AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #121 Del Skrevet 16. mars 2021 Abu skal gå ned i vekt og trener osv., men fortsatt kjøper han junk-food? Slankeoperasjonen kommer jo til å feile hvis ikke han skifter spisevanene sine. Anonymkode: 26548...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 16. mars 2021 #122 Del Skrevet 16. mars 2021 Tråden er ryddet for tull og krenkende innhold. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #123 Del Skrevet 16. mars 2021 Her er forresten noen artikler fra 2016: https://www.dagbladet.no/kjendis/nrk-profilen-har-gatt-ned-55-kilo-etter-hjertesvikt---na-klarer-jeg-a-knyte-skoene-uten-at-magen-er-i-veien/63977865 https://www.vg.no/rampelys/i/59eGX/abubakar-hussain-ned-55-kilo-savner-ingenting-ved-mitt-gamle-liv Ser ut som han gikk opp igjen. Vi får bare håpe han klarer det denne gangen. Anonymkode: 26548...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #124 Del Skrevet 18. mars 2021 Heier på Abu! Men ble skuffa over Silje da hun sa at hun skjønner at Abu vil eie leilighet fordi å leie er å kaste penger ut av vinduet.. der er jeg sterkt uenig, og ofte har en ikke andre alternativer heller. Anonymkode: e8fbc...453 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #125 Del Skrevet 19. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Heier på Abu! Men ble skuffa over Silje da hun sa at hun skjønner at Abu vil eie leilighet fordi å leie er å kaste penger ut av vinduet.. der er jeg sterkt uenig, og ofte har en ikke andre alternativer heller. Anonymkode: e8fbc...453 her er det jo muligheter, så da er det klart det er å kaste penger ut av vinduet. Anonymkode: b1847...c17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #126 Del Skrevet 19. mars 2021 Sursøtsaus skrev (På 12.3.2021 den 11.47): Poenget mitt er ikke at forbruket deres ikke er ekstremt. Poenget mitt er at forbruket deres ikke samsvarer med den vanlige nordmannen. Programmets formål annet enn å underholde er å selge inn DNB og spareappen deres til TV-titteren. Tipsene de kommer med er ALLTID å kutte ned på kos. Da sitter man igjen med en beskjed at egen kos må kuttes ned på, selvom den kosen er MYE mindre enn den kosen disse folkene på TV unner seg. Når jeg ser at Maustad, Gjelsvik og Tønne må kutte ned på den daglige kaffen sin, interiør og bøker så sitter jeg med en følelse av at jeg også må det selvom min kaffe ikke er daglig men kanskje annenhver uke. Tipsene de legger fram skal passe TV-titterens livsstil, for de fleste bruker nok litt penger ila en måned på god mat, cafébesøk eller andre ting, men antall ganger man gjør det variererfra person til person og kjendisenes forbruk er mest sannsynlig veldig annerledes fra publikums. Da blir det en missmatch mellom formidling og eksempel. Det hadde vært bedre om de brukte hverdagspersoner men kjendiser drar et bredere publikum. Tror du har misforstått hele programmet. Tror ikke du skal tolke dette programmet så mye i den retningen du gjør. Tror ikke du burde se på hvis du får dårlig samvittighet over å ha et normalt forbruk når du ser folk få veiledning når de har et ekstremt overforbruk. Anonymkode: db5a7...68b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #127 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 19.3.2021 den 8.43): her er det jo muligheter, så da er det klart det er å kaste penger ut av vinduet. Anonymkode: b1847...c17 Ja men jeg tolker det som at det er hennes innstilling til leie generellt? Anonymkode: e8fbc...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2021 #128 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja men jeg tolker det som at det er hennes innstilling til leie generellt? Anonymkode: e8fbc...453 Det er ikke første gangen Silje har uttalt seg negativt om å leie enn og eie. Så jeg skjønner tankegangen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #129 Del Skrevet 21. mars 2021 MaleficentAurora skrev (6 minutter siden): Det er ikke første gangen Silje har uttalt seg negativt om å leie enn og eie. Så jeg skjønner tankegangen din. Det var synd, jeg synes det er rart når folk sier at det å leie er å kaste penger ut vinduet, det er jo ikke sånn at man ikke får noe igjen for det, og ikk har alle det valget heller, en del vil kanskje heller ikke eie noe, uansett synd at hun føler sånn. Anonymkode: e8fbc...453 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #130 Del Skrevet 21. mars 2021 MaleficentAurora skrev (8 minutter siden): Det er ikke første gangen Silje har uttalt seg negativt om å leie enn og eie. Så jeg skjønner tankegangen din. Stort sett lønner det seg å eie da! Alle har ikke mulighet eller ønsker det og det er greit. men økonomisk lønner det seg. Anonymkode: f8210...985 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2021 #131 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var synd, jeg synes det er rart når folk sier at det å leie er å kaste penger ut vinduet, det er jo ikke sånn at man ikke får noe igjen for det, og ikk har alle det valget heller, en del vil kanskje heller ikke eie noe, uansett synd at hun føler sånn. Anonymkode: e8fbc...453 Hun var kritisk da Tore Petterson fortalte at han hadde leid i 15år, og da stilte hun seg uforståelig tiø hvorfor han ikke hadde kjøpt seg leilighet løpet av de årene. Da sa han at han ville ikke binde seg fast til et bosted som han ikke var sikker på at han kom til bli boende i. Da var hun plutselig forståelig. