Gå til innhold

Anbefaling av barnevogn??

Fremhevede innlegg

Skrevet

På teutonia kan man hvertfall justere håndtaket en del.. Enkelt og greit, er jo også et must når man skal snu håndtaket.

Er ikke den OTH vognen veldig dyr??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo OTH er dyr, men det spørs selvsagt hva man sammenligner med.

Simo og Emmaljunga sine toppmodeller er ikke nødvendigvis så veldig billige de heller...

(Sportsvogndelen koster ca 5800,- og en bag koster ca. 1800,- for en OTH.)

Vi er heldige og får vogn av snille besteforeldre, ellers ville vi ikke valgt en såpass kostbar vogn (dette er det eneste dyre babyutstyret vi har, alt annet er ganske økonomisk).

På den andre siden, jeg gjør regning med å kunne bruke denne vognen til barnet ikke trenger vogn lenger, og til neste barn. Dermed blir det ingen flere utgifter pga en vogn som blir utslitt, ødelagt, for tung e.l.

Mange bytter jo vogn når barnet blir større eller de skal ha nytt barn, det har ikke vi tenkt å gjøre.

Men vi har primært valgt den fordi jeg må løfte og bære vognen mye (trapper og buss), og trille i bratte bakker. En vogn på nærmere 20 kg. hadde jeg ikke kunnet bruke rett og slett. Dessuten er den kjent for å være solid og ha svært lite reklamasjoner. Den kan tåle en belastning på 35 kg, noe som er MYE.

Skrevet

Jeg tror det er viktig å tenke på hvordan man bor, og hvilke værforhold det er der man bor. For meg som bor i nordnorge, har stasjonsvogn og enebolig, er ikke en stor vogn noe problem. Det er viktig at vogna er robust, og er grei å takle til tross for store snømengder.

Nå fikk vi dattra vår for snart 4 uker siden, og har dermed bare testa den ut litt. Så langt er vi fornøyd med Simo kombivogn. Har nett til den for bilkjøring, og ser dermed lyst på lengre bilturer etterhvert med lille Ane.

Skrevet
Jeg tror det er viktig å tenke på hvordan man bor, og hvilke værforhold det er der man bor. For meg som bor i nordnorge, har stasjonsvogn og enebolig, er ikke en stor vogn noe problem. Det er viktig at vogna er robust, og er grei å takle til tross for store snømengder.

Så enig, så enig!

Skrevet

Takk for mange fine svar. Jeg har kommet fram til at jeg vil ha en Teutonia Mistral 05 m/softbag :)

Skrevet

Jeg syns du har gjort et godt valg jeg :Nikke:

Lykke til med barn og vogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...