meg til hele prøvegreierne.. En god venninne av meg fikk barn nå for noen måneder siden, og det gjør VONDT å se barnet og den lykken hun føler på ved å ha en nyfødt i hus. Veldig smålig av meg å tenke slike tanker, men jeg føler på en viss bitterhet siden venninnen min fikk barn på 1.forsøk mens vi jobber på 5.måneden og har mistet 1 gang.

faen for en emosjonell berg og dalbane

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er et bra tegn at du hadde eggløsningsslim, dette er jo ganske viktig for at svømmerne skal komme fram tenker jeg! Skjønner du bekymrer deg, og det er lov å ha vondt når andre rundt deg blir gravide på 1-2-3:klem: Håper det blir din tur snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo i dag, og jeg har i desperasjon begynt å teste med eggløsningstest. Har flere av de enn graviditetstester 🙈 foreløpig bare svak strek, ikke at jeg hadde forventet noe annet 😛

Har bladd meg litt tilbake i WomanLogkalenderen min for å se om jeg får faste symptomer til faste tider i syklusen. Har kjent meg litt småkvalm i hele dag med litt sure oppstøt. Registrerer at jeg har hatt kvalme hver syklus på dag 5 og 6 🤭 moro å bli bedre kjent med egen kropp i denne prøveprosessen, det må sies. Har også voldsomt trang til å gå på do for å tisse dagen jeg har eggløsning, dette har jeg merket helt siden november :p jeg og mannen var på langtur i bil en av dagene jeg hadde eggløsning i en tidligere syklus, husker jeg stusset veldig fordi jeg måtte på hvert 10.minutt, til tross for 0 drikke :fnise:

har også stikninger rundt brystvortene, og noe stikking i eggstokkområdet, begge sider. Har også hatt antydning til noe murring, så håper noe er på gang :) i gjennomsnitt bruker vel egget 3-4 dager på å bevege seg ned i livmorhulen, så om egget er befruktet har det forhåpentligvis startet festeprosessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo ja, du har noen lange dager i vente! Blir spennende å høre om en liten ukes tid :)

Jeg synes også det er gøy å bli kjent med kroppen og endringene gjennom syklus, så det er synd at min er satt på pause :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig lange 😑 de første 4 dagene går relativt fort, da er det liksom rett etter eggløsning og man vet at man ikke får testet positivt uansett.

Men så kommer dag 5.. Da vet du ca hvor langt et befruktet egg har kommet. Dag 6,  jeg har lest at i veldig sjeldne tilfeller har noen fått svak positiv på dag 6. Kan dette gjelde meg også? Blåser av 1 test, som er negativ, og når den første testen er sprettet MÅ en jo teste dagene derpå også :fnise:

dag 7, da er man plutselig en uke over eggløsning, og kun 6 dager til mensen skal komme! Rfsu test tidlig reklamerer jo med at deres test kan vise positivt 6 dager før mensen, og den henger så fristende der på matbutikken.. jaja, er jo bare 89 kroner, så den blir åpnet påfølgende morgen og havner like fort i søpla. For den er selvfølgelig negativ. MEN å gi opp håpet gjør man jo aldri, er så flere som har testet positivt først ETTER IKM.. 

og sånn går nu dagan.. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øm livmortapp i dag, med noe (veldig) hvitt, strekkbart slim. Ingen av delene er vanlig for meg. Lurer på hvor lang tid det tar før jeg fyrer en preggerstest 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøvde jeg meg på en preggerstest, men ble ikke særlig mye klokere av resultatet. Det dukket opp en svak strek innenfor tidsfristen, som i virkeligheten har antydning til farge. Samtidig vet jeg at det er alt for tidlig for å teste bare 7 dpo. Testet med RFSU strimmel, og den er jo ikke videre pålitelig 😂 

Har dog lagt merke til at jeg har fryktelig mye utflod for tiden. Så mye at jeg nesten kan kjenne at det renner 🤨 håper jo at det er et godt tegn, men man vet aldri. 

Våknet med kvalme i dag, noe som forsåvidt jeg har hatt tidligere 7-8 dpo. Ikke alle periodene, men ikke ofte nok til at jeg tar det som et tegn ;)

Ellers lite å rapportere - dårlig i magen og oppblåst, dårlig humør 😂

Screenshot_20190314-161036_Gallery.jpg

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Da prøvde jeg meg på en preggerstest, men ble ikke særlig mye klokere av resultatet. Det dukket opp en svak strek innenfor tidsfristen, som i virkeligheten har antydning til farge. Samtidig vet jeg at det er alt for tidlig for å teste bare 7 dpo. Testet med RFSU strimmel, og den er jo ikke videre pålitelig 😂 

Har dog lagt merke til at jeg har fryktelig mye utflod for tiden. Så mye at jeg nesten kan kjenne at det renner 🤨 håper jo at det er et godt tegn, men man vet aldri. 

Våknet med kvalme i dag, noe som forsåvidt jeg har hatt tidligere 7-8 dpo. Ikke alle periodene, men ikke ofte nok til at jeg tar det som et tegn ;)

Ellers lite å rapportere - dårlig i magen og oppblåst, dårlig humør 😂

Screenshot_20190314-161036_Gallery.jpg

Lykke til :)
Vil bare si at disse testene er billige og gode :) Viser til linken :)
Babyplan Graviditetstest Strimmel 25mlU/ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Lykke til :)
Vil bare si at disse testene er billige og gode :) Viser til linken :)
Babyplan Graviditetstest Strimmel 25mlU/ml

Ja jeg har noen liggende :) men siden jeg fortsatt er såpass tidlig vil jeg ikke bruke de beste testene jeg har 🤭 hadde noen rfsu liggende fra forrige periode :)

sliter alltid så med de billigtestene på nett... vil liksom ikke kjøpe en haug av de, da føler jeg at jeg legger opp til at det skal ta en liten evighet å bli gravid😇🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet nok en dag til kvalme, og en svær kvise på en særdeles uvant plass.. nemlig midt på puppen :fnise:

Jeg har jo ikke hatt kviser siden jeg gikk på isotretinoin for en stund siden, eneste unntaket var under den kjemiske graviditeten forrige mnd. Da fikk jeg første gang på lenge skikkelig utbrudd i panna. Så klarer selvfølgelig ikke la være å håpe at det er et positivt tegn :)

ellers nok en skygge/ikkeskyggetest. Har brukt opp den siste rfsutesten min (som by the way aldri skal komme i hus igjen), så det blir nok bestilt en ny ladning med babyplantester om det ikke går denne mnd :)

20190315_122351.jpg

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mrs Robinson, synes streken er lettere å se i dag enn i går 🤞 Lov å håpe! Bruker bare babyplan sine tester, aldri opplevd skyggestrek med dem selv om de er veldig sensitive. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prøverpåny skrev:

@Mrs Robinson, synes streken er lettere å se i dag enn i går 🤞 Lov å håpe! Bruker bare babyplan sine tester, aldri opplevd skyggestrek med dem selv om de er veldig sensitive. ☺️ 

I morgen  blir det testing med babyplan :) da er det 4 dager til mensen skal komme, ihvertfall om jeg tar et gjennomsnitt av tidligere sykluser :)

jeg har googlet litt om babyplan sine tester, og det varierer veldig hva folk mener 😕 enkelte opplever å alltid få skyggestrek mens andre aldri får skygge. Kan det være forskjell fra batch til batch,  kanskje? Eller kanskje det varierer hvilke tester som prøves.. :)

passer alltid så dårlig med tidspunkt for testing. Er blitt invitert til jentekveld i dag, og i morgen er det bursdagsfest her hjemme :fnise:

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

I morgen  blir det testing med babyplan :) da er det 4 dager til mensen skal komme, ihvertfall om jeg tar et gjennomsnitt av tidligere sykluser :)

jeg har googlet litt om babyplan sine tester, og det varierer veldig hva folk mener 😕 enkelte opplever å alltid få skyggestrek mens andre aldri får skugge. Kan det være forskjell fra batch til batch,  kanskje? Eller kanskje det varierer hvilke tester som prøves.. :)

Tror nok mange av de som sier de gir skyggestrek egentlig har hatt kjemisk graviditet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prøverpåny skrev:

Tror nok mange av de som sier de gir skyggestrek egentlig har hatt kjemisk graviditet.. 

På rfsu har jeg fått flere skyggestreker, så er spent på babyplan sine :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo i dag, og 3 dager igjen av denne syklusen. 

Merker at perioden fra dag 5 og frem til mens er ganske.. navlebeskuende. Føler at hele dagen handler om å kjenne etter symptomer, gå rundt og gruble. Alt annet rundt betyr liksom ikke så veldig mye.. Jeg gleder meg bare til neste morgen skal komme, for at jeg kan teste på nytt. 

I dag fikk jeg et svakt resultat som kom innen tidsfristen, men som forsvant. Så vanskelig å vite hvordan den skal tolkes. Synes også at startstreken er alt for nærme kontrollstreken, så vi får se hvordan det ser ut i morgen. 

Har prøvd å kjenne på livmortapp, men vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter egentlig :fnise: kjenner jo at den er ganske hard, men dette er jo vanlig for både mens og graviditet, så vanskelig å vite hva som er hva 😛

Har vært sosial intet mindre enn 2 dager på rad. Er i utgangspunktet ferdig med festing og uteliv, men når jeg ble invitert med av et nytt bekjentskap på fredag måtte jeg bare hive meg på :) jeg er tilflyttet og det har vært vanskelig å få nettverk, så føler jeg må takke ja til alt jeg kan få :fnise:  i går var det bursdagsselskap for mannen, så vi inviterte en god gjeng på middag og prat :) veldig moro! 

20190317_111454.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var IKM kommet, uten mens å oppspore, ikke noe tegn til det heller.. 

I går fikk jeg en test som var blank, men så antydning til skygge etter noen timer. I dag kom streken derimot innenfor tidsfristen, men det var lite farge i den.. 

Veldig vanskelig å få streken med på bilde, men legger nå ved likevel :)

Livmortappen er myk og høyt oppe, i forhold til tidligere sykluser hvor den har vært knallhard. Så håper det er et godt tegn :)

 

 

20190320_164840.jpg

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Og VIPPS, så var vi tilbake igjen! Endelig med litt godt nytt 🙈 

Vi skulle liksom droppe prøving i noen måneder vi, for å få kjæresteforholdet tilbake slik vi hadde det før vi satte igang med prøving.. Ble ganske mekanisk og følelsesløs sex de siste månedene, noe som tæret på forholdet til meg og mannen. 

Men så plutselig blir jeg fryktelig søvnig, får kvalme ved lavt blodtrykk og går på do hvert 10.minutt..  

20190420_184645.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Og VIPPS, så var vi tilbake igjen! Endelig med litt godt nytt 🙈 

Vi skulle liksom droppe prøving i noen måneder vi, for å få kjæresteforholdet tilbake slik vi hadde det før vi satte igang med prøving.. Ble ganske mekanisk og følelsesløs sex de siste månedene, noe som tæret på forholdet til meg og mannen. 

Men så plutselig blir jeg fryktelig søvnig, får kvalme ved lavt blodtrykk og går på do hvert 10.minutt..  

20190420_184645.jpg

Næmmen, ser der ja!! 😍 Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...