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stort sett lønner det seg å eie da! Alle har ikke mulighet eller ønsker det og det er greit. men økonomisk lønner det seg. Anonymkode: f8210...985 Ja det er jeg enig med deg i. Men jeg synes det er uheldig at ei som jobber I banken framstiller det å leie som negativt når ikke alle har muligheten til eie noe eget. Så har man jo de som ikke vil eie noe selv pga de synes det er litt skummelt om det skulle skjære seg økonomisk. Jeg har leid selv i noen år før jeg kjøpte min leilighet. Banken min frarådet meg til å kjøpe i starten ettersom markedet ikke var helt stabilt. Når bolig markedet ble stabilt så sa banken min fra at jeg kunne begynne å gå visning å legge inn bud på min første leilighet som jeg nå har bodd i 3,5år. Jeg fikk god veiledning å oppfølging av både banken og megleren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. mars 2021 #132 Del Skrevet 21. mars 2021 MaleficentAurora skrev (9 minutter siden): Hun var kritisk da Tore Petterson fortalte at han hadde leid i 15år, og da stilte hun seg uforståelig tiø hvorfor han ikke hadde kjøpt seg leilighet løpet av de årene. Da sa han at han ville ikke binde seg fast til et bosted som han ikke var sikker på at han kom til bli boende i. Da var hun plutselig forståelig. Ja det er jeg enig med deg i. Men jeg synes det er uheldig at ei som jobber I banken framstiller det å leie som negativt når ikke alle har muligheten til eie noe eget. Så har man jo de som ikke vil eie noe selv pga de synes det er litt skummelt om det skulle skjære seg økonomisk. Jeg har leid selv i noen år før jeg kjøpte min leilighet. Banken min frarådet meg til å kjøpe i starten ettersom markedet ikke var helt stabilt. Når bolig markedet ble stabilt så sa banken min fra at jeg kunne begynne å gå visning å legge inn bud på min første leilighet som jeg nå har bodd i 3,5år. Jeg fikk god veiledning å oppfølging av både banken og megleren. Banken din gir råd ut fra sine interesser, ikke dine interesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2021 #133 Del Skrevet 21. mars 2021 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Banken din gir råd ut fra sine interesser, ikke dine interesser. Det er dine ord og meninger, det er greit. Men det er ikke min erfaring på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2021 #134 Del Skrevet 21. mars 2021 PetterKanin skrev (5 minutter siden): Banken din gir råd ut fra sine interesser, ikke dine interesser. Det er vel regler som sørger for at banken må passe på lånetaker sine interesser også. Anonymkode: f8210...985 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2021 #135 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel regler som sørger for at banken må passe på lånetaker sine interesser også. Anonymkode: f8210...985 Riktig. Det og si bestemt at det kun går for banken sin del blir feil. For det er ikke banken som skal kjøpe men lånetakeren. Da er den en fordel at man er på samme bølgelengde der begge partene føler at det er rett å trygt til å lånetakeren kan tre innpå boligmarkedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. mars 2021 #136 Del Skrevet 21. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel regler som sørger for at banken må passe på lånetaker sine interesser også. Anonymkode: f8210...985 Joda, tul en viss grad så er det det. Men banken driver nå en gang butikk, ikke veldedighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2021 #137 Del Skrevet 21. mars 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Joda, tul en viss grad så er det det. Men banken driver nå en gang butikk, ikke veldedighet. Det er det ingen som har sagt eller påstås om heller. Du kommer med påstander uten å dekke for noe link til fakta. Alle vet at banken driver en butikk men de er ikke blinde eller blottet for medmenneskelighet. For mange som jobber i banken har selv måtte ha startet fra bunnen av. Men nok med avsporing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. mars 2021 #138 Del Skrevet 21. mars 2021 MaleficentAurora skrev (Akkurat nå): Det er det ingen som har sagt eller påstås om heller. Du kommer med påstander uten å dekke for noe link til fakta. Alle vet at banken driver en butikk men de er ikke blinde eller blottet for medmenneskelighet. For mange som jobber i banken har selv måtte ha startet fra bunnen av. Men nok med avsporing. At banken gir råd ut fra egeninteresse er da boe alle vet. Om de råder deg til å ikke kjøpe er det fordi det er en risiko for banken, ikke for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 21. mars 2021 #139 Del Skrevet 21. mars 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): At banken gir råd ut fra egeninteresse er da boe alle vet. Om de råder deg til å ikke kjøpe er det fordi det er en risiko for banken, ikke for deg. Det er en risk for begge partene i saken og ikke bare for banken alene. Ei venninne av meg kjøpte da boligmarkedet var ustabilt og det tapte både hun og banken hennes på. Mens jeg og min bank tjernte på og avvente til boligmarkedet hadde stabilisert seg. Jeg har kunskap om dette ettersom jeg har familiemedlem som har jobbet i banken. Kommer fra en familie som har og jobber innenfor store bedrifter. Så jeg sier meg ferdig snakket med deg for du vri og vrenge enn å føre en samtale🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. mars 2021 #140 Del Skrevet 21. mars 2021 (endret) MaleficentAurora skrev (9 minutter siden): Det er en risk for begge partene i saken og ikke bare for banken alene. Ei venninne av meg kjøpte da boligmarkedet var ustabilt og det tapte både hun og banken hennes på. Mens jeg og min bank tjernte på og avvente til boligmarkedet hadde stabilisert seg. Jeg har kunskap om dette ettersom jeg har familiemedlem som har jobbet i banken. Kommer fra en familie som har og jobber innenfor store bedrifter. Så jeg sier meg ferdig snakket med deg for du vri og vrenge enn å føre en samtale🙂 Banken bryr seg lite om hvilken risiko det er for deg. Den bryr seg om hvilken risiko banken løper. Kan ikke se hva jeg har vridd og vrengt på her. Jeg har bare opplyst om at råd fra banken ikke nødvendigvis gagner kunden. At et familiemdlem jobber i en jobb betyr for øvrig ikke at man selv har opparbeidet seg kompetanse i jobben. Det må man søke selv. Endret 21. mars 2021 av PetterKanin 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå