Nanella Skrevet 10. april 2005 #1 Del Skrevet 10. april 2005 Hei! Jeg reiser til Grand Canaria 4 mai, med min datter på da nesten 6 mnd. Litt spent på hvordan det blir med små barn på tur, men er ganske sikker på at det går bra. Tenker å ha med all maten hun skal ha hjemmefra, vogn, reiseseng og solfiltertelt. Mest spent er jeg vel på hvordan flyturen går. Lurer på om det er noen her med erfaringer med barn på denne alder på tur. Noe jeg burde huske på eller noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #2 Del Skrevet 10. april 2005 Vi reiste til samme sted da Lillegull var 8 mnd. Vi hadde med middagsglass, diverse fruktpureer, grøt, sviskesaft og blåbærsaft. De to sistnevnte var med i tilfelle krise, og gjett om vi hadde bruk for de begge! Lillegull fikk den 4 barnesykdommen der nede, og fikk medisin - og fikk problemer med magen. Lillegull brukte smokk, og for å unngå dotter i ørene når flyet tok av/landet, hadde vi med et glass med fruktpuree som vi duppet i smokken og gav henne. Så hun sugde og sugde, og merket ikke noe. Heldigvis for det, for det var mange små barn der som gråt pga vondt i ørene. Helsetepper er greit å ha med, svalt om dagen og lunt om natten. I tillegg hadde vi med et som vi delvis la over kalesjen/vognen om kveldene når vi var ute og spiste. Myggnetting er vel også et must. Vi hadde med bleier hjemmenifra, men så at de hadde pampers der i allefall. Våtserviettene der nede er veldig parfymert, så vi hadde med det selv. Engangsvaskekluter er også kjekt å ha med. Kos dere - og ha en riktig god tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 10. april 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 10. april 2005 Tusen takk for mange tips tuppeliten! Hvordan gikk flyturen ellers? Hadde du lillegull på fanget, sov hun store deler av turen? Bleieskift gjorde du det på fanget eller er det stellemuligheter på flyet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #4 Del Skrevet 10. april 2005 Vi var heldig på flyturen både opp og ned. Vi fikk et ledig sete siden av oss. Vi hadde med Maxi Cos setet inn på flyet og satt det i mellom oss. Lillegull sov på setet, det gikk greit. Men som sagt vi var heldig, og siden du skal reise litt utenfor sesongen, så er det stor sjangs for at du også får det. Hos noen flyselskaper får man reservere sete. Vi fikk den første seterekken og hadde god plass rundt bena. Ang bleieskift, så hadde vi med stellebag med stellematte, tok bimmelimm skift på fanget. Mannen min tok bommelomm på flydoet, det var han ikke blid for, trangt, skittetent og ekkelt... Husk å ta med mange poser til brukte bleier. Og selvsagt ekstra klesskift.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 11. april 2005 #5 Del Skrevet 11. april 2005 Sjekk opp med hotellet om de har reiseseng, så hadde du sluppet og dra med den. Vi har dratt med våre barn siden eldstemann var to mnd og alltid leid seng på hotellet. Vi har aldri tatt med hverken bleier eller mat, men er enig med Tuppeliten at noe for magen er lurt. Sånn i tillfelle. Og våtservietter/engangskluter. Ellers så har vi innvistert (?) i gode reisevogner. Har lagt i litt ekstra fordi vi er glade i å gå mye og langt og da er det godt og ha en god vogn. Men husk at den plastikken du får på flyplassen her hjemme, må du ta vare på selv under ferien. Det er ikke alle flyplasser i Spania som har og den er du nødt til og ha for og beskytte vognen på flyturen. Blir det veldig varmt, så fukt et håndkle og legg det forsiktig over vognen. Og husk og smøre minsten godt. En venninne av meg som bor i Spania sier at det vi ofte gjør feil er og bare ta på en t-skjorte og så tror vi at den dekker. En t-skjorte tilsvarer ca faktor 7. På flyet så er de veldig ofte flinke til og ta hensyn til de som drar med små barn. Men husk og ta med et teppe. Det kan være kaldt for de små. Min mann og jeg har byttet på og sitte med de små. De pleier også og få en liten matpakke med youghert, banan og noe annet småtteri. Men det er kanskje lurt og ta med mat hjemmefra til flyturen i tilfelle. Og tar h*n ikke smokk så putt puppen i munnen eller flaske. Altfor og unngå dotter i øra. Ønsker dere god tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 12. april 2005 #6 Del Skrevet 12. april 2005 Ta med bleier hjemmefra - det er billigere og bleiene i Norge er av bedre kvalitet enn de i Spania. Reisesengen ville jeg ha droppet, da hotellet helt sikkert har senger tilgjengelig. Tro meg; det er nok å dra på i utgangspunktet! Ammingen ved opp- og nedstigning forhindrer dotter i ørene. Ta for sikkerhets skyld med saltvannsspray hvis den lille plutselig skulle bli tett i nesen. På et eller flere toaletter i flyet vil du finne et stellebord - trangt, men det går helt fint å skifte på en liten en der. Er dere heldige så får dere et sete mellom dere, men er flyet fullt så må den lille sitte/ligge i fanget deres. Ta med en ny/spennende leke som kan fange oppmerksomheten. Ha med mat og drikke til flyturen - maten kan du evt. få kabinpersonalet til å varme opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå