Gå til innhold

Flere som har merket prisøkningen på matvarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja har merket det. Når en boks med leverpostei koster 12 kr så begynner det å bli dyrt. Har satt i gang tiltak og går med haukeblikk mellom butikkhyllene for å finne tilbudsvarer og varer til nedsatt pris.

Anonymkode: 53c86...e62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg skulle kjøpe kyllingnuggets fra Prior på Kiwi. Sønnen min liker dem. Tidligere kostet de 26 kr ca for en pakke. Sist jeg kjøpte, kostet de plutselig 31. En så stor prisøkning i en smekk!? Det er jo omtrent 20% økning på EN vare!

Sykt.

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om de gradvis reduserer prisene igjen? Til og med billigmerkene har økt i pris. Makrell i tomat fra 10 til 15. Kneip fra 6,90 til 8, tortillachips fra 7 til 10 osv.

Anonymkode: b5fa8...b12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har satt opp mange av mine faste matvarekjøp. F.eks en oliventype fra 21,90 til 29,90, tunfisk fra 6,90 til 11,90 osv. Kjedelig når jeg har et begrenset matbudsjett.

Anonymkode: ef986...1d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liiten plate Freia Firkløver kostet 357 kroner kiloet på Meny her om dagen. Synes det var svinaktig dyrt. Men vet ikke om det har gått ned i pris etter 1. februar? Sjokoladen er like dyr som parmaskinke jo.

Stor plate Firkløver kostet nesten halvparten da ..(i kilopris)

Anonymkode: b44f0...fa9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En liiten plate Freia Firkløver kostet 357 kroner kiloet på Meny her om dagen. Synes det var svinaktig dyrt. Men vet ikke om det har gått ned i pris etter 1. februar? Sjokoladen er like dyr som parmaskinke jo.

Stor plate Firkløver kostet nesten halvparten da ..(i kilopris)

Anonymkode: b44f0...fa9

Slikt er helt ok. Ser gjerne en 100-dobling i prisen på slike varer.

Anonymkode: 1fe37...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo...? Ingen har hørt om inflasjon ell?

Anonymkode: 7e4a7...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matvarer har blitt dyrt, ja. Sliter med å få det til å gå rundt. Kan reise til Sverige å handle for å spare inn penger, men jeg vil så gjerne ha norske råvarer. 

Nå fyller vi fryseren med viltkjøtt hver høst, så vi kjøper veldig lite kjøtt i butikken heldigvis, men selv frukt og grønnsaker har jo blitt kostbart.

Anonymkode: 5124b...f7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 kylling kjøttdeig gikk fea 18.90 til 25 kr! Røkte kjøttpølser gikk fra 19.90 til 29.90 kr. Karbonadene på coop økte fra 49.90 til 69.90. Så joda, det er merkbare forskjeller blitt! 

Anonymkode: c0917...dcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rema 1000 kylling kjøttdeig gikk fea 18.90 til 25 kr! Røkte kjøttpølser gikk fra 19.90 til 29.90 kr. Karbonadene på coop økte fra 49.90 til 69.90. Så joda, det er merkbare forskjeller blitt! 

Anonymkode: c0917...dcf

!! 

Anonymkode: ef986...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo...? Ingen har hørt om inflasjon ell?

Anonymkode: 7e4a7...8fc

Hallo...? Leste du ikke at enkelte varer har gått opp 20%+ i pris ell?

Inflasjonen er på ca 2,5 pr år, og prisene går jo opp i juli også.

Anonymkode: b5fa8...b12

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og med lave lønnsøkninger de siste årene (for vår del) så blir vi bare fattigere og fattigere. Strømprisene hjelper jo heller ikke på. 

Nå har vi begynt å spise vegetarisk et par ganger i uka for å få budsjettet til å strekke til. 

Anonymkode: 9e382...dfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Fremdeles latterlige lave priser på mat her i Norge sammenlignet med mange andre europeiske land (i forhold til inntekt). 

Anonymkode: bba5d...895

Hvilke land da? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste varene dere nevner er faktisk varer matbutikkene selger med tap. Makrell i tomat, Nachos chips, Old El Paso, Leverpostei osv. 

Merker selv at de har gått opp, men lønna går straks opp også så er helt greit. Kanskje kan dette hjelpe meg med å kjøpe mer billig mat også, har et enormt og unødvendig forbruk på mat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Kjøttdeig 49,90. What the fuck liksom. Kjøper mindre og mindre mat. Har ikke råd lengre. Spiser knekkebrød med nugatti eller leverpostei. Og gratis vann i springen. Nei Norge er kun for rikmannsfolk. Vi andre må flytte i flyktningtelt og få levert ris i kasser. Dette ender ikke bra.

Anonymkode: e46d9...c51

Hva jobber du med som tjener så dårlig at du ikke har råd til skikkelig mat?

Anonymkode: 79b8b...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Fremdeles latterlige lave priser på mat her i Norge sammenlignet med mange andre europeiske land (i forhold til inntekt). 

Anonymkode: bba5d...895

Ikke for oss som har veldig lave lønninger nei, jeg merker jo at jeg har råd til mindre og mindre mat for hvert år som går.

Anonymkode: 3c913...3b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkes  godt ja. Spesielt i år merkes det enda bedre enn tidligere år for den som ikke kan leve på ris og ferdigretter fra tilbudsdisken 😕 

Anonymkode: f4617...986

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med som tjener så dårlig at du ikke har råd til skikkelig mat?

Anonymkode: 79b8b...56f

Det lurer jeg også på? Minstelønnen i Norge er jo høye nok til at folk kan kjøpe seg skikkelig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Regner med de ble satt opp fra ca 1. Februar som vanlig. 

Anonymkode: b5fa8...b12

Ja. Oppdaget f.eks. at Bremykt smør kostet 37 kr(!). Kostet ikke Bremykt under 30 kr før jul og i januar??? Sykt

Anonymkode: 034a7...4e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...